Nog nooit aanspraak op reisverzekering/reisdekking aanvullende zorgverzekering gedaan, totdat.......
Vorig jaar:
Voet gebroken in Yellowstone NP/USA
Als eerste gebeld met OHRA, mijn zorgverzekeraar.
Die gaf aan alleen de kosten van de medische onderzoeken in de kliniek te vergoeden.
Dus ongeveer 350 euro van hen vergoed gekregen voor onderzoek, röntgenfoto en "walker"/loopschoen.
Maar ik wilde ook naar huis, want nog drie weken in USA blijven met gebroken voet was geen optie.
De repatriëring is geheel door de reisverzekering geregeld en vergoed.
D.w.z. rolstoelvervoer op twee luchthavens, een businessclass ticket voor mij (alle (ticket)kosten voor mijn man, die gelukkig met mij mee ging naar huis

moesten door onszelf betaald worden), alle hotelovernachtingen voor een week, eten en drinken, benzine- en telefoonkosten (omdat er niet eerder plaats was op een vlucht, moesten we nog een week ter plaatse blijven).
In eerste instantie werd ik afgescheept met de helft van het bedrag waar ik volgens mij recht op had.
Na acht (8!!) maanden strijd heb ik uiteindelijk alle kosten vergoed gekregen, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Ik zal nooit met enkel een aanvullende zorgverzekering op reis gaan naar de USA.