Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips, alleen vliegen met kind?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
DaniSenna
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips, alleen vliegen met kind?

Bericht door DaniSenna »

Hallo Allemaal,

In de zomervakantie ga ik voor het eerst alleen op vakantie (zonder mijn moeder ;) ) met mijn dochter!
Ik kijk er natuurlijk erg naar uit, maar vind het ook wel spannend.

Graag zou ik willen weten of jullie nog tips hebben.
Zo meen ik ergens op internet gelezen te hebben dat ik iets bij me moet hebben om te bewijzen dat mijn dochter ook echt mijn dochter is (ze heeft de achternaam van haar vader, mijn ex).
Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Tips, alleen vliegen met kind?

Bericht door Bennogr »

Hangt voor een deel van de leeftijd van je dochter af. Hoe ouder hoe zelfstandiger en dus makkelijker. Wat ze in ieder geval moet hebben: haar eigen paspoort, ongeacht de leeftijd (en mogelijk ook een eigen ESTA).

Heb zelf geen ervaring op dit gebied, maar anderen zullen ongetwijfeld aanvullingen geven. Een officiele brief van de vader met toestemming kan bijvoorbeeld nodig zijn (al zal dat ook weer van de leeftijd van je dochter afhangen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DaniSenna
Amerika-newbie

Bericht door DaniSenna »

Mijn dochter zal op dat moment nog net 4 jaar zijn.
Gezien mijn ex het gezag niet heeft, heb ik geen toestemming nodig (overigens geeft hij die toestemming wel, en vind het leuk voor mijn dochter dat we naar colorado gaan).

Maar ik kan nergens vinden wat voor een bewijs ik mee moet nemen (geboorte akte?)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Als alleenreizende ouder met een jong kind lijkt het mij verstandig de zaken goed op orde te hebben.
Als je alleen het ouderlijk gezag hebt; zorg er dan voor dat je dit (met documenten) kan aantonen. Liever mee verlegen dan om verlegen (zeker als je op Schiphol staat en dreigt niet mee te mogen omdat ze je niet alleen op je woord geloven).

Er zijn standaard formulieren voor:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/496 ... tie-nl.pdf
https://dl.dropboxusercontent.com/u/496 ... %20eng.pdf
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Toen mijn schoonzus ons met haar kinderen bezocht had ze van internet een formulier gelukt en door haar ex laten invullen waarin hij toestemming gaf voor de reis. Ik zou zoiets wel meenemen als het kan, of anders duidelijke papieren in het engels waaruit blijkt dat jij alleengezag hebt. Grote kans dat ze nergens om vragen, maar mochten ze dat wel doendat wil je geenproblemen.
Terug in Texas!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Je hebt nodig voor je dochter: een eigen paspoort, een eigen ESTA en de documenten die op deze website (van de marechaussee) worden genoemd. Veel plezier!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
DaniSenna
Amerika-newbie

Bericht door DaniSenna »

Super! :D

Bedankt voor jullie hulp. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht