Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken als fysiotherapeut in New York
-
- Amerika-newbie
Werken als fysiotherapeut in New York
Hallo,
Mijn vriend gaat per 3 februari voor een jaar naar New York om daar als intern te werken. Nou zou ik hem graag achterna reizen maar ik wil wel graag werken in New York. Zelf ben ik fysiotherapeut en ik vroeg me af of er iemand is die weet of je met een Bachelor Fysiotherapie, en 7 jaar ervaring aan de bak komt. Ik lees op verschillende sites verschillende dingen. Soms staat er dat je een Master of Doctoraal nodig hebt, dan staat er weer dat sommige mensen wel gewoon werken met een Nederlands HBO Diploma, een beetje onduidelijk dus. . . Ik heb zelf gestudeerd aan Thim van de Laan en las ook ergens over een vrouw met hetzelfde diploma welke wel `gegrandfathered`werd. Heel graag zou ik hier meer over willen weten. Misschien is er ook iemand die weet wat fysiotherapie in Amerika eigenlijk inhoud, ik kan me voorstellen dat het werk daar weer anders is dan in Nederland.
Met vriendelijke groeten,
Sofie Plantema
Mijn vriend gaat per 3 februari voor een jaar naar New York om daar als intern te werken. Nou zou ik hem graag achterna reizen maar ik wil wel graag werken in New York. Zelf ben ik fysiotherapeut en ik vroeg me af of er iemand is die weet of je met een Bachelor Fysiotherapie, en 7 jaar ervaring aan de bak komt. Ik lees op verschillende sites verschillende dingen. Soms staat er dat je een Master of Doctoraal nodig hebt, dan staat er weer dat sommige mensen wel gewoon werken met een Nederlands HBO Diploma, een beetje onduidelijk dus. . . Ik heb zelf gestudeerd aan Thim van de Laan en las ook ergens over een vrouw met hetzelfde diploma welke wel `gegrandfathered`werd. Heel graag zou ik hier meer over willen weten. Misschien is er ook iemand die weet wat fysiotherapie in Amerika eigenlijk inhoud, ik kan me voorstellen dat het werk daar weer anders is dan in Nederland.
Met vriendelijke groeten,
Sofie Plantema
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Werken als fysiotherapeut in New York
hey, op het forum is al vaak geschreven over werken in amerika en helaas is dit niet zomaar mogelijk.. je zou via een bedrijf binnen gehaald kunnen worden maar dit zijn vaak functies die niet door amerikanen zelf kunnen worden ingevuld, ik zou de mogelijkheid bekijken of je ook als intern aan de slag kan hiervoor kan je hetzelfde proces doorlopen als je vriend en via het J1 visa een traineeship lopen, verder is er denk ik geen mogelijkheid om zomaar aan de slag te gaan in amerika helaas..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
-
- Amerika-newbie
bedankt voor jouw reactie!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of je een visum voor jezelf kunt regelen om daar te mogen werken of stagelopen weet ik niet. Wel is hier een forumlid (Ned in Mo) wiens vrouw in de VS als fysiotherapeut werkt. Aan hem zou je kunnen vragen hoe dat is gegaan met de accreditatie van het diploma.
-
- Amerika-newbie
bedankt voor je reactie, hoe kom ik bij hem terecht, ja ik ben echt een ontzettend groentje op gebied van dit soort dingen ; - )
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voila!
http://forum.allesamerika.com/memberlis ... ile&u=3436
Links onderin kun je voor de optie kiezen hem een PM te sturen. Maar het kan ook heel goed dat hij hier in dit topic vanzelf opduikt
http://forum.allesamerika.com/memberlis ... ile&u=3436
Links onderin kun je voor de optie kiezen hem een PM te sturen. Maar het kan ook heel goed dat hij hier in dit topic vanzelf opduikt

-
- Amerika-newbie
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
in je PM gaf je wat minder info dan hier in deze post en dat lezende ben ik bang dat wat jij wilt niet gaat lukken. Als Fysiotherapeut aan de bak komen zou op den duur misschien nog wel lukken (op een H1B visa) maar wat jij wilt is met je vriend meegaan en terwijl hij intern is, dat jij werkt als Fysiotherapeut in de tussentijd en dat is helaas onmogelijk denk ik. Dit omdat er heel veel meer haken en ogen aan zitten (en kosten) Ten eerste al omdat je diploma hier niet te gebruiken is. Je zal een amerikaans examen moeten doen wat nogal pittig is.
Mijn vrouw heeft trouwens ook bij Thim van der Laan gestudeerd vroeger
Mijn vrouw heeft trouwens ook bij Thim van der Laan gestudeerd vroeger
-
- Amerika-newbie
Ja grappig, dat las ik. Tja, ik dacht al wel dat het niet zo makkelijk zou zijn, maar zo moeilijk... Ik ga in ieder geval wel wat praktijken aanschrijven en kijken wat zij zeggen, en anders wordt het maar 3 mnd ben ik bang. Is het ook niet mogelijk om ander werk te doen denk je? Of is het sowieso niet te doen voor een tijdelijk contract?
Krijgt jouw vriend een J-1 visum? Ik weet niet of jullie van plan zijn om te gaan trouwen binnenkort, maar een echtgenoot van een J-1 houder mag mee op een eigen "J-2" visum. Met dit visum kun je een Employment Authorization Document (EAD) aanvragen waar je vervolgens mee mag werken waar je wil. Het enige nadeel is dat het 3 maanden kan duren voor je de EAD binnenkrijgt, dan zit 25% van je tijd er alweer op.
-
- Amerika-newbie
Hij heeft idd een J1 visum. Maar er moet vast wel een manier zijn (zonder trouwen : ) ) om daar een paar maanden naar toe te kunnen, dan maar zonder werk als fysio. Ik ga sowieso wel wat praktijken aanschrijven en kijken wat daar uit komt.
-
- Amerika-ontdekker
werken is ind echt haast onmogelijk of zoals aangegeven trouwen en dan op die manier kunnen werken, menige op dit forum hebben de mogelijkheden al meerdere malen onderzocht en behalve een internship die soms ook betaald zijn kan je onmogelijk zomaar werken maakt niet uit welk beroep je uitoefent tenzij je door een bedrijf aangenomen word en zij een werk vergunning regelen maar dit is vrij duur en doen ze denk ik niet voor een jaar.. zelf heb ik ook alle mogelijkheden afgezocht.. tis jammer dat het zo moeilijk is he.. en om een jaar niks te doen snap ik dat dat ook niet echt leuk is misschien kan je op een studenten visa mee en een gerelanteerde studie doen voor een jaar? is ook een optie.. of ook een stage doen of traineeship bij een praktijk vergoedingen kunnen tussen de 400-800 zijn is niet veel maar beter als niks, de visa procedure en het zoeken van een stage bedrijf zou je misschien nog redden..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
-
- Amerika-newbie
Tussen 400-800 dollar pm?
Kan dit ond. verplaatste naar Tijdelijk Immigratie ?! waar het mi. thuis hoort.
Voor vraagsteller: je mag in de US niet werken, en ook niet vrijwilligen of stage lopen (betaald zowel als onbetaald) zonder het juiste visum daarvoor te hebben.
Je hebt twee mogelijkheden via een bemiddelend orgaan een stage-visum (M-1) dan wel een uitwisselingsvisum (J-1).
Je kunt ook een B-toeristenvisum aanvragen voor zes maanden en komt hier voor die tijd als een toerist zonder bezigheden.
Meer smaken zijn er niet, althans niet legaal. (En er wordt steeds strenger gecontroleerd....)
Plus geen enkele fysiotherapeut gaat in zee met iemand die illegaal werkt alleen al vanwege de malpractice implicaties. Jij bent nl. zonder het juiste werkvisum niet te verzekeren tegen schade die jij mogelijk kunt aanrichten, daadwerkelijk of vermeend.
Werken en gesnapt worden is een deportable offense en kan je een ban voor de US van tien jaar bezorgen.
Voor vraagsteller: je mag in de US niet werken, en ook niet vrijwilligen of stage lopen (betaald zowel als onbetaald) zonder het juiste visum daarvoor te hebben.
Je hebt twee mogelijkheden via een bemiddelend orgaan een stage-visum (M-1) dan wel een uitwisselingsvisum (J-1).
Je kunt ook een B-toeristenvisum aanvragen voor zes maanden en komt hier voor die tijd als een toerist zonder bezigheden.
Meer smaken zijn er niet, althans niet legaal. (En er wordt steeds strenger gecontroleerd....)
Plus geen enkele fysiotherapeut gaat in zee met iemand die illegaal werkt alleen al vanwege de malpractice implicaties. Jij bent nl. zonder het juiste werkvisum niet te verzekeren tegen schade die jij mogelijk kunt aanrichten, daadwerkelijk of vermeend.
Werken en gesnapt worden is een deportable offense en kan je een ban voor de US van tien jaar bezorgen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 nov 2013, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
ja dat is per maand inderdaad.. oortjes heeft gelijk er zijn echt zo goed als geen mogelijkheden om aan de slag te gaan in amerika zonder een juist visum en de kosten hiervoor kunnen ook behoorlijk oplopen..
Het is niet zozeer de kosten al is dat zeker een factor, maar het is het feit dat je - tenzij we M-1 of J-1 praten - een aanbod voor een baan moet hebben.
En dat is a completely different can of worms.
Als jullie in het H-4 ond. kijken zul je lezen hoe ik vele jaren legaal (!) in de US heb gewoond en toch niet mocht werken, vrijwilligen, oid.
En dat is a completely different can of worms.
Als jullie in het H-4 ond. kijken zul je lezen hoe ik vele jaren legaal (!) in de US heb gewoond en toch niet mocht werken, vrijwilligen, oid.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ook nog een weetje. Het beroep fysiotherapeut verdient in de USA 2x meer dan in Nederland
Moet je er wel bijvertellen hoeveel meer gecompliceerd billing is hier vanwege de vele verzekeraars met allemaal verschillende pakketten en voorwaarden.
De meeste med. professionals die ik ken hebben een huurpand, een front office, een back office, een billing service en een giga malpractice verzekering.
De meeste med. professionals die ik ken hebben een huurpand, een front office, een back office, een billing service en een giga malpractice verzekering.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat had ik er niet bijgerekend en dat hoeft ook niet. De gemiddelde therapeut in loondienst verdient 60-70k per jaar.
Dat krijg je in Ned niet. De zelfstandige verdient 2x zoveel dan dat maar heeft dan idd al die extra kosten die jij opnoemt.
Dat krijg je in Ned niet. De zelfstandige verdient 2x zoveel dan dat maar heeft dan idd al die extra kosten die jij opnoemt.
Niet dat ik het wil aanmoedigen dat iemand illegaal aan het werk gaat, maar deze stelling waag ik (nog steeds) te betwijfelen.oortjes schreef:Jij bent nl. zonder het juiste werkvisum niet te verzekeren tegen schade die jij mogelijk kunt aanrichten, daadwerkelijk of vermeend.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6726 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 6 Reacties