Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Importeren uit amerika prijslijst probleem

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Veulen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Importeren uit amerika prijslijst probleem

Bericht door Veulen »

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Nu heb ik in amerika 2 leveranciers gevonden van de producten die ik wil. Echter 1 van hen gebruikt een bijzondere bestellijst/prijslijst. Ik heb zo'n lijst nog nooit eerder gezien en ik kan niet uitvogelen wat er precies mee bedoeld wordt.
Het bedrijf heb ik meerdere keren de vraag gesteld, krijg antwoord op alle vragen behalve die :)
Google levert me ook niks op. Ik hoop daarom dat jullie me misschien op een goed spoor kunnen zetten.

De lijst bestaat uit de volgende kolommen (en bv):
Item # | Desc | Standard | Current | Q | Each | List
1002 | product | 7,65 | 9,24 | 16,50 | 17,50 | 35,00

Ik begrijp de eerste 2 kolommen logisch. De laatste is ook geen gok, dat is voorgestelde verkoopprijs. De eersteprijskolom zal dan de inkoopprijs zijn... Maar wat de rest betekend.
Iemand een idee?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Importeren uit amerika prijslijst probleem

Bericht door ned in MO »

Ik zou het zo ook niet allemaal precies weten maar je kan toch gewoon even contact opnemen met de leverancier?
Meestal heb je een adviesprijs, dan een minimaal verplichte verkoop prijs, een distribiteurs prijs (als jij bijv het verkoop recht in Nederland hebt en jij het verkoopt aan je distributeurs)) en de inkoopprijs (waar jij het voor koopt)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Vraag om het uit te leggen dmv een voorbeeld.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Veulen schreef: Maar wat de rest betekend.
Iemand een idee?
BetekenT met een t. Wat dit betekent is dat je niet met ze in zee moet gaan. Zoals je zelf al zegt:
Veulen schreef: Het bedrijf heb ik meerdere keren de vraag gesteld, krijg antwoord op alle vragen behalve die :)
Dus, als ze consequent weigeren antwoord te geven op deze vraag, hoe goed zal hun service dan zijn als je problemen met ze hebt?
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als het bedrijf al geen antwoord geeft als je nog slechts een "prospect" bent dan zou ik niet veel verwachten als ze je eenmaal aan de haak hebben geslagen als klant.

Niet alleen is het aannemelijk dat ze niet veel zullen doen als er problemen zijn, maar ik zou ook problemen verwachten met leveringen (op tijd en accuraat) en "back orders".

Mijn eerste baan in de VS was bij als "customer service rep" bij een bedrijf dat "designer kitchen products" importeerde en doorverkocht aan winkels. Derhalve heb ik een aardig idee van de problemen die je te wachten kunnen staan als een leverancier niet reageert (wat bij ons volstrekt ontoelaatbaar was).

Run and hide!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kijk even op dit draadje (pag 5). MIsschien dat ik wat voor je kan betekenen http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37&t=40313
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer