Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis morenorodin: reisschema 39 dagen naar VS jul/aug 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
morenorodin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis morenorodin: reisschema 39 dagen naar VS jul/aug 2014

Bericht door morenorodin »

Hallo allemaal, wij gaan van 19 juli t/m 26 augustus een reis maken naar de VS. Het is onze eerste reis naar de VS en we gaan met 4 personen, waarvan 2 kinderen van 8 en 11 en reizen met een fullsize SUV. Wij hebben onderstaand reisschema uitgezocht op basis van informatie uit veel reisverslagen. We hebben tevens geprobeerd zoveel mogelijk rekening te houden met onze kids. Heeft iemand wellicht tips, aanvullingen of opmerkingen voor dit reisschema?

Dag 1: vlucht Dusseldorf - New York.
Dag 1 t/m 5: New York, 4 overnachtingen
Dag 5: vlucht New York - Denver, auto ophalen, Denver - Douglas (Ayres National Bridges Park), 1 overnachting in Douglas.
Dag 6: Douglas - Buffalo Wyoming
Dag 7: autorit Buffalo - Cody (via Big Horn National Park)
Dag 8: Cody
Dag 9: autorit Cody - Gardiner (Yellowstone)
Dag 10: Gardiner (Yellostone)
Dag 11: Gardiner - Old Faithfull (Yellowstone)
Dag 12: autorit Old Faithfull - Jackson (Grand Teton)
Dag 13: Jackson
Dag 14: Jackson
Dag 15: autorit Jackson - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: autorit Moab -Bryce Canyon/Zion
Dag 19: Bryce/Zion
Dag 20: Bryce/Zion
Dag 21: autorit Bryce/Zion - Las Vegas
Dag 22: Las vegas
Dag 23: Las vegas
Dag 24: autorit Las vegas - Sequoia NP
Dag 25: Sequoia NP
Dag 26: autorit Sequoia NP - Yosemite NP
Dag 27: Yosemite
Dag 28: Yosemite
Dag 29: Yosemite
Dag 30: autorit Yosemite -San Francisco (alleen Alcatraz en golden gate bezoeken)
Dag 31: autorit San Francisco - Oxnard
Dag 32 t/m 38: strandvakantie Oxnard (bij LA)
Dag 39: vlucht LA - Dusseldorf

Alle opmerkingen zijn welkom!!

PS:
Nog een tip trouwens voor de autohuur:
Kijk eens op Avis.com, huurauto hier €500,00 tot €750,00 goedkoper kunnen boeken dan elders (ook in vergelijking tot Avis.nl). Kijk ook op Avis Coupon codes, veel codes werken bij de boeking, gewoon de juiste eruit vissen.
Voor onze Full Size SUV hoeften wij geen one-way toeslag te betalen, dus autohuur was in totaal € 1277,00 incl LDW verzekering voor 33 dagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema 39 dagen naar VS jul/aug 2014

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk lange vakantie!
Ligt alles nog open qua overnachtingen? Er zijn een paar dingen die ik iets anders zou doen. Zo is de tijd bij Yellowstone nu niet heel ruim, terwijl voor Cody en Grand Teton/Jackson wel veel tijd uitgetrokken wordt. Ik zou 1 nacht Jackson naar Yellowstone schuiven. Wat wil je vanuit Gardiner doen? Kijk ook eens naar Canyon als overnachtingsplaats, dat ligt mooi centraal in het park.
Jackson - Moab is een hele lange rit, dat zou je misschien nog wat anders kunnen indelen.
Voor bryce zou ik 1 nacht uittrekken, en voor Zion 2. Overnacht bij de parken in de buurt en doe niet beide parken vanuit een centrale locatie, dat kost je veel tijd en je mist dan de mooie uren bij bryce rond zonsondergang/opgang. Voor Zion ligt Springdale prima, wij zijn erg enthousiast over de Desert Pearl Inn. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2008-verslag (ook voor Yellwostone en moab).
Ik ben een fan van Sequoia (en vergeet Kings Canyon niet), maar het is wel jammer dat jullie nu Death Valley en de 395 met Mono Lake en Bodie, en de Tioga Pass missen.
SF-Oxnard is erg veel voor 1 dag, waarom niet wat meer tijd uittrekken voor de kust? En willen jullie niets in de buurt van LA bezoeken? Geen studio of Disneyland?
Zonder de tijd bij Oxnard zouden jullie via South Dakota naar Yellowstone kunnen rijden. Zou mijn voorkeur hebben. Er blijft ook dan nog wel tijd voor een paar dagen strand over.

Ik weet niet veel van autohuur, maar ik vraag me af of jullie alle verzekeringen er nu in hebben zitten.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Re: Reisschema 39 dagen naar VS jul/aug 2014

Bericht door Cees A »

Grotendeels eens met Marianne.
Verwerkt in jullie schema zou dat zoiets worden:

Dag 1 t/m 5: New York, 4 overnachtingen
Dag 5: vlucht New York - Denver, auto ophalen, Denver - Douglas (Ayres National Bridges Park), 1 overnachting in Douglas.
Dag 6: Douglas - Cody
Dag 7: Cody
Dag 8: Cody – Gardiner
Dag 9: Gardiner – West Yellowstone
Dag 10: West Yellowstone – Old Faithfull
Dag 11: autorit Old Faithfull - Jackson (Grand Teton)
Dag 12: Jackson – Salt Lake City
Dag 13: autorit Salt lake City - Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: autorit Moab – via Goblin state park naar Torrey (Capitol Reef)
Dag 17: Torrey – Bryce
Dag 18: Bryce – Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: autorit Zion – Las Vegas (eventueel via Valley of Fire)
Dag 21: Las vegas
Dag 22: Las vegas
Dag 23: autorit Las vegas - Sequoia NP
Dag 24: Sequoia NP
Dag 25: Kings Canyon
Dag 26: autorit Sequoia / Kings Canyon - Yosemite NP
Dag 29: Yosemite
Dag 30: autorit Yosemite -San Francisco (alleen Alcatraz en golden gate bezoeken)
Dag 31: autorit San Francisco - Oxnard
Dag 32 t/m 38: strandvakantie Oxnard (bij LA)

De overnachting in Buffalo ie eruit. Van Douglas naar Buffalo is maar iets meer dan 2½ uur rijden.
M.i. kun je veel beter meteen doorrijden naar Cody.

De rit Jackson - Moab kun je beter in 2 dagen doen anders wordt het een heeeel lange rijdag. In het schema rij ik via Salt Lake City, maar je zou ook via Vernal kunnen rijden

V. w.b. de tijdsindeling en de overnachtingen in Yellowstone verschil ik van mening met Marianne.
Buiten het park, in Gardiner en West Yellowstone zijn de accommodaties vaak beter en goedkoper
Hou ook rekening met de grootte van dit park. De weg die, in de vorm van een 8, door het park loopt is ongeveer 250 km lang.
Bij een verblijf op 1 plaats in het park rij je dus grote afstanden als je op en neer naar alle uithoeken van het park wil

Beter is m.i. het volgende:
1e overnachting in Cody.
1e dag van Cody naar Gardiner.
Je ziet dan o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
Overnachting in Gardiner.

2e dag van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.

3e dag naar de geiservelden in het zuiden van Yellowstone.
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
Overnachting bij Old Faithfull of als je daar niks naar je zin kunt krijgen terug naar West Yellowstone

Je hebt op deze manier meer dan voldoende tijd om alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen.
Er is ook nog genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.
Ter orientatie nog een inzoombare kaart van Yellowstone: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf

V.w.b. die huurauto:
Heb je dat vinkje weggehaald bij "Resident of United States" en in plaats daarvan "The Netherlands" geselecteerd ?
En heb je daarna, op een van de volgende pagina's ook je benodigde verzekeringen aangevinkt ?
Vooral LDW (vergelijkbaar met onze cascoverzekering) en ALI (aansprakelijkheidsverzekering) zijn belangrijk en onmisbaar
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis morenorodin: reisschema 39 dagen naar VS jul/aug 2014

Bericht door Gijs&Kelly »

Mooie reis! Heerlijk, 39 dagen.

Cees geeft al een mooie route. Ik zou toch ook nog wat dagen van de laatste week strand afhalen. Natuurlijk heerlijk om daar te relaxen, maar bijvoorbeeld het weer kan ook tegen zitten. Toen wij afgelopen zomer in LA waren, was het op de stranden een graad of 20-22. Heerlijk, maar net te fris om op het strand te liggen/in de zee te zwemmen. En als je daar dan een hele week voor gepland hebt is dat zonde. Ik zou een extra nacht in San Francisco doen. Leuk om met de kinderen een ritje met de cable car te maken, rond te kijken bij Fishermans Warf en de zeeleeuwen te bekijken op de pier. Fietsen huren is ook erg leuk.

En ik zou een extra dag (liefst 2) doen over de route van SF naar LA. Je kunt dan via de kustweg rijden, die is prachtig!

Wat betreft het strandgedeelte, ik ken Oxnard niet, maar wij hebben de mooiste stranden gezien tussen LA en San Diego. Je zou ook eens kunnen kijken naar Huntington Beach, Newport Beach of Laguna Beach.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
morenorodin
Amerika-newbie

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie feedback! Hier kan ik nog wat mee.

Wij vragen ons af of 4 nachten NY voldoende, te weinig of teveel is, iemand hier ervaring mee?

De tussenstop in Buffalo was bedoeld om voldoende tijd te hebben voor Big Horn. Het is misschien niet ver rijden van Douglas naar Buffalo, maar onderweg willen we graag Ayres Natinal Bridges meepakken en 's avonds voldoende uitrusten om de volgende dag heel vroeg al richting Big Horn te gaan om hier voldoende tijd te kunnen doorbrengen (we zijn waarschijnlijk toch al vroeg wakker door het tijdverschil met NY) en daarna door te rijden naar Cody. Cody leek ons leuk voor de kids, vandaar 2 nachten.
Wellicht is het wel beter om de extra nacht in Cody te verplaatsen naar Yellowstone.
We zouden dan wellicht Cody - Canyon - Gardiner - Old Faithfull - Yellowstone lake kunnen doen. Iemand nog goede ervaring met een hotel bij Yellowstone lake?
Jackson was bedoeld om een rustmoment voor de kids in te bouwen zodat ze iig 3 dagen niet in de auto zitten, maar ik begrijp dat jackson niet zo spannend is?
Hebben jullie nog tips voor een overnachting in Kings Canyon? Voor Sequoia hebben wij 2 nachten Wuksachi lodge geboekt. Voor Yosemite 4 nachten Evergreen lodge.

Vanuit Oxnard willen wij nog LA, de studios e.d. bezoeken. Alleen verblijf in LA liever niet ivm veiligheid en kids. Daarbij komt dat in LA de hotelprijzen aan het strand wel heel erg duur zijn.
Oxnard was een goede tussenoplossing wat betreft prijs en ligging.
De andere kant van LA richting San Diego leek ons wat ver rijden, maar we houden ons aanbevolen voor een mooi strand met goed hotel! Wel willen we direct aan het strand zitten.
Is het weer hier veel beter dan ten noorden van LA?

Groeten en bedankt voor alle info
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

morenorodin schreef:maar ik begrijp dat jackson niet zo spannend is?
Jackson is vooral een uitvalsbasis voor Grand Teton.
Dat jouw dagen in Jackson in mijn schema "opgeofferd" zijn heeft te maken met het feit dat ik tijd moest vinden voor o.a. de 2 (te) lange ritten in jouw schema.
Die 2 lange ritten, te weten Jackson - Moab en Moab - Zion hebben nu extra overnachting(en) tussendoor gekregen en daarvoor moest Jackson wijken.
Kwestie van keuzes maken en schuiven met dagen. Als mijn keuze je niet aanstaat dan negeer je ze gewoon.

Heb je nog naar die huurauto gekeken ? Even nagaan of je de nodige verzekeringen hebt lijkt me namelijk wel belangrijk !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Cees A schreef:Grotendeels eens met Marianne.
Ik ook. :wink: Ik zou ook kiezen voor één dag meer in Yellowstone en eentje minder in Jackson. De lange rit van Jackson naar Moab zou je kunnen ondervangen door dag 14 nog voor een groot deel in Grand Teton N.P. te besteden en aan het eind van de middag al een stuk richting Moab te rijden.
Cees A schreef:Buiten het park, in Gardiner en West Yellowstone zijn de accommodaties vaak beter en goedkoper
Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Hotels in Gardiner en West Yellowstone zijn ook behoorlijk aan de prijs en wat dat betreft vergelijkbaar met accommodaties in het park. Het is wel zo dat de kamers meestal luxer zijn en er zijn meer winkels en restaurants in Gardiner en West Yellowstone. In het park zit je midden in de natuur en zijn de afstanden naar de bezienswaardigheden een stuk korter (ja, ik weet dat Mammoth Hot Springs maar op een steenworp afstand van Gardiner ligt. :wink: ), waardoor je meer kans hebt de bezienswaardigheden in de rustige uren 's morgens en 's avonds te bezoeken. Ook voor het 's morgens vroeg spotten van wild zijn de accommodaties in het park een goed uitgangspunt.
Wij hebben ervaring met een Best Western en The Pony Express Motel in West Yellowstone en een Pioneer Cabin in Canyon Village. De Best Western had duidelijk de meeste luxe maar was ook verreweg het duurst. De prijzen van Pony Express en Pioneer Cabin waren vergelijkbaar, hoewel ik meen dat de Cabins nu iets duurder zijn. De kamer in het Pony Express Motel, oud maar wel schoon, was beslist niet luxer dan de Pioneer Cabin.

Ik zou er ook voor kiezen om via Death Valley en Tioga Pass naar Yosemite te rijden. Je zou Seki over kunnen slaan. De Sequoia´s zijn o.a. ook in de Mariposa Grove in Yosemite te zien. Als je toch naar Seki wilt - en dat kan ik me goed voorstellen - zou ik inderdaad King´s Canyon niet vergeten. Je zou van Yosemite naar Seki kunnen rijden en vandaar naar San Francisco.

Ik zou (een deel van) de strandvakantie in Oxnard ook liever inwisselen voor een bezoek aan South Dakota en een dag extra voor de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles. Nu ben ik helemaal geen strandmens, maar ik zou het zonde vinden om zo´n dure en verre reis te maken om aan het strand te gaan liggen. Dat kan in Spanje, Griekenland of Turkije ook en dan een stuk goedkoper. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en jullie moeten zeker jullie eigen zin doen. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
morenorodin
Amerika-newbie

Hoi Cees,

Ik heb de huurauto nagekeken. LDW is inclusief (heb ik extra bijgeboekt), de rest waren persoonlijke of inzittendenverzekeringen en hebben we niet nodig. Navigatie nemen we mee en wegenwacht regelen we daar zelf buiten Avis om. Het verschil zit hem voornamelijk dat ik voor dit type auto geen one way hoef te betalen en dat de kortingscode van Avis op deze boeking werkt. Ik heb vele opties en aanbieders vergeleken en dit was de goedkoopste. Daar waar je wel one way dient te betalen is de prijs zo € 700 dollar duurder!

Wat betreft de lange ritten was de gedachte dat we wellicht beter 2 lange ritten konden doen dan 2 extra dagen in de auto. Jackson - Moab is ongeveer 760km, maar daar trekken we dan ook de gehele dag voor uit. Moab Bryce is 439km en valt na 3 dagen Moab misschien wel mee. tegenover de 2 lange ritten staat wel dat we 2 extra dagen op de plaats van bestemming zelf krijgen... het is een afweging.. voor beide is wat te zeggen. Helaas hebben wij de ervaring nog niet en maken we daardoor misschien de verkeerde keuze. Wij relateren de ritten even aan onze vakanties naar Spanje waar we 2 dagen achter elkaar 800km rijden.. wellicht is echter de gemiddelde snelheid op de route in de VS veel lager....

Death Valley willen we eigenlijk mijden vanwege de extreme hitte...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Moab Bryce is 439km en valt na 3 dagen Moab misschien wel mee.
Kwa afstand is het zeker wel te doen alleen is er zo enorm veel moois te zien onderweg dat je voor deze route wel een week nodig hebt om een en ander te bekijken.
Verder zit je vaak op wegen door de bergen en zal de snelhied een stuk lager liggen dan op een interstate.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

morenorodin schreef:Ik heb de huurauto nagekeken. LDW is inclusief (heb ik extra bijgeboekt), de rest waren persoonlijke of inzittendenverzekeringen en hebben we niet nodig.
En ALI ? (bij andere autoverhuurders ook wel LIS of SLI genoemd) Een aansprakelijkheidsverzekering is zo mogelijk nog belangrijker dan een LDW cascoverzekering.
Als jij schuldig bent aan een aanrijding en de tegenpartij heeft lichamelijk letsel dan is, zeker in Amerika, een goede aansprakelijkheidsverzekering heel belangrijk !!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

morenorodin schreef:Ik heb de huurauto nagekeken. LDW is inclusief (heb ik extra bijgeboekt), de rest waren persoonlijke of inzittendenverzekeringen en hebben we niet nodig.
Alleen LDW (schade aan de huurauto) is zeker NIET voldoende, je hebt absoluut een aansprakelijkheid verzekering (bij AVIS heet dat ALI) nodig voor schade die je aan anderen toebrengt bij een ongeval. Zonder deze verzekering moet je niet willen rijden in een land als de VS waar het aanklagen van anderen die schade toebrengen uitgevonden is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

morenorodin schreef: Wij vragen ons af of 4 nachten NY voldoende, te weinig of teveel is, iemand hier ervaring mee?
Het is alle drie. Meer kan, minder kan, maar in combinatie met jullie rondreis is dit heel mooi naar mijn idee. Wij deden in 2008 ook 4 nachten NY met onze kinderen, misschien heb je iets aan dat reisverslag. Ook voor de rest van de route kun je daar wel tips uithalen, net als uit ons 2004-verslag.
morenorodin schreef: We zouden dan wellicht Cody - Canyon - Gardiner - Old Faithful - Yellowstone lake kunnen doen. Iemand nog goede ervaring met een hotel bij Yellowstone lake?
Jackson was bedoeld om een rustmoment voor de kids in te bouwen zodat ze iig 3 dagen niet in de auto zitten, maar ik begrijp dat jackson niet zo spannend is?
Hebben jullie nog tips voor een overnachting in Kings Canyon? Voor Sequoia hebben wij 2 nachten Wuksachi lodge geboekt. Voor Yosemite 4 nachten Evergreen lodge.
Wij zaten in 2004 in een cabin bij Lake - niet bij de lodge maar bij Lake Yellowstone. Die cabins zijn beter dan zie bij Lake. Zie hier.
In Kings Canyon hebben wij dit jaar bij Cedar Grove en bij Grant Grove overnacht. In 2006 hadden we met de kinderen een cabin in Grant Grove met 3 bedden - voor de meiden was het prettig om eens een eigen bed te hebben.
De Evergreen Lodge ligt nog een aardig eind buiten het park; wij vinden het heerlijk om in het park te overnachten zodat je voor de vallei de auto kunt laten staan. Kijk eens in onze verslagen voor onze ervaringen in Yosemite.
morenorodin schreef: Death Valley willen we eigenlijk mijden vanwege de extreme hitte...
In de auto merk je daar niets van natuurlijk. Het is ook wel een heel bijzondere ervaring, die hitte. Wij overnachten meestal in het park omdat je dan kunt genieten van de uitzichten als de zon wat lager staat. Zie ook hiervoor weer onze reisverslagen.

Succes met alle suggesties!

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

morenorodin schreef:Vanuit Oxnard willen wij nog LA, de studios e.d. bezoeken. Alleen verblijf in LA liever niet ivm veiligheid en kids. Daarbij komt dat in LA de hotelprijzen aan het strand wel heel erg duur zijn.
Oxnard was een goede tussenoplossing wat betreft prijs en ligging.
De andere kant van LA richting San Diego leek ons wat ver rijden, maar we houden ons aanbevolen voor een mooi strand met goed hotel! Wel willen we direct aan het strand zitten.
Is het weer hier veel beter dan ten noorden van LA?
Weet je dit allemaal heel zeker? Oxnard naar LA is meer dan een uur rijden, over de 101, een notoire fileweg. Met files kan dat uur rijden zo oplopen tot 2 uur. Vergelijkbaar met in Rotterdam overnachten om Amsterdam te gaan bezoeken. En wat bedoel je met de veiligheid?
SF naar Oxnard red je alleen in 1 dag als je de kustroute overslaat en de 101 pakt.
Voor de westkust geldt dat hoe zuidelijker je zit hoe groter de kans op een warme oceaan.

Als het jullie eis is dat het hotel direct aan het strand moet liggen dan denk ik elke locatie prijzig is.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

morenorodin schreef: Jackson - Moab is ongeveer 760km, maar daar trekken we dan ook de gehele dag voor uit.
Dat is dan via Us189, Us89 Cokeville en Evanston? Ik ken die weg, stukken zijn best wel mooi door de bergen maar bereid je voor op een hele lange rijdag.
Via I-15 is 100km langer maar wel iets sneller, overigens in mijn ogen toch nog een lange rijdag.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in LA een aantal keren overnacht in de Orchid suites. Wij hebben ons daar of elders in LA geen moment onveilig gevoeld, en je zit daar gunstig voor een bezoek aan Universal Studios (kan ook met de metro daarvandaan). Je zou kunnen overwegen om een of 2 nachten in LA te gaan zitten, en dan nog een paar dagen aan de kust. Vlak bij het strand zal erg duur zijn zoals Hockey al zegt. Wij hebben een paar keer in Marina del Rey overnacht. Niet pal aan het strand maar met de fietsen die we bij het hotel konden huren waren we er zo. In Marina del Rey zit je vlak bij Venice Beach en je fietst zo naar de pier van Santa Monica. In 2008 zaten wij op verschillende locaties in de omgeving van LA om te voorkomen dat we veel heen en weer moesten rijden. Kijk eens naar ons verslag. En naar ons 2006-verslag voor de Orchid Suites.

Marianne
morenorodin
Amerika-newbie

Naar aanleiding van alle suggesties heb ik even gekeken naar onze reisroute en deze wat aangepast. Zie hieronder de nieuwe route.
PS Mount Rushmore kon er echt niet meer bij...

Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: vlucht New York - Denver, 1 overnachting in Douglas.
Dag 6: Cody
Dag 7: Cody
Dag 8: Lake Yellowstone
Dag 9: Canyon
Dag 10: Gardiner
Dag 11: Old Faithfull Inn
Dag 12: Jackson
Dag 13: Jackson
Dag 14: Heber City (bij Salt Lake)
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Monument Valley
Dag 19: Bryce
Dag 20: Zion (Desert Inn) -> Inderdaad mooi hotel op de plaatjes. Dus gelijk maar geboekt.
Dag 21: Zion
Dag 22: Las Vegas (iemand nog suggesties voor overnachtingshotel?? -> wel op de strip is de bedoeling... Weet iemand of de helicoptervlucht bij avond naar Grand C de moeite waard is?
Dag 23: Las vegas
Dag 24: Las vegas
Dag 25: LA Hollywood Hills
Dag 26: LA Hollywood Hills
Dag 27: LA Hollywood Hills of Sequoia?? Kan nog niet kiezen.....
Dag 28: Sequoia NP/Kings
Dag 29: Sequoia NP/Kings
Dag 30: Yosemite
Dag 31: Yosemite
Dag 32: Yosemite
Dag 33: San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35 t/m 39: Oxnard/strand

Volgens mij heb ik zo wel een goede indeling, ook rekening houdend met onze kids.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je gaat eerst naar LA dan via een zeer oninteressante weg naar Sequoia en op het einde terug naar LA.
Ook zie ik geen Page in jullie route (Antelope Canyon)
morenorodin schreef:Dag 25: LA Hollywood Hills
Dag 26: LA Hollywood Hills
Dag 27: LA Hollywood Hills of Sequoia?? Kan nog niet kiezen.....
Dag 28: Sequoia NP/Kings
Dag 29: Sequoia NP/Kings
Dag 30: Yosemite
Dag 31: Yosemite
Dag 32: Yosemite
Dag 33: San Francisco
Dag 34: San Francisco
Dag 35 t/m 39: Oxnard/strand
Dag 25: LV - Lone Pine (via Death Valley)
Dag 26: Lone Pine - Yosemite (via Mono Lake - Bodie - Tioga Pass)
Dag 29: Yosemite - Sequoia
Dag 30: Sequoia
Dag 31: Sequoia - SF
Dag 32: SF
Dag 33: SF
Dag 34: SF - Monterey
Dag 35: Monterey - Oxnard
Dag 36: Oxnard
Dag 37: Oxnard - LA
Dag 38: LA
Dag 39: naar huis

Als jullie via de Tioga Pass naar Yosemite rijden heb je aan 2 volle dagen in het park genoeg.
Met kinderen vond ik het niet zo fijn in Las Vegas, ze mogen niet overal komen. Ik zou hier ook een dag minder blijven.
Ik zou de dagen die je hier kan uitsparen voor Page gebruiken (ook heel fijn met kinderen)
Dan zou bv kunnen : Monument Valley - Page een volle dag Page en Page - Bryce

Groetjes,

Ingrid
En hoewel Sequoia zeer mooi is denk ik dat je het uit je route moet laten als je nog stranddagen wilt hebben.
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Verrassend hoe je toch nog te weinig tijd kunt hebben met 39 dagen. :wink: Jammer inderdaad van Page, en ik realiseer me nu pas dat je ook de Grand Canyon mist. Welke route hadden jullie van MV naar Bryce in gedachten?
Sequoia blijft lastig. Ik ben het met Ingrid eens dat het vreemd is om eerst naar LA te gaan en er dan uiteindelijk ook te eindigen. Je hebt op die manier een paar lange en saaie ritten in je route. Ik zou ook de route via Death Valley en de Tioga Pass nemen, en als sequoia een must is dat tussen Yosemite en SF doen.
In jullie route heb je nog steeds die lange dag van SF naar Oxnard staan; dat is echt te ver. Neem wat tijd voor die kustweg. Wat mij betreft kun je met kinderen best langer dan 2 dagen in Yosemite zitten, er is meer dan genoeg te doen.
Ik weet niet of je na aankomst in Denver nog naar Douglas wilt rijden, eventueel verdeel je die afstand iets anders en doe je een nacht minder in Cody.
Met jullie wensen en met Page en de route via de Tioga Pass zou het zo kunnen:

Dag 1 Dusseldorf - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York - Denver
Dag 6 Denver - Douglas
Dag 7 Douglas - Cody
Dag 8 Cody - Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Jackson
Dag 13 Jackson
Dag 14 Jackson - SLC
Dag 15 SLC - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - MV
Dag 19 MV - Page
Dag 20 Page - Bryce
Dag 21 Bryce - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas - Lone Pine
Dag 26 Lone Pine - Yosemite
Dag 27 Yosemite
Dag 28 Yosemite
Dag 29 Yosemite - Sequoia
Dag 30 Sequoia
Dag 31 Sequoia
Dag 32 Sequoia - SF
Dag 33 SF
Dag 34 SF - ?
Dag 35 ? - Oxnard/LA
Dag 36 Oxnard/LA
Dag 37 Oxnard/LA
Dag 38 Oxnard/LA
Dag 39 Oxnard/LA

Met 3 dagen/4 nachten Yosemite en zonder Sequoia heb je meer tijd voor LA/strand en minder kilometers.

Marianne
morenorodin
Amerika-newbie

De vlucht naar Denver is van 8 tot 10 (inclusief tijdverschil). Met auto ophalen erbij kunnen we dus uiterlijk 12 uur uit Denver vertrekken. Als het goed is is de reis naar Douglas (378km) niet te ver en hebben we ook nog tijd om naar Ayres te gaan.

Vanaf MV naar Bryce zou ik via Page gaan...Eventueel met een extra stop in Page de north rim van GC meepakken?
De Grand Canyon wilde ik gaan doen vanuit Las vegas met een helicoptervlucht, of is dat niet wat?

Las Vegas ga ik inkorten tot 2 nachten.

We zijn eigenlijk een beetje bang om de route via Death Valley te doen met onze kids... Mochten we onverhoopt stil komen te staan in de bloedhitte.

Is Sequoia niet de moeite waard als je in Yosemite geweest bent? Onze kids willen graag die enorme Sequoia zien...

Is de weg langs de kust van SF naar Oxnard de moeite waard?

Danny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De kustweg is heel erg de moeite waard, zeker het stuk langs Big Sur.
Vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon is iets heel anders dan zelf het park bezoeken. De vluchten vanuit Las Vegas komen niet in het park zelf, maar ten westen daarvan. Als je naar de north rim gaat dan zou ik daar ook overnachten; dan zie je het park tijdens de mooiste uren.
Wat Death Valley betreft; het is natuurlijk erg onwaarschijnlijk dat je daar stil komt te staan, maar als dat gebeurt heb je binnen een paar minuten hulp. Het is absoluut geen verlaten park. Je moet natuurlijk wel op de doorgaande weg blijven, maar dat is geen probleem want de belangrijkste bezienswaardigheden/uitkijkpunten liggen aan de doorgaande weg. Wij zijn er nu meerdere keren met de kinderen geweest, en zij vonden het bezoek ook altijd een succes.
Mocht je het toch niet willen dan is het ook een mogelijkheid om van Las Vegas naar Sequoia te rijden. Je kunt dan in Yosemite ook de Tioga Pass heen en weer rijden. OF een combinatie doen van de Sonora Pass (en het Cl=olumbia state Historic Park?) en Tioga Pass. Of je rijdt van Las Vegas naar Lee Vining, boven DV langs.
In Yosemite zijn ook sequoia's te zien, op meerdere plaatsen, zoals in de Mariposa Grove. Wij waren er in 2002 (24 juli), toen hebben we ook de kustweg gereden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer