Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tandartstarieven.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Tandartstarieven.

Bericht door manja »

In totaal was ik voor de kroon nu $1607 kwijt, er kwam nog een opbouw bij :( Voor een vulling in een andere kies kwam er nog eens $287 bij. Pffff wat een prijzen. Ik heb me voorgenomen om in de aankomende 3 jaren mijn oude tandarts in Nederland te bezoeken wanneer we daar zijn. Natuurlijk zal ik hier wel naar de tandarts gaan bij pijnklachten.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hmmm, dan neem ik m'n woorden terug. Is toch wel echt een bizar hoog bedrag voor een kroon, vergeleken met wat dat hier kost :shock:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik zag deze zomer in Albuquerque billboards staan waarin beugels werden geadverteerd vanaf - ik geloof - $ 140 per maand. Dat is ook véél duurder dan het hier is; ik heb momenteel zelf een beugel en voor de maandelijkse controles betaal ik iets van € 37. Dan betaal je het plaatsen van de beugel nog wel apart, maar dat lijkt me alsnog een héél stuk goedkoper dan wanneer je twee jaar lang meer dan $ 140 per maand mag aftikken (ik mag althans hopen dat dat inclusief het plaatsen en verwijderen is).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

RiverCola schreef:Ja, het is hoger dan in Nederland, maar de hele levensstandaard is in de VS, in veel gebieden, gewoon een stuk hoger. De lonen, de huren van woningen, liggen allemaal hoger. Met mijn inkomen, omgerekend naar dollars, zou ik in de VS niet hetzelfde leven kunnen leiden dat ik hier leid. Mocht ik een baan hebben van hetzelfde niveau in een vergelijkbare omgeving in de VS (grote stad) zou mijn inkomen relatief gezien ook een stuk hoger liggen.
Goh, dan zal ik toch eens bij de werkgever informeren waarom ons salaris hier negatief wordt bijgesteld als gevolg van het levensstandaardverschil tussen Nederland en de VS....
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Werkelijk? Maar jullie kwamen toch uit Zwitserland? Daar is de levensstandaard nóg hoger, dat weet ik wel....

Mijn vriendin kon zich, op basis van haar (redelijk normale) inkomen voor een startersfunctie op universitair niveau, samen met het destijds min of meer halve inkomen van haar man (die eerst een slecht betaalde baan had en later voor zichzelf begon), een appartement veroorloven in SF van zo'n $1650 per maand. Een huurbedrag dat hier in NL voor maar weinigen is weggelegd, behalve voor de boven modaal dubbel-verdienende veertigers. In Nederland zou je bij een particuliere verhuurder met ons inkomen niet eens een woning van een dergelijke huurprijs mógen huren. Die hanteren meestal een factor 3: dus huurprijs per maand x3 is bruto inkomen. En nee, er zijn maar weinig eind-twintigers/begin-dertigers die zich dat kunnen veroorloven.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

manja schreef:In totaal was ik voor de kroon nu $1607 kwijt, er kwam nog een opbouw bij :( Voor een vulling in een andere kies kwam er nog eens $287 bij.
Wauw, wat een prijzen. Bij mijn tandarts is een vulling ongeveer $100 (en mijn verzekering betaalt 90% daarvan). En wij wonen niet bepaald in een goedkope regio...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die index voor de levensstandaard snap ik sowieso niet, wij krijgen er voor Brazilie ook niets bij, terwijl het leven hier echt vele malen duurder is dan in de VS. Nu klaag ik niet, omdat we verder een goed expat pakket hebben, maar ik snap het niet.
Over die huurprijzen, je hebt in de VS gewoon hoge woonlasten doordat daar ook een flinke smak belasting bij zit inbegrepen. Die belasting betaal je in NL als loonheffing. Daardoor moet je dus wel een groter deel van je inkomen aan huur uitgeven, maar je houdt netto ook weer meer over. Je kunt het dus niet 1 op 1 vergeleken.
Ik vond veel dingen in de VS absoluut goedkoper dan in Europa, bijvoorbeeld kleding, speelgoed, electronica, benzine. Eten was in Texas ook zeker niet duurder. Medische kosten dan weer wel, mar gelukkig hadden wij een Europese verzekering (behalve voor de tandarts). En voor dat hogere huurbedrag kregen we ook een grote, mooie woning met een flinke tuin, zouden we in NL nooit kunnen betalen. Al met al vond ik ons leven in de VS best betaalbaar, ondanks dat we daar op lokaal contract waren en dus geen expatpakket (wat we daarvoor erna wel hadden/hebben) hebben we flink kunnen sparen.

Ik vond de tandarts ook heel erg duur, maar ik had voor die $1600 ook nog een wortelkanaalbehandeling erbij, dus in zoverre viel het wel weer mee.
Terug in Texas!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Even een updateje: Vandaag de rekening gekregen voor het verwijderen van de verstandskies van mijn vrouw bij de kaakchirurg in Nederland.
Dit houdt in:
-foto maken van gehele kaak
-verdoving
-verwijdering.

Totaal: 229 euro. Dat bedrag was ze hier alleen al kwijt bij de tandartsconsult waar een zelfde soort foto gemaakt werd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer