Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tijdelijke huisvesting
tijdelijke huisvesting
Onze grote verhuis is gepland de tweede week van januari. De container zal zo'n 6 weken onderweg zijn en we zijn dus op zoek naar een gemeubeld huis/appartement voor ons en de twee kindjes tijdens die periode. Dat blijkt echter niet zo evident te zijn voor zo'n korte termijn... Dus alle tips zijn welkom. We zoeken iets ten westen van Boston.
wimdu en airbnb kennen we al, maar het aanbod is niet heel erg groot
wimdu en airbnb kennen we al, maar het aanbod is niet heel erg groot
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tijdelijke huisvesting
Heb je al eens in google gezocht naar termen als 'corporate housing' en 'short term rentals' of 'extended stay' + naam van de plaats waar je iets zoekt?
Sommige hotels bieden ook 'suites' aan met een kitchenette.
Sommige hotels bieden ook 'suites' aan met een kitchenette.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik zou inderdaad aanraden om naar hotels te kijken met een extended stay option. Ik heb daar wel eens in gezeten in Texas, en het zijn net mini-apartementjes, met keuken, woonkamer, slaapkamer, en voor een op zich redelijke prijs.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden een vakantiehuis gehuurd voor 2 maanden (gemeubeld)
Ik zou gewoon eens bij de toekomstige collega's rondvragen. Zij kennen de omgeving het beste, en hebben hier wellicht eerder mee te maken gehad. Een hotelsuite zou ik met kinderen echt niet langer dan één of hooguit twee weken doen, tenzij het hartje zomer is en je een hotel met een mooi zwembad kunt vinden.
Hebben jullie al woonruimte? Is het geen optie om daar met gehuurde meubels te gaan wonen?
Hebben jullie al woonruimte? Is het geen optie om daar met gehuurde meubels te gaan wonen?
er zit voorlopig maar 1 collega in Boston, en dit was een van de weinige dingen waarbij hij ons niet echt kon helpen 
We hebben uieindelijk toch iets gechikt gevonden via airbnb. Een volledig gemeubeld huis, veel ruimte voor de kindjes en gelegen in de buurt waar we dan een definitief huurhuis willen zoeken.
We hebben hotels met extended stay option bekeken, maar meestal viel dat ver boven het budget en uiteindelijk is die ruimte maar zeer beperkt. Ook companies die corporate housing aanbieden bekeken, maar er was geen enkele bij die slechts voor 6 weken wou verhuren.

We hebben uieindelijk toch iets gechikt gevonden via airbnb. Een volledig gemeubeld huis, veel ruimte voor de kindjes en gelegen in de buurt waar we dan een definitief huurhuis willen zoeken.
We hebben hotels met extended stay option bekeken, maar meestal viel dat ver boven het budget en uiteindelijk is die ruimte maar zeer beperkt. Ook companies die corporate housing aanbieden bekeken, maar er was geen enkele bij die slechts voor 6 weken wou verhuren.
Kan dat Millie, je inboedel verschepen terwijl je geen woonadres in de VS kunt opgeven? Als je naar Nederland verhuist, is dat in ieder geval een probleem bij het inklaren, en ik dacht ook als je naar de VS verhuist.
-
- Amerika-expert
Wij hebben bijna een maand in het hotel op de basis gewoond toen we naar Utah verhuisden. We hadden toen maar 2 kinderen maar toch, de oudste was 5 en de jongste net 2 en het was niet makkelijk om ze bezig te houden. Wel een prachtige speeltuin naast het hotel en een zwembad aan de overkant maar ja, zomer in Utah dus loeiheet buiten. En geen auto dus we konden de basis niet af. Was zo blij toen we eindelijk een woning hadden gevonden!dimona schreef: Een hotelsuite zou ik met kinderen echt niet langer dan één of hooguit twee weken doen, tenzij het hartje zomer is en je een hotel met een mooi zwembad kunt vinden.
Zo doet toch vrijwel iedereen dat? Ik heb nog nooit gehoord dat dat een probleem is.
Hier in Brazilie vragen ze heel wat voordat je container aan boord mag, zo moet je o.a. je politieregistratie gedaan hebben. Maar een adres is dan weer niet nodig.
Hier in Brazilie vragen ze heel wat voordat je container aan boord mag, zo moet je o.a. je politieregistratie gedaan hebben. Maar een adres is dan weer niet nodig.
Terug in Texas!
Waar huur je nu iets tijdelijks? Ik meen me te herinneren dat we in dezelfde omgeving zochten.
Wij hebben uiteindelijk in Holliston een nieuwbouw huis gekocht maar dat is pas halverwege volgend jaar klaar en zullen vanaf maart ook iets tijdelijks moeten gaan huren.
Wij hebben uiteindelijk in Holliston een nieuwbouw huis gekocht maar dat is pas halverwege volgend jaar klaar en zullen vanaf maart ook iets tijdelijks moeten gaan huren.
Het kan inmiddels weer veranderd zijn, maar toen wij in 2008 naar Nederland verhuisden, kon dat alleen maar met een inschrijvingsbewijs van een gemeente. Het was toen een veel besproken probleem onder expats, dat herinner ik me nog wel. En ik meen me dus te herinneren dat er bij onze verhuizing naar de VS ook zoiets speelde; dat je een huurcontract moest overleggen of zoiets.hemmie schreef:Zo doet toch vrijwel iedereen dat? Ik heb nog nooit gehoord dat dat een probleem is.
Het lijkt me met kinderen niet fijn om te verhuizen voordat de permanente woonruimte bekend/beschikbaar is. Voordat we kinderen hadden, vond ik het allemaal geen probleem, maar met kinderen hebben we het gelukkig altijd kunnen regelen zonder tijdelijke woonruimte. Ik snap dat het soms niet anders kan, maar als het lukt dan zou het mijn voorkeur hebben om het in één keer goed te doen. De omschakeling is zonder zo'n tussenstap al groot genoeg.
Wij hadden in de VS inderdaad al woonruimte voordat we verhuisden, dus kan zijn dat het nodig is, hoor. Maar de meeste expats verschepen volgens mij toch hun inboedel voordat ze woonruimte hebben, zo hebben wij het deze keer ook gedaan.
Terug in Texas!
- goldenhills
- Amerika-expert
Ja, dat kan. In ons geval werd het naar Oakland gestuurd (grote zeehaven), en pas toen het daar aankwam moesten we ons nieuwe adres opgeven.dimona schreef:Kan dat Millie, je inboedel verschepen terwijl je geen woonadres in de VS kunt opgeven? Als je naar Nederland verhuist, is dat in ieder geval een probleem bij het inklaren, en ik dacht ook als je naar de VS verhuist.
Ik heb trouwens in een extended stay gezeten voor een paar weken. Op zich beviel dat goed, maar ik was toen nog alleen (mijn vrouw kwam een maand later), en we hebben geen kinderen. Ik had nog mazzel dat vrienden een onverwachte trip moesten maken, en toen heb ik op hun huis in de Santa Cruz Mountains gepast totdat we in ons eigen huurhuis konden. Dat is veel fijner dan een onpersoonlijk appartement! Met kinderen zou ik eerder een vakantiehuis huren (goed idee Inge!), bijv. via homeaway.com. Als je voor een maand huurt kun je over het algemeen een goede deal krijgen.
Maar dan moet je wel ergens terecht komen waar men vakantie-huizen verhuurt. Waar ik woon bv. hebben we geen huizen voor vakantiegangers - om de simpele reden dat niemand hier ooit 'op vakantie' komt.
Wij hebben als we verhuisden meestal voor een paar maanden een appartement gehuurd - voor mijn man dan.
Wij hebben als we verhuisden meestal voor een paar maanden een appartement gehuurd - voor mijn man dan.
We hebben 5 verschiilende verhuisfirmas laten komen voor een offerte en geen enkele firma maakte er een probleem van dat we nog geen vast adres gaan hebben.
Dat zegt op zich niet alles. Onze spullen hebben ooit ook vastgezeten bij de Can.-US grens omdat het verhuisbedrijf even vergeten was ons alle voorwaarden voor inklaring te melden.
Vlgs. mij hoef je geen 'vast' adres te hebben, maar gewoon een adres ?
je kunt overigens ook een adres in de US krijgen door een brievenbusje te horen bij een mailboxes oid winkel. Zo woonden wij zo'n anderhalf jaar in een postbox in zo een winkel in Tonawanda, NY. Beetje krap inderdaad, dat wel.
Vlgs. mij hoef je geen 'vast' adres te hebben, maar gewoon een adres ?
je kunt overigens ook een adres in de US krijgen door een brievenbusje te horen bij een mailboxes oid winkel. Zo woonden wij zo'n anderhalf jaar in een postbox in zo een winkel in Tonawanda, NY. Beetje krap inderdaad, dat wel.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden het adres van vrienden opgegeven. Op het moment dat we ons huurhuis vastlegden heb ik dat doorgegeven aan de verhuisfirma. Geen probleem mee gehad
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 9072 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess