Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zijn goede kaarten nog te koop?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

zijn goede kaarten nog te koop?

Bericht door Trails »

Ik weet niet goed of dit de juiste plek is voor mijn vraag.

Wij reizen altijd met kaarten, zijn gek op kaarten en willen niet, tenzij het écht niet anders kan, aan de GPS systemen.
Alleen, net als destijds met lp's toen de cd zijn intrede deed, kaarten met een mooie schaal van gebieden/staten kunnen we niet vinden. Zijn wij nou de enigen die nog met een kaart willen reizen??

Over 2 maanden gaan we naar Florida, Georgia en South Carolina en de reis erna gaan we naar Nevada, Utah, Arizona en een stukje California.
Kan iemand ons vertellen of er degelijke kaarten te koop zijn (zelfs Rand MacNally heeft niks meer met een goede schaal) waarmee we nog lekker ouderwets kunnen rondreizen? We willen in Florida eens bij boekenwinkels en benzinestations kijken, maar we weten dus niet of ze überhaupt nog gemaakt worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: zijn goede kaarten nog te koop?

Bericht door Martin & Marianne »

Natuurlijk zijn er nog goede kaarten te krijgen. Wij reizen altijd met een kaart, zelfs als je wel een GPS gebruikt is een kaart onontbeerlijk lijkt me.
Wij gebruiken de Hallwag kaarten (voor FL, GA en SC heb je nr 8 en 11 nodig), maar halen vaak ter plekke ook nog kaarten bij een AAA-kantoor (gratis voor ANWB-leden). Bij benzinestations etc kun je ook vaak gedetailleerde kaarten krijgen.

Ik weet niet welke schaal jij wilt? Wij reizen meestal in het westen en dan hoeft het niet zo heel gedetailleerd te zijn.
Voor het zuidwesten kun je naast de Hallwag nr 5 en 6 ook eens naar de Indian country Map van de AAA kijken.
Ik heb van Californië ook een Marco Polo kaart. Die is gedetailleerder dan de Hallwag (1:800000 versus 1: 1200000) maar minder prettig vind ik.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt voor je antwoord Marianne. Ik ga me eens verdiepen in de Hallwag kaarten, die kende ik nog niet. Waar koop je die? Wij wonen in Frankrijk en ANWB is hier natuurlijk niet, ook zijn we daarom geen lid meer. We gaan zeker bij de tankstations kijken.
Schaal 1: 1200000 vind ik eigenlijk nog te weinig, in het westen voldoet dat denk ik wel, maar voor Florida, Savannah en Charleston zie ik liever een betere schaal. Maar nogmaals, ik ga me verdiepen in Hallwag. Zou wel graag van je horen waar jullie ze kopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ze zijn in Nederland bij de betere boekhandel of een ANWB-kantoor te koop, maar je kunt ze ook online bij Tioga Tours aanschaffen, zie hier.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bij Amazon http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_ ... Caps%2C220
en ook bij bol.com

Ik ben trouwens een echte fan van de hallwag kaarten !
Groetjes,
Carine
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

We hebben in Maine eens rondgereisd met de Maine Atlas & Gazetteer van DeLorme. Je hebt ze van iedere staat. Ik had deze destijds besteld bij http://www.amazon.com. Wel prijzig als je een paar staten bezoekt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Als die Hallwag kaarten goed zijn (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan; Zwitserse kwaliteit) dan zou ik ze zeker aanschaffen voor je vertrekt. Ik vind wegenkaarten hier in de VS een ramp. Het zal wel aan mijn Europese idee liggen over hoe een wegenkaart er uit hoort te zien, maar ik kan er niet mee omgaan.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt allen!

Die Delorme Atlas is eigenlijk precies wat wij zoeken. Kun je misschien zeggen of die ook ter plaatse verkocht worden??
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, die worden in sommige souvenirshops van de nationale parken verkocht.
Maar volgens mij ben je goedkoper af door ze op voorhand te bestellen.
Het is trouwens een deel van de voorpret in de atlassen neuzen :-)

Ik heb er van verschillende staten en die van utah hangt nog met haken en ogen aan elkaar.

De delormes zij heel gedetailleerd. Als overzichtskaart zijn ze iets minder geschikt .
Groetjes,
Carine
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

De eerste 3 zijn zojuist besteld bij Books a Million, voor die van het westen kijken we wel als we in Florida zijn. Bedankt!
José Huntjens
Amerika-ontdekker

Bericht door José Huntjens »

Wij gebruiken de kaarten die gratis bij het Visitor Center van iedere State te krijgen zijn. Je moet er meestal wel naar vragen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij zijn ook zeer tevreden van de Delorme Atlas.
Normaal gezien gebruiken we ook enkel de kaart om rond te reizen.
Mijn zoon is dan de copiloot en ik moet zeggen die doet zijn werk fantastisch.

Vorig jaar een GPS gekregen van het werk en dus ook mee op vakantie genomen maar dan enkel voor in de steden onze weg gemakkelijker te vinden.
(of om ons hotel te vinden als het al donker is wanneer we weer eens te lang onderweg zijn blijven hangen)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wij hebben al jaren de Rand McNally kaarten.

Geplastificeerde kaarten die je alle kanten op kunt vouwen, van de hoofdwegen in de VS, een staat (aantal staten) of een stad. Je kunt er ook met whiteboardmarkers op schrijven.
http://store.randmcnally.com/us-maps/we ... -maps.html
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Bedankt voor die link! Als jullie die kaarten hebben, kun je eens kijken wat de schaal is, die staat nl. niet vermeld.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Delorme ken ik niet, ben ik nu ook wel benieuwd naar. Wij hebben de afgelopen vakantie in het visitor center bij Island in the Sky een mooie Utah-atlas gekocht. Ze hadden meerdere atlassen, misschien was er ook een Delorme bij. Wij hebben - na een uitgebreide vergelijking van de verschillende atlassen - gekozen voor de Utah Road & Recreation Atlas van Benchmark Maps. Erg mooi, maar prijstechnisch wel iets anders dan de gratis AAA-karten of de Hallwag-kaarten.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Die ziet er ook goed uit, maar wel héél veel pagina's voor 1 staat. Ik wacht voorlopig de DeLorme atlas af.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

rand mc nally heeft ook kaarten per staat. Ik bedoel dan niet zo'n opvouwbare maar een groot boekwerk (zoals de rand mc nally road atlas) maar dan dus maar van 1 staat tegelijk. Bijna alle weggetjes kun je daarop vinden.
Ik heb de mijne ooit (can de staat missouri) bij walmart gekocht.
Hier een voorbeeldje http://store.randmcnally.com/delorme-at ... souri.html
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Dit is dus de DeLorme atlas die we hebben besteld :wink: .
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Trails schreef:Bedankt voor die link! Als jullie die kaarten hebben, kun je eens kijken wat de schaal is, die staat nl. niet vermeld.
Omdat de kaarten allemaal even groot zijn hebben ze natuurlijk niet dezelfde schaal. Maar de afstand staat er wel op vermeldt.
Bij die van Northern California staat: One inch equals approximately 23.2 miles. En daarbij hebben ze ook nog een stukje dat in zwart/wit/zwart een afstand van 30 miles is.

Bij de stadskaart van Phoenix : one inch is 3.7 miles, met een stukje van 6 mile.

Deze kaarten zijn echt heel fijn. De uitgevouwen kaart heeft acht 'vakken' en je kunt 'm iedere kant opvouwen.

De meeste Barnes & Noble's hebben een flinke selectie, maar we hebben ze ook wel bij diverse supermarkten gezien.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik ga over 2 maanden Barnes & Noble, Books a Million en Walmart afstruinen voor kaarten/atlassen van Utah en Arizona. Leuk! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer