Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Niels Jansen: West Canada 2014 route - gaarne tips!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Niels Jansen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Niels Jansen: West Canada 2014 route - gaarne tips!

Bericht door Niels Jansen »

Hallo allemaal,

Hieronder vind je de route die wij (mijn vriendin en dochter van dan 1,5 jaar) willen gaan maken.
Ik zou graag wat tips willen over deze route,bijvoorbeeld de dingen die we willen gaan bezichtigen (misschien vergeet ik nog leuke dingen) en ik had graag ook wat tips over het aantal dagen wat wij in alle plaatsen verblijven.
Is dat goed ingedeeld of zouden jullie het anders doen?

Wij willen graag in Bed and Breakfasts overnachten dit omdat we onze dochter van 1,5 bij ons hebben en we dan in huislijke sferen blijven en een tuin hebben waar ze kan spelen. Graag tips voor leuke (voordelige) B&B in de plaatsen waar wij verblijven.
Tot nu toe vind ik op Air Transat de goedkoopste vliegtickets maar misschien hebben jullie nog tips? Nu kom ik op 2100 euro uit..... Dat geldt ook voor de huur van een auto,waar is dit het voordeligste? We willen graag een midsize SUV huren,dat is ons in Amerika ook zeer goed bevallen.

9 Augustus Aankomst Calgary - auto ophalen en rit naar Bannf/Canmore

10 Augustus Canmore/Banff Jonhston Canyon Creak/Lake Louise/Moraine Lake/Bow Valley Parkway

11 Augustus Canmore/Banff Yoho NP/Emerald Lake/Takakkaw Falls/Natural Bridge/Wapta Falls

12 Augustus Rit Canmore - Jasper Columbia Icefields Parkway/Athabasca Falls/Sunwapta Falls

13 Augustus Jasper Peyto Lake/Bow Lake/Horsheshoe Lake/Mount Edith Cavell

14 Augustus Jasper Maligne Canyon/Maligne Lake/Spirit Island/Medicine Lake

15 Augustus Rit Jasper - Clearwater River Safari Blue River

16 Augustus Clearwater Wells Provincial Park/Spahat Falls/Helmcken Falls/Shadow Lake

17 Augustus Rit Clearwater - Whistler Dagje rijden/Olympic Plaza-Callaghan Valley Road (beren spotten)

18 Augustus Whistler Peak to Peak/Whistler verkennen/beren spotten

19 Augustus Rit Whistler - Campbell River See to Sky Hihgway - Shannon Falls - Lake Alice - Brandywine Falls

20 Augustus Campbell River Quadra Island - Heriot Bay - Cape Mudge - Prachtige kustlijn

21 Augustus Campbell River Telegraph Cove Whale Whatch met Stubbs 13.00 uur

22 Augustus Rit Campbell river - Ucluelet Lange rit/Uitrusten op Long Beach

23 Augustus Ucluelet Pacific Rim National Park

24 Augustus Ucluelet Walvistour

25 Augustus Ucluelet Dagje Tofino

26 Augustus Rit Ucluelet - Victoria Ritje naar Victoria onderweg stoppen bij Cowichan Bay - Mill Bay

27 Augustus Victoria Bezichtigen van Victoria

28 Augustus Rit Victoria - Vancouver Overtocht Ferry

29 Augustus Vancouver Fietsen huren en Stanley Parc bezoeken/Vancouver Aquarium

30 Augustus Vancouver Winkelen Granville Island / Vancouver Harbour Tour

31 Augustus Vancouver Rondvlucht watervliegtuig over Vancouver

1 September Terugvlucht naar Amsterdam

Alle tips zijn welkom!! Ik kijk ernaar uit!

Groeten Niels
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: West Canada 2014 route - gaarne tips!

Bericht door AnnInBC »

Hallo Niels,

Dat ziet er een mooie en rustige route uit. Alleen denk dat je Bow Lake/Peyto Lake zou ik op 12 augustus doen als je onderweg bent van Canmore naar Jasper. Bow Lake & Peyto Lake zijn zowat binnen een 45 minuten te bereiken nadat je Lake Louise voorbij bent. Athabasca Falls & Sunwapta Falls kan je diezelfde dag ook nog doen. Verder ziet jullie route en prima uit en lekker relaxed! :thumbup:

Voor B&B's zijn er vele websites, dus een beetje rondkijken wat jullie aanstaat zou ik zeggen. De beste tips die ik je hier kan geven is om te kijken voor B&B's die een prive suite hebben, dus je hebt dan een hele verdieping voor jezelf met prive ingang zodat je een keuken, slaapkamer en badkamer voor jullie alleen ter beschikking hebt. Een goede website die ik je ook wel kan aanraden is VRBO (Vacation Rentals By Owner): http://www.vrbo.com/vacation-rentals/canada Hier kan je op de meeste plekken waar je blijft een huisje of appartement vinden aan degelijke prijzen. Wij huren regelmatig via deze website en hebben daar altijd goede ervaringen mee. Hier is een voorbeeldje voor een appartementje in Canmore voor de datums dat julie daar verblijven: http://www.vrbo.com/305569

Veel succes met de voorbereidingen!
Ann
TB_Travel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Niels Jansen: West Canada 2014 route - gaarne tips!

Bericht door TB_Travel »

Bedankt, hier ga ik ook eea van in mijn route stoppen denk ik!
8)
Niels Jansen
Amerika-ontdekker

Re: West Canada 2014 route - gaarne tips!

Hallo Ann,

We gaan bij de Columbia Icefields nog een ritje over de gletsjer maken,dat gaat wat tijd kosten vandaar dat ik Bow Lake & Peyto Lake op een andere dag had gestopt. Maar als ik jou begrijp moet dat dus op 1 dag allemaal te doen zijn? Bedankt voor je verwijzing naar de VRBO website daar ga ik zo eens ff rustig kijken wat ik daar kan vinden,thanks!

Groeten Niels
Niels Jansen
Amerika-ontdekker

TB_Travel schreef:Bedankt, hier ga ik ook eea van in mijn route stoppen denk ik!
8)

Graag gedaan das leuk om te horen!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Niels,

Ik denk niet dat het verkeerd is om wat minder te doen op de dag dat je van Canmore naar Jasper gaat, maar ik zou de plekjes die je wil bezoeken veranderen. Je gaat eens als je in Jasper bent toch niet helemaal terug rijden (2 uren en nog wat) voor Bow Lake en Peyto Lake. Dus ik zou voorstellen om op 12 augustus het volgende te doen als je vanuit Canmore vertrekt en over de Icefields Parkway rijdt om eerst Bow Lake te bezoeken, dan Peyto Lake en dan kan je verder rijden naar de Columbia Icefields voor een bezoek en een trip op de gletsjer. Daarna zou ik gewoon verder rijden naar Jasper. Als er daarna nog tijd genoeg is kan je altijd de Sunwapta Falls en Athabasca Falls bezoeken. Zoniet dan kan je die 2 plekjes (Athabasca & Sunwapta Falls) de dag erna bezoeken als je Mount Edith Cavell bezoekt. Sunwapta Falls is een 45 minuten rijden van Jasper en de Athabasca Falls ongeveer een half uurtje. Dus gewoon even de indelen aanpassen, dat is het!

Groetjes,
Ann
Niels Jansen
Amerika-ontdekker

Hoi Ann,

Dat klinkt inderdaad een stuk logischer ja! Ik wist niet dat het zolang terugrijden was,dat gaan we dus ook niet doen. Ik ga meteen het schema aanpassen.

Hartstikke bedankt!

Groeten, Niels
rogzwanenburg
Amerika-ontdekker

Bericht door rogzwanenburg »

Afgelopen augustus een super B&B in Clearwater gehad.
Het was een vrij staande woning waar beide verdiepingen apart verhuurd werden.
Wij hadden de beneden verdieping met 1 slaapkamer , zitkamer en een uitgebreide keuken!
In de tuin stond een tuinstel en een barbecue!
Eigenaar woont een stukje verder op maar s' morgens rond 8.00u brengt hij een heerlijk uitgebreid ontbijt!
Geboekt bij booking.com de naam is Stoneshire Guesthouse bed &breakfast.
Vlakbij een meer gelegen waar je ook recreëren kan, genaamd Dutch Lake.
Winkels zitten ook redelijk dicht in de buurt!
Wij hebben hier genoten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer