Mijn naam is Arwin. ben 23 jaar 1e jaars fysiotherapie in Groningen.
Hiervoor lifestyle coach gedaan en afgestudeerd.
Ik ben al een zeer lange tijd aan het uitzoeken wat een toekomst in Amerika mij kan bieden.
Al vanaf dat ik jong was intrigeerde de verenigde staten mij. Ik wilde eerst na mijn studie fysiotherapie naar Amerika gaan voor de studie chiropractie. Ik begon op 15 jarige leeftijd om deze droom waar te maken.
Nu ik bijna halverwege het 1e jaar fysio zit ben ik mij weer gaan verdiepen in wat ik nu precies in Amerika wil.
Zo ben ik erop gekomen dat de US fysiotherapeuten te kort komt tot in ieder geval 2020.
Ik ben sowieso van plan om af te studeren als in MSc geriatrie of iets waar de US baat bij heeft en misschien fysiowetenschappen, maar dat hangt af van de financiën hier in Nederland gezien de lang studeer boete en instellingsgeld van rond de 18.000 eu.

Waarom dan Texas vraag je je misschien af?

Omdat ik zag dat daar de meeste vraag naar fysiotherapeuten is op dit moment.
Ik ben bereid offers te geven om een droom tot werkelijkheid te laten komen.

Mijn vragen zijn nu,
Is er iemand op dit forum die mij inhoudelijk kan vertellen hoe ik als afgestudeerde MSc physical therapist (PT) een baan kan vinden?
Wat is de meest gangbare procedure voor een PT om in Amerika te komen werken/ Wonen?
zijn Nederlandse PT's wel gewild in Amerika?
Lijkt de Nederlandse Fysiotherapeut wel op de Amerikaanse? (zo zijn Nederlandse fysio's zeer breed opgeleid en trainingsgericht, niet zoals de oudere garde die een totaal andere manier aanhouden.)
zijn er überhaupt kansen als PT in Amerika?
Wat zijn de beste Werkplekken in Amerika/ Texas?
Ik heb btw op dit moment ook een vriendin die wil meewerken aan mijn droom. Het liefst wil ik dat ze mee gaat of ook daar werk zoekt/ Krijgt.
Zijn hier nog major problems die wij tegen kunnen komen?
Laat ik het hier eerst bij laten.
Anders krijg je nog het gevoel dat je zelf op school zit

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen,
Als iemand hier ervaring mee heeft of werkzaam is als PT, vertel me ik ben zeer benieuwd
Grtz Arwin.