Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY - 02/02/14 tem 12/02/14

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
_lotte_
Amerika-ontdekker

NY - 02/02/14 tem 12/02/14

Bericht door _lotte_ »

Binnen een goeie maand is het zo ver, dan gaan we met ons tweetjes voor het eerst naar New York :D

Hotel en vluchten zijn al geboekt. We hebben ook al tickets voor Brooklyn Nets vs Spurs. Bij Connections kregen we gratis tickets voor een night cruise, Guggenheim, Intrepid museum & Top of the rock.

Binnenkort plaats ik onze planning wel maar ik heb wel nog een aantal vragen...

De meningen (op het internet :wink: ) lopen nogal uiteen over het wel of niet bezoeken van het Vrijheidsbeeld... Wat denken jullie? En boek je dan meteen ook crown tickets of is het zijn meerprijs niet waard? Ellis Island zou ik sowieso graag bezoeken.

Note mod (Conny): jaartal in titel aangepast.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: NY - 02/02/14 tem 12/02/14

Bericht door meyem »

Crown tickets moet je apart boeken, die zijn iets duurder. Maar het gaat niet zozeer om de prijs, alswel om het aantal plaatsen. Dus als je dat wilt doen, moet je er snel bij zijn ....

ik dacht aanvankelijk dat ik het vrijheidsbeeld niet perse hoefde te bewonderen, maar ik vind haar van dichtbij erg mooi. Van binnen vond ik ook zeker de moeite waard. Het museum binnen is boeiend, met veel oude foto's en de klim naar boven vond ik uitdagend. Ik kan het je zeker aanraden .... maar of jullie het dan ook leuk zullen vinden, tja, dat is en blijft heel persoonlijk ...

Ellis Island is heel indrukwekkend, maar ik las juist gister dat momenteel nog steeds alleen de begane grond open is voor publiek ... heel jammer, want de eerste verdieping is wel zo indrukwekkend.
je kaartjes (voor beide bestemmingen in 1) boek je hier:
http://www.statuecruises.com/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Oh, en kies als vertrekpunt: Battery Park
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Voor mij blijft het ook de moeite het eiland van het vrijheidsstandbeeld te bezoeken. Het is werkelijk indrukwekken om er dicht bij te staan. Dan pas besef je hoe groot het beeld is.(heel anders als je met de boot op 100m of meer voorbij vaart.

Als je gaat zeker ticketten op voorhand bestellen en afhalen in Clinton Castle (Battery Park) . Scheelt al een hele wachtrij.
Als je te lang wacht heb je kans om alleen maar op het eiland te mogen en niet meer in het museum.

Crown heb ik nog niet gedaan maar staat nog op mijn verlanglijstje
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Wij gaan volgend jaar ook voor de 2de keer naar NY (word onze 3de keer USA) en wij gaan ook terug naar Liberty Island : ten eerste omdat er bij ons groepje mensen zijn die er nog niet zijn geweest maar ook voor mezelf omdat ik het inderdaad ook de moeite vond, zowel binnen als buitenkant. Wij hadden geen kroontickets omdat ikzelf de klim niet zag zitten, misschien dat er nu wel kroontickets worden gekocht als de zoon of zo dit wil doen. Maar als je toch ook Ellis Island wil bekijken dan zou ik inderdaad ook gewoon bij het vrijheidsbeeld gaan kijken... :thumbup:
_lotte_
Amerika-ontdekker

Bericht door _lotte_ »

Bedankt voor de input! :thumbup:

Ik zal dan toch voor de crown tickets gaan! Heb ik het goed begrepen dat je beter tickets reserveert om 's ochtends al de boot op te gaan? Zodat je ruim de tijd hebt om alles te bezoeken? Als ik via http://www.statuecruises.com/choose_tickets.aspx kaartjes wil reserveren, zie ik staan: 9 am crown access. Betekent dit om 9u op de boot of om 9u het Vrijheidsbeeld in? Het is me niet zo duidelijk :oops:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Iedereen heeft daar problemen mee ...
je hebt dan gewoon de eerste boot, en dat zou ik ook doen, liefst op je eerste dag, dan ben je geheid vroeg wakker. De eerste boot is meestal ook het minst druk ...
de tijdslot van het beeld komt niet op een kwartiertje aan, als je een kaartje hebt, mag je naar binnen.
trouwens, je moet de kroonkaartjes ophalen bij het eerste gebouw dat je links tegenkomt op het eiland ... krijg je een armbandje om dat laat zien dat je naar boven mag
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Toch wel heel erg leuk om te bezoeken, lijkt mij. Waren het eerst niet van plan.
Hoeveel tijd moet je rekenen voor een bezoek aan Ellis Island en het vrijheidsbeeld (incl. crown)?
En waarom varen vanaf Battery park en niet vanaf New Jersey?

GRoet

Christel
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Omdat Battery Park heel makkelijk met de ondergrondse te bereiken is. New Jersey is toch altijd een stuk langer vanuit de stad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik ben er gauw het grootste deel van de dag mee kwijt.
Toen ik met mijn nichtje de kroon heb meegepakt, stonden we pas om 3 uur weer aan wal. Maar ja, toen was Ellis Island wel helemaal open (dat is toch wel 1,5 uur) en hebben we ook wat gegeten op het eiland.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Wij verblijven de eerste twee nachten bij Newark Airport. DIt omdat daarvandaan onze transfer naar de camperverhuurder is geregeld.
Is het dan wel makkelijker om heen vanaf New jersey de boot te nemen en terug naar Batterypark of is dat niet mogelijk? denken er aan om het vrijheidsbeeld de eerste dag te doen en daarna door te gaan naar Times Square en dan weer retour hotel.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

die route kun je inderdaad doen.
Er is alleen (zeer uitgebreide) controle bij het beginpunt, daarna kun je de boten op en af in de richting die jij wilt.

als je in NJ zit, lijkt mij inderdaad het handigst om aan de NJ kant op te stappen.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
kimi 2014
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door kimi 2014 »

@marian ......dat Bryant Park dat is toch wat special voor u hé :wink:
maar ik ben het met u eens hoor het is een mooi parkje.
Afbeelding
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Hoi Vlaming,

ja, toen ik mijn avatar voor hier koos, heb ik na zitten denken over wat voor my New York is ... en ik wilde een foto van mezelf gebruiken, zodoende .... ^_^
Het is zeker nog altijd een van mijn favoriete plekjes :D
(al ga ik komende keer weer eens langs de Shake Shack in Madison Square Garden )

ik dacht trouwens dat jij hier al een ID had?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bollie
Amerika-ontdekker

Bericht door bollie »

Hoi,
Ik heb vandaag geprobeerd tickets te boeken voor de crown maar helaas is de eerste mogelijkheid 12 augustus en dan landen we weer in Nederland.
Nu kunnen we wel naar de pedestal. Mijn vraag is of dit ook leuk is of dat het beter is om een keertje terug te komen (altijd een goed idee) en het dan op tijd te boeken?
Verder heb ik gehoord dat het heel druk is om daar te komen en dat het het beste is om zo vroeg mogelijk te gaan. Klopt dat of kun je bijvoorbeeld ook prima om een uur of 1 gaan?
Ik sta open voor jullie tips en tricks.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik vind de pedestal zeker ook de moeite waard en ook daar heb je al een leuk uitzicht
en ja, altijd nog eens terug voor de kroon kan altijd 8)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer