Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)
Taxi naar Denver zal best nog wel eens wat kunnen kosten, want dat is nog wel een stukje rijden naar het vliegveld. Ligt op bijna 50km van downtown Denver.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
In 2012 ook een auto gehuurd bij Drive-USA.de en ook opgehaald in Denver Airport bij Alamo. Zelf kunnen kiezen uit de rij en geen vervelende vragen gekregen over upgraden enz...
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als ik bij het britse alamo boek, is dat wat je boekt dan hetzelfde als een gold pakket/ hoogste pakket bij bv USA reisen.de?? Kan niet echt iets vinden van pakketten bij het britse Alamo of National. Ik vind niet echt keuzes. Zit een tankvulling er ook in bv?? Vind ik dat niet het belangrijkste maar de verzekeringen wel natuurlijk. Scheelt aanzienlijk in prijs tegen over USAreisen.de
https://www.alamo.co.uk/RatesAndReserva ... hcar_alamo
https://www.alamo.co.uk/RatesAndReserva ... hcar_alamo
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Gebruik je deze: http://www.alamo.co.uk/brits ? Dit is dus iets anders dan http://www.alamo.co.uk/! Andere tarvieven bijvoorbeeld.
Bij http://www.alamo.co.uk/brits zitten ook Free additional Drivers.
Brits is een gids maar dit terzijde
Bij het duurste pakket van USAreisen zit een -25 pakket en een tank benzine.
Voor verzekeringen is er geen verschil.
Bij http://www.alamo.co.uk/brits zitten ook Free additional Drivers.
Brits is een gids maar dit terzijde

Bij het duurste pakket van USAreisen zit een -25 pakket en een tank benzine.
Voor verzekeringen is er geen verschil.
Laatst gewijzigd door Hinko op 30 nov 2013, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronenivonne
- Amerikakenner
Thx, daar ben ik dus nu net ook achtergekomen
. Dus aan fully inclusive en free additional Drivers heb ik genoeg.
Heb ik dus hetzelfde zonder tankvulling, ben ruim boven de 25
dus dat heb ik niet nodig. Moet je alleen de tank vol maken dus als je hem terug brengt, als ik het goed begrijp......?

Heb ik dus hetzelfde zonder tankvulling, ben ruim boven de 25

Volgens mij moet je hem inderdaad vol inleveren.
Je kunt na boeken ook gebruiken maken van Savetime. Daar kun je volgens mij aangeven of je alsnog de auto leeg wil inleveren.
https://v1.alamo.com/index.do?action=/h ... tlSaveTime
Je kunt na boeken ook gebruiken maken van Savetime. Daar kun je volgens mij aangeven of je alsnog de auto leeg wil inleveren.
- ronenivonne
- Amerikakenner
ThxHinko schreef:Volgens mij moet je hem inderdaad vol inleveren.

Ik blijf het verhaal van een auto met een lege of volle tank inleveren ingewikkeld vinden. Het lijkt mij handiger om hem met een volle tank in te leveren, je kan op het laatste moment tanken. Met een lege tank is lastiger, omdat je hem dan ongeveer leeg moet rijden. Waarom zou je dan voor een lege tank kiezen?
Tja tis lekker handig. Niet meer op zoek naar een benzinepomp de laatste paar kilometers. Maar dat is voor sommige ook geen probleem. Het is net wat je zelf wil.
Het lijkt mij voordeliger om de tank inderdaad vol in te leveren. Echter de laatste keren heb ik dat niet gedaan. Toen bleef er een paar liter inzitten. Tja een paar dollar dus. De maatschappijen vinden dit natuurlijk best en als iedereen dat doet op deze manier scheelt het hun geld.
Het lijkt mij voordeliger om de tank inderdaad vol in te leveren. Echter de laatste keren heb ik dat niet gedaan. Toen bleef er een paar liter inzitten. Tja een paar dollar dus. De maatschappijen vinden dit natuurlijk best en als iedereen dat doet op deze manier scheelt het hun geld.
Ik rij altijd nog wat extra rondjes tot de tank leeg is. Mij krijgen ze niet!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo allemaal,
Van 20/08 tem 18/09 vliegen we op Las Vegas voor een rondje ZW en vertrekken we terug vanuit LA. Heb hier al heel wat topics gelezen over de autoverhuur en heb wat op verschillende sites rondgekeken en alamo.co.uk/brits komt er toch wel als goedkoopste uit. We denken eraan om een fullsize (type Dodge Charger) te nemen of een intermediate SUV (type Ford Escape). De eerste kost ons voor 29 dagen €680, de tweede €700. Dit lijkt mij redelijk? Het volgende is inbegrepen:
• Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
• Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
• Consolidated Facility Chg 3.75 Per Day
• Concession Recovery Fee 10%
• Clark County Tax 2%
• Vehicle License Fee
• Sales Tax
• Nv Gov Surchg
• Unlimited Mileage
• 3 Additional drivers
Is dit nu met volle of lege tank in te leveren? En jullie geven de voorkeur aan volle tank inleveren?
En dan nog een vraag over de leeftijd: mijn vriend is dan 26 en ik op 3 maand na niet, dus maar 25. Moet ik dan wel of niet extra betalen want soms lees ik dat er niet extra betaald moet worden wanneer 25+ of t.e.m. 25 maar op alamo brits staat dan weer enkel extra betalen voor ‘under 21y-24y’. Wat is het nu?
Bedankt!
Van 20/08 tem 18/09 vliegen we op Las Vegas voor een rondje ZW en vertrekken we terug vanuit LA. Heb hier al heel wat topics gelezen over de autoverhuur en heb wat op verschillende sites rondgekeken en alamo.co.uk/brits komt er toch wel als goedkoopste uit. We denken eraan om een fullsize (type Dodge Charger) te nemen of een intermediate SUV (type Ford Escape). De eerste kost ons voor 29 dagen €680, de tweede €700. Dit lijkt mij redelijk? Het volgende is inbegrepen:
• Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
• Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
• Consolidated Facility Chg 3.75 Per Day
• Concession Recovery Fee 10%
• Clark County Tax 2%
• Vehicle License Fee
• Sales Tax
• Nv Gov Surchg
• Unlimited Mileage
• 3 Additional drivers
Is dit nu met volle of lege tank in te leveren? En jullie geven de voorkeur aan volle tank inleveren?
En dan nog een vraag over de leeftijd: mijn vriend is dan 26 en ik op 3 maand na niet, dus maar 25. Moet ik dan wel of niet extra betalen want soms lees ik dat er niet extra betaald moet worden wanneer 25+ of t.e.m. 25 maar op alamo brits staat dan weer enkel extra betalen voor ‘under 21y-24y’. Wat is het nu?
Bedankt!
Standaard moet je de auto afleveren met een volle tank. Je kunt na boeken via SaveTime wel een volle tank kopen. Dan kun je de tank zo leeg mogelijk inleveren.
Persoonlijk heb ik nu twee keer een volle tank gekocht,via de verhuurmaatschappij, en dus bijna leeg ingeleverd. Kijk goed welke prijzen de maatschappijen rekenen en wat de prijzen zijn bij het tankstation bij het inleverpunt. (http://www.gasbuddy.com/)
Dit jaar in Denver betaalde ik via National 3.75 per gallon. De prijs aan de pomp vlakbij het vliegveld was toen hoger.
Onglangs nog in Europa auto gehuurd. Daar, als ik de tank niet vol inleverde, moest ik bijna 200 euro betalen. 50 euro brandstof en de rest was aftankservice
Persoonlijk heb ik nu twee keer een volle tank gekocht,via de verhuurmaatschappij, en dus bijna leeg ingeleverd. Kijk goed welke prijzen de maatschappijen rekenen en wat de prijzen zijn bij het tankstation bij het inleverpunt. (http://www.gasbuddy.com/)
Dit jaar in Denver betaalde ik via National 3.75 per gallon. De prijs aan de pomp vlakbij het vliegveld was toen hoger.
Onglangs nog in Europa auto gehuurd. Daar, als ik de tank niet vol inleverde, moest ik bijna 200 euro betalen. 50 euro brandstof en de rest was aftankservice

Laatst gewijzigd door Hinko op 01 dec 2013, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronenivonne
- Amerikakenner
Arno schreef:Ik rij altijd nog wat extra rondjes tot de tank leeg is. Mij krijgen ze niet!

- Nieka
- Amerikafan
Wat is een volle tank? Als je al 20km gereden hebt zien ze heus niet of die tank vol is of net niet helemaal meer. Tis nu ook niet dat je persé het allerlaatste tankstation moet passeren.
Laatste zomer in Portugal een huurwagen helemaal leeg meegekregen en moeten we ook terug leeg binnenleveren. Nooit zoiets vervelend gehad, de laatste dagen elke keer een beetje tanken want je wil die wagen heus wel leeg terug inleveren
Laatste zomer in Portugal een huurwagen helemaal leeg meegekregen en moeten we ook terug leeg binnenleveren. Nooit zoiets vervelend gehad, de laatste dagen elke keer een beetje tanken want je wil die wagen heus wel leeg terug inleveren

Tja wat is vol...Waar trek je dan de grens. Voor jou 20 km voor de andere 30 km 
Ik vind dichtbijzende tankstation en dan aftanken. Maar goed dat is hoe ik het zou doen.
Ik vind een lege tank meekregen ook zo raar. Raar systeem. Vind ik vol-vol handiger

Ik vind dichtbijzende tankstation en dan aftanken. Maar goed dat is hoe ik het zou doen.
Ik vind een lege tank meekregen ook zo raar. Raar systeem. Vind ik vol-vol handiger

- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wat is vol? De meest verhuurders eisen dan dat je binnen een bepaalde afstand van het inleverpunt de tank volgooit en het bonnetje daarvan kunt laten zien.
Quote uit voorwaarden Dollar; "I. Gasoline Policy: The renter must refill the gas tank of the vehicle within a 10-mile radius of the rental return facility and present a fuel receipt to avoid a refueling charge "
De optie Vol meekrijgen -> Leeg inleveren is voor mij toch de meest aantrekkelijke / gemakkelijkste …. ik ben immers op vakantie en heb dan geen zin om te gaan stressen om binnen de gestelde afstand nog een pomp op te zoeken. En of er nou nog net 1 druppel of 10 liter in die tank achterblijft zal me ook een rotzorg zijn. Ik ga er in ieder geval geen extra rondjes voor rijden (ik ga toch geen extra moeite doen om dat ik die paar centen voordeel niet gun voor de verhuurder
duh…)
En al helemaal wil ik het risico niet lopen om net voor het vertrektijdstip op de Hiway zonder brandstof stil te vallen omdat ik de "de laatste druppel" uit de tank wilde melken en dan daardoor de vlucht te missen….
Quote uit voorwaarden Dollar; "I. Gasoline Policy: The renter must refill the gas tank of the vehicle within a 10-mile radius of the rental return facility and present a fuel receipt to avoid a refueling charge "
De optie Vol meekrijgen -> Leeg inleveren is voor mij toch de meest aantrekkelijke / gemakkelijkste …. ik ben immers op vakantie en heb dan geen zin om te gaan stressen om binnen de gestelde afstand nog een pomp op te zoeken. En of er nou nog net 1 druppel of 10 liter in die tank achterblijft zal me ook een rotzorg zijn. Ik ga er in ieder geval geen extra rondjes voor rijden (ik ga toch geen extra moeite doen om dat ik die paar centen voordeel niet gun voor de verhuurder

En al helemaal wil ik het risico niet lopen om net voor het vertrektijdstip op de Hiway zonder brandstof stil te vallen omdat ik de "de laatste druppel" uit de tank wilde melken en dan daardoor de vlucht te missen….
Laatst gewijzigd door Hansi1959 op 01 dec 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
No guts, no glory!
Zo denk ik er ook over Hansi1959
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Via Drive-USA/USA-REISEN: 640€ voor een midsize SUV van SFO naar SEA voor 21 dagen. Speciale regeling van hun, geen drop-off kost.
Andere brokrers: 700+€ en dan nog drop-off fee.
Alamo.co.uk/brits: 520€ (+-) en volgens de Alamo e-mail medewerker zit de one-way-fee hier reeds in.
Lijkt te goed om waar te zijn?
Kan iemand bevestigen dat de one-way-fee inderdaad al inbegrepen is?
Andere brokrers: 700+€ en dan nog drop-off fee.
Alamo.co.uk/brits: 520€ (+-) en volgens de Alamo e-mail medewerker zit de one-way-fee hier reeds in.
Lijkt te goed om waar te zijn?
Kan iemand bevestigen dat de one-way-fee inderdaad al inbegrepen is?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Stan
Het is gek, probeer eens 20 dagen. Dan betaal wel een one way toeslag. Jij hebt 21 dagen staat de toeslag er niet tussen.
Proefboeking voor mij:
Voor 20 dagen
Het is gek, probeer eens 20 dagen. Dan betaal wel een one way toeslag. Jij hebt 21 dagen staat de toeslag er niet tussen.
Proefboeking voor mij:
Als ik een proefboeking maak met jouw gegevens zie ik wel een one way charge als ik 20 dagen invul. Een dag erbij niet19 dagen, MID-SUV
Ophalen: Washington DC / Terug: Boston.
Bij mij staat er:
Additional charges
One Way Charge $150.00
Airport Concession Fee Recovery $16.66
Subtotal $166.66
approx. £101.82

Voor 20 dagen
Pick up
San Francisco, International Airport
21 Sep 2014 12:00
Drop off
Seattle, Sea Tac International Airport
11 Oct 2014 12:00
Rental Period
20 Days
Vehicle
Midsize SUV 5-Door/Automatic/Air
Package
Show package inclusions
Additional charges
One Way Charge $299.99
Concession Recovery Fee 11.11% $33.33
San Mateo County Bus Lic 2.50% $7.50
Sales Tax $30.00
Subtotal $370.82
approx. £226.55
- Nieka
- Amerikafan
Mij is nog nooit een bonnetje gevraagd, meestal kijken ze de meter even na en vragen ze het even (enfin, hier in Europa toch, geen ervaring in de VS). Het gaat mij gewoon om het feit dat je niet noodzakelijk die laatste pomp voor de luchthaven (met de duurste prijzen) moet hebben. Op 20 km, of 10 zoals Dollar zegt kan je toch wel wat vinden?Hansi1959 schreef:Wat is vol? De meest verhuurders eisen dan dat je binnen een bepaalde afstand van het inleverpunt de tank volgooit en het bonnetje daarvan kunt laten zien.
Maar vol mee en vol terug vind ik persoonlijk de beste optie.
Leeg meekrijgen... tja dat was dus in Portugal, maatschappij die absoluut niet aan te raden is. Tarieven voor verhuur waren mooi, maar ondertussen weet ik dus dat dit vaak niet alles is

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht