Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
scheiden van een amerikaanse.
scheiden van een amerikaanse.
Ik ben in Amerika getrouwd, jaren geleden, in gemeenschap van goederen. Nu wonen we al jaren in Nederland, en gaan we scheiden. Volgens onze advocaat is het zinvol om te kijken of het beter is om volgens amerikaanse wet of nederlandse wet te scheiden.
Iemand hier ervaring mee of kennis van? Ik weet niet wat ze daarmee bedoelt of wat de gevolgen (financieel) zijn.
Iemand tips of informatie over scheiden van een amerikaanse partner, in Nederland?
Iemand hier ervaring mee of kennis van? Ik weet niet wat ze daarmee bedoelt of wat de gevolgen (financieel) zijn.
Iemand tips of informatie over scheiden van een amerikaanse partner, in Nederland?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: scheiden van een amerikaanse.
Lijkt me een vraag voor een Amerikaanse scheidingsadvocaat. En die zijn er genoeg hier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
hertoja, ik wens je veel sterkte.
Hier geen ervaring met scheiden, maar het hangt van de staat af. Ook hebben de meeste (misschien alle?) staten een 'residency requirement'. Inderdaad, wat Bennogr zei: vraag een ervaren advokaat.
Hier geen ervaring met scheiden, maar het hangt van de staat af. Ook hebben de meeste (misschien alle?) staten een 'residency requirement'. Inderdaad, wat Bennogr zei: vraag een ervaren advokaat.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie beiden overeen komen met hoe je alles wilt verdelen, wat kan er dan 'beter' zijn? Gescheiden is gescheiden. En als je onderling overeen komt wie wat krijgt, dan kan er niks beter zijn. Maar waarschijnlijk mis ik hier iets?hertoja schreef: Volgens onze advocaat is het zinvol om te kijken of het beter is om volgens amerikaanse wet of nederlandse wet te scheiden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja, ik vroeg me hetzelfde af als Elke. Betekent "beter" dat jij mogelijk beter afbent en je huidige partner mogelijk slechter af is als de scheiding in de VS wordt gedaan? Of zijn de advocaten hier goedkoper? Ik zou even bij je advocaat navragen waar hij/zij precies aan dacht met die opmerking, want zoals ik het zie moeten de zaken gewoon goed geregeld worden en kan dat in Nederland net zo goed als in de VS. Misschien is het administratief wel makkelijker in de VS omdat het huwelijk daar ook is gesloten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3039 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 12 Reacties