Het onnodig quoten is een richtlijn/verzoek/aanwijzing. Het staat niet in de forumregels.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik nou doen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wat moet ik nou doen?
@oortjes: Oei oei oei!! Verbannen voor het leven zulke boefjes!!
Het onnodig quoten is een richtlijn/verzoek/aanwijzing. Het staat niet in de forumregels.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
kost idd 2 minuten werkZiva schreef:Verder nog een oprecht advies aan jou, het kostte mij me niet echt veel moeite om te achterhalen wie jij bent dankzij Google. En als ik dat kan, dan kunnen de Amerikanen dat zeker..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Excuseer mij dat ik nu angstig in een hoekje zit te beven..Ziva schreef:Met "stoer" bedoel ik de manier hoe je overkomt. Ik kan me daar overigens in vergissen, soms zijn de dingen anders dan ze lijken.
Verder nog een oprecht advies aan jou, het kostte mij me niet echt veel moeite om te achterhalen wie jij bent dankzij Google. En als ik dat kan, dan kunnen de Amerikanen dat zeker. Dus tenzij je het werkelijk niets uitmaakt is met misschien voor jou handiger om wat minder openlijk te posten over wat je doet. Want ook al heb jij er geen problemen mee, ik vermoed dat Amerikanen er anders over denken.
Gaan de Amerikanen nu dit forum ook al beheersen en kunnen we al niet meer zeggen wat we willen? Vroeger waren we bang voor de Russen..ik denk dat we die zo langzamerhand beter als onze bondgenoten kunnen gaan zien..En wie graag wil weten wie ik ben mag mij altijd een PB sturen, dan kunnen we het er even in alle rust over hebben!
Maar dit wordt allemaal een beetje onvriendelijk en gaat ook al aardig off-topic. Hoe dan ook, ik vraag binnenkort netjes een ESTA aan, en wellicht zie ik jullie volgend jaar in de USA!
Njit, sorry, ik dacht dat het tegen de forum-regels was. Weer wat geleerd.
Maar anderen maken de opm. toch ook wel ?
Ik vind het zelf makkelijker lezen als niet voortdurend van alles wordt herhaald.
Skydriver, nog vele prettige vakanties gewenst !
Maar anderen maken de opm. toch ook wel ?
Ik vind het zelf makkelijker lezen als niet voortdurend van alles wordt herhaald.
Skydriver, nog vele prettige vakanties gewenst !
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 nov 2013, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank u, dank u! Insgelijks!oortjes schreef: Skydriver, nog vele prettige vakanties gewenst !
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof het niet. Waren het niet Russen die de, onder andere nederlandse, bemanning van het Greenpeace ship vast hebben gezet? En diezelfde russen kwamen niet opdagen bij de rechtzaak hier over in het Internationaal Zeerechttribunaal. Geeft wel een indruk over hoe je "bondgenoten" over je denkenSkydriver schreef: Vroeger waren we bang voor de Russen..ik denk dat we die zo langzamerhand beter als onze bondgenoten kunnen gaan zien...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan je voor lief nemen als je grootste doel is om verlost te geraken van homo's? 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mbt. toerisme/verblijf Can. - US - Can. vind ik dat je voor Canada of een one-entry visum krijgt dat meestal zes maanden geldig is, of een mulitple entry visum dat langer geldig is meestal. Voor de genoemde constructie is M uiteraad noodzakelijk. Maar ook hier is het de immigratie-ambtenaar die uiteindelijk het laatste woord heeft.
If Canada in dit soort zaken zoveel makkelijker is ? Mijn 'visitor visum' voor Can. had meer beperkingen zelfs dan mijn H-4.
If Canada in dit soort zaken zoveel makkelijker is ? Mijn 'visitor visum' voor Can. had meer beperkingen zelfs dan mijn H-4.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Belg/Nederlander heb je geen visum nodig en mag je 6 maanden blijven zonder te studeren en te werken. Lijkt me een zeer logische beperking voor een toerist. Verder moet je voldoen aan een aantal voorwaarden die me ook logisch lijken:
http://www.cic.gc.ca/english/visit/apply-who.asp
Ik weet niet welk soort visum jullie hadden, Oortjes. Als je echtgenoot een tijdelijk werkvisum had, dan is dat weer iets anders. H1b is ook niet hetzelfde als B1/B2 in de US.
http://www.cic.gc.ca/english/visit/apply-who.asp
Ik weet niet welk soort visum jullie hadden, Oortjes. Als je echtgenoot een tijdelijk werkvisum had, dan is dat weer iets anders. H1b is ook niet hetzelfde als B1/B2 in de US.
Elke
Als je echtgenoot voor de US een tijdelijke werkvergunning krijgt H-1B, dan krijgt je als dependent H-4. H-1B is in eerste instantie voor drie jaar.
Op H-4 mag je niet werken etc., maar je mag wel naar school.
Onlangs is mij uitgelegd dat H-4 eigenlijk alleen een visitor visum is met recht op multiple entry, maar eigenlijk geen recht geeft op vestiging in de US.
Canada heeft een iets ander systeem - waarbij ook kortere tijdelijke werkvergunningen worden afgegeven. Zo had Mr. Oor een werkvergunning voor twee jaar.
Op basis daarvan kreeg ik een 'visitor visum' met multiple entry rechten. (Op het Canadese papier stond die status tenminste eerlijk aangeven.)
Op Can. visitor status mag je niet alleen niet werken, je mag ook niet naar school. En zoals je weet ik had geen ziektekostenverz. in Canada.
In hoeverre mijn positie beter was geweest bij een drie jaars werkvergunning voor mijn man weet ik niet precies, ik weet alleen dat ik dan wel ziektenkostenverz. (OHIP) zou hebben gehad. Misschien had ik dan ook meer rechten gehad ? Maar zoals in het hele verhaal, geen werkgever, HR persoon of advokaat die zich sterk maakt voor de 'dependent' van een immigrant die komt om te werken. Dus daar wordt niet eens naar gekeken.
Kortom als het om toerisme of tjdelijk werken gaat, verschillen Can. en de US niet zoveel in regelgeving.
Het grote verschil is er als het om permanente immigratie gaat. Daar geeft Can. de prioriteit aan werkers-nodig, waar de US de nadruk legt op familie-hereniging.
Op H-4 mag je niet werken etc., maar je mag wel naar school.
Onlangs is mij uitgelegd dat H-4 eigenlijk alleen een visitor visum is met recht op multiple entry, maar eigenlijk geen recht geeft op vestiging in de US.
Canada heeft een iets ander systeem - waarbij ook kortere tijdelijke werkvergunningen worden afgegeven. Zo had Mr. Oor een werkvergunning voor twee jaar.
Op basis daarvan kreeg ik een 'visitor visum' met multiple entry rechten. (Op het Canadese papier stond die status tenminste eerlijk aangeven.)
Op Can. visitor status mag je niet alleen niet werken, je mag ook niet naar school. En zoals je weet ik had geen ziektekostenverz. in Canada.
In hoeverre mijn positie beter was geweest bij een drie jaars werkvergunning voor mijn man weet ik niet precies, ik weet alleen dat ik dan wel ziektenkostenverz. (OHIP) zou hebben gehad. Misschien had ik dan ook meer rechten gehad ? Maar zoals in het hele verhaal, geen werkgever, HR persoon of advokaat die zich sterk maakt voor de 'dependent' van een immigrant die komt om te werken. Dus daar wordt niet eens naar gekeken.
Kortom als het om toerisme of tjdelijk werken gaat, verschillen Can. en de US niet zoveel in regelgeving.
Het grote verschil is er als het om permanente immigratie gaat. Daar geeft Can. de prioriteit aan werkers-nodig, waar de US de nadruk legt op familie-hereniging.
Maar geldt dat niet voor alle non-immigrant visa? Een immigration officer verslikte zich bijna toen mijn man een keertje in zijn onschuld zei dat hij onderweg was naar huis. "Sir, this is NOT home for you, you understand?!"oortjes schreef:Onlangs is mij uitgelegd dat H-4 eigenlijk alleen een visitor visum is met recht op multiple entry, maar eigenlijk geen recht geeft op vestiging in de US.
Dat is inderdaad een hele tegenstrijdige. En in feite ook schandalig want de IRS ziet jullie wel degelijk als resident en je man werk toch (mede) om de US economie te versterken. Die immigrations ambtenaar wordt mede betaald van wat jullie aan belastingen betalen.
Ik heb ooit soortgelijke problemen gehad op Schiphol toen men bleef volhouden dat ik een retourticket nodig had. Dit is mijn retourticket ! Nee, u moet ook een retourticket, enz.
Je hebt gelijk dat alle non-immigrants de US in principe niet als thuis mogen zien, maar officieel banden met thuis moeten aanhouden. Eigenlijk ook in land van herkomst een huis moeten aanhouden ! Maar H-1B, L-1, L-2, E-2, O-1 etc. visum houders mogen zich wel tijdelijk vestigen, wonen en werken.
Een H-4 visum houder mag dat officieel dus niet, die mag alleen in de US op bezoek komen.
Hoe dat dan moet in de praktijk - waar de H-4 zich in thuisland dus wel uit de naad zal moeten werken om in haar uppie de kar te trekken voor haarzelf en mogelijk de kids, veel vrije dagen moet krijgen van haar werkgever voor die bezoeken, het geld moet kunnen ophoesten om de tickets voor die bezoeken betalen enz. - daar is duidelijk niet over nagedacht. Nu blinken USers zelden tot nooit uit in enig logisch denken is mijn ervaring.... en zeker niet waar het over immigratie gaat.
Plus op het moment dat non-immigrant visums dual intent werden was in feite - althans zo zie ik het - vestiging toch potentieel toegestaan. Waarom men dan ijverig doorgaat een hele groep zo ongeveer alle kansen te ontnemen op ook een leven hier blijft de grote vraag. Hoewel ik wel een keer een antwoord zag: 'die H-4 vrouwen komen allemaal uit India, behoren tot de hogere kaste, spelen daar de baas, dus moeten in de US een kopje kleiner gemaakt !'
Ik heb ooit soortgelijke problemen gehad op Schiphol toen men bleef volhouden dat ik een retourticket nodig had. Dit is mijn retourticket ! Nee, u moet ook een retourticket, enz.
Je hebt gelijk dat alle non-immigrants de US in principe niet als thuis mogen zien, maar officieel banden met thuis moeten aanhouden. Eigenlijk ook in land van herkomst een huis moeten aanhouden ! Maar H-1B, L-1, L-2, E-2, O-1 etc. visum houders mogen zich wel tijdelijk vestigen, wonen en werken.
Een H-4 visum houder mag dat officieel dus niet, die mag alleen in de US op bezoek komen.
Hoe dat dan moet in de praktijk - waar de H-4 zich in thuisland dus wel uit de naad zal moeten werken om in haar uppie de kar te trekken voor haarzelf en mogelijk de kids, veel vrije dagen moet krijgen van haar werkgever voor die bezoeken, het geld moet kunnen ophoesten om de tickets voor die bezoeken betalen enz. - daar is duidelijk niet over nagedacht. Nu blinken USers zelden tot nooit uit in enig logisch denken is mijn ervaring.... en zeker niet waar het over immigratie gaat.
Plus op het moment dat non-immigrant visums dual intent werden was in feite - althans zo zie ik het - vestiging toch potentieel toegestaan. Waarom men dan ijverig doorgaat een hele groep zo ongeveer alle kansen te ontnemen op ook een leven hier blijft de grote vraag. Hoewel ik wel een keer een antwoord zag: 'die H-4 vrouwen komen allemaal uit India, behoren tot de hogere kaste, spelen daar de baas, dus moeten in de US een kopje kleiner gemaakt !'
Ja, sorry hoor, maar Greenpeace wist van de risico's, en dan huilie-huilie doen als ze aangepakt worden?Loek schreef:Ik geloof het niet. Waren het niet Russen die de, onder andere nederlandse, bemanning van het Greenpeace ship vast hebben gezet? En diezelfde russen kwamen niet opdagen bij de rechtzaak hier over in het Internationaal Zeerechttribunaal. Geeft wel een indruk over hoe je "bondgenoten" over je denkenSkydriver schreef: Vroeger waren we bang voor de Russen..ik denk dat we die zo langzamerhand beter als onze bondgenoten kunnen gaan zien...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 9499 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie