Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik nou doen?
Re: Wat moet ik nou doen?
Ik had het duidelijker moeten uitleggen, PHBuyse1.
Jij schreef dat uit de teksten van de LondonUSEmbassy zou blijken ("speelt de moral turpitude ook geen belang") dat de US minder problemen heeft met 'moral turpitude' dan wij hier denken. Dus die informatie zocht ik.
Jij schreef dat uit de teksten van de LondonUSEmbassy zou blijken ("speelt de moral turpitude ook geen belang") dat de US minder problemen heeft met 'moral turpitude' dan wij hier denken. Dus die informatie zocht ik.
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 nov 2013, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens. Maar het is de houding van Skydriver die wrevel opwekt. "Ze kunnen me toch niks maken", "het kan me niet schelen wat de wet zegt" en "ik heb recht om". Zelfs als het niet letterlijk zo is gezegd is dat wel het beeld wat wordt geschapen en dat wekt wrevel.dimona schreef:Als de Amerikaanse overheid er zelf al niet in slaagt om er iets eenduidigs over op papier te zetten, dan kun je verwachten dat reizigers de zaken in hun eigen voordeel uitleggen.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik was al twee dagen op zoek naar de tekst die jij hier neerzet Hockey 
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is niet de toon die ik uit zijn posts haal hoor. Het is maar net hoe je het leest. En ik begrijp zijn houding ook heel goed. Er zijn hier op het forum veel mensen die regels met de punt en de komma lezen en daar een bepaalde interpretatie van een tekst aan overhouden die ik zelf bijvoorbeeld heel anders lees. Dat heeft niets met gelijk of ongelijk te maken maar met manier van kijken.
En hij heeft er ook nog eens gelijk in dat strafgegevens in Nederland door de overheid beschermd zijn en niet zomaar aan buitenlandse mogendheden verstrekt worden. Dus hoe zou het in hemelsnaam mogelijk zijn dat als jij ooit eens veroordeeld bent (tot een taakstraf bv) voor een vechtpartij dat de Amerikaanse overheid dit weet? Ik zou ook gewoon 'nee' invullen en gaan.
Als je veroordeeld bent geweest voor moord of terroristische activiteiten dan wordt het een ander verhaal....
En hij heeft er ook nog eens gelijk in dat strafgegevens in Nederland door de overheid beschermd zijn en niet zomaar aan buitenlandse mogendheden verstrekt worden. Dus hoe zou het in hemelsnaam mogelijk zijn dat als jij ooit eens veroordeeld bent (tot een taakstraf bv) voor een vechtpartij dat de Amerikaanse overheid dit weet? Ik zou ook gewoon 'nee' invullen en gaan.
Als je veroordeeld bent geweest voor moord of terroristische activiteiten dan wordt het een ander verhaal....
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was al twee dagen op zoek naar de tekst die jij hier neerzet RiverCola

- RiverCola
- Amerika-expert
Hahahaha 
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het blijft onduidelijk voor mij. Ook in het filmpje van phbuyse1 hoor ik weer: "have you ever been arrested, convicted or cautioned, ever? Then you may not be eligible to travel visa free under the Via Waiver Program.
Ik hoor ook: "a spent conviction must be declared" maar ook "a previous arrest or conviction does not necessarily mean you cannot travel to the United States but it does mean you might not be eligible to travel visa free.
Het is volgens mij dus niet zeker dat je niet onder het VWP kunt reizen.
Het advies in het filmpje om in een dergelijke situatie op de ambassade een visum aan te vragen is dan weer wel duidelijk.
Ik hoor ook: "a spent conviction must be declared" maar ook "a previous arrest or conviction does not necessarily mean you cannot travel to the United States but it does mean you might not be eligible to travel visa free.
Het is volgens mij dus niet zeker dat je niet onder het VWP kunt reizen.
Het advies in het filmpje om in een dergelijke situatie op de ambassade een visum aan te vragen is dan weer wel duidelijk.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Jammer dat je het hier zo neerzet, want geen van deze termen heb ik hier gebruikt! Dat jij het zo interpreteert vind ik jammer, maar is onterecht!Hockey schreef: Eens. Maar het is de houding van Skydriver die wrevel opwekt. "Ze kunnen me toch niks maken", "het kan me niet schelen wat de wet zegt" en "ik heb recht om". Zelfs als het niet letterlijk zo is gezegd is dat wel het beeld wat wordt geschapen en dat wekt wrevel.
Ik dacht overigens dat ik mijn punt gewoon duidelijk gemaakt had..
En zo zit het!RiverCola schreef:Dat is niet de toon die ik uit zijn posts haal hoor. Het is maar net hoe je het leest. En ik begrijp zijn houding ook heel goed. Er zijn hier op het forum veel mensen die regels met de punt en de komma lezen en daar een bepaalde interpretatie van een tekst aan overhouden die ik zelf bijvoorbeeld heel anders lees. Dat heeft niets met gelijk of ongelijk te maken maar met manier van kijken.
Iedereen moet maar voor zichzelf beslissen of het ja of nee wordt. Vooraf een garantie dat je het land inkomt heb je sowieso niet, strafblad of geen strafblad. Topicstarter moet maar gewoon doen wat hij/zij het beste vindt.
Vraag me af of TS ook zo "stoer" is om naar het consulaat te gaan om een B2 visum aan te vragen.
TS is V8juniorv8, ik denk dat jij Skydriver bedoelt.Ziva schreef:Vraag me af of TS ook zo "stoer" is om naar het consulaat te gaan om een B2 visum aan te vragen.
En skydriver hoeft en gaat geen B2 visum aanvragen!Hockey schreef:TS is V8juniorv8, ik denk dat jij Skydriver bedoelt.Ziva schreef:Vraag me af of TS ook zo "stoer" is om naar het consulaat te gaan om een B2 visum aan te vragen.
Klopt Hockey, ik bedoelde Skydriver. En Skydriver, zo'n soort antwoord vermoedde ik al. En over "hoeven" bestaan verschillende meningen 
Zijn de druiven zó zuur? Iemand anders kan ook eens gelijk hebben hé..Ziva schreef:Klopt Hockey, ik bedoelde Skydriver. En Skydriver, zo'n soort antwoord vermoedde ik al.
@Skydriver, met bovenstaande 2 reacties bevestig je dus enkel het beeld wat ik al had. Je moet zelf weten welk beeld je uit wil stralen, maar als je ooit wel een visum moet aanvragen kan je beter toch wat anders reageren op de mensen van het consulaat tijdens een interview.
Oh nee hoor, helemaal geen zure druiven, daarom zei ik het niet. Het gaat er ook niet om wie gelijk heeft, geloof dat we al een paar pagina's terug vastgesteld hebben dat het om interpretatie gaat. En daarin verschillen we.
Ik was gewoon benieuwd of je dan ook zo stoer was.
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zie écht niet in wat het e.e.a. met "stoer" zijn te maken heeft!Ziva schreef:Oh nee hoor, helemaal geen zure druiven, daarom zei ik het niet. Het gaat er ook niet om wie gelijk heeft, geloof dat we al een paar pagina's terug vastgesteld hebben dat het om interpretatie gaat. En daarin verschillen we.
Ik ga volgend jaar wel naar Amerika, maar dus niet naar een Amerikaans consulaat toe, want daar heb ik nu, en ook in de toekomst, he-le-maal niks te zoeken!
Ik ben gewoon toerist...niets meer, en niets minder.
Het is tegen de forumregels het voorgaande bericht te herhalen - maakt de diskussies nodeloos onoverzichtelijker en langer.
Met "stoer" bedoel ik de manier hoe je overkomt. Ik kan me daar overigens in vergissen, soms zijn de dingen anders dan ze lijken.
Verder nog een oprecht advies aan jou, het kostte mij me niet echt veel moeite om te achterhalen wie jij bent dankzij Google. En als ik dat kan, dan kunnen de Amerikanen dat zeker. Dus tenzij je het werkelijk niets uitmaakt is met misschien voor jou handiger om wat minder openlijk te posten over wat je doet. Want ook al heb jij er geen problemen mee, ik vermoed dat Amerikanen er anders over denken.
Verder nog een oprecht advies aan jou, het kostte mij me niet echt veel moeite om te achterhalen wie jij bent dankzij Google. En als ik dat kan, dan kunnen de Amerikanen dat zeker. Dus tenzij je het werkelijk niets uitmaakt is met misschien voor jou handiger om wat minder openlijk te posten over wat je doet. Want ook al heb jij er geen problemen mee, ik vermoed dat Amerikanen er anders over denken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 9510 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie