Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op zoek naar smeerkaas en amandelspijs
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toch eigenlijk heel grappig, dat ze dachten, dat Calve betekent "van het kalf". 
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Vlgs. de beheerder van de winkel was het meer een kwestie van 'lastig zijn en zoeken naar een reden om'....
PeeJay, ik ben op ong. vierjarige leeftijd verslaafd geraakt aan Calve mayonaise. Ik herinner me nog het eerste lepeltje dat ik kreeg, ik dacht dat de hemel losgeslagen was tegen mijn verhemelte !
PeeJay, ik ben op ong. vierjarige leeftijd verslaafd geraakt aan Calve mayonaise. Ik herinner me nog het eerste lepeltje dat ik kreeg, ik dacht dat de hemel losgeslagen was tegen mijn verhemelte !
HeHeHe, ik ken het gevoel, ik heb dat nl. ook met NLse mayo (en slasaus natuurlijk).oortjes schreef:PeeJay, ik ben op ong. vierjarige leeftijd verslaafd geraakt aan Calve mayonaise. Ik herinner me nog het eerste lepeltje dat ik kreeg, ik dacht dat de hemel losgeslagen was tegen mijn verhemelte !
Ik heb de laatste NLse bestelling overigens bij een bedrijf in NL gedaan, en niet bij zo'n overgewaaide NLer die zijn kelder vol heeft met NLse spulletjes en het dan op internet aanbiedt. Mijn ervaring is dat de boodschappen uit de winkeltjes hier in de VS toch wat ouder zijn, en soms wel heel snel "over de datum" zijn. Hebben jullie dat ook ?
Ik doe mijn NLse boodschappen tegenwoordig bij Holland by mail, "verse" boodschappen en prima assortiment. Heb ze trouwens al een tijdje niet nodig gehad want ik heb afgelopen zomer 3 keer familie bezoek uit NL gehad dus de voorraad kast is gevult...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nee, heb ik geen last van. Maar ik kan gewoon naar het Nederlandse winkeltje gaan hier vlakbij en dan zoek ik zelf de datum uit. Misschien dat juist de dingen die niet meer zo lang houdbaar zijn via internet worden verstuurd want dan gaat een klant het niet meer terugsturen.PeeJay schreef: Mijn ervaring is dat de boodschappen uit de winkeltjes hier in de VS toch wat ouder zijn, en soms wel heel snel "over de datum" zijn. Hebben jullie dat ook ?
De site die je gaf vind ik erg duur. Pakken hagelslag voor $7 en een Senseo voor $125 (die overigens 220V is en hier bij Walmart (wèl 110V) nog geen $60 is. Ik vond de Senseo pads hier bij Walmart al prijzig voor $3.88, maar daar zijn ze $4.95 en dan moet ik ook nog verzendkosten betalen. Mmm, ik ben duidelijk een (tè) zuinige Nederlander
Met kerst ga ik waarschijnlijk weer naar Nederland dus dan zal ik weer spullen inslaan daar.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Afgelopen zomer kocht ik met mijn tante hagelslag bij de Dutch Bakery in Visalia en die hagelslag was helemaal wit uitgeslagen. Duidelijk een teken dat het niet meer zo vers is. De familie is er echter gek op en ik heb ze er niet over horen klagen.PeeJay schreef:Mijn ervaring is dat de boodschappen uit de winkeltjes hier in de VS toch wat ouder zijn, en soms wel heel snel "over de datum" zijn. Hebben jullie dat ook ?
Roland
-
Dan
- Amerikakenner
Ik heb die ervaring ook gehad met ......... De kroepoek die ik binnen kreeg was over de datum. Voor sommige van hun artikelen geven ze online al aan dat het over de datum is, en dan kan je het voor een gereduceerde prijs krijgen. Maar dat hadden ze met de kroepoek die ik bestelde dus niet gedaan. Smaakte overigens nog wel goed.PeeJay schreef: Mijn ervaring is dat de boodschappen uit de winkeltjes hier in de VS toch wat ouder zijn, en soms wel heel snel "over de datum" zijn. Hebben jullie dat ook ?
/PeeJay
Maar ik had ook een paar potjes sandwich spread besteld. Op de bovenrand van de potjes zou een houdbaarheidsdatum moeten staan. Op geen van de potjes was die echter meer te vinden.
En als laatste had ik wat pakjes strookwafels besteld. Volgens de verpakking moest op het clipje een houdbaarheidsdatum staan. Dus niet.
Ik ga bij ................dus ook geen spullen meer bestellen.
Kijk als ze vantevoren bij het bestellen aangeven dat het over de datum is, dan heb ik er niet zo'n problmen mee. Maar niet op deze manier dus. Hij/zij heeft genoeg concurrentie van andere online stores.
houstonwehaveaproblem schreef: Mmm, ik ben duidelijk een (tè) zuinige Nederlander.
Wacht maar tot je hier wat langer zit, dan ga je het Amerikaanse uitgave patroon wel overnemen, kijk je niet meer op een paar $$$ meer of minder...
Tuurlijk heb je gelijk, en producten die hier te krijgen zijn zal ik ook niet in NL bestellen, maar sommige etenswaren die hier absoluut niet te krijgen zijn, mogen van mij best iets duurder zijn hoor, heb dat er best voor over. En bijna mijn hele schoon familie is ondertussen verslaafd aan de saucijzebroodjes.
Dan, jou verhaal klinkt bekend.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik merk dat eigenlijk alleen maar met stroopwafels. Maar nu je "Kanjers" kunt krijgen is dat ook weer veel minder. We hebben hier een Vietnamees zaakje, dat ook NL produkten importeert en daar moeten we wel erg uitkijken met de data.PeeJay schreef: Mijn ervaring is dat de boodschappen uit de winkeltjes hier in de VS toch wat ouder zijn, en soms wel heel snel "over de datum" zijn. Hebben jullie dat ook ?
Daar heb ik zo'n vreselijke ervaring mee, die zullen nooit meer een rode cent van me zien! Holland By Mail adverteerde een paar jaar geleden met echte banketbakkersborstplaat. Aangezien we hier altijd Sinterklaas vieren met vrienden leek me het heel leuk, dat eens voorradig te hebben. Ik bestelde er heel wat van (een paar kilo), dus het kostte ook heel wat, maar dat had ik er voor deze ene keer voor over. Ik kreeg bevestiging, dat mijn bestelling ontvangen was en wachtte met smart op de lekkernijen.Ik doe mijn NLse boodschappen tegenwoordig bij Holland by mail, "verse" boodschappen en prima assortiment.
Wie schetst mijn verbazing toen ik in plaats van borstplaat een doos met fondanten bruidssuikers kreeg (over het feit, dat het geen banketbakkers kwaliteit was, waarmee geadverteerd werd, hebben we het maar even helemaal niet)! Niet alleen dat, maar de Sinterklaas slinger, die ik had besteld was niet van het kleine formaat, dat ik had gevraagd, maar gigantisch en onbruikbaar voor in huis.
Toen ik Holland By Mail hierover op vriendelijke manier een verklaring vroeg, werd me doodleuk medegedeeld, dat de borstplaat uitverkocht was en de bruidssuikers toch hetzelfde waren? Eh, nee, want met Sinterklaas eet ik geen bruidssuikers en als men mij had geschreven, dat de borstplaat uitverkocht was, had ik de bestelling geannuleerd.
Maar die beleefdheid hadden ze niet en de reacties op mijn emails waren ronduit onbeschoft (ik moest maar blij zijn met de slinger, want groter was toch beter?). Gelukkig had een andere Neder-Amerikaan niet al te lange tijd later een huwelijk, dus die nam de kist met bruidssuikers van me over. Het bedrijf heeft voor mij voor altijd afgedaan!! Niet eens vanwege het onaangekondigd veranderen van de bestelling, maar vanwege de hooghartige en onvriendelijke reacties erna. Op geen enkele manier konden ze mijn kant van het verhaal begrijpen en een excuus kon er niet vanaf.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ja, daar zou ik ook moeite mee hebben. Heb ook wel eens een verkeerde bestelling van ze gehad, vond het niet erg en heb het zo gelaten, maar als je inderdaad slechte service krijgt nadat zij een fout maken en je wil het recht gezet hebben, zou er bij mij ook niet ingaan.Petra/VS schreef: vanwege de hooghartige en onvriendelijke reacties erna.
Gelukkig geen hand vol, maar een land vol...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Oh wat leuk, een mede mayonaise liefhebber !
Wat betreft chocolade: witte uitslag heeft niet zozeer van doen met tijd als wel met temperatuur tijdens vervoer en in opslag enz. Althans zo is het mij altijd wijsgemaakt.
Dat veel produkten over de datum zijn ja dat is inderdaad jammer. Maar de reis duurt snel 6-8 weken plus inklaren/douane formaliteiten, en dan vervoer over de weg naar de winkel. Vier, vijf maanden is zo om.
Veel buitenlandse produkten hier - die je bv. koopt bij CostPlusWorldMarket enzo hebben vaak geeneens een UVD - dan staat er op de plek daarvoor gewoon niets. Is jullie dat ook wel eens opgevallen ?
Of er staat een code waarvan ik geen idee heb hoe ik die moet interpreteren.
(Plus als er een datum staat, is dat dan op de Eur. manier gedaan of is het aangepast voor de US markt ?! 09-01 kan op 1 Januari lekker vers zijn maar het kan ook bijna 'oud' zijn.)
Wat betreft chocolade: witte uitslag heeft niet zozeer van doen met tijd als wel met temperatuur tijdens vervoer en in opslag enz. Althans zo is het mij altijd wijsgemaakt.
Dat veel produkten over de datum zijn ja dat is inderdaad jammer. Maar de reis duurt snel 6-8 weken plus inklaren/douane formaliteiten, en dan vervoer over de weg naar de winkel. Vier, vijf maanden is zo om.
Veel buitenlandse produkten hier - die je bv. koopt bij CostPlusWorldMarket enzo hebben vaak geeneens een UVD - dan staat er op de plek daarvoor gewoon niets. Is jullie dat ook wel eens opgevallen ?
Of er staat een code waarvan ik geen idee heb hoe ik die moet interpreteren.
(Plus als er een datum staat, is dat dan op de Eur. manier gedaan of is het aangepast voor de US markt ?! 09-01 kan op 1 Januari lekker vers zijn maar het kan ook bijna 'oud' zijn.)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2026 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties