Goh dan zijn we hier wel verwend met "Not my dads" (echter alleen in de zomer open) waar je lekker buiten kunt zitten met het lekkerste softijs, en Purity, een zaak die wel uit de jaren '50 weggelopen kon zijn.Maar wat ik ook mis is de sfeer. In een Ned. ijstent ga je gezellig zitten met de familie (althans ik hoop dat dat nog zo is). Hier is het een sfeerloze kale toestand waar je of zelf langs dispensers loopt of iemand schept je cone/container. Meestal staat er vervelende muziek aan.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winkels uit Nederland die je in Amerika mist?
Re: Winkels uit Nederland die je in Amerika mist?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ja zeker, die zijn er nog steeds, met een goede scheut kirsch erdoor. Ik vond ze zelfs terug in de enorme stash die mijn dochter vorige week met St Maarten had verzameld. Alcoholische bonbons voor een 5-jarige - die had ze vast gekregen bij een omaatje dat geen zingende kindjes aan de deur had verwachtoortjes schreef:Heeft de Jamin nog steeds kersenbonbons ? en zijn die nog steeds zo lekker ? Mijn oma had ze altijd.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Hier hebben ze Queen Anne Cordials, kersen in chocolade maar zonder de kirsch.
Uch, voor mij vergelijkbaar met de zoen van een man zonder snor....
Ik vroeg een keer in een chocoladewinkel hier of ze bonbons hadden met likeur-vullingen. Er werd geschokt naar me gekeken: 'maar stel dat een kind zo'n chocolaadje in zijn mond stopt !'
Ik kreeg als we op visite gingen bij opa en oma op zondag ook een kersenbonbon, soms zelfs twee. En ik dacht niet dat ik er beduidend dommer van was geworden. (But that is a matter of opinion of course).
Bello, wat jij beschrijft is dan wel weer het andere uiterste. Hoewel ik nu toch een beetje jaloers ben ! Echte kersenbonbons !
Uch, voor mij vergelijkbaar met de zoen van een man zonder snor....
Ik vroeg een keer in een chocoladewinkel hier of ze bonbons hadden met likeur-vullingen. Er werd geschokt naar me gekeken: 'maar stel dat een kind zo'n chocolaadje in zijn mond stopt !'
Ik kreeg als we op visite gingen bij opa en oma op zondag ook een kersenbonbon, soms zelfs twee. En ik dacht niet dat ik er beduidend dommer van was geworden. (But that is a matter of opinion of course).
Bello, wat jij beschrijft is dan wel weer het andere uiterste. Hoewel ik nu toch een beetje jaloers ben ! Echte kersenbonbons !
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 nov 2013, 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zijn dit ze, Oortjes?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ha - zo te zien hebben die inderdaad wel drank inside !
Maar ik heb wat teleurstellende ervaringen met dergelijke producten uit OostEuropa.
Hun versie van likeur is meer suikerwaterig.
Het haalt het niet bij Jamin kersenbonbons - Mon Cherie kwam close maar toch net niet helemaal.
Wat wel ook heel lekker is, echte Asbach Uralt bonbons - die hebben rum maar iets sterker en dan niet dat suikerlaagje dat VanDungen heeft.
Vlgs. mij kun je iets waar alcohol in zit niet laten opsturen....
Ik zou ook zo graag weer eens echte dikke advokaat proeven. We kunnen hier alleen de schenk-advokaat krijgen en die is scherper. Hoewel ik natuurlijk daar al gelukkig mee ben.
Maar ik heb wat teleurstellende ervaringen met dergelijke producten uit OostEuropa.
Hun versie van likeur is meer suikerwaterig.
Het haalt het niet bij Jamin kersenbonbons - Mon Cherie kwam close maar toch net niet helemaal.
Wat wel ook heel lekker is, echte Asbach Uralt bonbons - die hebben rum maar iets sterker en dan niet dat suikerlaagje dat VanDungen heeft.
Vlgs. mij kun je iets waar alcohol in zit niet laten opsturen....
Ik zou ook zo graag weer eens echte dikke advokaat proeven. We kunnen hier alleen de schenk-advokaat krijgen en die is scherper. Hoewel ik natuurlijk daar al gelukkig mee ben.
De kwaliteit holt bij Hema helaas ook achteruit. In de setjes jongensondergoed die ik vorig jaar gehaald hebt, vielen al binnen het jaar gaten in het kruis. Badpakken kon ik ook na 1 seizoen weggooien. Ik hoor het van meer mensen. Ik laat de jongenspyjama's nog steeds bij de Hema halen, maar voor de rest ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee, met die Hema.Ziva schreef:Qua degelijke HEMA kwaliteit heb ik echter niets gevonden helaas
Het is eigenlijk wel een algemene tendens dat er bezuinigd wordt op kwaliteit. Van mijn all time favoriete bh had ik laatst weer 2 exemplaren laten bestellen, maar er is ineens van alles veranderd aan de materialen en de afwerking (het model is wel nog hetzelfde) en hij zit voor geen meter meer. Een vriendin had voor mij een kersenpitkussen uit Nederland meegebracht, maar die voelde veel lichter aan dan degene die ik al had. Blijkt hij inderdaad bijna 20% lichter te zijn. Ik baal echt zo van dat inferieure gedoe. Het begint wat dat betreft steeds meer op de VS te lijken, waar je ook met een zaklamp moet zoeken naar degelijke kwaliteit.
Ik zou de horeca groothandel missen
.
Ik heb de Hanos op fietsafstand. Altijd eerste klas vlees, wild, vis en wijn daar kan geen supermarkt tegenaan.
Ik heb de Hanos op fietsafstand. Altijd eerste klas vlees, wild, vis en wijn daar kan geen supermarkt tegenaan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Er was pas een documentaire op tv over de HEMA (mischien terug te vinden via uitzendinggemist?) en er zit daar behoorlijke druk op de ketel. Ze zijn ontzettend aan het uitbreiden met filialen in andere landen. In Duitsland en België deden ze het al goed, maar ze willen meer: Frankrijk, China. Om de prijzen zo laag mogelijk te houden wordt op vanalles en nog wat bezuinigd. Er was een mooi voorbeeld mbt de kleding. Die lieten ze al jaren produceren in een fabriek in China, maar omdat ze hogere marges wilden (en lagere prijzen) switchen ze naar een ander. Dat leverde allemaal problemen op: mindere kwaliteit, slechte communicatie enz.dimona schreef:De kwaliteit holt bij Hema helaas ook achteruit.Ziva schreef:Qua degelijke HEMA kwaliteit heb ik echter niets gevonden helaas
Ik snap sowieso niet zo wat mensen nu zo fijn vinden aan de HEMA. Ik kom er eigenlijk alleen voor make-up en panty's. De kleding vind ik echt niets aan, de accesoires ook niet, en de huisprullaria...tja. Ze verkochten vroeger ook altijd veel klusspullen, verf en allerhande. Maar dat hebben ze teruggebracht tot een minimum, waardoor het aanbod niet meer compleet is, en bovendien zijn ze daarin weer veel duurder dan alle doe-het-zelf-zaken. Behalve de make-up zou ik de HEMA dan ook echt niet missen als ik in het buitenland zou wonen. En voor die make-up vind ik vast wel weer een ander adresje
-
Gast
Ik mis de Hema ook niet echt. Veel kocht ik daar eigenlijk ook niet, voornamelijk babyspullen of ondergoed. Ik liep er uit gewoonte wel even binnen, maar vaak zonder iets te kopen weer naar buiten. De achteruitgang in kwaliteit viel me al op toen we nog in NL woonden.
Een winkel als Xenos zou ik hier wel willen hebben. Qua kleding mis ik Bon'aparte, die leveren hier niet. Ik zou het in NL kunnen laten afleveren en dan hier naar toe kunnen sturen, maar zo erg mis ik het ook weer niet.
Een winkel als Xenos zou ik hier wel willen hebben. Qua kleding mis ik Bon'aparte, die leveren hier niet. Ik zou het in NL kunnen laten afleveren en dan hier naar toe kunnen sturen, maar zo erg mis ik het ook weer niet.
Ik kocht zelden iets in de Hema, toen ik nog in Ned. woonde. Dus in dat opzicht mis ik de winkel niet.
Maar zoals ik al schreef, die unieke geur van worst gemengd met de geur van tompoucen, dat mis ik. Maar misschien is dat ook verdwenen door beter afzuig-installaties.
V&D en De Bijenkorf mis ik ook niet zozeer om de producten, maar om de sfeer. Bij de Bijenkorf waren er dan ook de etalages. Dat hebben de warenhuizen waar ik woon niet.
Plus toen ik in Ned. woonde als je een flyer kreeg van de Bijenkorf dan had die flyer/reclame-brochure een thema, er was duidelijk een creatief team bezig geweest. Hier krijg ik van Macy's (ea. winkels) iedere week exact dezelfde produkten in exact dezelfde volgorde geplaatst met exact dezelfde/identieke foto's in exact dezelfde vorm.
Wat ik dus mis is de ervaring - spullen zijn altijd wel ergens anders te koop.
RiverCola, de HEMA is dus de Walmart van Ned. ? Want WalMart staat er bekend om altijd bezig te zijn leveranciers te knijpen dat het net-nog-iets goedkoper moet.
Behalve de slechtere kwaliteit die je noemde, leidt dat er ook toe dat de (onder)aannemers het werk laten doen in onveilige panden onder vaak schandalige werk-condities. Weinig dingen zijn zo duur als goedkope producten - als je kijkt naar de gevolgen voor mensen, beesten, het milieu.
Maar zoals ik al schreef, die unieke geur van worst gemengd met de geur van tompoucen, dat mis ik. Maar misschien is dat ook verdwenen door beter afzuig-installaties.
V&D en De Bijenkorf mis ik ook niet zozeer om de producten, maar om de sfeer. Bij de Bijenkorf waren er dan ook de etalages. Dat hebben de warenhuizen waar ik woon niet.
Plus toen ik in Ned. woonde als je een flyer kreeg van de Bijenkorf dan had die flyer/reclame-brochure een thema, er was duidelijk een creatief team bezig geweest. Hier krijg ik van Macy's (ea. winkels) iedere week exact dezelfde produkten in exact dezelfde volgorde geplaatst met exact dezelfde/identieke foto's in exact dezelfde vorm.
Wat ik dus mis is de ervaring - spullen zijn altijd wel ergens anders te koop.
RiverCola, de HEMA is dus de Walmart van Ned. ? Want WalMart staat er bekend om altijd bezig te zijn leveranciers te knijpen dat het net-nog-iets goedkoper moet.
Behalve de slechtere kwaliteit die je noemde, leidt dat er ook toe dat de (onder)aannemers het werk laten doen in onveilige panden onder vaak schandalige werk-condities. Weinig dingen zijn zo duur als goedkope producten - als je kijkt naar de gevolgen voor mensen, beesten, het milieu.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben nooit gek geweest op winkelen, dus wat dat betreft mis ik niet veel. Winkelen is een noodzakelijk kwaad die ik tegenwoordig gelukkig van achter mijn PC kan verrichten ... heerlijk. Naar de Hema was een werkelijke straf voor mij, behalve de worst dan. Die mistte ik wel even totdat ik hier een lekker Kilbasa ontdekte en merkte dat ie lekkerder was dan een Hema worst. Zeeman was nog een streepje erger dan de Hema.
Tuincentra hier in de US kan ik wel uren doorbrengen; mijn favoriet in mijn omgeving is "Nick's". De gemiddelde tuincentrum hier is ook vele malen groter dan degenen die ik in NL heb meegemaakt, vandaar dat ik er meer tijd doorbreng. Verder hebben ze er veel meer dan alleen bomen, planten, struiken, bloemen e.d. Ik ben onder de indruk van alle omringende zaken als fonteinen, beelden, vijvers en bijbehorende artikelen.
Brick-and-mortar winkels waar ik wel met plezier naartoe ga: Caboose, LegoStore, MicroCenter, Bed Bath and Beyond, DubbelDutch, Home Depot en Lowe's.
Als ik in Nederland ben bezoek ik eigenlijk alleen familie, geen winkels.
Tuincentra hier in de US kan ik wel uren doorbrengen; mijn favoriet in mijn omgeving is "Nick's". De gemiddelde tuincentrum hier is ook vele malen groter dan degenen die ik in NL heb meegemaakt, vandaar dat ik er meer tijd doorbreng. Verder hebben ze er veel meer dan alleen bomen, planten, struiken, bloemen e.d. Ik ben onder de indruk van alle omringende zaken als fonteinen, beelden, vijvers en bijbehorende artikelen.
Brick-and-mortar winkels waar ik wel met plezier naartoe ga: Caboose, LegoStore, MicroCenter, Bed Bath and Beyond, DubbelDutch, Home Depot en Lowe's.
Als ik in Nederland ben bezoek ik eigenlijk alleen familie, geen winkels.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2018 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 7 Reacties