Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jomisasi: rondje Denver september 2014
Reis jomisasi: rondje Denver september 2014
Na onze rondreis door het zuidwesten in 2012 en onze trip van Washington naar New Orleans in 2013 willen we in september 2014 een rondje Denver maken. Ik heb al het een en ander gelezen op dit forum en heb het volgende reisschema gemaakt:
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Estes (RMNP)
Dag 3: Estes - Custer
Dag 4: Custer - Rapid City
Dag 5: Rapid City
Dag 6: Rapid City - Buffalo
Dag 7: Buffalo - Cody
Dag 8: Cody - Jackson Hole
Dag 9: Jackshon Hole (Grand Teton NP)
Dag 10: Jackson Hole - West Yellowstone
Dag 11: West Yellowstone
Dag 12: West Yellowstone - Red Lodge
Dag 13: Red Lodge - Helena
Dag 14: Helena - Kalispell
Dag 15: Kalispell (Glacier NP)
Dag 16: Kalispell - Salmon
Dag 17: Salmon - Idaho Falls
Dag 18: Idaho Falls - Rock Springs
Dag 19: Rock Springs - Denver
Dag 20: Denver - Amsterdam
Dag 21
In eerste instantie was het de bedoeling van Denver naar Seattle te gaan. Dus dan zouden we vanaf dag 16 westelijk rijden vanaf Kalispell ipv naar het zuiden. Maar toen kwam ik erachter dat de oneway fee zo duur is geworden tov voorgaande jaren, dus heb ik deze route gemaakt.
Nu heb ik gelezen dat Alamo Brits geen oneway fee hanteert? Dat brengt mij weer aan het twijfelen.....
Ben benieuwd wat jullie van de route vinden en ook wat jullie keuze zou zijn: richting Seattle of terug naar Denver?
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Estes (RMNP)
Dag 3: Estes - Custer
Dag 4: Custer - Rapid City
Dag 5: Rapid City
Dag 6: Rapid City - Buffalo
Dag 7: Buffalo - Cody
Dag 8: Cody - Jackson Hole
Dag 9: Jackshon Hole (Grand Teton NP)
Dag 10: Jackson Hole - West Yellowstone
Dag 11: West Yellowstone
Dag 12: West Yellowstone - Red Lodge
Dag 13: Red Lodge - Helena
Dag 14: Helena - Kalispell
Dag 15: Kalispell (Glacier NP)
Dag 16: Kalispell - Salmon
Dag 17: Salmon - Idaho Falls
Dag 18: Idaho Falls - Rock Springs
Dag 19: Rock Springs - Denver
Dag 20: Denver - Amsterdam
Dag 21
In eerste instantie was het de bedoeling van Denver naar Seattle te gaan. Dus dan zouden we vanaf dag 16 westelijk rijden vanaf Kalispell ipv naar het zuiden. Maar toen kwam ik erachter dat de oneway fee zo duur is geworden tov voorgaande jaren, dus heb ik deze route gemaakt.
Nu heb ik gelezen dat Alamo Brits geen oneway fee hanteert? Dat brengt mij weer aan het twijfelen.....
Ben benieuwd wat jullie van de route vinden en ook wat jullie keuze zou zijn: richting Seattle of terug naar Denver?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jomisasi: rondje Denver september 2014
Ik zou de route wat korter maken; je hebt nu te weinig tijd voor RMNP, te weinig tijd voor South Dakota en ook te weinig tijd voor Yellowstone. Daar zou je minimaal 2 volle dagen voor uit moeten trekken, maar liever wat meer. Zonder Glacier zal het ook nog een volle route worden, maar je kunt dan eerst naar Yellowstone, dan naar Grand teton en bijvoorbeeld via Vernal en Grand Junction (Colorado NM) terug naar Denver.
Marianne
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi Jomisasi,
Ik zou van Denver meteen naar South Dakota rijden en RMNP voor het eind van de reis bewaren, je bent dan beter gewend aan de hoogte. Verder zou ik van Cody naar Yellowstone rijden en dan via Grand Teton, Vernal en Moab naar RMNP. Mocht je al in Moab geweest zijn en daar niet voor een tweede keer heen willen, kun je via Colorado N.M. en Black Canyon Of The Gunnison rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou van Denver meteen naar South Dakota rijden en RMNP voor het eind van de reis bewaren, je bent dan beter gewend aan de hoogte. Verder zou ik van Cody naar Yellowstone rijden en dan via Grand Teton, Vernal en Moab naar RMNP. Mocht je al in Moab geweest zijn en daar niet voor een tweede keer heen willen, kun je via Colorado N.M. en Black Canyon Of The Gunnison rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
sofie1983
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben natuurlijk niet zo heel erg ervaren, maar wij hebben dit jaar ook een "rondje Denver" gedaan. In jullie route vind ik inderdaad ook weinig tijd terug voor RMNP en Yellowstone, bij ons de hoogtepunten van deze reis. Zoals ik reeds in een ander topic heb gemeld vind ik de regio rond Rapid City iets minder interessant. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Hangt er vanaf waarom jullie deze trip willen maken, om te wandelen, etc...
Gaan jullie van Cody naar Jackson Hole langs de grote wegen of gaan jullie door Yellowstone?
Gaan jullie van Cody naar Jackson Hole langs de grote wegen of gaan jullie door Yellowstone?
Bedankt voor de reacties. We gaan van Cody naar Jackson Hole door Yellowstone. Onderweg willen we dan regelmatig stoppen bij viewing points, visitor centers en ergens een mooie trail wandelen. Op die manier dachten we vijf dagen in Yellowstone en Grand Teton door te brengen. Zou dat dan echt tekort zijn? Ik heb sowieso nog een dag over om in te plannen dus die zou ik dan daar kunnen gebruiken of natuurlijk in RMNP.
We genieten al van het autorijden op zich, maar zullen ook geregeld stoppen voor een wandeling. Maar we zijn geen 'echte wandelaars' die in NP zoveel mogelijk trails doen.
Meteen naar South Dakota rijden is een goed idee!
We zijn inderdaad al een in Moab geweest. Ik ga eens verder puzzelen met de route en kijken naar Colorado NM en Black Canyon of The Gunnison.
Nogmaals bedankt!!
We genieten al van het autorijden op zich, maar zullen ook geregeld stoppen voor een wandeling. Maar we zijn geen 'echte wandelaars' die in NP zoveel mogelijk trails doen.
Meteen naar South Dakota rijden is een goed idee!
We zijn inderdaad al een in Moab geweest. Ik ga eens verder puzzelen met de route en kijken naar Colorado NM en Black Canyon of The Gunnison.
Nogmaals bedankt!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2592 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-