Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
Potverdullemes, Maandag gevoelstemperaturen die de -40C benaderen. En dan woon ik 50km van de grens waar het officiele zuiden van Amerika begint
. Komt er nog een pak sneeuw bij ook. waarschijnlijk rond de 30 cm of zo. Ze weten het nog niet precies.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Het is KOOOOOOUUUUUDDDDDDD
Dat is wel heel serieus koud! Sterkte ermee en hopelijk is het snel voorbij.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Alhoewel dit wel heeel erg koud is, hou ik zo van het klimaat in de VS. Afgelopen juli kon je amper 100 meter lopen in NYC omdat het zo heet was en nu ligt er een pak sneeuw. Echte zomers en echte winters. Nederland heeft het allebei net niet. 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het wil hier maar geen winter worden. Over twee weken vertrek ik weer naar Oostenrijk. Daar zijn nu ook temperaturen die in de buurt van de 10°C komen. Mark, jij hebt toch een mailservice. Kun je niet wat van de sneeuw daarheen sturen?
Je hoeft hem niet te verpakken.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier is het lekker warm
12 graden hartje winter 

Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het is inderdaad wel heeeel extreem momenteel in de VS. Maar toch kijk ik met enige jaloezie naar de beelden. Ik ben een echt winter mens (en Fries, en ja schaatsen in het bloed he
en wat we momenteel in NL hebben is in de verste verte geen winter te noemen.
Waar ik dus ook stiekem het meest blij van word dat ik door geselecteerd te zijn voor de DV Lottery, ik straks misschien ergens kan gaan wonen waar elke winter sneeuw ligt
.

Waar ik dus ook stiekem het meest blij van word dat ik door geselecteerd te zijn voor de DV Lottery, ik straks misschien ergens kan gaan wonen waar elke winter sneeuw ligt

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
- bluemoon
- Amerikakenner
Ik denk haast dat ik binnenkort het gras weer moet maaien.
Er staan aardig hoge plukken gras tussen die wuiven in de wind.
Er staan aardig hoge plukken gras tussen die wuiven in de wind.

Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerika-expert
Ik was een paar dagen in Maine, waar het vrijdag -30C was met 2 foot sneeuw. En dat was de echte temp, niet de gevoelstemp. Maar ik heb genoten met de skimobiles en langlaufen in de bossen onder een strakblauwe lucht met volop zon. Maandag moet het hier in Boston opeens een dagje +10C worden, en daarna weer terug naar kil.
ned in MO, stay warm!
ned in MO, stay warm!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Realiseer je wel dat heel veel mensen dan zonder stroom geraken, en dan is het helemaal niets meer om jaloers op te zijn. Van voor kerst tot aan nieuwjaar hebben enkele van mijn vrienden dus meer dan een week zonder stroom gezeten. Echt geen lachertje! En een generator vangt dat ook niet allemaal op. Stromend water is soms een probleem. Niet iedereen kan van thuis uit werken, dus je moet er door. We hadden hier in de regio momenten dat er om de minuut een verkeersongeval was op de snelwegen. En vrijdagnamiddag met een white out zijn er nog 12 auto's op elkaar gegaan bij het verlaten van de stad (sommige mensen denken dat white outs alleen maar 'op den buiten' voorkomen, wat dus niet altijd het geval is).EstherAnna77 schreef:Het is inderdaad wel heeeel extreem momenteel in de VS. Maar toch kijk ik met enige jaloezie naar de beelden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
Natuurlijk realiseer ik me dat.
Daar ben ik ook niet jaloers op en maak ik me zorgen om m'n vrienden in die gebieden. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik als die winterse beelden zie (en dan bedoel ik metname de sneeuwpret, want daar zijn ook vele foto's van te vinden) dat ik de echte winters mis.
Ik ben het ondertussen een beetje zat dat je je posts op dit forum altijd zo super moet nuanceren zodat niemand het wel weer uit z'n verband rukt. Mijn opmerking was gewoon onschuldig bedoelt. Nu lijkt het wel of het mij helemaal niet kan schelen dat mensen in de problemen zitten of zelfs omkomen in dit extreme weer.
Hierbij zal dit m'n laatste post zijn. Ik was hier gekomen omdat ik graag m'n voorpret wilde delen voor m'n aanstaande emigratie maar meestal zit ik me ergeren over de manier waarop men met elkaar omgaat bij de topics die relevant zijn voor mij. Ik heb er geen trek meer in.
Daar ben ik ook niet jaloers op en maak ik me zorgen om m'n vrienden in die gebieden. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik als die winterse beelden zie (en dan bedoel ik metname de sneeuwpret, want daar zijn ook vele foto's van te vinden) dat ik de echte winters mis.
Ik ben het ondertussen een beetje zat dat je je posts op dit forum altijd zo super moet nuanceren zodat niemand het wel weer uit z'n verband rukt. Mijn opmerking was gewoon onschuldig bedoelt. Nu lijkt het wel of het mij helemaal niet kan schelen dat mensen in de problemen zitten of zelfs omkomen in dit extreme weer.
Hierbij zal dit m'n laatste post zijn. Ik was hier gekomen omdat ik graag m'n voorpret wilde delen voor m'n aanstaande emigratie maar meestal zit ik me ergeren over de manier waarop men met elkaar omgaat bij de topics die relevant zijn voor mij. Ik heb er geen trek meer in.
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
-
- Amerika-expert
ach kastelke, toe zeg, laat EstherAnna toch genieten van haar voorpret. Natuurlijk zijn er gevaren bij winterweer maar ik vind dat dat de sneeuwpret niet mag drukken. Hartstikke vervelend allemaal, ik weet er alles van want ik woon hier nu zo'n 25 winters en heb het nodige meegemaakt, maar ik blijf genieten van het buiten bezig zijn, spelen in de sneeuw. In mijn mening moet je hier niet wonen als je het positieve van een winter laat vergallen door het negatieve.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is maar vreemd weer hier. Vrijdag deed ik een rondleiding met -7 en keiharde wind, waardoor de gevoelstemperatuur -18 was. Dat was echt pijnlijk koud en ongewoon voor hier. Vandaag regent het met net boven nul en dinsdag wordt het niet warmer dan -16 met een gevoelstemperatuur van -26. Het is al lang geleden dat het hier zo koud is geweest!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Dan zagen we Mark eerder in een paar topics schrijven dat hij ooit nog eens in Florida wil gaan wonen, omdat hij zo van warmte houdt. En dan krijgt 'ie dit. Moet Moeder Natuur ook niet tarten. 
Ook hier wordt het (naar CA-maatstaven) volgende week koud. Ben blij dat bij ons sinds gisteren alle ramen en deuren dubbel glas zijn.
Gr., Flipje

Ook hier wordt het (naar CA-maatstaven) volgende week koud. Ben blij dat bij ons sinds gisteren alle ramen en deuren dubbel glas zijn.
Gr., Flipje
Hier verwachten ze maandagmiddag -20 tot -25 Celcius met gevoelstemperaturen van - 40 graden Celcius. Het is nu dooi, zo'n 4 graden boven nul. De sneeuw die er lag, verdwijnt snel. Vanavond en vanacht zal er weer nieuwe bijkomen. Extreem weer, ook voor hier.
Ik hoop dat de jongens morgen een snowday hebben, zodat ze niet naar school hoeven. Ik hoef er gelukkig niet uit, heb voor de zekerheid voor een paar dagen boodschappen in huis gehaald.
Ik hoop dat de jongens morgen een snowday hebben, zodat ze niet naar school hoeven. Ik hoef er gelukkig niet uit, heb voor de zekerheid voor een paar dagen boodschappen in huis gehaald.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag vandaag een plaatje op facebook met een liftende sneeuwpop met een bordje Florida aan het takje. 

Zeker, het is wel eens moeilijk in de winter. Elke winter begeeft de verwarming het minimaal 1 keer (er vormen zich ijskristallen in de olielijn als het extreem koud is), het is erg rot rijden als je net moet werken als er een sneeuwstorm woedt, de stroom kan uitvallen door ijsel of omgevallen bomen, het kan wel maanden duren eer je weer gras ziet, en de zon schijnt misschien 1 keer in de 2 weeken een paar uur. Toch kan ik heel bij worden dat ik hier woon als ik, zoals vandaag, even een ochtend kan gaan skien in perfecte sneeuwcondities http://greekpeak.net/ en vanmiddag ga ik nog even een eind snowshoeing. De temperatuur is hier vandaag net rond het vriespunt, die kou komt er komende week aan.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
We hebben het hier in de winter gelukkig nog nooit erg slecht gehad. Geen power outages oid, dus altijd warm. Geen meters sneeuw, de wegen zijn hier meestal ook goed begaanbaar. Ik woon in het uiterste zuidelijkste puntje van Ohio.
In het voorjaar/de zomer hebben we meer last van het weer. Door de thunderstorms power outages en dat is ook geen pretje met die vochtige warmte zonder airco. Maar ik vind het heerlijk die seizoenen. Ik verheug me nu wel stiekum weer op het warme voorjaar
In het voorjaar/de zomer hebben we meer last van het weer. Door de thunderstorms power outages en dat is ook geen pretje met die vochtige warmte zonder airco. Maar ik vind het heerlijk die seizoenen. Ik verheug me nu wel stiekum weer op het warme voorjaar

Heb juist op het nieuws gehoord dat de gevoelstemperatuur tot -50°C wordt!
Lilo

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze adviseren op het moment sneeuwkettingen op Interstate 44 op bepaalde stukken. Bar en boos dus.