Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis miveu: zuidwesten in ruim 2 weken
Reis miveu: zuidwesten in ruim 2 weken
Beste allemaal,
Wij hebben hier al redelijk wat rond gekeken, maar hebben toch advies nodig voor onze reis.
Wellicht handig om onszelf even kort voor te stellen. Wij zijn een stel van 30 jaar en willen samen naar de Westkust in ruim 2 weken. Dit wordt onze eerste keer dat we een 'natuurreis' gaan maken. Hiervoor hebben we meestal stedentrips gemaakt (bijv. combi New York, Miami en cruise). We zijn geen 'echte cultuurliefhebbers' maar een aantal parken lijkt ons mooi om te zien. We houden wel van een beetje relaxte vakanties. We vinden het dus bijv. om Bryce Canyon te zien, maar gaan hier vervolgens geen dag in rondwandelen.
Wij hebben de volgende reis samengesteld (eind april-begin mei), maar hier wel een aantal vragen bij:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Bryce
3 Bryce - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Death Valley - Bakersfield
7 Bakersfield - Sequia - San Fransisco
8 San Fransisco
9 San Fransisco
10 San Fransisco
11 San Fransisco Cayucos
12 Cayucos - LA
13 La
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
Dit is ook echt het maximaal aantal dagen dat we hebben. We hebben hierbij nog wel een aantal vragen voor de reis.
- We willen graag naar Sequia vanwege de bomen, maar dan is het wel een eind omrijden door Death Valley. Is Death Valley een Do?
- Vanwege deze afstand willen we ergens halverwege stoppen, vandaar Bakersfield. Is dit de juiste plek, of zijn er leuke alternatieven?
- Hoeveel dagen heb je nodig in San Fransisco? We willen in ieder geval naar Alcatraz.
- We hebben op het einde redelijk wat dagen staan voor LA, omdat we de vakantie ook relaxed willen eindigen. Tevens is het dan play-off tijd in de NHL en we willen graag naar een ijshockeywedstrijd. Daar zit zowel LA alsook Annaheim, waardoor de kans groter is om een wedstrijd te kunnen pakken.
- Waar te stoppen tussen San-Fransisco en Los Angeles?
- We hebben aan het einde van de vakantie wel redelijk wat ruimte, dus als het beter is om een dag langer eerder in de reis te plannen dan is dat mogelijk.
- Overige tips zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Wij zijn erg benieuwd naar jullie tips aangezien we zelf met wat onduidelijkheden zitten. In het forum komen we voornamelijk reizen tegen met (heel) veel bezoeken aan de nationale parken terwijl wij wat 'rustiger' aan willen doen.
Wij hebben hier al redelijk wat rond gekeken, maar hebben toch advies nodig voor onze reis.
Wellicht handig om onszelf even kort voor te stellen. Wij zijn een stel van 30 jaar en willen samen naar de Westkust in ruim 2 weken. Dit wordt onze eerste keer dat we een 'natuurreis' gaan maken. Hiervoor hebben we meestal stedentrips gemaakt (bijv. combi New York, Miami en cruise). We zijn geen 'echte cultuurliefhebbers' maar een aantal parken lijkt ons mooi om te zien. We houden wel van een beetje relaxte vakanties. We vinden het dus bijv. om Bryce Canyon te zien, maar gaan hier vervolgens geen dag in rondwandelen.
Wij hebben de volgende reis samengesteld (eind april-begin mei), maar hier wel een aantal vragen bij:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Bryce
3 Bryce - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Death Valley - Bakersfield
7 Bakersfield - Sequia - San Fransisco
8 San Fransisco
9 San Fransisco
10 San Fransisco
11 San Fransisco Cayucos
12 Cayucos - LA
13 La
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
Dit is ook echt het maximaal aantal dagen dat we hebben. We hebben hierbij nog wel een aantal vragen voor de reis.
- We willen graag naar Sequia vanwege de bomen, maar dan is het wel een eind omrijden door Death Valley. Is Death Valley een Do?
- Vanwege deze afstand willen we ergens halverwege stoppen, vandaar Bakersfield. Is dit de juiste plek, of zijn er leuke alternatieven?
- Hoeveel dagen heb je nodig in San Fransisco? We willen in ieder geval naar Alcatraz.
- We hebben op het einde redelijk wat dagen staan voor LA, omdat we de vakantie ook relaxed willen eindigen. Tevens is het dan play-off tijd in de NHL en we willen graag naar een ijshockeywedstrijd. Daar zit zowel LA alsook Annaheim, waardoor de kans groter is om een wedstrijd te kunnen pakken.
- Waar te stoppen tussen San-Fransisco en Los Angeles?
- We hebben aan het einde van de vakantie wel redelijk wat ruimte, dus als het beter is om een dag langer eerder in de reis te plannen dan is dat mogelijk.
- Overige tips zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Wij zijn erg benieuwd naar jullie tips aangezien we zelf met wat onduidelijkheden zitten. In het forum komen we voornamelijk reizen tegen met (heel) veel bezoeken aan de nationale parken terwijl wij wat 'rustiger' aan willen doen.
Re: Zuidwesten in ruim 2 weken
Tja, de meeste mensen gaan ook naar zuid-west Amerika voor die parken. De mening dat jullie het "rustiger aan doen" deel ik niet.miveu schreef:In het forum komen we voornamelijk reizen tegen met (heel) veel bezoeken aan de nationale parken terwijl wij wat 'rustiger' aan willen doen.
Jullie reis, en dan vooral het begin, wordt gekenmerkt door veel autorijden afgewisseld met korte bezoekjes aan nationale parken. Niet echt rustig dus.
Je rijdt bovendien nogal wat moois voorbij.
Tussen Las Vegas en Bryce ligt Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
En tussen Bryce en Grand Canyon ligt Page met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Antelope Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html
Of je Death Valley mooi vindt kun je pas zeggen als je er geweest bent, maar ik zou het zeker niet overslaan:
Foto's van Death Valley: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... groot.html
Cayucos als overnachtingsplaats moest ik opzoeken. Had nog nooit van de plaats gehoord. Ik denk ook dat je in Morro Bay gemakkelijker een hotel kunt vinden omdat daar meer keus is.
4 dagen LA zou ook niet mijn keus zijn. LA is een verzameling van samengevoegde stadjes en dorpjes die ieder nog wel een (klein) centrumpje hebben, maar een echt stadshart zoals San Francisco en San Diego hebben ontbreekt bij Los Angeles.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 29
- Contacteer:
Grand Canyon: bedoel je de South Rim? Zo ja, dan zou ik via Page rijden en hier 1 dag blijven. Je hebt daar de Upper en Lower Antelope Canyon, de Horseshoe Band, Lake Powell met hele mooie uitzichten.
Death Valley is zeker een "do", dat zou ik niet laten vallen.
In het Westen moet je, in tegenstelling tot Florida, behoorlijke stukken rijden van het ene naar het andere park, dus verkijk je niet op de afstanden!
In het Westen moet je, in tegenstelling tot Florida, behoorlijke stukken rijden van het ene naar het andere park, dus verkijk je niet op de afstanden!
Bedankt voor de reactie. Ik moet het rustig aan doen misschien anders verwoorden. Daarmee bedoel ik dat we geen hele dagen in een park gaan lopen. We willen afsluiten met een paar relaxte dagen en moeten zodoende keuzes maken gezien de tijd. We beseffen ons zeker dat we in korte tijd aardige afstanden gaan afleggen.Cees A schreef:Tja, de meeste mensen gaan ook naar zuid-west Amerika voor die parken. De mening dat jullie het "rustiger aan doen" deel ik niet.miveu schreef:In het forum komen we voornamelijk reizen tegen met (heel) veel bezoeken aan de nationale parken terwijl wij wat 'rustiger' aan willen doen.
Jullie reis, en dan vooral het begin, wordt gekenmerkt door veel autorijden afgewisseld met korte bezoekjes aan nationale parken. Niet echt rustig dus.
Je rijdt bovendien nogal wat moois voorbij.
Tussen Las Vegas en Bryce ligt Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
En tussen Bryce en Grand Canyon ligt Page met Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Antelope Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html
Horseshoe Bend: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html
Of je Death Valley mooi vindt kun je pas zeggen als je er geweest bent, maar ik zou het zeker niet overslaan:
Foto's van Death Valley: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... groot.html
Cayucos als overnachtingsplaats moest ik opzoeken. Had nog nooit van de plaats gehoord. Ik denk ook dat je in Morro Bay gemakkelijker een hotel kunt vinden omdat daar meer keus is.
4 dagen LA zou ook niet mijn keus zijn. LA is een verzameling van samengevoegde stadjes en dorpjes die ieder nog wel een (klein) centrumpje hebben, maar een echt stadshart zoals San Francisco en San Diego hebben ontbreekt bij Los Angeles.
Wellicht dus de laatste 2 dagen LA en wat langer langs de kust verblijven. We neigen wel naar een plek dichtbij LA vanwege het ijshockey in Anahiem of LA. Tevens dan 1 a 2 dagen langer inplannen voor de diverse parken. De vraag is of we dan de juiste keuzes maken.
We kiezen voor Sequia i.p.v. Yosemite en Bryce voor Zion. Zijn dit echter de juiste keuzes? Wellicht tevens 1 a 2 dag langer bij Zion, Bryce en Grand Canyon blijven voor de door jou genoemde opties. Wat zou je dan adviseren aangezien we echt keuzes moeten maken.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals Cees ook al schreef, erg rustig is je route niet en je mist heel veel.
Voor SF zijn 2 dagen voldoende, en naar mijn mening voor LA ook.
In onderstaand voorstel heb ik 1 dag SF en 1 dag LA weggelaten.
Bij LA zou nog 1 dag wegkunnen, dan zou je 2x kunnen overnachten in Sequoia bv.
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion - Death Valley
8 Death Valley - Sequoia (is een lange rit dus overnachten in het park zelf vb Wuksachi Lodge)
9 Sequoia - San Francisco
10 San Fransisco
11 San Fransisco
12 San Fransisco - Morro Bay
13 Morro Bay - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion - Death Valley
8 Death Valley - Sequoia (is een lange rit dus overnachten in het park zelf vb Wuksachi Lodge)
10 San Fransisco
11 San Fransisco
13 Morro Bay - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Lyan,lyan schreef:Grand Canyon: bedoel je de South Rim? Zo ja, dan zou ik via Page rijden en hier 1 dag blijven. Je hebt daar de Upper en Lower Antelope Canyon, de Horseshoe Band, Lake Powell met hele mooie uitzichten.
Ik heb nog geen idee. We willen naar Grand Canyon, waar hadden we nog niet bedacht. Nog genoeg te onderzoeken merk ik.. Ik ga naar je tips kijken.
Hoi Ingrid,ingrid14 schreef:Zoals Cees ook al schreef, erg rustig is je route niet en je mist heel veel.
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Bryce
6 Bryce - Zion
7 Zion - Death Valley
10 San Fransisco
11 San Fransisco
13 Morro Bay - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
Bedankt voor het meedenken. We gaan eens naar je route kijken. Hij is iets anders ingedeeld en daardoor wat handiger volgens mij.
Re: Reis miveu: zuidwesten in ruim 2 weken
We hebben de reis met dank aan jullie informatie aangepast, het wordt nu ongeveer dit:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
8 Ridgecrest - Sequoia
10 San Fransisco
11 San Fransisco
13 Morro Bay - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
We hebben ervoor gekozen om een dag Las Vegas na de parken te pakken als 'rustmomentje' en om na Death Valley nog een stukje door te rijden. Scheelt volgende dag weer in de lange rit. We twijfelen nu wel over LA. Is er iemand die weet waar je daar in de buurt het beste kan zitten voor gezelligheid? 's avonds lekker een hapje eten en gezellig wat drinken? Dit om de vakantie relaxed af te sluiten.
Iemand nog een tip voor hotels in Las Vegas en San Fransisco? Las Vegas willen we op de strip zitten en in San Fransisco wel aardig centraal en als het kan ook een beetje gezellig. Hoteltips voor de andere plaatsen zijn uiteraard ook altijd welkom.
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion - Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
8 Ridgecrest - Sequoia
10 San Fransisco
11 San Fransisco
13 Morro Bay - LA
14 LA
15 LA
16 LA
17 LA - Amsterdam
18 Amsterdam
We hebben ervoor gekozen om een dag Las Vegas na de parken te pakken als 'rustmomentje' en om na Death Valley nog een stukje door te rijden. Scheelt volgende dag weer in de lange rit. We twijfelen nu wel over LA. Is er iemand die weet waar je daar in de buurt het beste kan zitten voor gezelligheid? 's avonds lekker een hapje eten en gezellig wat drinken? Dit om de vakantie relaxed af te sluiten.
Iemand nog een tip voor hotels in Las Vegas en San Fransisco? Las Vegas willen we op de strip zitten en in San Fransisco wel aardig centraal en als het kan ook een beetje gezellig. Hoteltips voor de andere plaatsen zijn uiteraard ook altijd welkom.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Deze route kan natuurlijk ook.
Alleen zou ik dan dag 4 Page - Bryce - Zion doen en dag 5 Zion - Las Vegas.
Reden: Bryce is een relatief klein park en als je de uitzichtpunten doet bij Sunset - Sunrise - Inspiration en Bryce point heb je het belangrijkste gezien.
Misschien een kleine wandeling. http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/u ... er-web.pdf
Zion is heel mooi maar groter. Je zou hier ook nog op dag 5 de voormiddag kunnen blijven en dan naar Las Vegas rijden.
Overnachten voor Zion is goed ergens in Springdale.
Wij zijn al enkele keren in LA geweest en telkens in Santa Monica overnacht.
OK je moet iets verder rijden om naar Hollywood en zo te rijden maar 's avonds is het er aangenaam.
Je kan naar Santa Monica Pier wandelen, zonsondergang zien, Third Street Promenade (winkel-wandelstraat met ook restaurantjes).
Vanuit Santa Monica kan je ook via de Ocean Front Walk naar Venice wandelen (of fietsen).
Eind april-begin mei zou ik sowieso voor de South Rim kiezen bij Grand Canyon. North Rim is hoger gelegen en hier kan je nog last hebben van sneeuw.
Het is wel fijn om aan de rim zelf te overnachten. Dan kan je genieten van zonsondergang en opkomst.
Groetjes,
Ingrid
Alleen zou ik dan dag 4 Page - Bryce - Zion doen en dag 5 Zion - Las Vegas.
Reden: Bryce is een relatief klein park en als je de uitzichtpunten doet bij Sunset - Sunrise - Inspiration en Bryce point heb je het belangrijkste gezien.
Misschien een kleine wandeling. http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/u ... er-web.pdf
Zion is heel mooi maar groter. Je zou hier ook nog op dag 5 de voormiddag kunnen blijven en dan naar Las Vegas rijden.
Overnachten voor Zion is goed ergens in Springdale.
Wij zijn al enkele keren in LA geweest en telkens in Santa Monica overnacht.
OK je moet iets verder rijden om naar Hollywood en zo te rijden maar 's avonds is het er aangenaam.
Je kan naar Santa Monica Pier wandelen, zonsondergang zien, Third Street Promenade (winkel-wandelstraat met ook restaurantjes).
Vanuit Santa Monica kan je ook via de Ocean Front Walk naar Venice wandelen (of fietsen).
Eind april-begin mei zou ik sowieso voor de South Rim kiezen bij Grand Canyon. North Rim is hoger gelegen en hier kan je nog last hebben van sneeuw.
Het is wel fijn om aan de rim zelf te overnachten. Dan kan je genieten van zonsondergang en opkomst.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou met deze route ook in Phoenix kunnen beginnen; je zit dan iets dichter bij de Grand Canyon en je hebt een mooie route er naartoe.
Voor Sequoia is er niet veel tijd, maar als het je alleen om bijvoorbeeld de General Sherman Tree gaat is het wel te doen op deze manier. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor ons bezoek aan Sequoia; wij vonden de wandeling voorbij de General Sherman prachtig om te doen.
Marianne
Voor Sequoia is er niet veel tijd, maar als het je alleen om bijvoorbeeld de General Sherman Tree gaat is het wel te doen op deze manier. Kijk eens in ons 2013-verlsag voor ons bezoek aan Sequoia; wij vonden de wandeling voorbij de General Sherman prachtig om te doen.
Marianne
Bedankt voor de reacties weer. Staan weer een paar goede tips bij.
We houden jullie op de hoogte
We houden jullie op de hoogte
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1470 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom