Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Happy Halloween!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er wordt me nu iets duidelijk, jullie hebben het over hele andere aantallen dan ik: hen heb minstens 120 kids aan de deur gehad, misschien wel meer, zoals gezegd ik heb anderhalf uur uitgedeeld en dan bedoeld ik kontinu ! (Er wonen hier veel immigranten en die hebben gem. grotere gezinnen).
En hebben jullie dat ook: ouders die eveneens stevig in de bak graaien ? , Soms mompelen ze nog beleefd iets over een ziek kindje thuis, soms ook niet.

He Kastelke, begrijp ik nu goed dat ik wel mee moet doen omdat men anders denkt dat man en ik zedendelinquenten zijn, als ik het huis donker laat ?!

Ik moet zeggen het scenario van gisteren beviel me goed, alleen de eerste uurtjes en daarna op. Nu had ik vnl. de kleintjes en dat is leuk. Pakken ze een snoepding (ik heb altijd van die mini's en zakjes en rolletjes enzo) en dan zeg ik 'je mag er nog wel een, of twee' en dan kijken ze je aan, echt ? ja echt, en dan gaan ze glimmen van plezier en wordt een serieuze keuze uit het aanbod gemaakt.

Volgend jaar ga ik denk ik met de bakken en de zakken lekker op de bank voor de deur zitten, hoef ik niet aldoor heen en weer te rennen.
Overigens heb ik dit jaar voor het eerst zelf ook uit de snoep-bak gegeten, wie can 'new and unique artificial flavoring weerstaan ?' Misschien begint de aanpassing langzamerhand toch te komen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hier geen ouders, die in de bakken graaien, gelukkig! Wel kregen Rick en ik van verschillende mensen snoep aangeboden, omdat we ons verkleed hadden. Ik denk trouwens, dat we hier ook zeker honderd kinderen langs hebben gehad (getuige de groepen op straat). Zeker weten doen we het niet, want we waren er zelf op uit en hadden een gigantische bak met mini van alles met een briefje "Please take two" op de stoep staan. Meerdere mensen doen dat en mijn ervaring is, dat de meeste kinderen er ook keurig maar een paar pakken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daar stond een artikeltje over in de krant: in sommige buurten kan dat inderdaad - een bak en een briefje, in andere buurten is binnen vijf minuten alle candy verdwenen en de dish erbij !
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

En ook op mijn blog staat een Halloween verslagje. Zo'n 130 kinderen kwamen er bij ons langs. Moest snel nog extra snoep gaan halen.
Life is good in the Tarheel State.
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Halloween

Bericht door totonka »

Petra wat is het mooi bij jullie al de herfst kleuren en de filmjes zijn ook leuk dat is tenminste halloween mijn dochter had een pompoen uitgehold en een kaars er in en er kwamen afgelopen zaterdag kinderen langs om snoep te halen,maar hier leef het toch nog niet zo als bij jullie erg leuk om te zien.
Wat mis ik dat allemaal
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:He Kastelke, begrijp ik nu goed dat ik wel mee moet doen omdat men anders denkt dat man en ik zedendelinquenten zijn, als ik het huis donker laat ?!
Het was maar een grapje hoor! Ik las dat je er niet zoveel van genoten had, dus dacht ik: volgend jaar maar even doen alsof je er niet bent (met als gevolg dat men blijkbaar ook kan denken dat je dan een veroordeelde bent). Ondertussen meen ik begrepen te hebben dat er wel meer mensen zijn die niet aan Halloween willen deelnemen, maar dat die dan hun huis ook gewoon niet versieren én het licht (buiten?) uit laten, zodat de kinderen weten dat ze daar niet moeten aanbellen?
Als er zo'n massa kinderen bij je langs komen, én er zitten er dan nog zo'n onbeleefden tussen, dan lijkt me dat inderdaad niet leuk. Gelukkig bieden zo'n schattige kleintjes toch nog het nodige tegengewicht.
> 100 kinderen die langskomen... Pfft... Wij hebben hier Driekoningen (6 januari) of nieuwjaarszangers. En ik moet zeggen dat ik dat ik soms toch ook redelijk verongelijkt kan zijn: sommigen doen niet eens de moeite meer om zich te verkleden (of te zingen!), ze willen gewoon onmiddellijk hun geld. Ze gaan hier ook bij de winkels binnen, en daar zingen ze ook niet meer, ze houden onmiddellijk hun zak open, en dan moet de zaakvoerder daar direct iets inwerpen (liefst van al geld!)... :?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad doen sommige mensen er niet aan en het voorlicht uit is daar een teken van (ook als je snoep op is, doe je dat). Dat van die zedendelinquenten had ik nog nooit gehoord. Ik ken hier maar een familie, die er niet aan doet, en dat is om religieuze redenen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:Dat van die zedendelinquenten had ik nog nooit gehoord.
Maar DAT soort van berichten haalt natuurlijk wél de Belgische pers! :x
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 102006_018
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik wist dat dus niet - van dat je gewoon kunt zeggen op is op en dat dan het licht uitgaat. Ik zat immer aan het begin van de avond in de zorg dat de snoep niet zou opgaan - wat moet ik er dan mee ? - en de tweede helft van de avond zag ik de voorraad natuurlijk veel te snel slinken.
Kastelke, het is best leuk hoor, inderdaad de kleintjes. Door het wat te beperken tot het begin van de avond was het dit keer ook een leuke ervaring. Natuurlijk doe ik mee, je gaat die kids toch niet teleurstellen.
Wel heb ik denk ik een reden voor de haast van mn.oudere kids gevonden, er hier nl. een tandarts en die koopt de snoep op, een dollar per pond plus een tandenborstel en tandpasta erbij. Hij schijnt behoorlijk succesvol te zijn. De snoep gaat naar de local food-bank die het in verantwoorde porties kan verspreiden.
Dat komt er denk ik ook voor mij bij, sommig snoepgoed bevat zoveel kunstmatige ingredienten dat ik me echt afvraag hoe we het in ons kop halen dat aan de komende generatie te voeren. Plus over een paar weken staan weer de berichten in de krant, al die onverzekerde families hier, geen regelmatig tandartsbezoek, de slechte staat van de gebitjes enz.
Maar goed ik denk te veel na, denk ik wel eens, hahaha.

Overiens, Kastelke, leuk ! zoals jij ons nu en dan op de hoogte houdt hoe 'wij' gezien worden 'daar'.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:Overiens, Kastelke, leuk ! zoals jij ons nu en dan op de hoogte houdt hoe 'wij' gezien worden 'daar'.
Graag gedaan hoor! :lol:

Misschien moeten jullie, Nederamerikanen, volgend jaar maar eens het goede voorbeeld geven, en geld uit gaan delen. Als je nou kijkt wat je per kind ongeveer besteed aan snoep, kan je dat dan niet even goed in geldwaarde geven, met de opdracht er iets 'verstandigs' mee te kopen (fruit?)?
Wat geef je trouwens ongeveer als waarde per kind dat langskomt?
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh Kastelke, hoe kom je erop ! (Heb jij een B-opleiding ?)
OK, ik had voor 30 dollar snoep gekocht en het was na ong. 120 kids op.
Goh dat is maar voor 25 cent per kind ?!
Volgend jaar koop ik twee keer zoveel !
Of hetzelfde en ieder kind een kwartje erbij ???
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:(Heb jij een B-opleiding ?)
En dat wil (in het Vlaams) zeggen ...?
Ik ben even gaan kijken op google, en ik vermoed dat dat een soort van lerarenopleiding is? (maar dan evengoed op paramedisch gebied, of als duikinstructeur, enz?)

Kwart dollar is inderdaad niet zo heel erg veel. Maar misschien, als het voor een Goed Doel is, dat je het kan verdubbelen? Vraag is natuurlijk of ze dat gaan appreciëren, misschien hebben ze écht wel liever snoep, en zijn ze teleurgesteld als ze geld krijgen? (of een stuk fruit!)
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Op mijn kinderen afgaand, is het inderdaad de bedoeling om snoep te krijgen. Fruit wordt hard afgeraden, want dat mogen ze uit veiligheidsoverwegingen toch niet eten (hetzelfde met zelf gemaakte produkten). In het verleden zijn er namelijk gekken geweest, die scheermesjes of naalden in dat soort dingen verstopte. Mijn kinderen mogen ook geen snoep, waarvan het papiertje gescheurd is, of dat niet is ingepakt, eten. Er zijn zelfs ziekenhuizen, die aanbieden het snoep door te lichten en zeker mensen, die daar gebruik van maken. Helaas leven er veel ware griezels in deze wereld.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vandaar dat we ook mini's geven of kleine zakjes met M&M, enz. Alles verpakt, niks los. Ik heb inderdaad appels even overwogen maar het kan inderdaad niet. Ook zou het veel kids zeer teleur stellen.

Kastelke, A-opleidingen zijn talen, B-opleidingen meer wiskunde, C wordt ook wel genoemd, da's dan meer mens-wetenschappen.
Ik was al van plan volgend jaar te gaan tellen, 150 kids maal drie snoeps, is 450. Ik zag me al bezig in de winkel ! (Gelukkig staat het aantal 'servings' vermeld op de verpakking.)
Maat dankzij jou weet ik nu dat ik gewoon voor 50 dollar moet kopen !
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben hier ook Halloween gevierd met de kinderen. Hun (en ook mijn) eerste keer hier. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo bijzonder hoor. Ik ben gewend om St Maarten te vieren en dat was altijd veel leuker en gezelliger. Daar moet je ook nog een liedje zingen voor je iets krijgt.
Ik ben met de kinderen gaan lopen. Alleen een rondje rond ons blok en dan niet eens alle huizen, maar alleen de versierde huizen en daar waar duidelijk licht brandde. En als ik dan zie wat mijn kinderen hebben opgehaald... Ze hadden beide een hele mand vol. Vraag is dus hoe we daar weer vanaf gaan komen. Ik ben niet zo dol op snoep voor de kinderen. Het enige snoepmoment hier is als ze uit school komen en dan blijft het ook bij 1 snoepje. Ik geloof dus dat we tot de komende Halloween genoeg hebben ;-).

Hier in de wijk was het redelijk druk. Ik geloof dat al ons snoep wel op was. Wij hadden van die zakjes met kleine snoepjes en ook nog van die plastic speelgoeddingetjes (ringetjes, spinnetjes, skeletjes, jojo's en tattoos). Ik heb wel een grote pick-up gezien met daarachter een aanhanger vol kinderen die hier in de straat werd leeggeladen en aan het eind van de straat iedereen weer inlaadde en verder reed. Ik stond niet aan de deur, dus weet niet hoe ze zich daar hebben gedragen. Maar ik heb hier in huis ook niemand horen klagen erover. Tieners hebben we ook wel aan de deur gehad, maar ook die aantallen vielen mee en geen onbeleefde tieners. Al met al was het een leuke avond en de kinderen hebben veel plezier gehad. En daar gaat het toch om?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:Kastelke, A-opleidingen zijn talen, B-opleidingen meer wiskunde, C wordt ook wel genoemd, da's dan meer mens-wetenschappen.!
Dan heb ik dus een C-opleiding gehad: psychologie en sociale wetenschappen, en nadien nog regentaat (onderwijsbevoegdheid voor de eerste jaren van het middelbaar onderwijs).
Elke
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

houstonwehaveaproblem schreef:Ik ben gewend om St Maarten te vieren en dat was altijd veel leuker en gezelliger. Daar moet je ook nog een liedje zingen voor je iets krijgt.
Wij hebben hier "Drie Koningen" ... Ik moet ineens denken aan een groot zigeunergezin die bij ons in de straat woonde en nogal veel kinderen had in dezelfde leeftijd. Met 3 Koningen stonden ze bij ons aan de deur. Het lied werd afgeraffeld in slecht Nederlands ... volgens mij zongen ze alleen een paar woorden van de eerste en de laatste regel LOL. Vervolgens sloegen ze elkaar haast de hersens in wie het eerst snoep mocht pakken. De één riep "eentje maar?" en de ander vroeg ook nog eens om geld :shock:

Maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht ... het was ook wel een spraakmakend gezin in onze straat (en volgens mij hadden ze dat imago nog ver daarbuiten) ... en wij woonden nog wel in één van de betere wijken ..

Ik houd er zelf ook niet zo van ... het liefst laat ik de lichten uit ; ))
Sandy
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sandy wat lief dat je dat ook eerlijk zegt "ik houd er niet zo van".
Ik had gewoon niet zo'n zin in een hele avond naar de vaantjes met iedere keer naar de deur rennen. Maar nu het voorbij is moet ik toch zeggen dat het best leuk was, en leuker dan vorig jaar om diverse redenen.
Misschien moet ik meer in de geest van het geheel komen, een puntmuts, een wrat op de neus, een verhoogde schouder, een schrille lach....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ja! Hier in de buurt woont iemand zonder kinderen en die verkleedt zich altijd als een vriendelijke heks. Dan wil ze, dat de bijzonder verklede kinderen bij haar komen staan en maakt haar man een foto. Ik vraag me weleens af, hoeveel foto's ze met de jaren al niet verzameld hebben!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

oortjes schreef:Sandy wat lief dat je dat ook eerlijk zegt "ik houd er niet zo van".....
Wij zijn vast niet de enigen ... daar ben ik van overtuigd ; ))
In mijn geval verwachten mensen juist dat ik het wel leuk vind, aangezien ik jonge kinderen heb. Maar niet is minder waar : ))

Daarnaast vind ik halloween sowieso niet leuk vanwege het "horror" aspect. Dat vind ik helemaal niets voor kinderen. Vorig jaar zijn wij naar Busch Gardens geweest begin oktober en het park was al helemaal versierd voor Halloween. Tegen de avond kwamen de 'griezelige' aspecten ook meer naar voren en ik schreeuwde volgens mij het hardst van allemaal. Ik ben heel schrikachtig. Persoonlijk vind ik het niet geschikt voor kinderen, maar dat is mijn mening ... Ik heb er nog een stukje over geschreven in mijn weblog - http://sandy.web-log.nl/

Btw, the whole park is decorated for Halloween and there are special Halloween Rides. At night the park is getting crowded with people who come especially for Halloween. Personally I think Halloween is a bit much for children, I know it would be for my kids. Melissa tells me they try to limit if for Cullen as well. We think it's fun to experience Halloween like this, because it's a typical American thing. Other than that I'm not too thrilled about horror and scary stuff.

Signs you are too old to Trick or Treat:

You ask for high fiber candy.
When someone drops candy in your bag, you fall over.
You get winded knocking on doors.
Another kid has to chew your candy for you.
When they answer the door, you yell,"Trick or....." and can't remember the rest.
You must carefully choose a costume that won't disturb your hairpiece
You avoid all your ex-wives houses.
You are the only kid with a walker.
you loose your teeth bobbing for apples.
you ask to use the restroom every two houses.
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer