Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis V_Andy: eerste keer naar Amerika (22 dg)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
V_Andy
Amerika-newbie

Reis V_Andy: eerste keer naar Amerika (22 dg)

Bericht door V_Andy »

Na een tijdje hier als gast te zitten rondneuzen mij nu toch eens aangemeld :D
Heb onlangs mijn tickets en auto al geboekt richting Amerika ( Los Angeles) met tips van dit forum :P.
Maar nu komt het moeilijke leukere deel van de voorbereiding van mijn roadtripke en dat is de route plannen.
Ben al een paar keer gaan horen in een reisbureau voor een offerte etc omdat dit toch het gemakkelijkste is, krijg je ineens een roadboekje enz bij. Maar vind dit toch steeds wel redelijk duur voor hetgeen je dan terug krijgt. Daarom dus van plan om dit toch allemaal zelf te doen en toch meer waar voor je geld krijgen. Hopelijk gaat dit goedkomen want heb dit zelf nog nooit echt gedaan. Maar zoals ze zeggen voor alles is een eerste keer :D

Dit is mijn voorlopige route: aankomst Los A 20 april '14 - vertrek Los A 11 mei '14

Dag 1: Brussel - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles-Palm Springs
Dag 3: Palm Springs - Scottsdale
Dag 4: Scottsdale - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Moab
Dag 8: Moab - Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon- Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - Brussel

Yellowstone had ik ook wel graag willen doen maar ligt in mijn planning net iets te ver weg. Zal iets voor een andere keer zijn denk ik :D
Bij deze graag jullie mening over mijn planning en eventueel andere ideeën. Enige tips over hoe en wanneer juist de hotels te boeken zijn ook altijd welkom :D.

mvg
Andy & Elke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer naar Amerika (22dg)

Bericht door PSVwally »

Hi en welkom op dit forum.

Ik zou voor een volgende keer eerst hier een routevoorstel doen en dan pas tickets boeken ;)

In beginsel heb je een leuke trip.

De vraag is wat je in scottsdale wilt doen? Onderweg van Palm springs zou je bv Joshua Tree Np mee kunnen pakken, maar rond of voor Phoenix heb je eigenlijk geen tijd. De dag erna overigens wel voor Montezuma en Sedona, dus dat is ok.

Gezien de tijd van het jaar waarin je gaat ga je wel niet over de tioga pass kunnen en moet je van death valley 'onderlangs' naar Yosemite. Dat is wel ongeveer een hele dag rijden met wat eet/plas en tankstops. Daar zou je evt een dag extra voor kunnen uittrekken. Ook voor San Francisco-Pismo Beach geldt dit. Een oplossing zou bv zijn een overnachting rond Monterey/big sur.
Waar moet je deze nachten/dagen dan vandaan halen. In eerste instantie zou ik van LA naar Kingman en van Kingman naaf de gc rijden, dan win je al één dag. Je hebt verder m.i helemaal geen tijd voor Moab en Capitol Reef. Dat ligt te ver uit de route en met 1,5 dag Moab ga je het niet redden. Ik mis ook Page in je route. Ik zou van de Grand canyon naar Monument valley rijden en dan via Page naar Bryce.

Paul
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Welkom op dit forum Andy.

Het is een klassiek rondje Zuid-West voor mensen die de eerste keer naar de VS gaan.
Je maakt een goede keuze wanneer je alles zelf uitzoekt en boekt en dat niet door een reisbureau laat doen.

Heb je een speciale reden om van Palm Springs naar Scottsdale te gaan?
Ik zou van los Angeles naar Grand Canyon met een tussenstop doen.
De tijd die je hebt voor Moab en ook voor Zion is wel erg kort. Misschien er eens over denken om
Moab net als Yellowstone voor een volgende keer te bewaren.

Paul was net iets sneller. :P
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, Moab en Scottsdale er uit. De Tioga Pass zal niet lukken, het zou mooi zijn als de Glacier Point Road wel open is, maar verder een mooie tijd voor Yosemite. Ik zou een extra dag Zion doen, en een of 2 nachten Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, etc).
Zo vroeg in het jaar zal Joshua Tree wel mooi zijn, misschien is een overnachting in Twentynine Palmsv dan handiger dan in Palm Springs.

Marianne
V_Andy
Amerika-newbie

Re: Reis V_Andy: eerste keer naar Amerika (22 dg)

Bericht door V_Andy »

iedereen al bedankt voor hun reactie :)
Ja we kwamen in een reisbureau gewoon voor wat informatie over een reis naar Amerika en kregen ineens al goedkope vliegtickets naar onze oren geslingerd.
Na enkele dagen overleg dan toch besloten om deze al vast te leggen. Vond op zich de prijs +- 600€ pp niet zoveel om naar Los A te vliegen en terug.

Heb al gedeeltelijk mijn route wat gewijzigd na enkele tips van jullie. Scottsdale was ook gewoon maar een tussenstop, was nog een idee van het reisbureau. :D
Dit is nu de voorlopige route :

Dag 1: Brussel - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles-Twentynine Palm
Dag 3: Twentynine Palm ( Joshua) - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page
Dag 7: Page - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - ? tussenstop sequoia ?
Dag 14: ? tussenstop sequoia ? - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - Brussel

Er zijn in deze route nu 3 lange stukken te overbruggen waar we ongeveer een 5 tal uurtjes in de auto moeten zitten.
Zijn de routes "Twentynine Palm ( Joshua) - Grand Canyon" ; "Death Valley - ? tussenstop sequoia ?" ; "San Francisco - Pismo Beach"
Op zich misschien nu niet zo erg, onderweg regelmatig tussenstopje doen en wat genieten van de natuur rondom ons.
V_Andy
Amerika-newbie

Bericht door V_Andy »

dit zou nu ongeveer onze route moeten zijn :D

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heel mooi zo! Een paar keer een wat langere rijdag is niet erg, het rijdt lekker rustig in het zuidwesten.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou denk ik één aanpassing maken. Voor Sequoia heb je zo weinig tijd dat ik dat over zou slaan. Maak een lange rijdag van Death Valley naar bv Oakhurst. De dag die je wint zou ik dan extra voor de kustroute gebruiken. San Francisco - Pismo Beach is echt een flinke dagtocht en je zult rond Monterey/Carmel/Big Sur echt wel wat tijd willen hebben. Doe bv een whalewatch tocht bij Monterey of Santa Cruz en rij de 17 mile drive.
V_Andy
Amerika-newbie

Bericht door V_Andy »

maar als we moeten kiezen tussen een park of de kust dan toch liever een park. Het is een lange tocht maar de tocht naar Oakhurst zal ook wel lang zijn.
Bij deze dus toch liever een tussenstop voor de sequoia's :D

Iemand enige leuke tips om de hotels te boeken? of iemand ervaring met een hotel dat zeker de moeite was op mijn route?

mvg
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Voor de Grand Canyon: Bright Angel Lodge: super ligging vlak aan de rand tegen betaalbare prijs!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een deel heb je dezelfde plaatsen en parken als wij in onze 2013-route. Zie hier een overzicht van onze hotels.
Voor Zion kun je in Springdale kijken; wij vinden de Desert Pearl Inn mooi, maar als je niet zoveel geld uit wilt geven zou je naar bijvoorbeeld de Canyon Ranch Motel kunnen kijken.

Marianne
V_Andy
Amerika-newbie

Bericht door V_Andy »

Bijna alle hotels zijn geboekt buiten San Francisco, grand canyon en yosemite. Om hier iets degelijks en toch nog betaalbaar te vinden is toch redelijk moeilijk :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat jij betaalbaar vindt; voor de Grand Canyon is de Yavapai Lodge (123 dollar) een mogelijkheid voor 2 nachten, en voor 1 nacht is de Maswik Lodge beschikbaar (90 dollar). En je kunt altijd boeken en later kijken of er nog iets anders beschikbaar komt zoals de Bright Angel Lodge.
SF is duur. Er is al veel geschreven over hotels in SF, misschien kun je eens wat topics opzoeken in het zuidwesten algemeen-forum. Yosemite is ook altijd lastig en als ik het goed zie zit je daar in het weekend. In het park is er wel wat vrij in Curry Village en Housekeeping Camp, maar dat zijn (verwarmde) tenten. Ik vind dat nooit een probleem, je bent toch de hele dag op stap maar goed, luxe is het niet. Je kunt ook El Portal of Oakhurst proberen.

Marianne
V_Andy
Amerika-newbie

Bericht door V_Andy »

Voor yosemite heb ik net nog een oplossing gevonden. 1 overnachting in Oakhurst en andere 2 nachten zitten we op een soort ranch wat toch ook een leuke ervaring kan zijn.
San Francisco zou een mogelijkheid zijn om te logeren in Millbrae. Maar die optie zijn we nog wat aan het bekijken. Voor Grand Canyon zou een optie zijn 1 overnachting in Williams en 1 overnachting in gGrand zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer