Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Halverwege totaal verzadigd (hebben jullie dat ook weleens?)
wij gaan altijd maximum 17 dagen of zo, dus wij hebben daardoor ook minder snel last van een "overkill".
Wat er bij mij voor zorgt dat ik van een plaats minder geniet, is eigenlijk eerder "te veel toeristen". Beetje heel hypocriet want ik ben er zelf ook één maar toen wij in yosemite en de grand canyon waren, was het gewoon te druk. Geeft niet als je andere toeristen tegen komt, maar rijtje lopen hoeft voor mij echt niet. Daarom geniet ik veel meer als je in van de afgelegen gebieden bent en bijna niemand tegenkomt. Daar kan ik eigenlijk geen genoeg van krijgen.
Ik probeer wel altijd voor afwisseling in een reis te stoppen, niet zozeer voor mezelf maar mijn man apprecieert het wel als er ook nog iets anders te doen is dan spectaculaire natuur. Ook probeer ik met hotels af te wisselen, is misschien stom, maar wij zijn ook elke avond weer heel benieuwd naar het hotel en dat maakt een reis ook mee leuk. Dus af en toe iets sjiek, dan weer iets simpel typisch roadside-motel, een keer een cabin,.. als dat kan natuurlijk.
Wat er bij mij voor zorgt dat ik van een plaats minder geniet, is eigenlijk eerder "te veel toeristen". Beetje heel hypocriet want ik ben er zelf ook één maar toen wij in yosemite en de grand canyon waren, was het gewoon te druk. Geeft niet als je andere toeristen tegen komt, maar rijtje lopen hoeft voor mij echt niet. Daarom geniet ik veel meer als je in van de afgelegen gebieden bent en bijna niemand tegenkomt. Daar kan ik eigenlijk geen genoeg van krijgen.
Ik probeer wel altijd voor afwisseling in een reis te stoppen, niet zozeer voor mezelf maar mijn man apprecieert het wel als er ook nog iets anders te doen is dan spectaculaire natuur. Ook probeer ik met hotels af te wisselen, is misschien stom, maar wij zijn ook elke avond weer heel benieuwd naar het hotel en dat maakt een reis ook mee leuk. Dus af en toe iets sjiek, dan weer iets simpel typisch roadside-motel, een keer een cabin,.. als dat kan natuurlijk.
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dbacks2 schreef:PSVWally, dat gevoel van de Grand Canyon herken ik... Ik vond het gewoon niet te bevatten. Je staat daar en je ogen kijken ...maar je hersenen vertalen het niet tot iets redelijks.
Ook wij hebben dingen gezien die we eigenlijk pas vanaf de foto's naar waarde leken te kunnen schatten. De vorige reis was dan ook wel een beetje druk. Niet elke dag jakkeren van de ene naar de andere plek, maar toch...dit jaar doen we het veel rustiger aan met een week in een huisje in Moad halverwege de vakantie. Goh, wat heb ik daar zin in! Met de racefiets de La Sal Mountain Loop fietsen. Joepie!
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
Oké,
wij hadden de grand canyon op een laat punt in onze reis, ook hetzelfde gevoel, is het dat dan? Zal wel, we hebben zo veel gezien de laatste weken en dit kan er nog bij en is ook heel toeristisch. We gaan al die kijkpunten zien, en dan hebben we het gehad. Gaan we naar het hotel uitpuffen. Het is wel indrukwekkend maar wat overroepen.
Enkele weken geleden hebben we een programma op tv gezien, de baard van Bartel en de eerste aflevering was over het zuidwesten van Amerika. Hij zat op een gegeven moment in thorowheap?? En dat hadden wij dan misschien ook wel eens moeten doen( kopen we een tent en blijven we daar een nacht
)maar dat leek me wel super om te doen 
wij hadden de grand canyon op een laat punt in onze reis, ook hetzelfde gevoel, is het dat dan? Zal wel, we hebben zo veel gezien de laatste weken en dit kan er nog bij en is ook heel toeristisch. We gaan al die kijkpunten zien, en dan hebben we het gehad. Gaan we naar het hotel uitpuffen. Het is wel indrukwekkend maar wat overroepen.
Enkele weken geleden hebben we een programma op tv gezien, de baard van Bartel en de eerste aflevering was over het zuidwesten van Amerika. Hij zat op een gegeven moment in thorowheap?? En dat hadden wij dan misschien ook wel eens moeten doen( kopen we een tent en blijven we daar een nacht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er nog nooit last van gehad. We proberen ook altijd voldoende tijd voor alles uit te trekken. Ook de eerste keer hadden we voldoende tijd; we hadden niets vastgelegd en bleven overal zo lang als we wilden. En of we nu een week of 5 weken gaan, het is altijd te kort, verzadigd zijn we nooit.
@harryvanrooy: Toroweap. Je moet dan niet alleen een tent maar ook een extra auto meenemen als ik de verhalen goed begrepen heb.
Marianne
@harryvanrooy: Toroweap. Je moet dan niet alleen een tent maar ook een extra auto meenemen als ik de verhalen goed begrepen heb.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
off topic, maar die Bartel zat aan de Colorado rivier beneden dus ik denk dat het de diamond creek road was.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
YepTipsy_1 schreef:off topic, maar die Bartel zat aan de Colorado rivier beneden dus ik denk dat het de diamond creek road was.
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
Ja, maar ervoor ging hij echt wel naar toroweap hoor, stond op de rand bij zonsondergang met een biertje en bleef er dan slapen in een tent.
Ook, maar hij zat eerder ook aan de North Rim, helemaal alleen in zijn tentje bovenaan de rim.
Ikzelf heb ook nooit verzadiging. Meestal plannen we ergens halverwege de reis toch ergens een drietal dagen in op dezelfde plek, dat geeft rust zowel lichamelijk als mentaal.
Op sommige plekken heb je spijt dat je weer verder moet, verleden jaar had ik dat erg fel in Redwood NP, prachtige regio waar ik nog wel een paar dagen langer had willen verblijven.
Ik vind het altijd spijtig dat we weer naar huis moeten
Ikzelf heb ook nooit verzadiging. Meestal plannen we ergens halverwege de reis toch ergens een drietal dagen in op dezelfde plek, dat geeft rust zowel lichamelijk als mentaal.
Op sommige plekken heb je spijt dat je weer verder moet, verleden jaar had ik dat erg fel in Redwood NP, prachtige regio waar ik nog wel een paar dagen langer had willen verblijven.
Ik vind het altijd spijtig dat we weer naar huis moeten
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik het een beetje het tegenovergestelde
. Zodra we in ons eerste park aankomen, heb ik een gevoel van ... thuiskomen.
Bartel zijn route : Las Vegas - Zion - Kanab - vanuit Kanab naar Toroweap Overlook (North Rim) - Monument Valley - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - en niet vermeld maar waarschijnlijk wel Diamond Creek - Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
Bartel zijn route : Las Vegas - Zion - Kanab - vanuit Kanab naar Toroweap Overlook (North Rim) - Monument Valley - Flagstaff - Grand Canyon South Rim - en niet vermeld maar waarschijnlijk wel Diamond Creek - Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Ik heb dat verzadigde gevoel nooit!. Ik ga dan ook maar twee weken. Omdat we al zo vaak in Amerika zijn geweest en het ook echt vakantie is doen we het altijd rustig aan. We hoeven niet alles in één keer te zien. Als het een mooi gebied is komen we wel weer een keer terug. Wij boeken nooit onze hotels, dus we kijken van dag tot dag waar we zin in hebben. Soms de natuur, maar een dagje relaxed shoppen of naar het strand mag bij onze vakantie niet ontbreken.
Wij bevinden ons natuurlijk in een luxe positie, maar ik heb dat gehaast van vakantiegangers nooit begrepen. Sommigen komen doodvermoeid terug van vakantie. Echt zonde. want zo geniet je niet.
Wij bevinden ons natuurlijk in een luxe positie, maar ik heb dat gehaast van vakantiegangers nooit begrepen. Sommigen komen doodvermoeid terug van vakantie. Echt zonde. want zo geniet je niet.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Ja, hebben we een keer meegemaakt met onze ZW reis. Het was geweldig de eerste weken, maar we hadden snel dat we verzadigd waren. De drukte, zon,zand, canyons en rotsen het was bijna overal hetzelfde (voor ons gevoel dan). toen we halverwege bij Las Vegas een park in gingen hoog in de bergen. Konden we ons weer opladen met de sneeuw, bomen en vooral groen. We zijn ook veel langer dan gepland in rockie mountain park geweest we voelden ons daar veel beter.
Het was een reis van 5 weken, maar het was gewoon niet onze omgeving. Als het alaska of zo was geweest dan was de 5 weken gewoon te kort.
Het was een reis van 5 weken, maar het was gewoon niet onze omgeving. Als het alaska of zo was geweest dan was de 5 weken gewoon te kort.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dat verzadigde gevoel meestal alleen van de hamburgers 
Groetjes,
Daniel
Daniel
ik had dat de eerste reis naar de VS
traditioneel veel te veel in de drie weken gepropt, en toen we aan de Grand Canyon stonden, had ik zo iets van: aja, dat is het dan
het jaar erop gingen we terug, en deden opnieuw de GC aan en toen had ik wel de WAUW-ervaring
dit jaar verbleven we twee dagen op een ranch aan de achterkant van de Tetons. Normaal gingen we de dag naar Jackson rijden en dan naar het park, maar we hadden er beiden geen zin in en zijn een hele dag op de ranch gebleven, lekker luieren en niks doen
traditioneel veel te veel in de drie weken gepropt, en toen we aan de Grand Canyon stonden, had ik zo iets van: aja, dat is het dan
het jaar erop gingen we terug, en deden opnieuw de GC aan en toen had ik wel de WAUW-ervaring
dit jaar verbleven we twee dagen op een ranch aan de achterkant van de Tetons. Normaal gingen we de dag naar Jackson rijden en dan naar het park, maar we hadden er beiden geen zin in en zijn een hele dag op de ranch gebleven, lekker luieren en niks doen
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat is ook in mijn ogen het gevaar dat in het zuidwesten op de loer ligt: een overdaad aan (overigens prachtige) rode rotsen. Ik probeer daarom altijd voldoende afwisseling in de reis aan te brengen. We zijn bijvoorbeeld twee keer in Seattle begonnen en in respectievelijk Las Vegas en San Francisco geëindigd. Ook een rondje Denver met o.a. Black Hills, Yellowstone, Moab, Monument Valley, Mesa Verde, Black Canyon Of The Gunnison en Rocky Mountain N.P. zorgde voor voldoende afwisseling.yarrah schreef: De drukte, zon,zand, canyons en rotsen het was bijna overal hetzelfde (voor ons gevoel dan).
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben dat ook gedaan. Ver rijden naar park 1, even de hoogtepunten bekijken en dan weer een lange rit naar park 2, enzovoort..... Zeker onze eerste vakantie was heel gehaast, als ik daar nu op terugkijk dan heb ik echt zoiets van 'jee, dat was gekkenwerk!'. Maar toch, je laatste zin herken ik niet. We hebben ondanks het haasten volop genoten, 'echt zonde' is een term die zeker niet bij die reis past.Roosuithoorn schreef: Wij bevinden ons natuurlijk in een luxe positie, maar ik heb dat gehaast van vakantiegangers nooit begrepen. Sommigen komen doodvermoeid terug van vakantie. Echt zonde. want zo geniet je niet.
Op dit moment ben ik onze 15e reis aan het plannen. Dus ook wij zitten in de luxe positie dat we weten dat de kans groot is dat we nog wel eens terug zullen komen. Maar toch, ook nu zitten de 19 dagen die we daar hebben weer helemaal volgepland..... ik word bij wijze van spreken al moe als ik naar mijn eigen planning kijk. Toch is dit de manier waarop wij het liefst reizen, we benutten onze tijd graag zo optimaal mogelijk. Ja, zo nu en dan zijn we doodvermoeid, maar dat is het dubbel en dwars waard. Als het even echt te veel wordt, dan passen we ons ter plekke wel aan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- frans&esmé
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
3 jaar geleden voor de 1e keer naar Amerika geland in Orlando via Los Angeles naar Las Vegas en alles zelf gereden (ong. 8000 km) onderweg heel veel gezien maar op een gegeven moment was ik het wel zat. Niet het autorijden hoor maar het iedere keer weer alles in die auto stouwen. We hebben namelijk bijna alles op de bonnefooi gedaan en dat is toch heel vermoeiend. We hadden wel een reisschema maar dit werd onderweg steeds aangepast, omdat het steeds weer anders liep.
Ik zie soms foto's voorbijkomen op de computer (screensaver) en dan is het van o ja daar zijn we ook geweest en daar ook. Het is dan ook absoluut niet zo dat ik(wij) het niet naar mijn zin heb gehad, want het is iets wat ik nog steeds met plezier naar terug kijk, maar ik zou het zo nooit meer doen.
We gaan in 2014 weer naar Amerika maar nu blijven we heel de vakantie in Florida (omg. Sandy Ridge) en gaan van hier uit alles bekijken wat we willen zien en als we geen zin hebben blijven we in de villa, we hebben wel een lijstje maar dit is niet zo lang (geloof ik) als de 1e keer.
Wat wel een hele grote indruk op me heeft achtergelaten is de Grand Canyon en als daar de foto's van zie dan ben ik in gedachten weer terug, en wat me eigenlijk heel erg tegen viel was Grand Canyon Skywalk, vraag niet waarom want ik kan jullie het niet vertellen ik keek er heek erg naar uit maar het was net geen desillusie. Ik vond de rit er heen en in het donker weer terug veel gaver.
Ik zie soms foto's voorbijkomen op de computer (screensaver) en dan is het van o ja daar zijn we ook geweest en daar ook. Het is dan ook absoluut niet zo dat ik(wij) het niet naar mijn zin heb gehad, want het is iets wat ik nog steeds met plezier naar terug kijk, maar ik zou het zo nooit meer doen.
We gaan in 2014 weer naar Amerika maar nu blijven we heel de vakantie in Florida (omg. Sandy Ridge) en gaan van hier uit alles bekijken wat we willen zien en als we geen zin hebben blijven we in de villa, we hebben wel een lijstje maar dit is niet zo lang (geloof ik) als de 1e keer.
Wat wel een hele grote indruk op me heeft achtergelaten is de Grand Canyon en als daar de foto's van zie dan ben ik in gedachten weer terug, en wat me eigenlijk heel erg tegen viel was Grand Canyon Skywalk, vraag niet waarom want ik kan jullie het niet vertellen ik keek er heek erg naar uit maar het was net geen desillusie. Ik vond de rit er heen en in het donker weer terug veel gaver.
wij gaan telkens op de bonnefooi voor 2 maanden en dat maakt het heel relax. We blijven ergens hangen waar veel te zien is of als we eens een dagje willen rusten en we doen max 300 tot 400 km op een dag, soms maar 50. Dat hangt af van de bezienswaardigheden. Wij zijn natuurlijk al een dagje ouder (58 en 72) en rijden motor. Met een auto rijdt je meestal grotere afstanden en sneller en heb je dus ook meer indrukken. Het enige waar ik na ong. telkens 3 weken naar verlang is het eens zelf kunnen koken maar dat duurt maar een paar dagen en dan geniet ik terug van Amerikaanse kost.
- girliecathy
- Amerikakenner
Hier nog iemand die nooit verzadigd raakt. Wij reizen ook op de bonnefooi.
Thuis kijk ik welke dingen ik echt wil zien en daar reizen we relaxed heen zonder haast.
En als ik het gevoel heb dat ik iets gemist heb ga ik nog een keer terug.
Thuis kijk ik welke dingen ik echt wil zien en daar reizen we relaxed heen zonder haast.
En als ik het gevoel heb dat ik iets gemist heb ga ik nog een keer terug.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Wij gaan meestal tien tot veertien dagen op vakantie en een tiental jaren geleden was dat het rondje met Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon etc. Prachtig allemaal, maar wat was ik blij weer wat groen te zien in Zion NP! Het is ons landschap ook niet, hoe bijzonder ook om het een keer gezien te hebben. Dat gezegd hebbende staan Moab, Arches en Canyonlands heel hoog op mijn lijstje van nog te zien plaatsen hier in de VS. Helaas krijg ik de anderen maar moeilijk mee.Old Faithful schreef:Dat is ook in mijn ogen het gevaar dat in het zuidwesten op de loer ligt: een overdaad aan (overigens prachtige) rode rotsen.yarrah schreef: De drukte, zon,zand, canyons en rotsen het was bijna overal hetzelfde (voor ons gevoel dan).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Kijk, misschien is dit het begin van een andere topic maar ik heb dit nog nooit gehad!?
Wel als ik weer naar huis ga wil ik zo snel mogelijk weer "thuis" zijn.
Dan toch eens aan emigreren denken?
Wel als ik weer naar huis ga wil ik zo snel mogelijk weer "thuis" zijn.
Dan toch eens aan emigreren denken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2197 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen
-