Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar begin ik?
Waar begin ik?
Hallo,
Mijn naam is Bart, 22 jaar en ik droom al sinds mijn 12de van de V.S.
Ik heb nu mijn HBO diploma in informatica gehaald en ben van plan te emigreren.
De kans dat ik snel een baan zal vinden is bijna gegarandeerd omdat er vrijwel altijd mensen nodig zijn in mijn vak.
Mijn vraag is nu, waar zal ik beginnen, en waar kan ik informatie vinden.
Alvast bedankt.
- Bart
Mijn naam is Bart, 22 jaar en ik droom al sinds mijn 12de van de V.S.
Ik heb nu mijn HBO diploma in informatica gehaald en ben van plan te emigreren.
De kans dat ik snel een baan zal vinden is bijna gegarandeerd omdat er vrijwel altijd mensen nodig zijn in mijn vak.
Mijn vraag is nu, waar zal ik beginnen, en waar kan ik informatie vinden.
Alvast bedankt.
- Bart
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Waar begin ik?
Ik denk dat Bart bedoelt dat men in Amerika op hem zit te wachten en dat dat dus tot zijn gewenste emigratie zal leiden.
@Bart, ik ben er bijna zeker van dat binnenkort Hockey een lijstje zal posten met de mogelijkheden tot emigratie naar de US en je zal waarschijnlijk schrikken van hoe beperkt die mogelijkheden zijn, ook met jouw opleiding..
@Bart, ik ben er bijna zeker van dat binnenkort Hockey een lijstje zal posten met de mogelijkheden tot emigratie naar de US en je zal waarschijnlijk schrikken van hoe beperkt die mogelijkheden zijn, ook met jouw opleiding..
Never give up!
Hallo Bart, wees welkom hier. Begin eens met dit plaatje te bekijken. Lees daarna mijn standaardlijstje. En weer daarna deze twee topics.bart12 schreef:Mijn vraag is nu, waar zal ik beginnen, en waar kan ik informatie vinden.
De garantie is er dus niet helaas. Om te beginnen heb je enorme concurrentie van mn. Indiers die vaak aan US universiteiten hebben gestudeerd, en een masters degree hebben. HBO-niveau (bachelors) hebben veel USers in jouw vakgebied ook. En ong. de helft daarvan is werkeloos.
Je hebt ook weinig ervaring nog, en dat is ook iets dat werkgevers graag zien in sollicitanten.
Voldoende ontmoediging. Nu verder:
Je kunt het beste je profiel op sites zetten als LinkedIn. Je kunt je ook orienteren op vactures in de US bij bedrijven op jouw vakgebied en domweg solliciteren.
Timmer dan wel een geheid resume in elkaar.
Het visum dat je nodig heb is een H-1B. Maar daarvoor moet je een aanbod van een baan in de US hebben en een werkgever vinden die voor jou een petitie wil indienen. Die werkgever moet ook H-1B waardig zijn (voldoende kapitaalkrachtig enz.)
Als je meer wilt weten over H-1B, er is hier al genoeg over geschreven.
Je hebt ook weinig ervaring nog, en dat is ook iets dat werkgevers graag zien in sollicitanten.
Je kunt het beste je profiel op sites zetten als LinkedIn. Je kunt je ook orienteren op vactures in de US bij bedrijven op jouw vakgebied en domweg solliciteren.
Het visum dat je nodig heb is een H-1B. Maar daarvoor moet je een aanbod van een baan in de US hebben en een werkgever vinden die voor jou een petitie wil indienen. Die werkgever moet ook H-1B waardig zijn (voldoende kapitaalkrachtig enz.)
Oke, dus als ik het goed begrijp kan ik het beste mischien nog een paar jaar wachten, en daarna een baan zoeken. Ook is er zelfs een tekort aan mensen die informatica hebben gestudeerd, dus daar ben ik niet bang voor.USInsider schreef:De garantie is er dus niet helaas. Om te beginnen heb je enorme concurrentie van mn. Indiers die vaak aan US universiteiten hebben gestudeerd, en een masters degree hebben. HBO-niveau (bachelors) hebben veel USers in jouw vakgebied ook. En ong. de helft daarvan is werkeloos.
Heel erg bedankt voor je informatie
Bedankt!Hockey schreef:Hallo Bart, wees welkom hier. Begin eens met dit plaatje te bekijken. Lees daarna mijn standaardlijstje. En weer daarna deze twee topics.bart12 schreef:Mijn vraag is nu, waar zal ik beginnen, en waar kan ik informatie vinden.
@Bart12, hbo informatica gestudeerd hebben geeft geen enkele garantie op naar de VS kunnen en mogen emigreren. Nu niet, en over een paar jaar ook niet. Wat van belang is dat jij goed wordt in een subvakgebied wat veel gevraagd wordt. Hbo informatica zegt ook nog niet zoveel, dat kan nog zoveel zijn.
Van belang is dat jij je goed profileert als een kei in jouw vakgebied en dat je zichtbaar bent. Middels afgeronde projecten, bijdrages aan fora etcetera.
Van belang is dat jij je goed profileert als een kei in jouw vakgebied en dat je zichtbaar bent. Middels afgeronde projecten, bijdrages aan fora etcetera.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de banen zo voor het oprapen liggen, kies dan een Amerikaans bedrijf uit om voor te gaan werken. Of in ieder geval een bedrijf dat ook vestigingen heeft in de US. Misschien kan je dan na een paar jaar, als je goed genoeg bent, wel een overplaatsing regelen naar de US.
In IT is het zo dat sommige banen echt moeilijk ingevuld worden (zeer ervaren Sharepoint ontwikkelaars, Enterprise Architects, Security). Maar in de traditionele IT support functies, project management, SAP, Oracle en Database administrators, daar zijn er veel werklozen.
In IT is het zo dat sommige banen echt moeilijk ingevuld worden (zeer ervaren Sharepoint ontwikkelaars, Enterprise Architects, Security). Maar in de traditionele IT support functies, project management, SAP, Oracle en Database administrators, daar zijn er veel werklozen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Mijn ervaring is dat voor een goede baan in IT, je er een goede kennis van een bepaald vakgebied of bedrijfssector bij moet hebben. Je kunt dan beter communiceren en samenwerken met de mensen voor wie je werkt, en je wordt dan niet puur gezien als een "kostenpost" of "noodzakelijk kwaad." Het is zulke extra kennis die je met een paar jaar werken na je opleiding op doet. Je bent daarmee ook minder vervangbaar, met unieke waarde voor een bedrijf, en dan opent zich een H1B -> GC pad.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Hoe weet je zo zeker dat je in Amerika wilt wonen? Ben je weleens al op vakantie naar Amerika geweest Bart?
Welke gebieden trekken je het meest? Dat kan wel bepalend zijn in hoeverre je kans maakt op een visum via een baan.
Welke gebieden trekken je het meest? Dat kan wel bepalend zijn in hoeverre je kans maakt op een visum via een baan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2040 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties