Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken als fysiotherapeut (Physical therapist) in Amerika Texas
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Werken als fysiotherapeut (Physical therapist) in Amerika Texas
De gemiddelde Fysiotherapeut verdient in loondienst inderdaad rond de $70k. Ik heb het dan over een ervaren PT niet een net afgestudeerde. (die verdient 45-50k)
Het kan oplopen tot $100000 als je in erg onaantrekkelijke gebieden wilt gaan wonen.
Over het algemeen kun je zeggen dat het loon hier dus 2x zo hoog is en dat is incl pensioen (401k) en verzekering. Ik kan het weten want ik ben met een PT getrouwd. Enige verschil is dat mijn vrouw haar eigen bedrijf heeft en dus niet in loondienst is en een aantal mensen voor haar heeft werken. Makkelijk is het echter niet om eigen baas te zijn in die wereld.
Het kan oplopen tot $100000 als je in erg onaantrekkelijke gebieden wilt gaan wonen.
Over het algemeen kun je zeggen dat het loon hier dus 2x zo hoog is en dat is incl pensioen (401k) en verzekering. Ik kan het weten want ik ben met een PT getrouwd. Enige verschil is dat mijn vrouw haar eigen bedrijf heeft en dus niet in loondienst is en een aantal mensen voor haar heeft werken. Makkelijk is het echter niet om eigen baas te zijn in die wereld.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@Dimona
Ik vergelijk het ook in bruto salarissen. Sommige staten hebben geen bruto-netto. En toch Blijft het dat de fysio in Nederland wat onder gewaardeerd wordt.
@Ned in Mo,
Zijn er dingen waar u en of uw vrouw tegen aan lopen wat betreft het werken als fysio in Amerika.
Mag ik ook vragen hoe uw vrouw's praktijk heet? Ben wel benieuwd.
Heeft u of uw vrouw nog tips om nu al te kunnen regelen om in de toekomst PT in Amerika te kunnen zijn/worden?
Ik heb zelf nu met mijn studieloopbaan begeleider om de tafel gezeten om een deel van mijn studie in Amerika te doen.
Hij was namelijk de coördinator van de uitwisseling van studenten vanuit Amerika naar NL en andersom. Hij gaf aan daar weer mee bezig te zijn.
Lijkt mij geweldig om een semester in Amerika bij te wonen.
Ik vergelijk het ook in bruto salarissen. Sommige staten hebben geen bruto-netto. En toch Blijft het dat de fysio in Nederland wat onder gewaardeerd wordt.
@Ned in Mo,
Zijn er dingen waar u en of uw vrouw tegen aan lopen wat betreft het werken als fysio in Amerika.
Mag ik ook vragen hoe uw vrouw's praktijk heet? Ben wel benieuwd.
Heeft u of uw vrouw nog tips om nu al te kunnen regelen om in de toekomst PT in Amerika te kunnen zijn/worden?
Ik heb zelf nu met mijn studieloopbaan begeleider om de tafel gezeten om een deel van mijn studie in Amerika te doen.
Hij was namelijk de coördinator van de uitwisseling van studenten vanuit Amerika naar NL en andersom. Hij gaf aan daar weer mee bezig te zijn.
Lijkt mij geweldig om een semester in Amerika bij te wonen.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt me sterk. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat sommige staten geen inkomstenbelasting op 'state'-niveau hebben, maar er is nog steeds federale inkomstenbelasting en sociale lasten. Dus de belastingdruk verschilt van staat tot staat, maar er is geen enkele staat waar helemaal niets wordt afgedragen. Je moet echt nettobedragen als uitgangspunt nemen.Arribarri schreef:Sommige staten hebben geen bruto-netto.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Amerika-ontdekker
@ dutch
Ja klopt.
Moest ik denk ik iets anders verwoorden.
Tnq,
Ja klopt.
Moest ik denk ik iets anders verwoorden.
Tnq,
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan wordt het nog beter want he betaalt hier minder belasting in nederlanddutch_in_seattle schreef:Dat lijkt me sterk. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat sommige staten geen inkomstenbelasting op 'state'-niveau hebben, maar er is nog steeds federale inkomstenbelasting en sociale lasten. Dus de belastingdruk verschilt van staat tot staat, maar er is geen enkele staat waar helemaal niets wordt afgedragen. Je moet echt nettobedragen als uitgangspunt nemen.Arribarri schreef:Sommige staten hebben geen bruto-netto.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hi Arwin, leuk al die plannen
Vraagje: heb je Canada wel eens overwogen, volgens mij (weet ik niet zeker, misschien dat Elke dat weet) staat PT op de lijst van beroepen waar ze hier graag mensen voor willen hebben. Als dat zo is, is het misschien makkelijker binnenkomen hier. Canada is ook errug leuk, tenslotte woon IK hier dus dan moet het wel

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er worden er maximaal 300 per jaar binnen gelaten, de cap is al bereikt dus het is wachten tot mei volgend jaar om te kijken of zij nog steeds in aanmerking komen voor een visum. Ze moeten dan wel nog slagen in een provinciaal examen vooraleer ze mogen werken als PT.
Hoe het in de toekomst gaat, is afwachten. Men gaat het hele systeem hier omvormen zodat je vermoedelijk voornamelijk nog maar een visum kan krijgen als er een goedgekeurd jobaanbod is, dus geen idee wat de toekomst brengt. Al vermoed ik dat je als PT wel aan een job geraakt, zeker als je ook nog eens Frans spreekt en/of in de meer afgelegen gebieden wilt gaan wonen (daar is ooit ook al sprake van geweest: enkel nog maar visa aan (para)medici uitreiken als ze eerst bereid zijn om in 'underserved area's' te werken).
Heb ook even naar de lonen gekeken: 50% verdient tussen de $20,000 en $50,0000 en 50% verdient > 50,000. In Canada betaal je wel hogere taxen.
Maar Canada is geen Amerika. Al kan Texas qua mentaliteit aardig in de buurt komen van Calgary, heb ik me laten vertellen. Er valt alleen een ietsje pietsie meer sneeuw. En een vriend postte vandaag op zijn Facebook dat dit de koudste dag was die hij ooit heeft meegemaakt: -31! Hij woont nu net iets meer dan een jaar in Calgary. Wat was ik blij met de graad of 5 en de blauwe lucht die wij hadden.
Hoe het in de toekomst gaat, is afwachten. Men gaat het hele systeem hier omvormen zodat je vermoedelijk voornamelijk nog maar een visum kan krijgen als er een goedgekeurd jobaanbod is, dus geen idee wat de toekomst brengt. Al vermoed ik dat je als PT wel aan een job geraakt, zeker als je ook nog eens Frans spreekt en/of in de meer afgelegen gebieden wilt gaan wonen (daar is ooit ook al sprake van geweest: enkel nog maar visa aan (para)medici uitreiken als ze eerst bereid zijn om in 'underserved area's' te werken).
Heb ook even naar de lonen gekeken: 50% verdient tussen de $20,000 en $50,0000 en 50% verdient > 50,000. In Canada betaal je wel hogere taxen.

Maar Canada is geen Amerika. Al kan Texas qua mentaliteit aardig in de buurt komen van Calgary, heb ik me laten vertellen. Er valt alleen een ietsje pietsie meer sneeuw. En een vriend postte vandaag op zijn Facebook dat dit de koudste dag was die hij ooit heeft meegemaakt: -31! Hij woont nu net iets meer dan een jaar in Calgary. Wat was ik blij met de graad of 5 en de blauwe lucht die wij hadden.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
oeh!
Canada, tsja ik kan daar niet veel over zeggen.
Ik heb me er nog niet in verdiept. Wel weet ik dat ik een hekel heb aan kou en sneeuw. Eerste sneeuw is al gevallen in NL
Ik heb verre familie in Canada wonen maar nooit contact mee gehad.
Ook trekt op dit moment Canada mij ook niet. (mede omdat ik er nooit over na gedacht heb)
Toch een leuke tip Tnx daarvoor.
Canada, tsja ik kan daar niet veel over zeggen.

Ik heb me er nog niet in verdiept. Wel weet ik dat ik een hekel heb aan kou en sneeuw. Eerste sneeuw is al gevallen in NL

Ik heb verre familie in Canada wonen maar nooit contact mee gehad.
Ook trekt op dit moment Canada mij ook niet. (mede omdat ik er nooit over na gedacht heb)
Toch een leuke tip Tnx daarvoor.
- SophiaB
- Amerikafan
Haha vergeet niet dat Canada veel groter is dan de US... het is waar dat hier geen subtropische klimaten zijn zoals onze zuiderburen maar er is zeker niet overal kou en sneeuwArribarri schreef:Wel weet ik dat ik een hekel heb aan kou en sneeuw.

Zo genoeg gekletst, zeker als je nog nooit deze kant bent op geweest is het zeker de moeite waard om alle opties open te houden

Ik snap serieus niet dat iemand die nog nooit in Amerika (of Canada) is geweest zo bezig is met plannen om te emigreren naar dat land. Waar baseer je dan op dat Amerika "het" is en Canada "het niet"? En dan naar Texas nog wel. Een prachtige staat maar wel eentje die zeker niet iedereen zal bekoren.
Ik kan je alleen maar aanraden om eerst eens wat geld te sparen en op vakantie te gaan naar Amerika en zeker ook Canada. Nee, vakantie is niet hetzelfde als er wonen maar het kan je behoeden voor een enorme teleurstelling dat niet alles is wat het lijkt.
Ik kan je alleen maar aanraden om eerst eens wat geld te sparen en op vakantie te gaan naar Amerika en zeker ook Canada. Nee, vakantie is niet hetzelfde als er wonen maar het kan je behoeden voor een enorme teleurstelling dat niet alles is wat het lijkt.
- SophiaB
- Amerikafan
Ben ik het mee eens, Ziva
Ik zie ook behoorlijk vaak berichten van mensen die bijna alleen emigreren "vanwege het weer", niet persoonlijk bedoeld hoor Arwin! Maar in mijn ervaring kan je bijna geen klimaat vergelijken met het Nederlandse... toegegeven wij hebben hier gemiddeld net zoveel sneeuw als Nederland - nog steeds niet veel dus. Maar het is bijna allemaal geconcentreerd in december en januari, in februari kan je zowat alweer buiten zitten in het zonnetje met je winterjas en gluh wijntje. Nog een maand later en de winterjas kan uit, daarna de zomerjas en dat hoeft allemaal pas weer aan na oktober!
Die miezerige vochtige kou die dwars door je botten trekt kennen we hier niet...
Texas trekt me trouwens helemaal niet. Ben er nooit geweest en ik weet er niet veel van, maar ik zag een John Wayne film en toen wist ik het
Maar goed toch even serieus, het Amerikaanse leven zoals je op TV ziet, is werkelijk ECHT anders en ik raad je net als anderen zeker aan om de eerste komende jaren zoveel mogelijk te reizen en het allemaal eens in werkelijkheid te beleven

Die miezerige vochtige kou die dwars door je botten trekt kennen we hier niet...
Texas trekt me trouwens helemaal niet. Ben er nooit geweest en ik weet er niet veel van, maar ik zag een John Wayne film en toen wist ik het

Maar goed toch even serieus, het Amerikaanse leven zoals je op TV ziet, is werkelijk ECHT anders en ik raad je net als anderen zeker aan om de eerste komende jaren zoveel mogelijk te reizen en het allemaal eens in werkelijkheid te beleven

-
- Amerika-ontdekker
hallo,
Ik ben ook zeker van plan om eerst heen te gaan. Zoals ik ook eerder zei ik ben aan het proberen om een semester in Amerika te volgen.
Het liefst in Californië. Omdat ik iemand ken die ook een semester in Amerika wil doen. Ik kan dan wss samen met hem gaan reizen.
Wel moet ik weten of je hier een speciaal visum voor nodig hebt.
Weet iemand toevallig dat wanneer ik voor een beurs in aanmerking kan komen welke beurs ik moet aanvragen?
Ik lees namelijk verschillende dingen. De een zegt ik moet een Erasmusbeurs aanvragen en de ander zegt je moet een beurs van de universiteit in Amerika vragen.
Grtz Arwin.
Ik ben ook zeker van plan om eerst heen te gaan. Zoals ik ook eerder zei ik ben aan het proberen om een semester in Amerika te volgen.
Het liefst in Californië. Omdat ik iemand ken die ook een semester in Amerika wil doen. Ik kan dan wss samen met hem gaan reizen.
Wel moet ik weten of je hier een speciaal visum voor nodig hebt.
Weet iemand toevallig dat wanneer ik voor een beurs in aanmerking kan komen welke beurs ik moet aanvragen?
Ik lees namelijk verschillende dingen. De een zegt ik moet een Erasmusbeurs aanvragen en de ander zegt je moet een beurs van de universiteit in Amerika vragen.
Grtz Arwin.
Ik dacht dat een Erasmusbeurs alleen voor het studeren binnen de landen van de EU geldt. Voor de Verenigde Staten moet je volgens mij een Fulbright scholarship aanvragen.
Erasmusbeurzen kunnen ook worden verstrekt voor programma's buiten Europa: http://europa.eu/youreurope/citizens/ed ... dex_nl.htm
De internationale afdeling van je eigen faculteit/universiteit heeft alle informatie die je zoekt, en weet precies waar je wel en waar je niet voor in aanmerking komt. Ook de aanvraag voor een Erasmusbeurs loopt via de universiteit. Je had toch al gesproken met degene de de uitwisselingen coördineert? Dat lijkt me de persoon waar je met vragen over beurzen terecht kunt.
De internationale afdeling van je eigen faculteit/universiteit heeft alle informatie die je zoekt, en weet precies waar je wel en waar je niet voor in aanmerking komt. Ook de aanvraag voor een Erasmusbeurs loopt via de universiteit. Je had toch al gesproken met degene de de uitwisselingen coördineert? Dat lijkt me de persoon waar je met vragen over beurzen terecht kunt.
Dit snap ik niet zo goed. Je wil werken in Texas, maar vervolgens het liefst in Californië een stuk van je studie doen? Alleen maar omdat een kennis dat ook gaat doen? Als je echt zo graag in Texas wil werken ga je toch proberen daar een stuk van je opleiding te doen, om alvast de sfeer te proeven en contacten op te doen?Arribarri schreef: Zoals ik ook eerder zei ik ben aan het proberen om een semester in Amerika te volgen.
Ik dacht exact hetzelfde Hockey. Is toch veel logischer om dan juist in Texas iets te vinden?
-
- Amerika-ontdekker
Dat is waar Hockey, alleen geeft mijn slb-er aan dat ze geen contact hebben met een uni in texas. Als ik dan sowieso naar Amerika kan kan dat wss alleen in Cali.
Ook stond in mijn verhaal dat ik aangaf dat in Texas de meeste vraag was naar PT's en ik aan Texas zat te denken en aan Cali. Dus klinkt het niet zo raar dacht ik.
Ook vraag ik hier naar raad en niet om steeds te horen hoe raar het wel niet is om aan Amerika te denken zonder er ooit geweest te zijn. Beetje jammer om steeds gedemotiveerd te worden door dit soort opmerkingen. Het enige wat ik vraag zijn bepaalde kritische punten om een beeld te kunnen vormen of het interessant is om een bepaalde weg in te slaan. Ook krijg ik goede kritische vragen terug, die apprecieer ik natuurlijk. Dat is ook goed alleen heb ik niks aan de info om steeds terug te zien wat ik niet vraag. Ik zit nog eerste jaar en heb eerst nog ongeveer 6 a 7 jaar te gaan. Genoeg tijd om alles goed over te denken en informatie te vinden. Je kan immers nooit te vroeg ermee bezig zijn. Ik wil mij goed voorbereiden en vandaar dit topic.
grtz,
Arwin.
Ook stond in mijn verhaal dat ik aangaf dat in Texas de meeste vraag was naar PT's en ik aan Texas zat te denken en aan Cali. Dus klinkt het niet zo raar dacht ik.
Ook vraag ik hier naar raad en niet om steeds te horen hoe raar het wel niet is om aan Amerika te denken zonder er ooit geweest te zijn. Beetje jammer om steeds gedemotiveerd te worden door dit soort opmerkingen. Het enige wat ik vraag zijn bepaalde kritische punten om een beeld te kunnen vormen of het interessant is om een bepaalde weg in te slaan. Ook krijg ik goede kritische vragen terug, die apprecieer ik natuurlijk. Dat is ook goed alleen heb ik niks aan de info om steeds terug te zien wat ik niet vraag. Ik zit nog eerste jaar en heb eerst nog ongeveer 6 a 7 jaar te gaan. Genoeg tijd om alles goed over te denken en informatie te vinden. Je kan immers nooit te vroeg ermee bezig zijn. Ik wil mij goed voorbereiden en vandaar dit topic.
grtz,
Arwin.
Niemand zegt hier dat het raar is dat je aan Amerika denkt zonder dat je er geweest bent. Dat is prima en dat doen zoveel mensen. Maar je hebt allemaal argumenten tegen wat mensen die er geweest zijn (die weten hoe het er is, die niet voor niets vragen "waarom Texas?") je adviseren. Waarom vraag je om raad dan? Om alleen te horen wat binnen jouw straatje past? Een van je vragen was "wat zijn de beste werkplekken in Amerika/Texas"? Dan is het toch niet zo vreemd dat mensen je adviseren dat Texas wellicht niet de makkelijkste staat is?Arribarri schreef:Ook vraag ik hier naar raad en niet om steeds te horen hoe raar het wel niet is om aan Amerika te denken zonder er ooit geweest te zijn. Beetje jammer om steeds gedemotiveerd te worden door dit soort opmerkingen.
De beste raad en de beste voorbereiding is je al gegeven: ga erheen. En dan zou ik als ik jou was op vakantie gaan naar een gebied wat je wat lijkt en dan gewoon wellicht proberen een afspraak te maken bij een praktijk. Leg uit wat je plannen zijn en of je wellicht meer informatie kunt krijgen.
Succes!
Arwin: je zegt dat je aan het proberen bent om een semester in Amerika te volgen. Maar vervolgens vraag je hier of je er een visum voor nodig hebt, en of iemand misschien weet welke beurs je ervoor moet aanvragen? Dat zijn zo'n beetje de eerste vragen die op de proppen komen als je aan zoiets denkt, en dan kun je natuurlijk zelf al een heleboel informatie inwinnen.
Dit zijn naar mijn mening indicaties dat je toch redelijk naïef tegenover het hele proces staat, en ik denk dat je daarom vragen krijgt van mensen die het raar vinden dat je naar de USA wilt zonder er überhaupt ooit te zijn geweest.
Dit zijn naar mijn mening indicaties dat je toch redelijk naïef tegenover het hele proces staat, en ik denk dat je daarom vragen krijgt van mensen die het raar vinden dat je naar de USA wilt zonder er überhaupt ooit te zijn geweest.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dient een forum dan niet om vragen te stellen en informatie te vergaren?
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6737 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-