Ik zit nu in HAVO4 en ik wil na mijn HAVO diploma nog VAVO(VWO) doen, dan heb ik ook een VWO diploma in m'n zak. Het probleem is dat ik graag in Amerika verder wil studeren, daarvoor moet je GPA en toetsen(SAT's,ACT) aangeven bij je admissions. Als ik VWO heb ik gedaan op de VAVO, moet ik dan ook mijn GPA van HAVO naar hun sturen? Of alleen van dat ene jaartje VWO?
hoi, super als je een studie in amerika wilt gaan doen zeker een ervaring voor het leven maar om toegelaten te worden tot een amerikaanse college/university moet je een toefl kunnen aantonen, je diploma's laten vertalen en vergeet niet het is een langdurig project.
wat voor opleiding wil je gaan doen? op een university of een community college? vergeet niet dat de kosten voor een amerikaanse studie kunnen oplopen tot $30.000 per jaar wat je moet kunnen aantonen bij je aanmelding of een sponsor die dit kan aantonen voor jou. een community college is goedkoper maar ook al snel $24.000 per jaar. is dit geen probleem zou ik een school/studie gaan zoeken die je wilt gaan doen en de betreffende school kan je alle informatie verstrekken mbt aanmelding en welke papieren je nodig hebt. succes alvast iig
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
melissa3684 schreef:hoi, super als je een studie in amerika wilt gaan doen zeker een ervaring voor het leven maar om toegelaten te worden tot een amerikaanse college/university moet je een toefl kunnen aantonen, je diploma's laten vertalen en vergeet niet het is een langdurig project.
wat voor opleiding wil je gaan doen? op een university of een community college? vergeet niet dat de kosten voor een amerikaanse studie kunnen oplopen tot $30.000 per jaar wat je moet kunnen aantonen bij je aanmelding of een sponsor die dit kan aantonen voor jou. een community college is goedkoper maar ook al snel $24.000 per jaar. is dit geen probleem zou ik een school/studie gaan zoeken die je wilt gaan doen en de betreffende school kan je alle informatie verstrekken mbt aanmelding en welke papieren je nodig hebt. succes alvast iig
Ik zou graag aan state university willen studeren, de prijs is niet zo'n heel probleem, want ik weet dat je je kan aanmelden voor financial aid en scholarships etc..
Blananajuice schreef:Ik zou graag aan state university willen studeren, de prijs is niet zo'n heel probleem, want ik weet dat je je kan aanmelden voor financial aid en scholarships etc..
Right. En iedereen die een aanvraag indient krijgt ook altijd zijn/haar aanvraag toegewezen. Voor elke beurs, en hulp etcetera.
dan zou ik de school zeker mailen hoe en wat, ik heb me ook in scholen verdiept vorig jaar maar financial aid als niet amerikaan krijg je (dacht ik) niet, en scholarships is ook niet zo heel makkelijk als dit al mogelijk is,volgensmij weet fulbright hier alles van kijk eens op hun website, volgensmij doet dit niks af aan het sponsor bedrag omdat dit ook voor woonruimte en eten etc is.. je kan altijd een semester doen via een nl hogeschool/universiteit dan word alles vaak betaald en kan je je nl stufi meenemen. het is helaas niet zo makkelijk en als nl een beurs toegewezen krijgen denk al helemaal niet maar ik kan me vergissen natuurlijk..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
@Blananajuice: staatsuniversiteiten geven geen need-based financial aid aan internationale studenten, alleen sommige private universiteiten doen dat (de meer competitieve om aangenomen te worden). Dit zijn dan eigen fondsen van de universiteiten die ze naar gelang inkomen/vermogen, uitstaande schulden en gezinssituatie van jou en je ouders kunnen toekennen. Je moet dan wel aan hun toelatingscriteria voldoen en hiervoor een financial aid aanvraag indienen.
Academische beurzen die dus zgn. merit based zijn kun je op zowel staats universiteiten als private universiteiten vinden. Hoe hoger je GPA en testscores (maar ook rest van dossier wordt meegenomen) - hoe groter de kans hierop en hoe hoger het beursbedrag.
Andere optie is om een goedkoop college uit te zoeken, dat voor jou betaalbaar is ook zonder financial aid of merit scholarship. Of ga de route van eerst een community college (vanaf 10.000 USD alles inclusief per jaar) en dan na 2 jaar overstappen naar een duurder college om daar de laatste 2 jaar van je bachelor af te maken. Zo'n 50% van de studenten doet dat en scheelt veel geld.
Volgens mij had je mij ook al gemaild, dus laat me weten als je nog vragen hebt.
dan vraag ik mij af welke community college 10.000 per jaar is want alle die ik vorig jaar geïnformeerd had kwam je als internationaal student toch echt rond de 24.000 per jaar uit met woonkosten en alles erbij.. misschien dat het lesgeld 10.000 is maar dan ben je nog niet klaar, iedere school wou een sponsor bedrag zien van rond de 24.000 en dit waren community colleges.. dan wel in nyc misschien dat het in andere staten goedkoper is?
Voor de goedkopere community colleges moet je denken aan colleges in goedkopere staten en vaak in afgelegen streken. Zo hebben we vorig jaar een NL student geplaats op een college dat US$ 9.000 per jaar kostte alles inclusief (collegegeld, huisvesting op campus, eten etc.). Hij kreeg een sportbeurs en de rest kon hij dekken met de studiefinanciering van DUO.
Als je goedkoop wilt studeren in de VS moet je zeker niet in New York City zoeken!
Hallo allemaal, als eerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor de reacties. Zoals ik eerder al vermeld heb is de prijs voor mij geen of niet de grootste probleem. Ik zou graag willen weten of een vwo-vavo diploma accepteren bijvoorbeeld een UC college, BU of een Ivy League (ik weet dat de kansen lager dan 0.0000001% daarom verwacht ik niks). De extra curricular activities zijn voor mij niet zo'n probleem, het enige waar ik me zorgen om maak is mijn diploma.
Blananajuice schreef:Ik zou graag willen weten of een vwo-vavo diploma accepteren bijvoorbeeld een UC college, BU of een Ivy League
Waarom mail je je ze niet zelf? Mail er een paar en kijk wat voor respons je krijgt. Je kan het ons wel vragen, maar ja, wij gaan niet over het toelatingsbeleid aldaar.
melissa3684 schreef:dan vraag ik mij af welke community college 10.000 per jaar is want alle die ik vorig jaar geïnformeerd had kwam je als internationaal student toch echt rond de 24.000 per jaar uit met woonkosten en alles erbij.. misschien dat het lesgeld 10.000 is maar dan ben je nog niet klaar, iedere school wou een sponsor bedrag zien van rond de 24.000 en dit waren community colleges.. dan wel in nyc misschien dat het in andere staten goedkoper is?
Mensen die naar een community college in NYC willen, willen volgens mij naar NYC en niet zo zeer naar college.
Blananajuice schreef:Ik zou graag willen weten of een vwo-vavo diploma accepteren bijvoorbeeld een UC college, BU of een Ivy League
Waarom mail je je ze niet zelf? Mail er een paar en kijk wat voor respons je krijgt. Je kan het ons wel vragen, maar ja, wij gaan niet over het toelatingsbeleid aldaar.
Ik was bang dat ze daar niks van Vavo afwisten en daardoor mijn vraag niet konden beantwoorden, want hier voor had ik BU gemaild en ze zeiden dat een VWO een extra credential was. Verder hoopte ik het door op een forum te plaatsen ervaringen te horen van andere studenten die misschien van de Vavo kwamen.
Ik was bang dat ze daar niks van Vavo afwisten en daardoor mijn vraag niet konden beantwoorden, want hier voor had ik BU gemaild en ze zeiden dat een VWO een extra credential was. Verder hoopte ik het door op een forum te plaatsen ervaringen te horen van andere studenten die misschien van de Vavo kwamen.
Maar je hebt toch gewoon een VWO diploma? Dan maakt het niet uit of je VAVO hebt gedaan of niet.
Hoi! Ik las je bericht zonet. Ik vertrek dit jaar Augustus naar Santa Barbara om daar mijn AD te gaan halen en vervolgens overgeplaatst te worden naar een universiteit. Ik heb vrijwel alles alleen geregeld, wel heeft Interlanguage me geholpen bij de aanmelding. Als je echt wil gaan studeren in Amerika zou ik op tijd zijn met de studiefinanciering aanvragen en alle andere dingen regelen die erbij komen. Bij mij heeft het ruim 6 maanden geduurd voordat ik bevestiging kreeg van de studiefinanciering. Ook de aanmelding op de College kan 3 maanden duren. Succes
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.