Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer
- Bushmaster
- Amerika-expert
Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer
N.a.v. een geschil met Centraal Beheer(inbraak in hotelkamer), was ik op Independer aan het vergelijken geslagen met diverse reisverzekeringen,
Bij de verzekering van CB verscheen op Independer een groot uitroepteken, met een waarschuwing.
Kort samen gevat kwam het hier op neer:
de doorlopende reisverzekering bij CB vergoed niet de medische kosten gemaakt in landen buiten Europa, als je niet bij je eigen zorgverzekering een aanvullende verzekering hebt afgesloten (ik neem aan voor werelddekking, hierin blijft CB vaag.
Aangezien CB geen zorgverzekering aanbied, heb ik deze lopen bij Anderzorg. Hier heb ik alleen de basisdekking.
Bij CB heb ik bij het afsluiten van de doorlopende reisverzekering destijds aangeklikt:
-Ongevallen
-Medische kosten
-Werelddekking
-Winter- en onderwatersport
-Annulering
Ik was hiermee in de veronderstelling dat ik voor mijn Amerika trips goed verzekerd was.
Na een brief aan CB, kreeg ik van hen vandaag het "schokkende" antwoord, dat ik dus al die jaren onverzekerd (voor medische kosten) op vakantie ben geweest naar de USA, aangezien ik alleen een basis-zorgverzekering heb.
Als verklaring werd gegeven dat dit "duidelijk" te lezen is in de polisvoorwaarden op blz.27 (daar staat het inderdaad).
Persoonlijk ben ik van mening dat met het aanklikken van "medische kosten" en "wereld dekking" je als klant mag verwachten dat medische kosten over de gehele wereld gedekt zijn.
Ik heb Independer nog verder na geplozen, en CB is de enige verzekeraar die de rare constructie hanteerd.
Bij de verzekering van CB verscheen op Independer een groot uitroepteken, met een waarschuwing.
Kort samen gevat kwam het hier op neer:
de doorlopende reisverzekering bij CB vergoed niet de medische kosten gemaakt in landen buiten Europa, als je niet bij je eigen zorgverzekering een aanvullende verzekering hebt afgesloten (ik neem aan voor werelddekking, hierin blijft CB vaag.
Aangezien CB geen zorgverzekering aanbied, heb ik deze lopen bij Anderzorg. Hier heb ik alleen de basisdekking.
Bij CB heb ik bij het afsluiten van de doorlopende reisverzekering destijds aangeklikt:
-Ongevallen
-Medische kosten
-Werelddekking
-Winter- en onderwatersport
-Annulering
Ik was hiermee in de veronderstelling dat ik voor mijn Amerika trips goed verzekerd was.
Na een brief aan CB, kreeg ik van hen vandaag het "schokkende" antwoord, dat ik dus al die jaren onverzekerd (voor medische kosten) op vakantie ben geweest naar de USA, aangezien ik alleen een basis-zorgverzekering heb.
Als verklaring werd gegeven dat dit "duidelijk" te lezen is in de polisvoorwaarden op blz.27 (daar staat het inderdaad).
Persoonlijk ben ik van mening dat met het aanklikken van "medische kosten" en "wereld dekking" je als klant mag verwachten dat medische kosten over de gehele wereld gedekt zijn.
Ik heb Independer nog verder na geplozen, en CB is de enige verzekeraar die de rare constructie hanteerd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Waarschuwing aangaande doorlopende reisverzekering Centraal Beheer
Bedankt voor de waarschuwing! Net Sicko gezien en daardoor wel overtuigd dat ik niet onverzekerd in een ziekenhuis terecht wil komen. Ik ga de polissen nog eens checken. 

Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Fraai is dat! Denk je alles aangeklikt te hebben om goed verzekerd te zijn 

- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. Gelukkig ben je er de afgelopen jaren niet door in de problemen gekomen en heb je nu actie kunnen ondernemen zodat alles nu wel goed geregeld is.
Wij hebben zelf een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Ben meteen even in die polisvoorwaarden gedoken, maar echt 100% duidelijk wordt het voor mij niet op pagina 3 van de voorwaarden. Jij geeft aan dat je denkt dat CB waarschijnlijk de enige verzekeraar is met deze vreemde uitzondering, maar ik ga deze week voor de zekerheid Interpolis mailen of bellen om het zelf ook echt zeker te weten. Je moet er toch niet aan denken dat je in Amerika niet verzekerd blijkt voor medische kosten!
Bedankt voor de waarschuwing!
Wij hebben zelf een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Ben meteen even in die polisvoorwaarden gedoken, maar echt 100% duidelijk wordt het voor mij niet op pagina 3 van de voorwaarden. Jij geeft aan dat je denkt dat CB waarschijnlijk de enige verzekeraar is met deze vreemde uitzondering, maar ik ga deze week voor de zekerheid Interpolis mailen of bellen om het zelf ook echt zeker te weten. Je moet er toch niet aan denken dat je in Amerika niet verzekerd blijkt voor medische kosten!
Bedankt voor de waarschuwing!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Ik vind dit echt een schandalig verhaal, Kassa!-waardig wat mij betreft. Schandalig dat ze je die verzekering gewoon laten afsluiten zonder te vragen naar je ziektekostenverzekering.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Inderdaad, kassa-waardig! Je wekt als verzekeringsmaatschappij ook totaal de verkeerde indruk door een doorlopende reisverzekering aan te bieden waarvan ziektekosten geen onderdeel uitmaken. Wat blijft er dan nog over? Diefstal of kwijtraken van goederen? Een door omstandigheden gecancelde maar betaalde hotelovernachting? En dat voor dezelfde prijs waarvoor voorheen ziektenkosten gewoon gedekt waren? Schimmig hoor.
Ik zou er zeker een mailtje aan 1 van de consumentenprogramma's aan wagen. Interessant onderwerp omdat mensen vroeger veel vaker pakketreizen boekten waarbij het nemen van een reisverzekering een optie was waarvoor je koos bij het boeken van het pakket. Maar omdat mensen tegenwoordig steeds vaker zelf hun (verre) reizen boeken, van onderdeel tot onderdeel, zal de doorlopende reisverzekering ongetwijfeld een stuk vaker afgenomen worden. Daardoor zal het vast ineens een interessant product geworden zijn voor grote verzekeraars om goed op te verdienen.
Ik zou er zeker een mailtje aan 1 van de consumentenprogramma's aan wagen. Interessant onderwerp omdat mensen vroeger veel vaker pakketreizen boekten waarbij het nemen van een reisverzekering een optie was waarvoor je koos bij het boeken van het pakket. Maar omdat mensen tegenwoordig steeds vaker zelf hun (verre) reizen boeken, van onderdeel tot onderdeel, zal de doorlopende reisverzekering ongetwijfeld een stuk vaker afgenomen worden. Daardoor zal het vast ineens een interessant product geworden zijn voor grote verzekeraars om goed op te verdienen.
Je kunt kiezen of je medische kosten wel of niet meeverzekert, dat vind ik niet zo raar. Ik heb een doorlopende reisverzekering waar ik bewust de medische kosten er niet bij heb verzekerd, omdat ik al een uitgebreide aanvullende zorgverzekering heb die werelddekking heeft.RiverCola schreef:Je wekt als verzekeringsmaatschappij ook totaal de verkeerde indruk door een doorlopende reisverzekering aan te bieden waarvan ziektekosten geen onderdeel uitmaken.
Maar wat ik hier heel erg kwalijk vind is dat mensen ervoor kiezen medische kosten wel mee te verzekeren, daarnaast voor werelddekking kiezen, en dan blijkt die werelddekking niet te gelden voor de medische kosten. Dan kan het nog ergens in de kleine lettertjes staan, maar het is wel heel misleidend.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Dat lijkt mij ook, en ik zit nog eens even op de website van Centraal Beheer te kijken, bij het afsluiten van een doorlopende reisverzekering.Bushmaster schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat met het aanklikken van "medische kosten" en "wereld dekking" je als klant mag verwachten dat medische kosten over de gehele wereld gedekt zijn.
Daar staat bij medische kosten, als je onder 'toon informatie' kijkt zelfs letterlijk:
Maar bent u bijvoorbeeld in Zwitserland, Noorwegen, Zweden of IJsland? Dan is medische hulp vaak flink duurder. Net als in de Verenigde Staten. Met de dekking ‘Medische kosten’ bent u goed verzekerd voor medische kosten. U krijgt terug wat de behandeling echt kost. en
De dekking ‘Medische kosten’ is een aanvulling op het basispakket van uw zorgverzekering. U bent overal op de wereld goed verzekerd voor medische kosten. U krijgt namelijk een vergoeding voor alle medische kosten die u maakt. Wij betalen alles wat u niet van de basisverzekering terugkrijgt.
Dat is dus gewoon niet waar, want in de polisvoorwaarden staat:
Om voor vergoeding in aanmerking te komen in de landen van de Europese Unie (België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Litouwen, Letland, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden), Zwitserland, de landen van de Europese Economische Ruimte (Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) en de landen waarmee Nederland een verdrag heeft voor medische zorg (Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië, Kroatië, Macedonië, Marokko, Servië en Montenegro, Tunesië en Turkije), dient de verzekerde rechten te kunnen ontlenen aan een in Nederland gesloten Basiszorgverzekering. Voor de overige landen in de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja deze twee zinsnedes heb ik CB ook in een brief als aparte bijlage gestuurd.
Zij geven aan dat de polisvoorwaarden leading zijn (das ook wel logisch),
maar die lovende reclame tekst zet je natuurlijk compleet op het verkeerde been.
Ter info: ik heb het gehele verhaal naar Tros Radar gemaild, want persoonlijk vind ik het gewoon misleiding, met iets dat heel verstrekkende gevolgen kan hebben.
Verder heb ik al mijn verzekeringen bij CB beëindigt en over gedaan naar Univé (deze werd mij via diverse personen aangeraden)
Zij geven aan dat de polisvoorwaarden leading zijn (das ook wel logisch),
maar die lovende reclame tekst zet je natuurlijk compleet op het verkeerde been.
Ter info: ik heb het gehele verhaal naar Tros Radar gemaild, want persoonlijk vind ik het gewoon misleiding, met iets dat heel verstrekkende gevolgen kan hebben.
Verder heb ik al mijn verzekeringen bij CB beëindigt en over gedaan naar Univé (deze werd mij via diverse personen aangeraden)
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik heb twee keer een hoge ziekenhuisrekening gehad tijdens vakantie in de verenigde staten en beide keren werd het volledig gedekt door mijn Agis ziektekostenverzekering met aanvullende dekking en hebben ze geen claim ingediend bij mijn doorlopende reisverzekering met ziektekosten en werelddekking.
Misschien dus ook verstandig om eens te kijken naar de polisvoorwaarden van je ziektekostenverzekering.
Misschien dus ook verstandig om eens te kijken naar de polisvoorwaarden van je ziektekostenverzekering.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wat tegenstrijdig zeg. Pfff je zal maar iets krijgen op vakantie.......
Ik denk dat iedereen nu wel even zijn polis na gaat kijken of even een mailtje gaat sturen. Beter een keer teveel vragen dan te weinig in dit geval.
Ik denk dat iedereen nu wel even zijn polis na gaat kijken of even een mailtje gaat sturen. Beter een keer teveel vragen dan te weinig in dit geval.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ik bel net met CB om te vragen naar mijn situatie.
Kerel zegt dat alles vergoedt wordt voor mij. Omdat er wereld dekking staat en Medische kosten.
Dit staat op de website:
Door u verzekerd
Ongevallen dekking
Wereld dekking
Medische kosten
Annulering
Kerel zegt dat alles vergoedt wordt voor mij. Omdat er wereld dekking staat en Medische kosten.
Dit staat op de website:
Door u verzekerd
Ongevallen dekking
Wereld dekking
Medische kosten
Annulering
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Maar de vraag is: heb je een basispakketverzekering voor ziektekosten of niet?Pipo Chris schreef:Ik bel net met CB om te vragen naar mijn situatie.
Dit staat op de website:
Door u verzekerd
Ongevallen dekking
Wereld dekking
Medische kosten
Annulering
- Bushmaster
- Amerika-expert
Dat was ook het eerste antwoord toen ik belde,Kerel zegt dat alles vergoedt wordt voor mij. Omdat er wereld dekking staat en Medische kosten.
toen ik de bewuste medewerker vroeg om even te kijken naar:
- polisvoorwaarden
- pagina 27
- Bijzondere voorwaarden medische kosten prv-062
- artikel 1.1
Voor de overige landen in de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.
Werd het heel erg stil, met vervolgens "ik vraag even m'n collega"
9 minuten wachten om vervolgens te horen dat je met alleen een basis-zorgverzekering niet verzekerd bent in de US voor medische kosten.
Alles wat gezegd wordt aan de telefoon is leuk, maar heb je niets aan als het "fout" gaat. Dan weten ze feilloos de polisvoorwaarden te vinden.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je weet pas waar je aan toe bent als je er letterlijk vooor komt te staan. Wat dat betreft heb ik goeie ervaringen met Mondial Verzekeringen toen mijn zwager hier in 2011 ziek werd en overleed. Alles werd zonder morren vergoed: een herensoperatie, verzorging op ICU en later repatriering naar nederland. Niet alleen financieel was alles tot in de puntjes geregeld, maar ook leverden zij diensten waardoor wij hier erg weinig hoefden bij te springen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Dat was ook mijn verwachtingen van CB, niet de goedkoopste verzekering, maar wel correct verzekerd.Niet alleen financieel was alles tot in de puntjes geregeld, maar ook leverden zij diensten waardoor wij hier erg weinig hoefden bij te springen.
Dat vertrouwen heeft wel een "deuk" opgelopen.
Echt vaag. Toevallig veel aan het vergelijken geweest afgelopen weken qua basis en aanvullende verzekeringen. Wat ik allemaal heb gezien is als je een aanvullend pakket neemt je meteen verzekerd bent in het buitenland. Je hebt meteen een werelddekking.Bushmaster schreef: Voor de overige landen in de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.
Dus ben je toch dubbel en hoeft CB niet uit te keren aangezien eerst naar je zorgverzekering wordt gekeken en dan, indien geen dekking, dit wordt aangevuld met je reisverzekering.
Dus volgens mij, premie vangen en niks hoeven uitkeren omdat ze een aanvullende basisverzekering voorschrijven.
Ik snap inderdaad ook nooit de extra waarde van een reisverzeking wat betreft de medische kosten.Hinko schreef:Dus ben je toch dubbel en hoeft CB niet uit te keren aangezien eerst naar je zorgverzekering wordt gekeken en dan, indien geen dekking, dit wordt aangevuld met je reisverzekering.
Dus volgens mij, premie vangen en niks hoeven uitkeren omdat ze een aanvullende basisverzekering voorschrijven.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een goede aanvullende zorgverzekering boven meeverzekerde medische kosten bij een reisverzekering.
Dan kan de ene verzekering het ook niet afschuiven naar de andere verzekering als het zover komt dat er iets vergoed moet worden.
Alleen is je aanvullende verzekering vaak vele malen duurder dan de module medische kosten in je reisverzekering.
Als je verder denkt geen aanvullende verzekering nodig te hebben of je neemt een bepaald risico snap ik die medische module in je reisverzekering wel.
Maar goed dat zijn keuzes.
Als je verder denkt geen aanvullende verzekering nodig te hebben of je neemt een bepaald risico snap ik die medische module in je reisverzekering wel.
Maar goed dat zijn keuzes.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Maar wat is een goede aanvullende zorgverzekering? Ik ben bij CZ verzekerd en heb straks alle aanvullende verzekeringen bekeken daar en die zijn allemaal hetzelfde. In Nederland 100% en in buitenland 200%. Dan heb je dus wel een reisverzekering nodig met werelddekking en medische kosten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa