Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Free Bird: Yosemite / Yellowstone / Grand Canyon

Bericht door Free Bird »

Old Faithful schreef:Ik dacht dat mijn route iets logischer zou zijn. Maar dat is slechts mijn mening :wink: . Het scheelt wel iets in kilometers, maar dat verschil is niet dramatisch. Ik vind wel dat de dagetappes in mijn route wat gelijkmatiger verdeeld zijn, o.a. zonder die lange oversteek tussen Yosemite en Moab. Ik lees nu echter dat dit voor jullie geen bezwaar is, misschien zelfs een attractie is.
Laat ik vooropstellen dat ik de meningen hier zéér waardeer! Erg fijn forum dit.
Wij zien die oversteek inderdaad als iets leuks :).
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Nou, de vliegtickets zijn geboekt, begin september vliegen we via Londen naar Las Vegas.
De defintieve route is zo geworden, de "???" laten we bewust open:

01 Thuis - Las Vegas
02 Las Vegas, NV
03 Las Vegas, NV - Panamint springs, CA (Via Death Valley)
04 Panamint springs, CA - Curry Village (als uitvalsbasis voor Yosemite National Park)
05 Curry Village
06 Curry Village
07 Curry Village - ???
08 ???
09 ??? - Moab, UT
10 Moab, UT (Canyonlands NP)
11 Moab, UT (Arches National Park)
12 Moab, UT - Monument Valley
13 Monument Valley - Page, AZ (Via Lake Powell en Antelope Canyon)
14 Page, AZ - Grand Canyon North Rim, AZ
15 Grand Canyon North Rim, AZ
16 Grand Canyon North Rim, AZ - Springdale, UT (als uitvalsbasis voor Bryce en Zion NP)
17 Springdale, UT (Bryce NP)
18 Springdale, UT (Zion NP)
19 Springdale, UT - Las Vegas (via Valley Of Fire en Hoover Dam)
20 Las Vegas - Thuis

Tevens al een paar supergave accommodaties geboekt!

- Death Valley - Cottage in het Panamint Springs Resort
- Yosemite Park - Een tent in Curry Village
- Moab - Een tent bij Moab Under Canvas
- Monument Valley - The View hotel
- Grand Canyon - Frontier Cabin bij Grand Canyon lodge north rim

Ik heb er nu al zoveel zin in! :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waaom geen overnachting in Bryce ipv heen en weer rijden tussen Zion en Bryce?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Springdale is geen goed uitgangspunt voor Bryce. Ik zou op dag 16 bij Bryce gaan overnachten. Het is erg jammer om daar de mooie uren tegen de avond en 's morgens vroeg te missen (kijk eens naar het verslag van mijn septemberreis in 2011), en het scheelt je ook wat kilometers.
De rit van Yosemite naar Moab is een flinke rit, maar wel te doen met 2 overnachtingen. Je kunt ook nog overwegen om op dat stuk Bryce mee te pakken, en Capitol Reef. Maar dan zou je er een extra dag voor uit moeten trekken.
Leuk, die tenten bij Moab!

Curry Village is prima gelegen, maar als er iets vrij is zou je ook eens naar een tent bij Housekeeping Camp kunnen kijken. Je hebt daar meer ruimte, gelegenheid voor een campfire, en het is op 5 minuten lopen van Curry Village.

Marianne
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Waaom geen overnachting in Bryce ipv heen en weer rijden tussen Zion en Bryce?
Springdale is geen goed uitgangspunt voor Bryce. Ik zou op dag 16 bij Bryce gaan overnachten.
Thanks voor de tip! ik dacht dat het wel een goed uitgangspunt zou zijn, omdat het (redelijk) dichtbij is. Eerst wilde we Kanab als uitgangspunt pakken voor beide maar dan zijn beide parken een stukje rijden. Zou 1 nacht Bryce en 2 nachten Springdale/Zion dan een goede verdeling zijn?
De rit van Yosemite naar Moab is een flinke rit
Klopt, daar ben ik me van bewust maar dat hebben we bewust gedaan. Gaan daar ook niks boeken of plannen. Heb altijd een paar van dat soort dagen nodig tijdens de vakantie :)... Liefst zou ik helemaal niks vastleggen, zoals we in het verleden vaak gedaan hebben in Amerika en andere landen, alleen dan zijn die hele gave accommodaties in de parken zelf helemaal volgeboekt.
Curry Village is prima gelegen, maar als er iets vrij is zou je ook eens naar een tent bij Housekeeping Camp kunnen kijken
Ah oke, de recensies die ik heb gelezen waren allemaal wat positiever over Curry Village. Maar ruimte voor een kampvuur is wel een leuk extraatje :) We hebben die tent in Curry al geboekt, zou dat makkelijk om te boeken zijn als we dat evt. zouden willen? Nog even wat meer recensies lezen...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Higlights bij Bryce zijn sunset, stargazing en (vooral) sunset. Die mis je allemaal als je een dagtrip maakt en ik kan niet genoeg benadrukken dat je beslist niet in het donker tussen Bryce en Zion moet gaan rijden. Er zijn zelfs verlichte waarschuwingsborden overdag. Wildlife op de wegen en niet zo zuinig ook. 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion is een goed plan. Let op de meandering Sevier river ten oosten van de weg us89. Een heel ecosysteem hier maar vrijwel niemand neemt de tijd om eea te bekijken. En een stop in Red Canyon is aanbevolen.
Wij hebben menigmaal tussen Yosemite en Moab gereden. Als je meer info wil laat maar horen. je hebt dus 2 overnachtingen gepland zie ik.
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Oke thanks! Dat wordt dan een nachtje Bryce en 2 nachten Zion.
is bijvoorbeeld Tropic wel een goede uitvalsbasis voor Bryce? omdat de reeds geboekte accommodaties allemaal behoorlijk aan de prijs zijn willen we qua budget die 3 nachten (1 Bryce dan en 2 bij Springdale/Zion) niet te duur maken en voor een niet te duur motel/hotel o.i.d. gaan.

De route tussen Yosemite en Moab ben ik nog niet ingedoken, dus tips zijn meer dan welkom!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Free Bird schreef:is bijvoorbeeld Tropic wel een goede uitvalsbasis voor Bryce? omdat de reeds geboekte accommodaties allemaal behoorlijk aan de prijs zijn willen we qua budget die 3 nachten (1 Bryce dan en 2 bij Springdale/Zion) niet te duur maken en voor een niet te duur motel/hotel o.i.d. gaan.
Ja, Tropic is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Bryce Canyon NP. Het plaatsje stelt niet veel voor, maar er zijn een aantal goede accommodaties en met circa 10 autominuten ben je in het park.
Hierbij de link naar een aantal beoordelingen, die gegeven zijn door de forumleden: http://beoordelingen.allesamerika.com/p ... c&staat=UT
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Free Bird schreef: Ah oke, de recensies die ik heb gelezen waren allemaal wat positiever over Curry Village. Maar ruimte voor een kampvuur is wel een leuk extraatje :) We hebben die tent in Curry al geboekt, zou dat makkelijk om te boeken zijn als we dat evt. zouden willen? Nog even wat meer recensies lezen...
Je kunt tot een week voor aankomst kosteloos annuleren als ik het goed heb. Dus je hebt nog even de tijd om te zien of er iets anders is. Ik weet niet of die recensies specifiek over de tenten gaan in CV, of over CV in zijn algemeenheid. Een cabin is een stuk luxer natuurlijk, die kun je niet met een tent bij housekeeping camp vergelijken. Kijk eens naar de foto's op http://www.yosemitepark.com om een idee te krijgen van beide soorten tenten. Ik vind de extra ruimte bij HLC heel prettig, je hebt daar ook een picknicktafel. En er is elektriciteit, wat je in een tent bij CV niet hebt.

Marianne
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Ik zal 's kijken. We hebben nog effe :-)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In de tenten bij Curry Village is ook elektriciteit.
Je hebt er licht en een paar stopcontacten. Dus geen probleem voor opladen gsm, batterijen, ...
Er is ook een winkel en je kan er eten. 's Avonds zijn er regelmatig voorstellingen door rangers.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Ja, dat had ik ook begrepen.
Curry Village geniet eigenlijk wel mijn voorkeur, van wat ik gezien en gelezen heb.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op http://www.yosemitepark.com staat dit over de tenten:

Canvas tent cabins
Amenities
Experience the rustic charm of Curry Village in these canvas covered tent cabins. Located throughout the village, these unique Yosemite cabins consist of a wooden frame, wooden floor, and wooden door with four sides of canvas and a canvas roof and fly and are equipped with cot style beds and an electrical light. Because of the nature of the tent cabin, they are not outfitted with electrical outlets, telephones, televisions or plumbing. Sheets, wool blankets, and pillows are provided and placed at the foot of the bed. And although daily maid service is not provided in the tents, your trash is emptied and towels refreshed.

Marianne
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Staat inderdaad op de site, ja. Echter heb ik veel reacties gelezen waar wordt gesproken van 1 stopcontact in een tent.
Maargoed, anders laden we onze gsm en camera wel op in de gezamelijke ruimte onder het genot van een pilsje :-)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij verbleven een aantal jaren geleden in een tent cabin en hadden licht en 2 stopcontacten.
(dat was ook het geval bij onze buren)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Free Bird schreef:Staat inderdaad op de site, ja. Echter heb ik veel reacties gelezen waar wordt gesproken van 1 stopcontact in een tent.
Maargoed, anders laden we onze gsm en camera wel op in de gezamelijke ruimte onder het genot van een pilsje :-)
of je neemt een stekkerdoos mee van thuis :mrgreen:, is ons prima bevallen!
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Oh ja, ook een goeie :)
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Ik heb jullie aanbevelingen ter harte genomen, en het wordt nu 1 nacht bij Bryce en 2 bij Zion.
...
16 Grand Canyon North Rim, AZ - Tropic, UT (Bryce NP)
17 Tropic, UT - Springdale, UT (Zion NP)
18 Springdale, UT (Zion NP)
19 Springdale, UT - Las Vegas (via Valley Of Fire en Hoover Dam)
...
Free Bird
Amerikafan

Bericht door Free Bird »

Vraag over de route van Curry Village naar Great Basin National Park...

Als je dit bij Google Maps invult pakt deze automatisch een route eerst naar het westen en noorden en dan via highway 50 naar Great Basin NP, wat neerkomt op 965 km (11 uur). Terwijl de route richting het oosten Yosemite uit via Lee Vining en dan via Highway 6 naar Great Basin NP mij veel logischer lijkt (en een stuk korter is, 700 kilometer en zo'n 8 uur).

Is daar een reden voor, zie ik iets over het hoofd? En wat is volgens jullie de leukste route?
Ik zag dat highway 50 ook wel "The Loneliest Road in America" genoemd word, lijkt me ook wel wat :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is omdat de Tioga Pass nu gesloten is; googlemaps neemt dan een andere route. Je moet de route even handmatig verslepen (richting Lee Vining bijvoorbeeld). Het blijft een lange rit; wij deden het met twee tussenstops. Zie ons 2002-verslag voor onze route en ervaringen bij Great Basin. En ook Yosemite natuurlijk.
De 50 is wel apart; de 6 ken ik niet.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer