Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis twee van Mrvanilla : September 2014, LA - LV maar dan anders
Re: Reis twee van MrVanilla : Mei 2014, LA - LV maar dan anders
Hé, leuk. Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk
Dankjewel! Voor de Yellowstone kenners: we zouden dan rond 20 september in Yellowstone zijn. Ik zag op de site van het park dat er rond september al een hoop faciliteiten dichtgaan. Zijn er mensen die in september in Yellowstone zijn geweest en zo ja, wat voor ervaringen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hartelijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Wij zijn in september in Yellowstone geweest en hadden prachtig weer. De week voor ons bezoek had het er gesneeuwd.
Je zult dus moeten afwachten wat het weer doet.
In de loop van september sluiten er inderdaad al wat accommodaties en hebben winkels kortere openingstijden.
Wil je binnen de parkgrenzen overnachten, dan is tijdig reserveren noodzakelijk.
Op de officiële NPS-website kan je de openings/sluitingsdata wel terugvinden, klik hier.
Buiten het park zijn er ook mogelijkheden tot overnachten, zoals aan de noordkant in Gardiner, aan de westkant in West Yellowstone en aan de noordoostkant in Cooke City.
Kijk voor accommodaties ook eens bij de door de forumleden gegeven beoordelingen. De link staat bovenaan het forum.
Voor het gemak ook hier: http://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Klik hier voor ons reisverslag 2010.
Wij zijn in september in Yellowstone geweest en hadden prachtig weer. De week voor ons bezoek had het er gesneeuwd.
Je zult dus moeten afwachten wat het weer doet.
In de loop van september sluiten er inderdaad al wat accommodaties en hebben winkels kortere openingstijden.
Wil je binnen de parkgrenzen overnachten, dan is tijdig reserveren noodzakelijk.
Op de officiële NPS-website kan je de openings/sluitingsdata wel terugvinden, klik hier.
Buiten het park zijn er ook mogelijkheden tot overnachten, zoals aan de noordkant in Gardiner, aan de westkant in West Yellowstone en aan de noordoostkant in Cooke City.
Kijk voor accommodaties ook eens bij de door de forumleden gegeven beoordelingen. De link staat bovenaan het forum.
Voor het gemak ook hier: http://beoordelingen.allesamerika.com/index.php
Dankje voor je bericht. Wij neigen er naar om buiten het park te overnachten. Niet alleen is dit qua prijs interessant maar ook vanwege de betere faciliteiten (restaurantjes etc). In Yosemite hebben we wel in het park overnacht, wat ook fijn was. Dus misschien doen we een combinatie (we verblijven 4 nachten in Yellowstone).markro schreef: Buiten het park zijn er ook mogelijkheden tot overnachten, zoals aan de noordkant in Gardiner, aan de westkant in West Yellowstone en aan de noordoostkant in Cooke City.
Ik ga je reisverslag meteen lezen, steek je altijd wat van op!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Iemand ervaring met Joshua Tree NP in begin september? Heb je daar aan drie kwart dag genoeg aan? Of is een overnachting vlakbij het park beter zodat je wellicht anderhalve dag kan spenderen? Alvast dank,
Groetjes,
Daniel
Daniel
Voor diegene die er nog naar willen kijken
: ik heb mijn bezoek aan Grand Teton/Yellowstone nu als volgt ingedeeld:
19/9: Vanuit Vernal rond de lunch aankomend in Grand Teton (overnachten in Jackson)
20/9: Vanuit Jackson naar West-Yellowstone
21/9: Vanuit West-Yellowstone naar Gardiner
22/9: Vanuit Gardiner naar Old Faithfull
23/9: Vanuit Old Faithfull naar Jackson
24/9: Vanuit Jackson naar Salt Lake City
Zo heb ik ongeveer ander halve dag voor GT en drie dagen voor Yellowstone. Qua accommodatie lukt het alleen niet om iets geschikt te vinden in Gardiner (weinig aanbod en aan de prijzige kant). Is het dan een idee om 2 nachten bij Old Faitfull te overnachten (Lodge, $80 p.n.)? Of is dat wat onnodig rijden dan....
Je merkt, het proces van Yellowstone 'leren kennen' is in volle gang. Maar ik ben iemand die graag van te voren weet hoe en wat, scheelt straks op locatie weer een hoop passen en meten. Alvast dank!
19/9: Vanuit Vernal rond de lunch aankomend in Grand Teton (overnachten in Jackson)
20/9: Vanuit Jackson naar West-Yellowstone
21/9: Vanuit West-Yellowstone naar Gardiner
22/9: Vanuit Gardiner naar Old Faithfull
23/9: Vanuit Old Faithfull naar Jackson
24/9: Vanuit Jackson naar Salt Lake City
Zo heb ik ongeveer ander halve dag voor GT en drie dagen voor Yellowstone. Qua accommodatie lukt het alleen niet om iets geschikt te vinden in Gardiner (weinig aanbod en aan de prijzige kant). Is het dan een idee om 2 nachten bij Old Faitfull te overnachten (Lodge, $80 p.n.)? Of is dat wat onnodig rijden dan....
Je merkt, het proces van Yellowstone 'leren kennen' is in volle gang. Maar ik ben iemand die graag van te voren weet hoe en wat, scheelt straks op locatie weer een hoop passen en meten. Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dan eerder voor 2 nachten Canyon kiezen, dan zit je iets centraler. Je zit nu met name aan de westkant van het park. Of je neemt 1 nacht Cooke city en 1 nacht Old Faithful. Het is maar net wat je wilt zien en hoe je je tijd in wilt delen.
O, ik realiseer me nu dat Canyon waarschijnlijk niet meer open is als jij er zit. Dan lijkt Cooke City mij wel iets als Gardiner niet lukt. Of Lake?
Marianne
O, ik realiseer me nu dat Canyon waarschijnlijk niet meer open is als jij er zit. Dan lijkt Cooke City mij wel iets als Gardiner niet lukt. Of Lake?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind niets mis met die planning, alleen ga je Vernal - Jackson volgens mij niet voor de lunch redden.
Ik zit eens even te denken en weet toch zeker dat ik later aankwam bij de Tetons en dat ik onderweg maar een aantal korte stops heb gemaakt.
Ik zit eens even te denken en weet toch zeker dat ik later aankwam bij de Tetons en dat ik onderweg maar een aantal korte stops heb gemaakt.
Weet je hoe laat je vertrok? Google Maps geeft inderdaad al bijna vijf uur aan, dus al met al zal het wel begin van de middag zijn. Wij beginnen onze dag meestal tussen 6 en half 7 in de ochtend overigens. Zag net snel dat jij ook enigzins eenzelfde route reed. Vond je Dinosaur NM de moeite waard? Hier komen we de dag ervoor langs, op weg naar Vernal.PSVwally schreef:Ik vind niets mis met die planning, alleen ga je Vernal - Jackson volgens mij niet voor de lunch redden.
Zal de rest van je verslag ook eens doornemen
Groetjes,
Daniel
Daniel
Martin & Marianne schreef:Ik zou dan eerder voor 2 nachten Canyon kiezen, dan zit je iets centraler. Je zit nu met name aan de westkant van het park. Of je neemt 1 nacht Cooke city en 1 nacht Old Faithful. Het is maar net wat je wilt zien en hoe je je tijd in wilt delen.
Marianne
Thanks, zal er eens induiken!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Kan je de route niet omdraaien?
Wij waren 10 tot 13 september in Yellowstone. Het was overdag vrij goed weer maar het koelt erg snel af en het kan vriezen dan.
We sliepen in canyon lodge (prachtige ligging met de buffel voor de deur en de moose die kwam voorbijgewandeld)
Ook OF vonden we de moeite om te logeren. Het is echt fenomenaal mooi. Als je de room with shared bath neemt is dat betaalbaar. Ik zou nooit een gedeelde badkamer boeken, maar er was niks anders vrij. Hebben we geen spijt van gehad !
Wij waren 10 tot 13 september in Yellowstone. Het was overdag vrij goed weer maar het koelt erg snel af en het kan vriezen dan.
We sliepen in canyon lodge (prachtige ligging met de buffel voor de deur en de moose die kwam voorbijgewandeld)
Ook OF vonden we de moeite om te logeren. Het is echt fenomenaal mooi. Als je de room with shared bath neemt is dat betaalbaar. Ik zou nooit een gedeelde badkamer boeken, maar er was niks anders vrij. Hebben we geen spijt van gehad !
Groetjes,
Carine
Carine
Nee dat gaat helaas niet lukken ivm al geboekte ticketssachasenne schreef:Kan je de route niet omdraaien?
Thanks voor de tips. Ja ben me er van bewust dat het flink kan afkoelen en zelfs kan vriezen. Het is niet anders...warm aankleden en genieten van alles om ons heensachasenne schreef: Wij waren 10 tot 13 september in Yellowstone. Het was overdag vrij goed weer maar het koelt erg snel af en het kan vriezen dan.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu in m'n reisverslag dat ik laat ben vertrokken uit Vernal. Ben pas tegen 10u gaan rijden. Mede doordat ik die nacht nogal vaak werd gebeld en omdat de dagen ervoor ook steeds vroeg op waren. De dag erna vanuit Jackson was ook zo'n late vertrekdag.
Dinosaur NM is best interessant en wordt mijns inziens wat ondergewaardeerd. Ik vind zelf de quarry wat tegenvallen. Ja er liggen een hoop botten half in een bergwand. Maar ik had dat heel snel wel gezien. In dat gebied is verder weinig te beleven. Je zou wel door kunnen rijden over de green river naar rotsschilderingen. Ik vond dat best een mooi gebied.
Het andere deel van Dinosaur NM ligt in Colorado. Prachtige weg om doorheen te rijden, maar zorg voor voldoende benzine aan boord. Op het einde een aantal prachtige uitzichten, je zit op zo'n 2500m hoogte. Ik had het idee dat ik zo ongeveer de enige daar was, zo rustig. Geen idee wat dit stuk met dinosaur te maken heeft, maar als je tijd heb zeker de moeite waard.
Paul
Dinosaur NM is best interessant en wordt mijns inziens wat ondergewaardeerd. Ik vind zelf de quarry wat tegenvallen. Ja er liggen een hoop botten half in een bergwand. Maar ik had dat heel snel wel gezien. In dat gebied is verder weinig te beleven. Je zou wel door kunnen rijden over de green river naar rotsschilderingen. Ik vond dat best een mooi gebied.
Het andere deel van Dinosaur NM ligt in Colorado. Prachtige weg om doorheen te rijden, maar zorg voor voldoende benzine aan boord. Op het einde een aantal prachtige uitzichten, je zit op zo'n 2500m hoogte. Ik had het idee dat ik zo ongeveer de enige daar was, zo rustig. Geen idee wat dit stuk met dinosaur te maken heeft, maar als je tijd heb zeker de moeite waard.
Paul
Thanks Paul. Ja, ik had je verslag inmiddels gelezen, fijn zo'n bron van info
. Waar het mij een beetje om draait is vanaf welke kant we naar Grand Teton gaan. We kunnen oostelijk vanaf Moab via Grand Junction en Vernal naar Jackson (zoals jij dat deed) of westelijk via Salt Lake City. Vandaar ook een beetje de vraag of Dinosaur NM de moeite waard is, want daarom rijd je feitelijk dan via de oostelijke route (volgens mij zijn er tussen Grand Junction-Vernal-Jackson niet veel andere bezienswaardigheden. Ik lees verslagen van mensen die het niet heel indrukwekkend vonden maar ook veel die het juist prachtig vonden. Blijft natuurlijk subjectief...
Groetjes,
Daniel
Daniel
Op dit forum wordt altijd wat laatdunkend geschreven over Salt Lake City. M.i. is dat niet helemaal terecht.
Oké, ik geef toe dat er, voor een wat langer verblijf, aantrekkelijker steden zijn dan SLC.
Als tussenstop tussen Yellowstone en Moab ben je echter slechts een halve dag in SLC en gedurende die halve dag kun je je heel goed vermaken in deze stad.
Temple Square, het religieuze centrum van de mormonen is zeker een bezoek waard. http://www.utah.com/mormon/temple_square.htm
Verrassend leuk voor wat beginnend stamboomonderzoek is ook een bezoek aan het Family Search center en Library.
------> https://familysearch.org/locations/saltlakecity-library
------> https://familysearch.org/learn/wiki/en/ ... l_Building
Als je dan nog tijd over hebt kun je in 15 minuten naar het vlakbij gelegen Capitol Hill lopen. https://utahstatecapitol.utah.gov/
Oké, ik geef toe dat er, voor een wat langer verblijf, aantrekkelijker steden zijn dan SLC.
Als tussenstop tussen Yellowstone en Moab ben je echter slechts een halve dag in SLC en gedurende die halve dag kun je je heel goed vermaken in deze stad.
Temple Square, het religieuze centrum van de mormonen is zeker een bezoek waard. http://www.utah.com/mormon/temple_square.htm
Verrassend leuk voor wat beginnend stamboomonderzoek is ook een bezoek aan het Family Search center en Library.
------> https://familysearch.org/locations/saltlakecity-library
------> https://familysearch.org/learn/wiki/en/ ... l_Building
Als je dan nog tijd over hebt kun je in 15 minuten naar het vlakbij gelegen Capitol Hill lopen. https://utahstatecapitol.utah.gov/
Ik kan er ook op de terugweg heen (vanuit Jackson) richting Las Vegas. In dat geval zouden we bijna een hele dag SLC hebben.
24/9: Jackson-SLC
25/9: SLC-Cedar City
26/9: Cedar City-SLC
Dus de 24e een halve dag en de 25e zouden we eind van de middag pas naar Cedar City kunnen gaan. We vinden SLC-Las Vegas namelijk te ver rijden in één keer.
SLC lijkt mij persoonlijk gezellig, ook omdat we dan na een weekje natuur weer even alle gemakken van een stad kunnen ondervinden. En zoals Cees meldt, er is genoeg te zien voor een dagje.
24/9: Jackson-SLC
25/9: SLC-Cedar City
26/9: Cedar City-SLC
Dus de 24e een halve dag en de 25e zouden we eind van de middag pas naar Cedar City kunnen gaan. We vinden SLC-Las Vegas namelijk te ver rijden in één keer.
SLC lijkt mij persoonlijk gezellig, ook omdat we dan na een weekje natuur weer even alle gemakken van een stad kunnen ondervinden. En zoals Cees meldt, er is genoeg te zien voor een dagje.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijft altijd subjectief inderdaad. Ik denk dat het vooral te maken heeft met tijd. Er zijn mensen die de afstand Moab-Jackson in één dag doen. Dan rij je alles voorbij. Door weersomstandigheden ben ik naar Moab gereden (stond niet op de planning) wetende dat ik te weinig tijd daar zou hebben. Ik denk dat als mensen hele dagen rond bv Grand Junction, Dinosaur, flaming gorge zouden nemen ze het prachtige gebieden zouden vinden. Maar het is geen Zion, Bryce of Moab. Ik vond het stuk over de hoge bergpas prachtig en hoe dichter je bij Jackson komt hoe mooier de bergketens die ver links en rechts van je liggen worden.Ik lees verslagen van mensen die het niet heel indrukwekkend vonden maar ook veel die het juist prachtig vonden. Blijft natuurlijk subjectief...
Salt lake city en omgeving trekt mij overigens ook wel aan, maar nog geen tijd voor gehad.
Ach, je moet altijd iets overhouden om terug te gaan, toch?PSVwally schreef:Salt lake city en omgeving trekt mij overigens ook wel aan, maar nog geen tijd voor gehad.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Al een volgende reis geplanned/op het oog?PSVwally schreef:Dat is nog heel veel
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves