Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ground Zero Blues Club Clarksdale
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ground Zero Blues Club Clarksdale
Weet iemand wat het beleid is van deze club met betrekking tot jongeren onder de 21.
Wij zijn komende zomer twee nachten in Clarksdale en willen op zaterdagavond eten en hopelijk naar een band kijken in de GZBC.
Maar kan dat een probleem worden met een jongen van 17? Ik weet uiteraard dat hij geen alcohol mag drinken maar kunnen we wel samen met hem naar een band kijken?
Groeten Bert
Wij zijn komende zomer twee nachten in Clarksdale en willen op zaterdagavond eten en hopelijk naar een band kijken in de GZBC.
Maar kan dat een probleem worden met een jongen van 17? Ik weet uiteraard dat hij geen alcohol mag drinken maar kunnen we wel samen met hem naar een band kijken?
Groeten Bert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: Ground Zero Blues Club Clarksdale
No problem!
Wij waren er in 2012 met onze twee meiden van (toen) 16 en 17. Mogen gewoon naar binnen, krijgen een ander kleur armbandje dan de rest en krijgen dus geen alcohol.
Lezen? Klik hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43168 (kijk bij dag 8 en verder)
MVG
A3
Wij waren er in 2012 met onze twee meiden van (toen) 16 en 17. Mogen gewoon naar binnen, krijgen een ander kleur armbandje dan de rest en krijgen dus geen alcohol.
Lezen? Klik hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43168 (kijk bij dag 8 en verder)
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Ok bedankt A3, ik heb je verslag er nog maar eens op nagelezen want Graceland, de Laura Plantation en nog veel meer uit jullie route staan ook bij ons op het programma.
En we overnachten ook in de Shackup Inn, lijkt me geweldig leuk.
Groeten Bert
En we overnachten ook in de Shackup Inn, lijkt me geweldig leuk.
Groeten Bert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat is jullie route verder??
clarksdale is een stoffig stadje in de delta. De ground zero is super en je kan er idd binnen onder 21, krijg je een bandje om, ga daarna eens naar Red's , ik heb daar een superavond gehad ( helemaal niet zoals in het verslag van A3), maar Red is idd iemand met een hoek af, toch wel de juiste hoek
, de shack up inn is wel leuk, als jullie voor de blues gaan, de volgende dag zeker naar Indianola, naar het BB King museum , kun je ook wel even genieten (is ook een stoffig stadje in de delta)en als je je verder naar het zuiden nog wil amuseren, twee woorden : New Orleans
Info op verzoek
clarksdale is een stoffig stadje in de delta. De ground zero is super en je kan er idd binnen onder 21, krijg je een bandje om, ga daarna eens naar Red's , ik heb daar een superavond gehad ( helemaal niet zoals in het verslag van A3), maar Red is idd iemand met een hoek af, toch wel de juiste hoek

Info op verzoek
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Hoi Harry,
Onze route ziet er als volgt uit:
Chicago 4 nachten
Mason (Ohio) dagje Kings Island
Lexington 2 nachten (Kentucky)
Burkesville 2 nachten (Kentucky)
Townsend 2 nachten
Brevard 1 nacht (watervallen)
Atlanta 2 nachten
Memphis 1 nacht (zaterdagmorgen naar Graceland en daarna naar Clarksdale
Clarksdale 2 nachten
Natchez 2 nachten Eerst overnachten in die ouwe zooi van de Shackup inn en dan in een luxe B&B in Natchez lijkt me een leuk contrast
Breaux bridge of Lafayette 1 nacht (Swamp tour)
New Orleans 3 nachten
Destin of een andere plaats daar in de buurt 1 nacht
Tallahassee 1 nacht
waarschijnlijk Cedar Key 2 nachten
en dan nog twee weken villa in Bradenton en waarschijnlijk Clermont bij Orlando
Het stuk van New Orleans naar Bradenton weet ik nog niet zeker.
Nou hou ik wel van blues maar niet echt van die ouwe blues, maar de sfeer lijkt me wel heel leuk.
ik had eerst alleen de zondag geboekt in de Shackup inn maar volgens mij is GZBC dan gesloten en dat vind ik zonde, dus een mailtje gestuurd voor een extra nacht en dan maar een nacht minder in Memphis.
Wat we dan op zondag in Clarksdale moeten doen weet ik nog niet.
Bert
Onze route ziet er als volgt uit:
Chicago 4 nachten
Mason (Ohio) dagje Kings Island
Lexington 2 nachten (Kentucky)
Burkesville 2 nachten (Kentucky)
Townsend 2 nachten
Brevard 1 nacht (watervallen)
Atlanta 2 nachten
Memphis 1 nacht (zaterdagmorgen naar Graceland en daarna naar Clarksdale
Clarksdale 2 nachten
Natchez 2 nachten Eerst overnachten in die ouwe zooi van de Shackup inn en dan in een luxe B&B in Natchez lijkt me een leuk contrast
Breaux bridge of Lafayette 1 nacht (Swamp tour)
New Orleans 3 nachten
Destin of een andere plaats daar in de buurt 1 nacht
Tallahassee 1 nacht
waarschijnlijk Cedar Key 2 nachten
en dan nog twee weken villa in Bradenton en waarschijnlijk Clermont bij Orlando
Het stuk van New Orleans naar Bradenton weet ik nog niet zeker.
Nou hou ik wel van blues maar niet echt van die ouwe blues, maar de sfeer lijkt me wel heel leuk.
ik had eerst alleen de zondag geboekt in de Shackup inn maar volgens mij is GZBC dan gesloten en dat vind ik zonde, dus een mailtje gestuurd voor een extra nacht en dan maar een nacht minder in Memphis.
Wat we dan op zondag in Clarksdale moeten doen weet ik nog niet.
Bert
-
- Amerikakenner
Hallo Bert,
Van Atlanta ( daar hebben ze een indrukwekkend aquarium)naar Memphis is vijf, zes uur rijden, dan heb je daar niet veel tijd, er is daar wel wat te zien, kun je s'avonds naar Beale street, op vrijdag is er wel wat beweging normaal, de Sunstudio, het Lorraine motel, graceland en nog wel wat.
Idd de gzbc is zondag gesloten nu, maandag en dinsdagavond ook. was vroeger niet, de zondag. Wat je in Clarksdale een hele zondag gaat doen is me een raadsel, buiten uitslapen is daar niet veel te doen. Er is het delta blues museum, maar dat is weggegooid geld. Een wandelingetje door het centrum, nu ja, centrum, en je hebt het gehad. Ik zou doorrijden, je kunt naar indianola het BB king museum gaan bezoeken als je dat interesseert, en bvb naar Vicksburg om te overnachten, daar heb je de battleground uit de burgeroorlog en dat is wel mooi om door te rijden. Natchez is ook fraai, kun je even op adem komen. Na Natchez is de Houmas plantation heel mooi als dat min of meer op je route ligt. Je kunt daar ook lekker lunchen. New Orleans, daar krijg je je dagen wel vol, heb je daar al plannen voor?
harry
Van Atlanta ( daar hebben ze een indrukwekkend aquarium)naar Memphis is vijf, zes uur rijden, dan heb je daar niet veel tijd, er is daar wel wat te zien, kun je s'avonds naar Beale street, op vrijdag is er wel wat beweging normaal, de Sunstudio, het Lorraine motel, graceland en nog wel wat.
Idd de gzbc is zondag gesloten nu, maandag en dinsdagavond ook. was vroeger niet, de zondag. Wat je in Clarksdale een hele zondag gaat doen is me een raadsel, buiten uitslapen is daar niet veel te doen. Er is het delta blues museum, maar dat is weggegooid geld. Een wandelingetje door het centrum, nu ja, centrum, en je hebt het gehad. Ik zou doorrijden, je kunt naar indianola het BB king museum gaan bezoeken als je dat interesseert, en bvb naar Vicksburg om te overnachten, daar heb je de battleground uit de burgeroorlog en dat is wel mooi om door te rijden. Natchez is ook fraai, kun je even op adem komen. Na Natchez is de Houmas plantation heel mooi als dat min of meer op je route ligt. Je kunt daar ook lekker lunchen. New Orleans, daar krijg je je dagen wel vol, heb je daar al plannen voor?
harry
Ik heb ook overnacht in de Shack Up Inn, echt heel erg leuk, dat was in mei 2005.
In 2005 zag ik het programma van Floortje Dessing, zij overnachtte toen daar en ik besloot toen om daar ook een shack te reserveren.
Helaas lukte dat niet, want alle shacks waren bezet door een bluesband, wij kregen toen een kamer in de cotton gin inn, het nieuwere gedeelte.
Het Delta blues museum is aardig, maar viel ons wel wat tegen.
Verder is daar in de buurt nog een zeer authentieke juke joint, namelijk Po' Monkeys.
Bill, uitbater van de Hopson Plantation (Shack Up Inn) weet hoe je daar moet komen, de juke joint ligt ver weg in de katoenvelden.
Verder moet je natuurlijk wel even naar de beroemde CrossRoads in Clarksdale, waar highway 61 en 49 elkaar kruisen.
Ground Zero BC konden wij niet bezoeken, was gesloten in verband met Memorial Day.
Een bezoek aan het Riverside Hotel is ook aan te bevelen.
In 2005 zag ik het programma van Floortje Dessing, zij overnachtte toen daar en ik besloot toen om daar ook een shack te reserveren.
Helaas lukte dat niet, want alle shacks waren bezet door een bluesband, wij kregen toen een kamer in de cotton gin inn, het nieuwere gedeelte.
Het Delta blues museum is aardig, maar viel ons wel wat tegen.
Verder is daar in de buurt nog een zeer authentieke juke joint, namelijk Po' Monkeys.
Bill, uitbater van de Hopson Plantation (Shack Up Inn) weet hoe je daar moet komen, de juke joint ligt ver weg in de katoenvelden.
Verder moet je natuurlijk wel even naar de beroemde CrossRoads in Clarksdale, waar highway 61 en 49 elkaar kruisen.
Ground Zero BC konden wij niet bezoeken, was gesloten in verband met Memorial Day.
Een bezoek aan het Riverside Hotel is ook aan te bevelen.
16x USA / 30 staten
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
@Harry, ik kan niet doorrijden want als je op zaterdag wilt overnachten in de Shackup inn moet je verplicht twee nachten boeken, dat wordt dus de zondag.
Ja inderdaad weinig tijd in Memphis maar tijd genoeg om Graceland te bekijken. Nou hebben wij totaal niets met Elvis maar dan nog schijnt Graceland wel een must te zijn.
We gaan in Atlanta al naar het MLK center dus slaan we het Loraine motel over in Memphis. New Orleans heb ik nog niet echt plannen voor maar dat komt wel goed, genoeg te zien daar.
@Liz, Crossroads gaan we natuurlijk even langs, er zit ook nog een museum van een Nederlander (Theo Dasbach) in Clarksdale, is nog een oud Apeldoorner ook, dus lijkt me leuk om even te bezoeken.
En die zondag komen we vast wel door, biertje drinken op de porch van onze shack, leuke foto's maken van die ouwe zooi daar, komt goed.
Bert
Ja inderdaad weinig tijd in Memphis maar tijd genoeg om Graceland te bekijken. Nou hebben wij totaal niets met Elvis maar dan nog schijnt Graceland wel een must te zijn.
We gaan in Atlanta al naar het MLK center dus slaan we het Loraine motel over in Memphis. New Orleans heb ik nog niet echt plannen voor maar dat komt wel goed, genoeg te zien daar.
@Liz, Crossroads gaan we natuurlijk even langs, er zit ook nog een museum van een Nederlander (Theo Dasbach) in Clarksdale, is nog een oud Apeldoorner ook, dus lijkt me leuk om even te bezoeken.
En die zondag komen we vast wel door, biertje drinken op de porch van onze shack, leuke foto's maken van die ouwe zooi daar, komt goed.
Bert
-
- Amerikakenner
@ Liz, jaha die po monkey, was ik even vergeten. Is ook de moeite, dat is een Blues Marker, als je de,kaart van die markers hebt vind je het zo, is aan een zijweg van hgwy 61, je rijd voorbij een boerderij en even verder ligt die juke joint, zelfs in de dag is het een stop waard voor een foto.
@ Bert, zeker,neem je gewoon een lazy sunday. Kun je er de volgende dag weer tegenaan
@ Bert, zeker,neem je gewoon een lazy sunday. Kun je er de volgende dag weer tegenaan

- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
I second Red's!harryvanrooy schreef:Wat is jullie route verder??
clarksdale is een stoffig stadje in de delta. De ground zero is super en je kan er idd binnen onder 21, krijg je een bandje om, ga daarna eens naar Red's , ik heb daar een superavond gehad ( helemaal niet zoals in het verslag van A3), maar Red is idd iemand met een hoek af, toch wel de juiste hoek![]()
Ik ben hier in 2009 geweest en heb er echt een geweldige avond gehad! Mijn ervaring was ook heel anders dan die van A3. Evenals Liz wil ik het Riverside Hotel aanbevelen. Ik heb hier destijds overnacht en als je een blues fan bent dan is het zeker de moeite van bezoeken waard. Het Riverside Hotel was vroeger een ziekenhuis waar Bessie Smith is overleden en wat later een hotel werd waar bekende artiesten als John Lee Hooker, Ike Turner en Muddy Waters hebben overnacht. De vorige eigenaar, Rat, is helaas eerder dit jaar overleden, maar het hotel wordt tegenwoordig gerund door zijn dochter, Zelena, die net zo hartelijk en gastvrij is als haar vader.
Op zondag valt er weinig tot niets te beleven in Clarksdale omdat vrijwel alles dicht is. Ik heb mij daar toen best vermaakt door samen met lokale inwoners op een veranda te zitten met een biertje en een gezellige barbecue en 's avonds te swingen bij Red's. Maar als je naar het Blues Muesum wilt heb je pech, die is ook gesloten op zondag. Het is wel een lekkere relax dag, je kan goed brunchen, naar de kerk, door de omgeving rijden, of wellicht een stukje terug naar Tunica, het Las Vegas van Mississippi.
Als je interesse hebt kan je hier mijn verslag over Clarksdale lezen: http://floridianadventures.blogspot.nl/ ... blues.html
In New Orleans zal het overigens ook geen probleem zijn om met jullie zoon van 17 ergens naar binnen te gaan en naar fijne live muziek te luisteren. Mits er een slotmachine oid aanwezig is, dan kom je er onder de 21 niet in.
En in Natchez kan ik aanraden om bij de Mississippi rivier naar de zonsondergang te kijken. Werkelijk spectaculair! - http://floridianadventures.blogspot.nl/ ... sippi.html
Alvast een heel goede reis gewenst & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Hoi Jenny
Bedankt voor je reactie, ik denk dat jij een ander museum bedoelt dan ik. Het Rock & Blues museum is volgens de website 7 dagen per week open dus dat gaan we zeker bezoeken op zondag.
Ik heb jouw mooie verslagen natuurlijk al lang gelezen. Mede naar aanleiding van jouw enthousiaste verhalen over Natchez blijven we daar twee nachten, dus een volle dag om al die mooie huizen en hopelijk een mooie zonsondergang te bekijken.
In New Orleans lijkt het ons leuk om in de Banana Courtyard B&B te overnachten. Ik heb veel tips van jou uit de diverse topics opgeslagen dus die twee dagen worden vast geweldig.
Bert
Bedankt voor je reactie, ik denk dat jij een ander museum bedoelt dan ik. Het Rock & Blues museum is volgens de website 7 dagen per week open dus dat gaan we zeker bezoeken op zondag.
Ik heb jouw mooie verslagen natuurlijk al lang gelezen. Mede naar aanleiding van jouw enthousiaste verhalen over Natchez blijven we daar twee nachten, dus een volle dag om al die mooie huizen en hopelijk een mooie zonsondergang te bekijken.
In New Orleans lijkt het ons leuk om in de Banana Courtyard B&B te overnachten. Ik heb veel tips van jou uit de diverse topics opgeslagen dus die twee dagen worden vast geweldig.
Bert
Ik zie in jullie verslag Breaux Bridge OF Lafayette.
Mag ik Breaux Bridge van harte aanbevelen.
Ontzettend leuk stadje.
Je kunt een heerlijk cajun/zydeco ontbijt gaan eten bij Café des Amis http://www.cafedesamis.com/
Mag ik Breaux Bridge van harte aanbevelen.
Ontzettend leuk stadje.
Je kunt een heerlijk cajun/zydeco ontbijt gaan eten bij Café des Amis http://www.cafedesamis.com/
16x USA / 30 staten
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Waarschijnlijk wordt het ook Breaux Bridge en dan zit ik te denken aan de Bayou Cabins Bed and Breakfast.
Dat Zydeco ontbijt is volgens mij alleen op zaterdag en wij zijn er donderdagmorgen.
Bert
Dat Zydeco ontbijt is volgens mij alleen op zaterdag en wij zijn er donderdagmorgen.
Bert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Nog een tip niet te ver van Clarksdale: Het Delta Blues Museum in Helena, Arkansas. Als je het bezoek goed timed heb je een goede kans dat je live in het langstlopende radioprogramma ter wereld komt dat vanuit het Delta Blues centre wordt uitgezonden. Echt leuk! Lees maar na in ons reisverslag van 2012.
MVG
A3
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Ja lijkt mij ook heel leuk maar helaas is het Delta Cultural Center in Helena op zondag gesloten. Ik heb je verslag hierover gelezen en lijkt me super om mee te maken maar alleen 'on weekdays'
Bert
Bert