Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goed hotel centraal in Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Goed hotel centraal in Yellowstone
Hallo allemaal,
We zijn druk bezig met het plannen van onze volgende trip. We zijn dan drie en halve dag in Yellowstone. Om toch nog genoeg te kunnen zien willen we daar centraal gaan zitten. We denken aan lake Yellowstone. Maar hoe meer we lezen over de hotels aldaar hoe meer we gaan twijfelen. Wie weet er een goed hotel en hoe zit het met het eten daar? We krijgen het idee dat er niet veel keuze is en dat wat er is heel matig is. Zijn er mogelijkheden om boodschapjes te doen ergens?
Drie en halve dag is natuurlijk heel kort dus we gaan het druk krijgen. Een goed verblijf vind ik dan wel belangrijk, anders als bij een 'reisdag'. We gaan overigens de laatste week van augustus 2014.
Bedankt!
Martijn
We zijn druk bezig met het plannen van onze volgende trip. We zijn dan drie en halve dag in Yellowstone. Om toch nog genoeg te kunnen zien willen we daar centraal gaan zitten. We denken aan lake Yellowstone. Maar hoe meer we lezen over de hotels aldaar hoe meer we gaan twijfelen. Wie weet er een goed hotel en hoe zit het met het eten daar? We krijgen het idee dat er niet veel keuze is en dat wat er is heel matig is. Zijn er mogelijkheden om boodschapjes te doen ergens?
Drie en halve dag is natuurlijk heel kort dus we gaan het druk krijgen. Een goed verblijf vind ik dan wel belangrijk, anders als bij een 'reisdag'. We gaan overigens de laatste week van augustus 2014.
Bedankt!
Martijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Goed hotel centraal in Yellowstone
Wat heb je gelezen over de hotels dat je gaat twijfelen? Wat vind je belangrijk aan een hotel? Er is een verschil tussen Lake Lodge en Lake Hotel. Ik kan me niet voorstellen dat je iets negatiefs over Lake Hotel hebt gelezen of het zou de prijs moeten zijn. Wij hebben in 2004 daar in een cabin overnacht, dat was goedkoper dan een kamer in het hotel. Die cabins waren prima, en het eten in het hotel ook.
Lake Lodge is veel eenvoudiger. De cabins daar zijn ook minder heb ik begrepen. Ook qua eten zit je daar minder, maar je zit vlak bij Lake Hotel dus je kunt gebruik maken van het restaurant daar.
Je kunt ook naar Canyon kijken. Het restaurant daar is wat minder dan bij Lake Hotel maar toch heel redelijk. Ergens overnachten betekent natuurlijk ook niet dat je ook daar moet dineren; je kunt ook eens bij Old Faithful eten. Zowel in de Inn als bij de Snow Lodge kun je goed eten.
In alle delen van het park zijn winkels waar je iets kunt kopen, en er zijn ook de nodige fastfood-achtige gelegenheden.
Zie hiervoor een overzicht van de eetgelegenheden en menu's en hier voor winkels en andere voorzieningen.
Marianne
Lake Lodge is veel eenvoudiger. De cabins daar zijn ook minder heb ik begrepen. Ook qua eten zit je daar minder, maar je zit vlak bij Lake Hotel dus je kunt gebruik maken van het restaurant daar.
Je kunt ook naar Canyon kijken. Het restaurant daar is wat minder dan bij Lake Hotel maar toch heel redelijk. Ergens overnachten betekent natuurlijk ook niet dat je ook daar moet dineren; je kunt ook eens bij Old Faithful eten. Zowel in de Inn als bij de Snow Lodge kun je goed eten.
In alle delen van het park zijn winkels waar je iets kunt kopen, en er zijn ook de nodige fastfood-achtige gelegenheden.
Zie hiervoor een overzicht van de eetgelegenheden en menu's en hier voor winkels en andere voorzieningen.
Marianne
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik zu niet één hotel nemen tijdens je verblijf, maar de hotels op je route nemen. bv Als je komt van het zuiden de éérste nacht in old faithful, de tweede nacht in canyon lodge en de derde in Gardiner oid. Je rijdt dan als het ware het hele park door en moet niet telkens terug naar je hotel om de volgende dag weer ver te rijden.
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Carine zegt is ook een mogelijkheid. Of als je 4 nachten hebt zou je ook 2 x 2 nachten ergens kunnen gaan zitten. Dan hoef je niet elke dag weer in- en uit te pakken. Wij hebben zowel in 2004 als in 2008 op twee verschillende locaties overnacht. Kijk daarvoor eens in onze reisverslagen.
Marianne
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook in een cabin bij Lake Lodge gezeten. Prima voor een paar nachten, maar niks bijzonders. Het eten in het buffetrestaurant bij de cabins was op zijn zachtst gezegd niet best. We wilden de tweede dag graag bij het hotel eten, maar alles zat volgeboekt. Als je dus in het restaurant van het Lake Hotel wilt eten, zou ik wel ruim vooraf reserveren.
Zowel het gewone restaurant als de cafetaria bij Canyon Village bevielen ons stukken beter dan het buffet bij de lake cabins. Al zijn beide ervaringen al van een poos geleden...
Zowel het gewone restaurant als de cafetaria bij Canyon Village bevielen ons stukken beter dan het buffet bij de lake cabins. Al zijn beide ervaringen al van een poos geleden...
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vond het zelfbedieningsrestaurant bij Canyon Village maar niks. Wij zijn zelfs een keer naar West Yellowstone gereden om te eten. Dat was wel in juli, dus nog laat licht. De cafetaria beviel wel stukken beter.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, zoals gezegd ik was er al een poos geleden. Toentertijd was er geen zelfbedieningsrestaurant in Canyon village! 

Groetjes Inge
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zelfbedieningsrestaurant zegt mij ook niets, maar mijn ervaring is ook al weer 5 jaar oud. Is dat wat eerst de Canyon Village Dining Room was?
Marianne
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik heb het ook over 2008. Puttend uit mijn geheugen, en dat kan op mijn leeftijd een riskante aangelegenheid zijn, hebben wij toen de eerste avond gegeten in een grote gelegenheid, waar we zelf de gerechten aan een counter af moesten halen. Dat moet de Canyon Lodge Dining Room zijn geweest. De tweede avond zijn we naar West Yellowstone gereden en de derde avond hebben we in de cafetaria in hetzelfde gebouw als de winkel gegeten.
Ik ben 100% zeker van de slechte ervaring, ik ben iets minder zeker of het zelfbediening was. Excuses mocht ik iemand op het verkeerde been gezet hebben.
Ik ben 100% zeker van de slechte ervaring, ik ben iets minder zeker of het zelfbediening was. Excuses mocht ik iemand op het verkeerde been gezet hebben.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben september jl gegeten in canyon lodge. Je hebt er de dining room mét bediening. Je haalt dus zelf niets af.
En je hebt de cafetaria met zelfbediening.
De cafetaria hebben we niet gedaan. Wel de dining room. Eten was te doen. Mn pasta was wel koud en heb ik moeten vragen om terug op te warmen. Wat smaak betreft was het standaard 'nationale parken eten'.
En je hebt de cafetaria met zelfbediening.
De cafetaria hebben we niet gedaan. Wel de dining room. Eten was te doen. Mn pasta was wel koud en heb ik moeten vragen om terug op te warmen. Wat smaak betreft was het standaard 'nationale parken eten'.
Groetjes,
Carine
Carine
- Old Faithful
- Amerika-expert
Als ik het over de cafetaria heb, bedoel ik de eetgelegenheid in hetzelfde gebouw als de general store. Je zit daar op een kruk aan een grote bar in u-vorm. Op het menu staan burgers e.d. Je wordt bediend door personeel dat binnen de u blijft.
Misschien haal ik wel dingen door elkaar.
Misschien haal ik wel dingen door elkaar.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is de dining room. Met bediening aan tafel dus.
- dining room -
- cafetaria -
Ik ben wel niet in de cafetaria geweest, deze foto is van het internet geplukt.
- dining room -
- cafetaria -
Ik ben wel niet in de cafetaria geweest, deze foto is van het internet geplukt.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-ontdekker
Allen bedankt voor de reacties!
Ik denk dat we voor de optie gaan om de route iets te veranderen en dan aan de buitenkanten van het park te verblijven met iets meer reuring na al het natuurgeweld. Zowel in Gardiner en West zitten goede opties. Als we er definitief uit zijn zal ik het toevoegen aan ons reisverslag!
Groeten,
Martijn
Ik denk dat we voor de optie gaan om de route iets te veranderen en dan aan de buitenkanten van het park te verblijven met iets meer reuring na al het natuurgeweld. Zowel in Gardiner en West zitten goede opties. Als we er definitief uit zijn zal ik het toevoegen aan ons reisverslag!
Groeten,
Martijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer, het heeft toch z'n charme om in het park te zitten. Die reuring kom je elders op je route wel weer tegen denk ik dan. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
@OF: Er zijn dus 3 gelegenheden
: de dining room, met bediening, de cafetaria met zelf afhalen aan de counter, en de bar (de Fountain Grill). Wij hebben daar alleen ervaring met het ontbijt (zie foto).
Marianne
@OF: Er zijn dus 3 gelegenheden

Marianne
Ik ben ook bezig met de accomodatie(s) vast te leggen voor ons bezoek aan Yellowstone volgend jaar. Ik vind het nog knap lastig daar een goede keuze in te maken. Enerzijds is het heerlijk om in het park te zitten (midden in de natuur), maar anderzijds bieden plaatsen als West Yellowstone en Gardiner een breder scala aan bv. diner-opties. Qua prijs maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit, sterker: op dit moment is overnachten in het park (praat wel over september) goedkoper dan buiten het park....
Groetjes,
Daniel
Daniel
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben zowel buiten als in het park geslapen. Voor de keuze wat eten betreft ben je beter buiten het park.
Maar wat een fantastische ervaring was voor ons : in de canyon lodge op de porch zitten 's avonds, gezellig babbelen met andere mensen en er komt gezapig een buffel voorbij wandelen. Toch even de adem inhouden want hij loopt je op 5 meter voorbij. De volgende morgen weer op de porch (sigaretje roken
) komt er een eland voorbij.
Of de buffel die vlak voor de deur van een cabin ligt. Ik had niet graag gearriveerd bij die cabin op dat moment
Dat ga je niet meemaken buiten het park.
Blijkbaar gebeurt het bij canyon lodge veel, dus is het geen alleenstaande ervaring.
Maar wat een fantastische ervaring was voor ons : in de canyon lodge op de porch zitten 's avonds, gezellig babbelen met andere mensen en er komt gezapig een buffel voorbij wandelen. Toch even de adem inhouden want hij loopt je op 5 meter voorbij. De volgende morgen weer op de porch (sigaretje roken

Of de buffel die vlak voor de deur van een cabin ligt. Ik had niet graag gearriveerd bij die cabin op dat moment

Dat ga je niet meemaken buiten het park.
Blijkbaar gebeurt het bij canyon lodge veel, dus is het geen alleenstaande ervaring.
Groetjes,
Carine
Carine
- Old Faithful
- Amerika-expert
Bedankt Sachasenne en Marianne, het is me nu duidelijk. Onze mindere ervaring was dus met de cafetaria. Wij hebben dat overigens wel overleefd. Ik moet in het vervolg toch eens beter op de namen van de eetgelegenheden gaan letten.
Ik heb dezelfde mening als Sachasenne. In West Yellowstone zijn weliswaar de hotelkamers vaak luxer, je hebt meer keuze in winkels en restaurants en er is bijvoorbeeld het IMAX theater. Maar overnachten in het park te midden van wildlife heeft ook zo zijn charmes. Bovendien bespaart het reistijd, die door verkeersopstoppingen behoorlijk op kan lopen, en je hebt een gunstige uitvalbasis om vroeg in de ochtend wild te gaan spotten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Ik heb dezelfde mening als Sachasenne. In West Yellowstone zijn weliswaar de hotelkamers vaak luxer, je hebt meer keuze in winkels en restaurants en er is bijvoorbeeld het IMAX theater. Maar overnachten in het park te midden van wildlife heeft ook zo zijn charmes. Bovendien bespaart het reistijd, die door verkeersopstoppingen behoorlijk op kan lopen, en je hebt een gunstige uitvalbasis om vroeg in de ochtend wild te gaan spotten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
West Yellowstone is natuurlijk een goede optie en je zit zo in het park aan de west kant. Ik heb voor mei a.s. in Gardiner de Best western geboekt voor 80 dollar en de Weston Inn ( ook BW ) ook voor 80 dollar. Mooie prijzen. Ook ga ik nog een keer naar de Old Faithfull Inn ( met gedeelde badkamer ) Canyon sla ik over vwb overnachten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Old Faithful vond ik een prachtig gebouw, maar had daar niet echt het midden in de natuurgevoel van vroeger bij. De Snowlodge cabins liggen 50 meter vd snowlodge en voor mijn deur lag nog 5 meter sneeuw. Mijn mening is dus ook wat gekleurd. Ik laat het meestal afhangen van de factoren:
1) wat krijg ik voor die prijs voor kamer en wat voor toelages zitten erbij als tv op de kamer, wifi, (free) ontbijt.en
2) vind ik het verantwoord om evt de kilometers extra te rijden qua tijd en benzine verbruik.
1) wat krijg ik voor die prijs voor kamer en wat voor toelages zitten erbij als tv op de kamer, wifi, (free) ontbijt.en
2) vind ik het verantwoord om evt de kilometers extra te rijden qua tijd en benzine verbruik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier wil ik wel even op reageren. Het klopt dat je daar tussen de gebouwen zit, maar het grote voordeel van een overnachting in het park, en specifiek op deze locatie, is dat je, zowel ’s morgensvroeg als ’s avonds laat, heel gemakkelijk (twee minuten lopen en dus geen autotocht in het donker) tussen de geisers en in de natuur zit.PSVwally schreef:Old Faithful vond ik een prachtig gebouw, maar had daar niet echt het midden in de natuurgevoel van vroeger bij.
In een eerdere discussie (zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0&start=20) heb ik hier in 2012 het volgende over geschreven:
.… binnen twee minuten sta je buiten en kan je alles zien op elk tijdstip. Zo heb ik ’s morgens vroeg om zes uur een rondje over het geiserveld gelopen in het ochtendgloren. Slechts een handjevol mensen liep er ook. Ook heel mooi is om ’s avonds laat op het balkon van het hotel onder de stralende sterrenhemel te zitten. Zelfs onze kinderen, toch niet de grootste natuurliefhebbers toen, vonden dat prachtig
Martin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1020 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-