Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

65+ en dan...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Benno, dit waren geen 'rotte appels', dit waren zeer ervaren realtors zoals ik al aangaf.
Maar realtors hebben/nemen waar het gaat om de issues die ik noemde geen enkele verantwoordelijkheid. Hoeven dat juridisch ook niet. Ze gaan er ook niet achteraan want dat kost tijd, en tijd is geld. Bovendien: hoe minder kennis ze (zeggen te) hebben hoe beter het is, want als ze een (ver)koper onvolledig/verkeerd voorlichten dan zijn ze wel liable als er problemen ontstaan.
(Ik kocht twee keer in CA en daar is alles gecompliceerder denk ik.)
Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid alles te checken. Maar als je net in de US bent is dat niet zo eenvoudig. Wil je een vraag kunnen stellen dan moet je een idee hebben omtrent het antwoord.
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

Ik blijf het gevoel hebben dat je de US (nog) te weinig kent. Hoe vaak ben je hier geweest ?
In totaal zijn we 8 weken in Amerika geweest, hebben ongeveer 15000 kilomer gereden in ongeveer 13 staten. Mississipi en Arizona hebben we helemaal doorkruist.
Volgend jaar gaan we trouwens weer en starten weer in Arizona.

Die brievenbussen zijn, zoals ik al zei, slechts een voorbeeld om een beeld neer te zetten. Ik wil echt niet verhuizen om een paar brievenbussen. :?
En ga dan net doen alsof je al met pensioen bent. Ga op zo'n stukje land kamperen, of zet er een tijdje zo'n grote camper op.
Dit idee had ik ook wel met nog een paar ander zoals huren of in een park wonen maar dat kan altijd nog. :)
Ik begrijp uit de discussie dat er nogal wat problemen kunnen voordoen maar dat heeft jullie toch ook niet weerhouden om te gaan. :?: De zaken zo goed mogelijk proberen voor te bereiden ( vandaar ook deze vraag op dit forum) en daarna beslissen of het de moeite waard is om de zaken door te zetten.
http://www.theusa.nl/emigratie/index.htm

Het is beslist niet m'n bedoeling om met land te speculeren, als je dat wil doen kan je beter naar Las Vegas gaan.. :D
grt eddy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon proberen en doen.

Live your dreams...... 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

hopi-hopi schreef: Ik begrijp uit de discussie dat er nogal wat problemen kunnen voordoen maar dat heeft jullie toch ook niet weerhouden om te gaan.
Eddy, de meeste mensen die je hier aantreft en die in de VS wonen, wonen daar omdat ze ofwel met een Amerikaanse partner gehuwd zijn, ofwel omdat ze via hun werk uitgezonden geweest zijn, of een Green Card Lottery gewonnen hebben.
Dit zijn alllen zeer sluitende visa die niets aan 'interpretatie' van een beambte op het vliegveld overlaten.
Die 3-maanden-in-3-maanden-uit constructie, DAT is van een totaal ander niveau (vergelijkbaar met speculatie). En dat is maar wat men je hier duidelijk wil maken. Ik denk dat de meeste mensen je hier echt niet willen ontmoedigen, maar willen verhinderen dat we hier over een tijdje lezen 'ik heb al m'n geld gestoken in wat schone lapjes grond en een chique woonwagen, en nu weigeren ze me aan de grens om me nog langer toe te laten, waardoor ik de eerstkomende 10 jaar Amerika niet meer binnen mag. Hoe moet het nu verder?'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

hahaha, Ja dat begrijp ik ook wel dat je niet verhuisd voor een brievenbus. Een niemand denk ik die je weerhoudt er tijdens je komende bezoek een paar te kopen, mee te nemen en achter in je tuin neer te zetten. Leuk !
Maar jij gaf het voorbeeld, dus ik sprong erop in. Later herinnerde ik me nog dat de plattelands-brievenbussen wel degelijk bepaalde voorschriften qua grootte en positionering zijn. Plus in sommige gebieden moeten ze aan meer eisen voldoen nu of moeten er andere neergezet nadat een WI student met psych. poblemen in een aantal bievenbussen pipe-boms met nails erin had gestopt en zo een aantal mensen ernstig verwondde.

Wat Kastelke zegt, dat bedoelde ik ook. (Maar zij zegt het duidelijker.) Even de beperkingen in aanmerking genomen die er mogelijk kunnen zijn - waar Benno op wees - is er voor de aanschaf van o.g. hier geen beperking - zelfs mensen die hier illegaal verblijven kunnen een huis kopen, als ze het geld maar hebben.

Je zegt dat je zoveel mijl hebt afgelegd hier, je zult inderdaad een behoorlijk beeld hebben van dit land. Maar toch: van de buitenkant.
Zelf val ik in een categorie die Kastelke net miste: mijn man kreeg een baan aangeboden in de US en before I knew what hit me, woonden we aan de andere kant van de grote plas. Daarom zijn we gegaan, omdat ons hier een bestaan werd geboden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer