Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD

Bericht door wiepster »

Vrijdag en gisteren was het erg koud hier in Central Florida ( 7C/45F), moest zelfs een jas aan 8) . Vandaag was het weer rond de 70F/20C.

Door alle stormen in het noorden was het trouwens een gekkenhuis op de vliegvelden in Orlando en Atlanta tijdens het drukste vlieg-weekend na de feestdagen, meer dan 200 vluchten gecancelled. Hubby vloog vrijdag naar Dubai, gelukkig zonder vertragingen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Toen we nog in Minnesota woonden moest iemand elke avond de hond uitlaten. Hond gekocht om zoon te helpen aan de overgang van New Jersey naar MN. Dus wie liep er 's avonds met de hond rond? Juist. Mijn ervaring: als het minder dan -40 C is (met de windkoudefactor), dan voel je je alsof je tranen zullen vastvriezen. Geen prettig gevoel!

Hier in Brooklyn is het ook eventjes warm zondag en maandag. En dan weer net boven 0 Fahrenheit. Tocht lekker door de wolkenkrabbers in Manhattan. Maar goed dat we een ondergrondse hebben hier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

EstherAnna77 schreef:
Ik ben het ondertussen een beetje zat dat je je posts op dit forum altijd zo super moet nuanceren zodat niemand het wel weer uit z'n verband rukt. …
Hierbij zal dit m'n laatste post zijn.
dutchie_in_boston schreef:ach kastelke, toe zeg, laat EstherAnna toch genieten van haar voorpret.

In mijn mening moet je hier niet wonen als je het positieve van een winter laat vergallen door het negatieve.
Het spijt me als ik de pret heb bedorven en/of op lange tenen heb getrapt.

En ik geniet heel erg van de winter hier, ik heb niet liever dan dat er sneeuw ligt. Maar de extremen zoals we ze nu kennen, ik denk dat niemand daar voor kiest (tenzij je alleen maar lekker kan doen waar jij zin n hebt en niet moet gaan werken of niet zonder eten zit te bevriezen in je huis). Maar goed, morgenochtend rijden we over de ijsweg weer terug naar het werk, hopen dat we geen ongeval krijgen want bij -35 2 uur moeten wachten op hulpdiensten doet geen deugd, en mijn man vertrekt naar het ziekenhuis waar de ziekenwagens gewoon in een rij staan aan te schuiven met slachtoffers van valpartijen, ongevallen en onderkoeling.
Winter is leuk, maar een beetje minder dan dit mag ook wel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

jeetje, da's wel heel extreem, sterkte allemaal en vooral: keep safe!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Iedereen die met het extreme winterweer te maken heeft of krijgt, wens ik heel veel sterkte.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Och, we zijn geen watjes. We kruipen gewoon dicht bij elkaar :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ben net buiten geweest. Ik moest de hond uitlaten. Van een nood een deugd gemaakt en ik ben maar gaan sneeuwruimen. Word je warm van haha. De hond ging op 3 poten staan. Hij had 10 min door de sneeuw gerost en ik denk dat zijn poten koud waren geworden haha
Gast

Bericht door Gast »

Arm beest, laat maar lekker opwarmen binnen. Hier regende het tot een half uur geleden. Nu komt er sneeuw naar beneden. De temperatuur daalt vanacht naar -22 Celcius met een gevoelstemperatuur van -34 Celcius. Maar ik was niet van plan om naar buiten te gaan vanacht :lol:.

We hebben net te horen gekregen dat de scholen uit voorzorg morgen dicht zijn.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Weet je, het is wel leuk om sneeuw te romantiseren maar als je in de VS woont kan de sneeuw soms voor behoorlijk wat meer problemen zorgen dan ik in Nederland ooit zelf ervaren heb (op de NS na dan, geloof niet dat die het ooit gepresteerd heeft om 1 heel seizoen treinen zonder problemen te laten rijden in de sneeuw ;)). En dan hebben ze in het Noorden ook nog meer ervaring met extreme kou en sneeuwcondities dan in het zuiden.

- De wegen zijn veelal van beduidend mindere kwaliteit dan in Nederland, ze worden dus veel gladder en gevaarlijker en er zijn enorm veel stukken waar helemaal geen zoutstrooing plaatsvindt.
- Scholen gaan snel dicht waardoor je als ouder van jonge kinderen je gedwongen wordt een oplossing te zoeken als je zelf toch moet werken.
- Het weer in de VS is vaak veel extremer en veel "feller" dan in Nederland. Kou is vaak echt ijskoud, regens zijn vaak harde slagregens en sneeuw is ook veel heftiger.
- De stroom valt sowieso veel vaker uit dan in Nederland en onder barre weersomstandigheden nog veel sneller en frequenter. Het duurt ook veel langer om weer stroom te krijgen als het uitvalt.
- Hier in het zuiden kunnen mensen over het algemeen niet zo erg goed autorijden en bij enorme sneeuwval of ijs gaan mensen helemaal als idioten rijden wat behoorlijk gevaarlijk is. Helemaal als je je bedenkt dat in sommige staten auto's NOOIT gekeurd worden en mensen dus soms met hele slechte auto's met nog slechtere banden rijden. Best gevaarlijk.
- Je hebt zelden of nooit een alternatief als je wegmoet in de sneeuw en je auto wil niet starten. Kun je in Nederland kiezen voor het openbaar vervoer, de fiets of veelal zelfs lopend naar je werk, dat is niet vaak een optie in de VS.
- Zoals gezegd, hulpdiensten zitten vaak veel verder weg waardoor een klein ongevalletje behoorlijk groot en pijnlijk kan worden als je er gebruik van moet maken omdat het lang duurt voor je er komt en dan ook nog vaak lang moet wachten.
- Veel voortzieningen draaien niet of niet op volle sterkte. Soms gaan ze zelfs dicht. Dingen waar je veel afhankelijker van bent zoals vliegtuigen etc. die niet meer vertrekken.

Dus ja, alhoewel ik zelf de sneeuw altijd wel leuk vind zie ik ook hoe enorm de sneeuw en kou een land plat kan leggen. Ik geloof dat ik vanmorgen al las dat er een aantal doden gevallen zijn en dat is natuurlijk verschrikkelijk.

Iedereen die erin zit of er doorheen moet, sterkte! Ik hoop dat het snel voorbij is want -17C vind ik toch wel iets teveel van het goede en dan mag ik geloof ik nog niet eens klagen ;)
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Net gaan tanken: -28 met een gevoelstemp van -44.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel meer uit. Het zijn allemaal temperaturen hier in MN die je binnen doen blijven. Time to move!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben sneeuw gehad (net 10 cm van de oprit geruimd), dat ging over in ijsregen. Nu gaat het gewoon regenen, later deze nacht wordt het terug sneeuw. Wat het tegen de ochtendspits gaat zijn, zo ver gingen de beelden niet. ;-)
Maar de temperaturen vallen dus erg goed mee nu: rond het vriespunt. Al gaan we tegen dinsdag wel met gevoelstemperaturen zitten van -39.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

ANY schreef:Elke winter begeeft de verwarming het minimaal 1 keer (er vormen zich ijskristallen in de olielijn als het extreem koud is)
Tja, je kunt elke winter het zelfde probleem hebben, of je pakt de oorzaak aan.
Je kunt elektrische heattracing om de olielijn doen om bevriezen te voorkomen, dit word ook wel gebruikt voor waterleidingen die niet mogen bevriezen.
http://www.homedepot.com/p/Frost-King-1 ... /100032792#" onclick="window.open(this.href);return false;
Die van de link is dan een simpel aan/uit ding, het mooiste is een thermostatisch geregelde, zodat hij niet onnodig stroom verbruikt.
Ziva schreef:
- Hier in het zuiden kunnen mensen over het algemeen niet zo erg goed autorijden en bij enorme sneeuwval of ijs gaan mensen helemaal als idioten rijden wat behoorlijk gevaarlijk is.
Dat zie je soms ook op het nieuws, als er weer eens een reportage is uit de meer zuidelijke staten tijdens sneeuwval.
Dan zie je schuiven in hun personenauto met alleen achterwielaandrijving, "oh, laat ik nu maar eens het gas flink intrappen, misschien blijft hij dan wel recht rijden" :lol:
Crisis ? What Crisis ?
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Net even de vuil weggegooit. Had beter mijn skibril op kunnen zetten ai ai ai. Voelde zelfs de kou door me wanten heen trekken.

En zoals Ziva zei: sneeuw kan best romantisch zijn, maar ook heel gevaarlijk. Om toch een beetje fun uit het winter seizoen te maken hier een heel erg kort filmpje van gister
[youtube]TePb3XhuBzc[/youtube]
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor dit gebied is er een windchill advisory afgeroepen tot morgenavond vanwege gevoelstemperaturen van -25 tot -32. Ik kan me niet heugen dat dat we dat sinds ik hier woon overdag gehad hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

hier ook. Vanochtend gaf de thermometer -7F aan in de auto. En het waait hard dus ja hier dus ook zo koud :o
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is gek weer, gisteren op de ski piste met perfecte sneeuw, vannacht regen waarbij heel veel sneeuw gesmolten is en dan vanavond heel koud.
Toch komt het wel vaker voor, en ik kan me inderdaad goed herinneren dat het 20 jaar geleden zo koud was, ik zat toen met een pasgeborene thuis. Als ik het even opzoek, klopt het wel; http://weatherspark.com/history/30616/1 ... ted-States
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Owww, dan is het hier nog lekker warm met 1' Fahrenheit...

Ben wel benieuwd hoeveel nieuwsitems we gaan krijgen over mensen die uit de brand geholpen moeten worden vanwege de kou. Ik heb maar weinig mensen in mijn omgeving zich zien voorbereiden op de kou. Ik heb de auto's winter klaar gemaakt, extra water ingeslagen in geval van bevriezing van leidingen, extra haardhout klaar gelegd en dekens in huis en in de auto's liggen. Lijkt mij niet onhandig, maar ik lijk de enige te zijn.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Steffen, ook onze autos zijn winterklaar. Maar man z'n auto wilde zaterdag niet starten door bevroren leidingen. Nog nooit eerder gebeurd, maar goed met -30C wil ik 's ochtends ook maar moeilijk op gang komen :lol:. Hij heeft er een torpedo heater ondergezet (jaja, niet al te slim, maar als je essential personnel bent en je moet naar je werk dan moet je toch wat verzinnen) en na een paar uur was het ontdooit zodat hij 's nachts aan het werk kon.

Hier in Boston was het vandaag +15C, en morgen moet het -10C worden. Naast het kantoor waar ik werk ligt een ijsbaantje waar ik tussen de middag schaats en dat was vandaag een zwembadje :lol:. Maar dat zal morgen wel weer goed komen.

bluemoon, die elektrische verwarmingsdraden heb ik ook om een paar leidingen liggen. We wonen in een oud huis (1882) met een paar leidingen die tegen buitenmuren zijn gelegd en die iedere winter weer dichtvroren. We waren er altijd op tijd bij totdat we een keertje 's avonds laat terugkwamen van een weekendje skien en ik op m'n gat viel op een ijsbaan in onze hal. Het was makkelijker om er een elektrisch lijntje naartoe te leggen dan de waterleiding verleggen en we hebben nog geen problemen weer gehad (even afkloppen...).

Ziva, hier in het noorden zijn ze beter in autorijden met sneeuw en ijs dan in het zuiden. Maar zo gauw het hier regent, is er paniek.

Iedereen: stay warm, stay safe!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Een goeie kennis van mij en grappen tegen elkaar:
Je weet pas dat het echt goed koud is wanneer je naar buiten loopt en je neus gelijk dicht vriest! :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer