Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Unigarant No Risk camperverzekering
De Unigarant No Risk camperverzekering
Goedenavond,
Mijn vriendin en ik zijn van plan om eind maart voor 3 weken naar west amerika te gaan voor een rondreis vanaf phoenix naar los angeles.
Travelhome heeft voor ons een offerte gemaakt met de E23 van Moturis.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze verhuurder en deze camper ?
Ook heb ik gelezen dat er een Unigarant No Risk camperverzekering is om je bij te verzekeren.
Is dit nodig bij deze verhuurder aangezien er al een VIP en Sl verzekering bij de huur in zit ?
Mijn vriendin en ik zijn van plan om eind maart voor 3 weken naar west amerika te gaan voor een rondreis vanaf phoenix naar los angeles.
Travelhome heeft voor ons een offerte gemaakt met de E23 van Moturis.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze verhuurder en deze camper ?
Ook heb ik gelezen dat er een Unigarant No Risk camperverzekering is om je bij te verzekeren.
Is dit nodig bij deze verhuurder aangezien er al een VIP en Sl verzekering bij de huur in zit ?
Re: De Unigarant No Risk camperverzekering
Wij hebben wel eens zaken gedaan met travelhome gewoon goed, zelfs beter dan andere ze kregen voor ons dingen voorelkaar wat niet volgens de regels was. Maar daar hebben we bij nader in zien toch vanaf gezien. Maar wel positief dat het wel gewoon kon.
Moturis geen ervaring.
Van de No Risk wel, maar dan moet heel goed de kleine letters even doornemen van de verhuurder. Soms is het niet nodig, soms wel. Bij de ene verhuurder zit veel bij hun verzekering in. Vertrouw je het niet en je hebt geen ervaring met het camperrijden, dan doe je er niet verkeerd aan om een no risk verzekering aan te gaan.
Wij hebben het in amerika (road bear) wel gedaan. In Canada bij (fraserway en canadream) weer niet.
Moturis geen ervaring.
Van de No Risk wel, maar dan moet heel goed de kleine letters even doornemen van de verhuurder. Soms is het niet nodig, soms wel. Bij de ene verhuurder zit veel bij hun verzekering in. Vertrouw je het niet en je hebt geen ervaring met het camperrijden, dan doe je er niet verkeerd aan om een no risk verzekering aan te gaan.
Wij hebben het in amerika (road bear) wel gedaan. In Canada bij (fraserway en canadream) weer niet.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Travelhome is van de ANWB en Unigarant ook.
Denk dat daar het een en het ander mee te maken hebben.
Is het niet een verzekering die je eigen risico/borg dekt?
Unigarant heeftnamelijk ook zoiets als je een zeiljacht huurt en de borg wil verzekeren.
Misschien dekt die verzekering alles wat de basisverzekering van Moturis niet dekken.
Denk dat daar het een en het ander mee te maken hebben.
Is het niet een verzekering die je eigen risico/borg dekt?
Unigarant heeftnamelijk ook zoiets als je een zeiljacht huurt en de borg wil verzekeren.
Misschien dekt die verzekering alles wat de basisverzekering van Moturis niet dekken.
Bedankt voor jullie reactie.
We zullen er nog even over nadenken of we het wel of niet doen.
De basisverzekering is een vip en sl. Dus dat is ook al goed lijkt mij.
We zullen er nog even over nadenken of we het wel of niet doen.
De basisverzekering is een vip en sl. Dus dat is ook al goed lijkt mij.
Ik weet van sommige verhuurbedrijven dat schade aan dak, bodem, ramen en schade die kreeg op campings niet worden vergoed (dat doet de No Risk wel). Let daar even heel goed op.
Ik weet van travelhome dat als je geboekt heb een hele duidelijk beschrijving (wel in het engels) wat wel of niet verzekerd is. Aan de hand daarvan kun altijd nog beslissen of je de no risk als nog neemt.
Ik weet van travelhome dat als je geboekt heb een hele duidelijk beschrijving (wel in het engels) wat wel of niet verzekerd is. Aan de hand daarvan kun altijd nog beslissen of je de no risk als nog neemt.
Go T@bbing!!!!
-
PieterP
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je eind maart een Moturis E23 wil huren kun je het beste gebruik maken van het winterpakket van USA-Reisen.de, daar zit de NUL risico verzekering bij inbegrepen. Wij hebben dat twee keer gedaan in 2011 en 2013 en telkens waren we voor drie weken camperhuur all-in maar 1250 euro kwijt. Dus incl alle verzekeringen, uitrusting en 2000 mijlen!
Moturis is een prima maatschappij die zeker niet onder doet voor Road Bear (hadden wij in 2009).
Zie: http://www.usareisen.de/wohnmobil/motur ... ebote.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Moturis is een prima maatschappij die zeker niet onder doet voor Road Bear (hadden wij in 2009).
Zie: http://www.usareisen.de/wohnmobil/motur ... ebote.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
Iedereen, hartelijk bedankt voor jullie reacties !
Ik zit nog wel een beetje te twijfelen over de periode.
Zijn de laatste week van maart en de 1e 2 weken van april een goede periode om 3 weken met de camper te reizen door west amerika ?
Ik zit nog wel een beetje te twijfelen over de periode.
Zijn de laatste week van maart en de 1e 2 weken van april een goede periode om 3 weken met de camper te reizen door west amerika ?
-
PieterP
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben dat twee keer gedaan in 2011 en 2013. Waar je bij de planning rekening mee moet houden is dat het 's nachts flink onder nul kan zijn in een aantal NP, zoals Grand Canoyon en vooral ook Bryce. Dus de kunst is om in het zuiden te beginnen, LA, San Diego, dan naar Borrego Springs, Joshua Tree, Mojave Desert, richting Death Valley (daar zijn de temperaturen heel aangenaam in deze periode). Zion NP heeft ook temperaturen boven nul, en afgelopen voorjaar zijn we ook nog naar Moab gereden Arches en Canyonlands, maar na een paar mooie dagen begon het flink te sneeuwen midden april. Toen zijn we via Grand Canyon (min 5, maar mooi weer) snel naar Lake Havasu gereden, waar het gewoon 30 graden was.
Probleem is dat je een contract tekent dat je niet onder nul gaat kamperen met je camper, omdat dan de leidingen kunnen bevriezen. Nu valt dat wel mee en moet het toch minimaal min 6 zijn wil dat risico serieus worden. Afgelopen jaar zijn we begonnen met een paar dagen op de strandcamping boven Malibu, Point Mugu state park: http://www.parks.ca.gov/?page_id=630
kortom een prima periode want het is rustig, mooi zonnig weer, en geen extreme temperaturen in de woestijnparken.
En USA-reisen is een aanrader wat mij betreft.
Succes!
Probleem is dat je een contract tekent dat je niet onder nul gaat kamperen met je camper, omdat dan de leidingen kunnen bevriezen. Nu valt dat wel mee en moet het toch minimaal min 6 zijn wil dat risico serieus worden. Afgelopen jaar zijn we begonnen met een paar dagen op de strandcamping boven Malibu, Point Mugu state park: http://www.parks.ca.gov/?page_id=630
kortom een prima periode want het is rustig, mooi zonnig weer, en geen extreme temperaturen in de woestijnparken.
En USA-reisen is een aanrader wat mij betreft.
Succes!
1991: CA, AZ, UT, NV