Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug bezoek witte huis?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Terug bezoek witte huis?
Ik heb gelezen dat je terug kan vragen voor een bezoek aan het witte huis, wie kan je daar best voor aanspreken en wat kan je best als argument aanvoeren, we zouden dit echt wel willen proberen volgend jaar in juli. Is het een idee om verschillende senators aan te schrijven of maar een?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Terug bezoek witte huis?
Harry, lees een van deze topics door, wrs vind je daar wat meer info in.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... witte+huis
List van senatoren
http://www.senate.gov/general/contact_i ... rs_cfm.cfm
Paul
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... witte+huis
List van senatoren
http://www.senate.gov/general/contact_i ... rs_cfm.cfm
Paul
-
- Amerika-expert
Leden van het Huis van Afgevaardigden kunnen helpen bij bezoeken van het Witte Huis. Chris van Hollen en Pete Hoekstra hebben een tijdje geleden "the Congressional Caucus on the Netherlands" opgericht.
Persbericht van de officiele aankondiging (in 2006, dus ze zijn al een tijdje bezig) zegt:
Congressmen Chris Van Hollen (D-MD) and Pete Hoekstra (R-MI) announced the founding of the Congressional Caucus on the Netherlands.
The Caucus will seek to preserve and enhance the existing relationship between the United States and the Netherlands by educating members of Congress and their staffs on the importance of the relationship between the two countries. The group will also provide a medium for discussion on issues affecting the relationship and highlight Dutch contributions to the United States and the global community.
Rep. Chris Van Hollen, who is of Dutch descent, will serve with Hoekstra as co-chairman of the Caucus. “I am pleased to work with my colleague toward the group’s important mission,” Van Hollen said. “I look forward to deepening our nation’s ties with such a critical ally.”
“I am deeply proud of my Dutch roots and feel privileged to represent in Congress the region with the largest concentration of Dutch-Americans in the country,” Hoekstra said. “The Caucus will help to ensure that my fellow colleagues remain appreciative of America’s Dutch heritage and the importance of the strategic relationship that exists between the two nations.”
- See more at: http://vanhollen.house.gov/news/documen ... QlnSR.dpuf
Misschien willen die wel wat doen voor Nederlanders. Hun emailadressen zijn te vinden via: http://vanhollen.house.gov/ Hoekstra is weg, maar wellicht wil meneer Huizenga via http://huizenga.house.gov/ ook wat doen, vertegenwoordigt ook een district in Michigan en lijkt ook van Nederlandse afkomst.
Succes.
PS: voor wie Van Hollen wil opzoeken in lijstjes: hij staat onder de V, niet de H.
PPS: ik weet dat Van Hollen nog actief is, heb hem een paar maanden geleden gesproken in Washington tijdens een bijeenkomst in de Library of Congress over de verhouding Joden-Arabieren, die was georganiseerd door de Amerikaanse tak van de Anne Frank Stichting (in New York, mijn vrouw doet daar freelance werk voor).
Persbericht van de officiele aankondiging (in 2006, dus ze zijn al een tijdje bezig) zegt:
Congressmen Chris Van Hollen (D-MD) and Pete Hoekstra (R-MI) announced the founding of the Congressional Caucus on the Netherlands.
The Caucus will seek to preserve and enhance the existing relationship between the United States and the Netherlands by educating members of Congress and their staffs on the importance of the relationship between the two countries. The group will also provide a medium for discussion on issues affecting the relationship and highlight Dutch contributions to the United States and the global community.
Rep. Chris Van Hollen, who is of Dutch descent, will serve with Hoekstra as co-chairman of the Caucus. “I am pleased to work with my colleague toward the group’s important mission,” Van Hollen said. “I look forward to deepening our nation’s ties with such a critical ally.”
“I am deeply proud of my Dutch roots and feel privileged to represent in Congress the region with the largest concentration of Dutch-Americans in the country,” Hoekstra said. “The Caucus will help to ensure that my fellow colleagues remain appreciative of America’s Dutch heritage and the importance of the strategic relationship that exists between the two nations.”
- See more at: http://vanhollen.house.gov/news/documen ... QlnSR.dpuf
Misschien willen die wel wat doen voor Nederlanders. Hun emailadressen zijn te vinden via: http://vanhollen.house.gov/ Hoekstra is weg, maar wellicht wil meneer Huizenga via http://huizenga.house.gov/ ook wat doen, vertegenwoordigt ook een district in Michigan en lijkt ook van Nederlandse afkomst.
Succes.
PS: voor wie Van Hollen wil opzoeken in lijstjes: hij staat onder de V, niet de H.
PPS: ik weet dat Van Hollen nog actief is, heb hem een paar maanden geleden gesproken in Washington tijdens een bijeenkomst in de Library of Congress over de verhouding Joden-Arabieren, die was georganiseerd door de Amerikaanse tak van de Anne Frank Stichting (in New York, mijn vrouw doet daar freelance werk voor).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, Van Hollen is van Maryland, die wordt regelmatig geinterviewd op de nieuwsradio hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Dank voor jullie reactie,
Die Van hollen lijkt me wel een goede optie, ofwel die Sanders van Vermont, heb nog tijd genoeg, het is voor Augustus 14
Die Van hollen lijkt me wel een goede optie, ofwel die Sanders van Vermont, heb nog tijd genoeg, het is voor Augustus 14
-
- Amerika-expert
Amerikanen wordt aangeraden om een maand of zes voor hun geplande bezoek aan het Witte Huis contact op te nemen met hun leden van het Huis en/of Senatoren. Voor buitenlanders zou ik nog vroeger beginnen. Nu dus, niet in juli!
Hoi,
Ik heb recent een senator aangeschreven en kreeg deze week bericht terug of ik onze gegevens wil doormailen en de datum waarop wij het Witte Huis willen bezoeken. We hebben dus goede hoop dat we een bezoek kunnen brengen ook al kan ze nog geen definitieve toezegging doen.tie door te geven.
Je hoeft helemaal geen motivatie op te geven. Gewoon wat algemene gegevens en je social security number en de data waarop het bezoek plaats zou kunnen vinden.
Ik ben benieuwd of, wat en wanneer ik wat hoor. Wij willen graag eind april bij Obama op de thee
Ik heb trouwens gewoon gegoogled op senatoren en kwam uit bij Elizabeth Warren (Maryland), geen idee eigenlijk of dat een democraat of republikein is
Christel
Ik heb recent een senator aangeschreven en kreeg deze week bericht terug of ik onze gegevens wil doormailen en de datum waarop wij het Witte Huis willen bezoeken. We hebben dus goede hoop dat we een bezoek kunnen brengen ook al kan ze nog geen definitieve toezegging doen.tie door te geven.
Je hoeft helemaal geen motivatie op te geven. Gewoon wat algemene gegevens en je social security number en de data waarop het bezoek plaats zou kunnen vinden.
Ik ben benieuwd of, wat en wanneer ik wat hoor. Wij willen graag eind april bij Obama op de thee

Ik heb trouwens gewoon gegoogled op senatoren en kwam uit bij Elizabeth Warren (Maryland), geen idee eigenlijk of dat een democraat of republikein is
Christel
Hoe kun je een SS nummer hebben als je hier als toerist komt ?
-
- Amerikakenner
Yeps
Wij hebben in Belgie een sis nummer maar daar kunnen ze in Amerika toch niets mee, ik denk eerder dat ze een paspoortnummer zullen vragen voor iedereen die mee gaat
Wij hebben in Belgie een sis nummer maar daar kunnen ze in Amerika toch niets mee, ik denk eerder dat ze een paspoortnummer zullen vragen voor iedereen die mee gaat
-
- Amerika-expert
Senator Warren is een zeer democratische Democraat, zoals wijlen Democratisch senator Paul Wellstone dat noemde: een Democraat van de Demomocratische vleugel van de partij, voor Amerikanen dus links van het midden. Ze vertegenwoordigt Massachusetts, in de voetsporen van Ted Kennedy.
Of ze je echt kan/wil helpen is moeilijk te peilen. Evenals Bernie Sanders, vertegenwoordiger van de Vrije Democratische Volksrepubliek Vermont. Erg progressief, maar ook niet bekend of hij buitenlanders wil helpen. Die mensen van de Netherlands Caucus lijken me beter.
Als je een echt Amerikaans social securitynummer hebt, zou ik inderdaad dat opgeven. Anders paspoortnummer, land van uitgifte, volledige naam, geboortedatum en wanneer het paspoort verloopt. Voor ieder lid van de groep apart.
Succes iedereen. En verwacht niet te veel. Je mag een paar zalen door en dan naar de souvenierwinkel. Denk maar niet dat je het Oval Office of zelfs de perszaal mag zien. Maar wel een foto maken natuurlijk van jou op de oprijlaan, voor de zuilen van het huis.
Of ze je echt kan/wil helpen is moeilijk te peilen. Evenals Bernie Sanders, vertegenwoordiger van de Vrije Democratische Volksrepubliek Vermont. Erg progressief, maar ook niet bekend of hij buitenlanders wil helpen. Die mensen van de Netherlands Caucus lijken me beter.
Als je een echt Amerikaans social securitynummer hebt, zou ik inderdaad dat opgeven. Anders paspoortnummer, land van uitgifte, volledige naam, geboortedatum en wanneer het paspoort verloopt. Voor ieder lid van de groep apart.
Succes iedereen. En verwacht niet te veel. Je mag een paar zalen door en dan naar de souvenierwinkel. Denk maar niet dat je het Oval Office of zelfs de perszaal mag zien. Maar wel een foto maken natuurlijk van jou op de oprijlaan, voor de zuilen van het huis.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je mag inderdaad vier kamers in het woongedeelte van het huis bezoeken. Mijn man en ik hadden het voorrecht een paar jaar geleden de West Wing met de Oval Office en alles te mogen bezoeken. Ik heb dus echt in het kantoor van de president gestaan. Maar die rondleidingen zijn heel moeilijk te krijgen, want die moeten met een medewerker van het Witte Huis. Ik had het enorme geluk om via een bloglezeres die rondleiding te krijgen. Daarentegen komt het ook voor dat de president of de first lady als verrassing naar beneden komt om de toeristen te begroeten. Een paar forumleden hadden ook het geluk de president in zijn helicopter te zien stappen. Je weet het dus maar nooit. Wij waren laatst al helemaal blij toen we een van de presidentiele honden in de achtertuin van het Witte Huis zagen lopen
.

- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben in 2010 de 'standaard' rondleiding gedaan, door de 4 vertrekken. Het bijzondere is niet eens zozeer de schoonheid van het Witte Huis, maar meer dat je in het meest beroemde gebouw ter wereld loopt. Dus als je de kans krijgt, zeker doen! Bovendien was een van de vertrekken waar we doorheen gingen (Green room) later die week het toneel van een toespraakje van Obama, dus de vertrekken zijn er niet alleen voor de toeristen. Wij hebben gewoon via een senator (Sanders) een aanvraag ingediend, een maand of 6 van te voren en 6 weken voordat we gingen kregen we bericht dat we mee mochten.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ik heb inderdaad paspoortnummer doorgegeven op de plek van het social service nummer. We wachten wel af. Ik vond het al heel wat dat ik een reactie terugkreeg.
Heb inmiddels weer een mailtje gekregen van senator Warren, dat ze al onze gegevens heeft ontvangen en door heeft gezet naar de White House Tour Office. CIrca 2 weken voor de tourdatum zullen we horen of we mee mogen. Ziet er hoopgevend uit. Of zegt dit nog niets?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Helaas zegt dit nog niets. Ik wil je niet ontmoedigen, want het kan zomaar goedkomen, maar in mei is het erg moeilijk een Witte Huis rondleiding te krijgen, omdat er dan ontzettend veel schoolreizen zijn, die ook zo'n tour boeken.
Oh, maar als het niet lukt, lukt het niet en is er geen man over boord. Het zou gewoon leuk zijn als het wel lukt. We hebben een aardig ruime keuze opgegeven, dus wie weet. Niet geschoten is altijd mis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat wij pas drie of vier weken van te voren een senator aanschreven (veel korter kan zelfs niet i.v.m. veiligheidscontroles) en toch nog een plaatsje kregen. Wij gingen overigens in september. Ik heb me toen dus niet erg verdiept in de procedures en kansen op succes, maar het staat me bij dat ik toen ergens las, dat als je je voor drukke schoolperiodes zoals mei inschreef, dat je dan voor een zaterdag moest gaan omdat veel scholen alleen door de week gingen.
Martin
Martin
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hieronder zie ik dat WH alleen tours heeft op din tot zat. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik dacht dat het alleen op zondag dicht was.
http://www.whitehouse.gov/about/tours-and-events
Een vraag die hierbij wel aansluit en misschien dat mensen hiermee ook worstelen. Ik ben 'altijd' op pad met mijn fototoestel en fototas. Echter ik lees op dezelfde website:
http://www.whitehouse.gov/about/tours-and-events
De ambassade van NL (en B?) doen niks voor je begrijp ik. En ik heb in die zin al wat info om een aanvraag in te dienen via een senator. Over kansen maak ik me niet zo druk. Als het door gaat is het mooi meegenomen zo niet ... heel jammer. Gaan we naar Capitool. Ik ga wel 6 mnd tevoren de aanvraag al indienen. Misschien scheelt dat.White House Tours
Public tour requests must be submitted through one's Member of Congress. These self-guided tours are available from 7:30 a.m. to 11:30 a.m. Tuesday through Thursday, 7:30 a.m. to 1:30 p.m. Fridays and Saturdays (excluding federal holidays or unless otherwise noted). Tour hours will be extended when possible based on the official White House schedule. Tours are scheduled on a first come, first served basis. Requests can be submitted up to six months in advance and no less than 21 days in advance. You are encouraged to submit your request as early as possible as a limited number of spaces are available. All White House tours are free of charge. (Please note that White House tours may be subject to last minute cancellation.)
If you wish to visit the White House and are a citizen of a foreign country, please contact your embassy in Washington, DC for assistance in submitting a tour request.
Een vraag die hierbij wel aansluit en misschien dat mensen hiermee ook worstelen. Ik ben 'altijd' op pad met mijn fototoestel en fototas. Echter ik lees op dezelfde website:
Dat zou betekenen dat ik mijn fototas die dag niet mee kan nemen.. of iets anders moet verzinnen. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? Zijn er mogelijkheden om ergens een kluis te huren????Prohibited Items
Prohibited items include, but are not limited to, the following:
Cameras or Video Recorders
Handbags, book bags, backpacks or purses
Food or beverages, tobacco products, personal grooming items (i.e. makeup, lotion, etc.)
Strollers
Any pointed objects
Aerosol containers
Guns, ammunition, fireworks, electric stun guns, mace, martial arts weapons/devices, or knives of any size
The U.S. Secret Service reserves the right to prohibit any other personal items. Umbrellas, wallets, car keys, and cell phones (including those with cameras) are permitted. However, guests will not be allowed to use cell phones inside the White House. Phones used inside the White House may be confiscated by US Secret Service.!!!!!
Please note that no storage facilities are available on or around the complex. Individuals who arrive with prohibited items will not be permitted to enter the White House.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je kunt een kluisje in het National Museum of American History gebruiken, dat deden wij. Zie ook ons 2012-verlsag.
Marianne
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Pff hopelijk dan geen 7:30 tour 

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1349 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties