Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Salt Lake City - Denver in combinatie met New York

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
kiliwarrior
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis Salt Lake City - Denver in combinatie met New York

Bericht door kiliwarrior »

Hallo,

Eerste poging om een reisroute in elkaar te boksen voor augustus 2014 (2 volwassenen en 2 kinderen 15 en 17 jaar, rondreis met huurwagen).
Graag jullie commentaar. Bedankt alvast voor de tips.

1 Brussel - Salt Lake City
2 bezoek Salt Lake City
3 Salt Lake City - Idaho Falls via Craters of the moon
4 Idaho Falls - Jackson - Grand Teton
5 Grand Teton
6 Grand Teton en verder naar Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Cody via Bear Tooth Pass, bezoek Buffalo Bill Historic Center
11 Cody - Deadwood - onderweg Devil's Tower bezoeken
12 Deadwood - Keystone - bezoek Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial en Custer State Park
13 Keystone - bezoek Custer State Park
14 Keystone - Scenic (saloon), Minute Man Missile Historic Site, Badlands en naar Hot Springs
15 Hot Springs - Estes State Park
16 Estes State Park - Denver
17 Denver - New York
18 New York
19 New York
20 New York
21 New York
22 New York Brussel

Is Craters of the Moon de moeite waard of kunnen we die dag beter elders gebruiken.
Ik vraag me af of we niet te weinig tijd hebben in Estes Park / Rocky Mountains National Park ?
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Rondreis Salt Lake City - Denver in combinatie met New York

Bericht door thebruins »

Ik vind Craters of the Moon zeker de moeite waard. Het leent zich prima voor een relatief kort bezoekje dus ik zou het NP zeker aan doen als het even kan. Je kunt er wat rond rijden, rond wandelen en ook het drietal lava grotten bezoeken mocht je willen. :thumbup:

Als je dan toch dagen wilt winnen, zou ik eerder de volle dag SLC eruit halen, maar dat is persoonlijke voorkeur aangezien ik liever voor natuur kies dan.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

ik zou op dag 2 de ochtend besteden aan SLC en na de lunch een stuk rijden richting Jackson en Craters of the Moon overslaan. In SLC bezochten wij het State Capitol, tempel square, het dak van Church office building en city creek mall.
De dag die je wint zou ik bij estes park doen. Wij deden dit jaar ook het stuk Denver-SLC, misschien heb je iets aan ons verslag.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Leuke reis hoor!
Ik zou persoonlijk geen hele dag uittrekken voor Salt Lake City. In de ochtend nog wat rondkijken en dan alvast richting de volgende bestemming.
Je hebt inderdaad niet heel veel tijd voor Rocky Mountain NP, maar misschien kun je iets winnen door een nacht minder SLC te doen.

Wij hebben een soortgelijke reis gedaan in 2007, misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Wij hadden New York in het begin van de reis gepland, vonden het wel lekker om na de drukte van de stad de natuur op te zoeken. Maar dat is persoonlijk.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vind Craters of the Moon zeker de moeite waard. Het is niet een park dat je even met een paar uitzichtpunten bezoekt. Het leuke van dit park is toch wel door het bezichtigen van een lavatube of de inferno cone te beklimmen. Ik zou als het kan hier toch wel zo'n 3 uur voor uit trekken.
Ook mijn voorkeur zou uitgaan naar New York in het begin.
Liggen de vluchten al vast?
Ik zou ook zeker overwegen om ergens een dag af te halen (Salt Lake City of New York?) om een extra dag Rocky Mountains te doen.
Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2007 en 2009.

Elly
kiliwarrior
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ik twijfel nog over craters of the moon, zijn er mensen die dit bezocht hebben ?

Wij hebben 3 jaar geleden deze route gedaan :

San Francisco - Monterey - San Simeon - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Escalante - Capitol Reef - Canyonlands - Arches - Monument Valley - Antelope Canyon - Grand Canyon - Las Vegas

Zal Badlands niet een beetje déja vu zijn ?
kiliwarrior
Amerika-ontdekker

Reacties op Craters of the Moon ondertussen gezien, voorlopig meer voorstanders dan tegenstanders, maar dat hangt natuurlijk af van wat jou het meest boeit :wink:

Neen de vluchten liggen nog niet vast, mijn vrouw haar verlof is nog niet goedgekeurd en ze heeft vrijdagavond net te horen gekregen dat er 25 mensen moeten afvloeien :cry:, de omstandigheden zijn dus een beetje vervelend om over het verlof te zeuren nu. Ik zou graag de vluchten vastleggen tussen hier en een grote week.
Of zijn er begin januari betere deals te verkrijgen voor de vluchten ?

We kunnen New York dus nog makkelijk verplaatsen, jullie zouden dit dus vooral doen om de drukte in het begin te doen om ontspannen uit de natuur terug huiswaarts te keren ?

Salt Lake City lijkt dus niet meer dan een half dagje waard te zijn, dus inderdaad daarna best al vertrekken en een stuk van de route afleggen.

Maakt het iets uit of je de route SLC-Denver doet of omgekeerd ?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

RMNP aan het eind kan als voordeel hebben dat je beter aan de hoogte gewend bent, zeker van belang als je in RMNP zou willen wandelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij zijn tijdens onze eerste reis gestopt bij Craters of the Moon. We vonden het de moeite van de omweg echt wel waard. Een heel surrealistisch landschap. We hebben toen de inferno cone beklommen en zijn af en toe gestopt bij viewpoints.
Na het lezen van het verslag van michelly heb ik het weer op mijn lijstje gezet om nog eens wat uitgebreider te gaan kijken. Ik zou dus zeggen: zeker naartoe gaan, maar je wel even verdiepen in wat je er kunt en wilt doen. Wij waren toen niet voldoende op de hoogte van de mogelijkheden in het park.

RMNP was ook prachtig, vooral de omgeving bij Bear Lake (vroeg op pad, anders geen plek op parkeerplaats) en een eindje de natuur in lopen om de meute kwijt te raken. Hier heb je wel een dag extra voor nodig.

Die zou je kunnen krijgen door NY aan het begin te doen. Met een vroege vlucht van NY naar SLC maak je optimaal gebruik het tijdsverschil en kan je die dag al SLC bekijken en de volgende dag meteen vertrekken naar Idaho Falls via Craters of the Moon. Je hebt dan wellicht ook wat minder last van het tijdsverschil doordat je in NY al wat gewend bent.
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

New York op de heenweg lijkt me slimmer: daar kun je haast rechtstreeks heenvliegen en dan voorkom je gehaast op het vliegveld bij overstappen. (zo deden wij het althans toen we in 2008 in SLC voor onze rondreis vertrokken). In SLC heb je volgens mij aan een halve dag genoeg, inclusief de broodnodige boodschappen voor onderweg;-)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij Alles Amerika.

Een aantal parken en steden, die jij noemt in jouw routeplanning, hebben wij in het jaar 2010 bezocht. Misschien doe jij nog ideeën op uit ons reisverslag, klik hier.

Het bezoeken van een park of stad is voor iedereen anders. Zo heeft de één aan een halve dag genoeg in Salt Lake City, de ander heeft aan een hele dag nog niet genoeg. De één kiest meer voor de natuur, de ander pakt ook graag een stukje geschiedenis mee, door musea en/of andere gebouwen te bezoeken.

Succes met de voorbereidingen van jullie reis.

PS: het Buffalo Bill Historic Center in Cody, Wyoming, heeft een andere naam gekregen, namelijk: Buffalo Bill Center of the West, klik hier voor de vernieuwde website.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

New York kan je inderdaad beter aan het begin van de reis doen.
kiliwarrior
Amerika-ontdekker

Zeer interessante reisverslagen met veel bruikbare informatie.
kiliwarrior
Amerika-ontdekker

Hallo,

Vluchten zijn ondertussen geboekt en naar aanleiding van de tips New York in het begin van de reis geplaatst.
Kan iemand mij zeggen of dag 7 doenbaar is. Is het beter om te overnachten in Arco en de volgende dag meteen naar Jackson te rijden ?

1 Schiphol - New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York
6 New York, avondvlucht naar Salt Lake City, huurwagen oppikken
7 eventueel kort bezoek Salt Lake City, Kennecott coppermine (indien terug geopend in 2014), via Craters of the moon naar Idaho Falls (of overnachten in Arco ???)
8 Idaho Falls - Jackson - Grand Teton
9 Grand Teton
10 Grand Teton en verder naar Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Cody via Bear Tooth Pass, bezoek Buffalo Bill Historic Center
15 Cody - Deadwood - onderweg Devil's Tower bezoeken
16 Deadwood - Keystone - bezoek Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial en Custer State Park
17 Keystone - bezoek Custer State Park
18 Keystone - Scenic (saloon), Minute Man Missile Historic Site, Badlands en naar Hot Springs
19 Hot Springs - Estes State Park
20 Estes State Park
21 Naar Denver voor vlucht om 17u20 naar Schiphol
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

18 Keystone - Scenic (saloon), Minute Man Missile Historic Site, Badlands en naar Hot Springs
Dag 7 kan ik je niet mee helpen, maar het kan zomaar zijn dat je dit ook niet haalt op deze dag. En dan mis ik nog de drugstore in Wall (evt voor een souveniertje). Pak iig na Scenic de Sage Creek road Badlands in (ik ga er wel van uit dat je een nationale parkenpas hebt dan), anders heeft die omweg naar Scenic weinig nut.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het wel krap is op dag 7. Misschien kun je eens naar ons 2008-verslag kijken. Wij reden toen van Burley via CotM naar Jackson. Als jullie echter van SLC komen en daar nog iets willen doen hou je weinig tijd over voor Craters of the Moon. Alleen aan reistijd zit je al aan een uur of 4.
Waar gaan jullie overnachten in Grand Teton?
Ons 2004-verslag is voor jullie misschien ook wel handig om te lezen.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou dan in Arco overnachten. Het is maar een klein gehucht maar voor alleen een overnachting prima. Je zou dan ook eventueel de volgende ochtend nog Craters of the Moon kunnen bezoeken voordat je naar Grand Teton vertrekt.

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Overnachten in Arco is een goede tip. :thumbup: Je kunt dan ter plekke kijken of je op dag 7 of 8 naar Craters of the Moon gaat.

Marianne
kiliwarrior
Amerika-ontdekker

Hallo,

Beslist om Craters of the Moon niet te doen, lijkt ons teveel tijd te kosten en na bekijken foto's kinderen niet zo enthousiast (hebben eerder al vulkanisch gebied bezocht, minder spectaculair maar toch).
Planning als volgt aangepast maar ik ben nu aan het twijfelen of we niet een dag langer in Ester/RMNP park moeten blijven ten koste van een dag minder in GT, Yellowstone of Custer of planning laten zoals die staat, wat denken de experts hierover ?

1 Schiphol - New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York
6 New York, avondvlucht naar Salt Lake City, huurwagen oppikken
7 kort bezoek Salt Lake City, Kennecott coppermine (indien terug geopend in 2014) daarna Jackson
8 Grand Teton
9 Grand Teton, tegen de avond naar West Yellowstone voor overnachting
10 Yellowstone, lower en upper geyser basin
11 Yellowstone, norris geyser basin, naar canyon village voor overnachting
12 Yellowstone, northern loop, lamar valley
13 Yellowstone, hayden valley, yellowstone canyon
14 Yellowstone - Cody via Bear Tooth Pass, bezoek Buffalo Bill Historic Center, Old Trail Town, 's avonds rodeo
15 Cody - Hill City, onderweg Devil's Tower en Deadwood bezoeken
16 Hill City - bezoek Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial en Custer State Park
17 Hill City - bezoek Custer State Park
18 Hill City - Scenic (saloon), Wall (drugstore), Minute Man Missile Historic Site, Badlands en naar Hot Springs voor overnachting
19 Hot Springs - Estes Park
20 Estes Park - Trail Ridge Road
21 Naar Denver voor vlucht om 17u20 naar Schiphol
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Spijtig van Craters of the Moon. Vond mijn zoon juist superleuk.

Wel een lampje meenemen, want er zijn nog smallere tunnels en grotten waar je anders geen hand voor ogen ziet.

Groetjes,

Ingrid
Bijlagen
Zicht op de lava tunnels
Zicht op de lava tunnels
In de lava tunnels
In de lava tunnels
In de lava tunnels
In de lava tunnels
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer