Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en Lake Powell

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Page en Lake Powell

Bericht door Martin & Marianne »

Bij ons viel het ook wat later op de ochtend wel mee met de drukte bij de Lower Antelope Canyon.

@Pipo Chris: het ging over de Lower Antelope Canyon. Jij hebt het over de Upper denk ik.

Marianne
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Als je zorgt dat je tickets via de link in mijn bericht besteld voor rond het middag uur krijg je dit soort plaatjes te zien: Alleen voor Upper Antilope Canyon.
Lower is niet te reserveren en is op elk moment van de dag goed te doen.

Ik denk dat als je vroeg naar de upper gaat dit niet te zien zal zijn.

Afbeelding
939 Antilope Canyon by Pipo Chris, on Flickr
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Kijk in ons verslag van 2013. Page heeft als stadje niet echt veel te bieden, de omgeving erom heen des te meer. Zorg voor de middagtour bij Antilope, echt geweldig. De foto hierboven zegt voldoende.
We hebben langs het meer gereden, wat op bankjes gezeten, picknicken en genieten van het uitzicht op het water, de boten en de dam. Je kunt zo echt wel een paar uur doorbrengen. We sliepen ook 2 nachten in Motel6, prijs-kwaliteit dik in orde, alleen het ontbijt dramatisch, veeeel te weinig plek voor de hoeveelheid mensen.
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

Wij zijn afgelopen zomer in Page geweest en hebben dit ervaren als een hoogtepunt! Ook onze twee kinderen vonden het daar fantastisch.
- Horseshoe Bend
- Lake Powell
- Antelope Canyon
- Glen Canyon dam

Wij zijn 2 nachten in Page geweest. Verder hebben we 1 dag een boot gehuurd. Dit is echt helemaal geweldig. Je kunt dan zelfstandig de gehele dag (van 10 tot 17.00 uur) varen over Lake Powell. Het is kostbaar, maar dit mag je echt niet missen. Heerlijk ontspannen in een geweldig stukje natuur.......

Marion
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Kun je zelf een boot huren, of zijn er tochten over het meer. Iemand tips?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan beide. Even google gebruiken....

Huren kun je iig bij wahweap marina en vanuit daar gaan ook boattours

http://www.dreamkatcherslakepowell.com/ ... tours.html

http://www.lakepowell.com/tours.aspx
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Halster schreef: Wij zijn 2 nachten in Page geweest. Verder hebben we 1 dag een boot gehuurd. Dit is echt helemaal geweldig. Je kunt dan zelfstandig de gehele dag (van 10 tot 17.00 uur) varen over Lake Powell. Het is kostbaar, maar dit mag je echt niet missen. Heerlijk ontspannen in een geweldig stukje natuur.......
Wij zullen volgend jaar ook 2 nachten in Page zitten en willen ook het water op. Ik twijfel nog tussen zelf een boot huren of een boottocht naar Rainbow bridge.
Is het (in het hoogseizoen) het mogelijk dat ter plaatse te beslissen of is het echt noodzakelijk om dit ruim van te voren te reserveren? Iemand ervaring?
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Uit eerdere draadjes weet ik me te herinneren dat in het hoogseizoen het nog wel eens wil voorkomen dat er geen bootjes beschikbaar zijn als je op de bonnefooi langs komt. Als je perse op een bepaalde dag wilt varen is vooraf boeken aan te raden. Of dat ook geldt voor de excursie naar Rainbow Bridge weet ik niet.

Mocht je vooraf reserveren, let dan op een bedrijf die zijn powerboats ook ik het water heeft liggen. Vaak zijn de goedkopere verhuurders meer landinwaards te vinden. Je moet dan zelf de boot te water laten. Huurauto's hebben geen trekhaak, dus dat wordt dan wat lastig. Los van de vaardigheid die je moet hebben om de boot te water te laten.

Let ook op de annuleringsvoorwaarden. Die zouden misschien niet altijd gunstig kunnen zijn, hoewel ik daar geen voorbeelden van heb.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Halster
Amerikafan

Bericht door Halster »

moon29 schreef:
Halster schreef: Wij zijn 2 nachten in Page geweest. Verder hebben we 1 dag een boot gehuurd. Dit is echt helemaal geweldig. Je kunt dan zelfstandig de gehele dag (van 10 tot 17.00 uur) varen over Lake Powell. Het is kostbaar, maar dit mag je echt niet missen. Heerlijk ontspannen in een geweldig stukje natuur.......
Wij zullen volgend jaar ook 2 nachten in Page zitten en willen ook het water op. Ik twijfel nog tussen zelf een boot huren of een boottocht naar Rainbow bridge.
Is het (in het hoogseizoen) het mogelijk dat ter plaatse te beslissen of is het echt noodzakelijk om dit ruim van te voren te reserveren? Iemand ervaring?
Wij hebben op de dag zelf een powerboat gehuurd! Vanwege het feit dat je geen geld terug krijgt bij slecht weer, hebben wij de gok genomen om ter plaatse een boot te huren. Bij Antelope Point marina was die dag alles volgeboekt. Gelukkig konden we bij Lake Powell Resorts en Marinas nog een powerboat huren voor een dagje. Ik zou de gok nemen om ter plaatse een boot te huren. Zorg dat je er vroeg bij bent (09.00 uur in de ochtend). Wanneer je met kinderen gaat is het een aanrader om er een tube bij te huren.
Voor ons en de kinderen staat deze dag in de top 3 van onze rondreis door de US!

Marion
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja, zo'n tube leek me ook heel leuk voor de kinderen!
Is de kans in juli daar groot op slecht weer?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Heb je eigenlijk een vaarbewijs nodig om er zelf te mogen varen?
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Nee, je kunt zonder vaarbewijs daar rondjes varen :D
en een tube is met kinderen zeker aan te raden.

Volgens de statistieken is het gemiddeld 34 graden Celsius in Page en is er gemiddeld 17% kans op neerslag. 6% in de vorm van onweer, 2% regen en 8% motregen (bron: http://weatherspark.com/averages/31246/ ... ted-States)
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer