Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren, <25jr, en kinderzitje.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tizzy90
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Auto huren, <25jr, en kinderzitje.

Bericht door Tizzy90 »

Een vraag namens mijn zusje (wij hebben onze auto al geregeld :wink: ). Op dit moment zien we door de bomen het bos even niet meer, dus als jullie hulp kunnen bieden: graag!

In augustus 2014 gaat zij voor twee weken naar onze familie in Denver. Het liefst wil zij dan zelf een auto huren, zodat ze niet afhankelijk is van anderen.
We komen er alleen even niet uit qua underaged fee, het minimum aantal jaren dat je in bezit moet zijn van een rijbewijs en kinderzitjes.
Mijn zusje is tegen die tijd 22 en heeft dan ruim 1,5 jaar haar rijbewijs. Kan die 1,5 jaar een probleem opleveren?
Daarnaast zijn wij beide goed bekend met het NL systeem rondom autostoeltjes, maar in de VS niet (familie heeft geen kinderen dus ook geen idee). Hier gaat het nu nog op gewicht, maar straks op lengte. Hoe is dit in de VS?

Iemand tips voor een bedrijf dat voor een redelijk tarief auto's verhuren aan 'underaged drivers'?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Auto huren, <25jr, en kinderzitje.

Bericht door Njit »

Op USAReisen.de / http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html (de engelse versie) kun je tegen een gunstiger tarief een auto huren < 25.

Hoeveel jaren je je rijbewijs hebt maakt in de USA niet uit.

De regels wat betreft stoeltjes verschillen per staat: http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws ... _laws.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Welk kinderzitje je nodig hebt ligt hier ook aan het gewicht en de lengte. En er wordt hier aangeraden om ze zo lang mogelijk rear facing te houden. Volgens mij zijn er zelfs plaatsen waar het al verplicht is tot 2 jaar maar dat weet ik niet zeker. En zo lang mogelijk in een 5-punts gordel i.p.v. al vroeg naar een booster maar hou er rekening mee dat het max. gewicht van een stoeltje soms de max. van de LATCH ancers voorbij schiet. Er zijn stoeltjes die tot 70 pounds gaan maar er zijn auto's waarin de LATCH dan niet meer veilig is. Over het algemeen is de richtlijn tot 40 pounds in de 5-punt en dan over naar de booster.

Qua leeftijd kan je grofweg deze info aanhouden: tot 1 jaar in een infant seat, 1 tot 5 in een convertible, en 5+ in een booster. Maar dat is grofweg, het ligt echt een de lengte en gewicht.
Tizzy90
Amerika-ontdekker

Bericht door Tizzy90 »

Bedankt voor jullie reacties.
Tegen de tijd zal de kleine meid bijna 5 zijn, maar het is een kleintje dus waarschijnlijk een convertible nodig.

Heeft iemand ervaring bij Thrifty? Die lijken een redelijk betaalbaar 'underage fee' te hebben.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waar heb je dat gelezen van Thrifty? Zij rekenen een fee ter plaatse: $10-25/day (varies w/ location)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tizzy90
Amerika-ontdekker

Bericht door Tizzy90 »

Door de feestdagen een wat laat antwoord.
Dat van Thrifty las ik volgens mij op hen eigen website. $10-25 is dan al een stuk goedkoper dan de $20-50 die ik bij sommige andere verhuurders heb gelezen.

Inmiddels heeft ze besloten om gebruik te maken van het lokale OV en als het echt nodig is kan ze een familielid vragen om te rijden.
Bedankt voor het meedenken :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer