Vreugde! Eindelijk iemand die het snapt!oortjes schreef: Ik realiseer me nu dat dit ook aangeeft dat Skydriver gelijk heeft: niet USCIS/DHS vraagt deze documenten op, je moet het zelf doen. Alleen in de US doet USCIS het zelf.
Tot voor kort was Ned. het enige land waar het US consulaat de geg. uit het Ned. Justitieel Register zelf ophaalde, dit is echter veranderd, en ook in Ned. moet je het nu zelf doen.
Vreemde daarbij is dan weer dat er ook landen zijn die geen uittreksel uit hun Strafregister (of equivalent) geven, en dan ben je voor die landen van de eis vrijgesteld.
Kortom het is inderdaad wat modderig als je er goed over doordenkt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik nou doen?
Re: Wat moet ik nou doen?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hier nog een hoor. Geef je helemaal gelijk in deze...
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het gaat er niet om of het mogelijk is voor de Amerikaanse overheid om jouw gegevens te controleren. Waar het om gaat is dat je niet de waarheid spreekt tegen de Amerikaanse overheid. Dat heet valsheid in geschrifte, of perjury in het Engels. Jij blijkt daar geen probleem mee te hebben, maar het blijft onjuist.Skydriver schreef:ehh..dat ben ik niet met je eens! ik praat niks goed, hoezo en waarom eigenlijk? terwijl de door mij opgesomde Nederlandse regelgeving duidelijk aangeeft dat het niet mogelijk is voor de Amerikaanse autoriteiten om zelfstandig gegevens uit de Nederlandse strafregisters op te vragen, dan via een "Internationaal rechtshulpverzoek". Wat moet er nog meer naar voren worden gebracht ? Een schriftelijke verklaring van de Amerikaanse ambassadeur?
OK, maar het probleem is ook de vertaling van het Ned. systeem naar het US systeem. In de US was dit hoogstwaarschijnlijk omlaag gebracht tot een misdemeanor, mogelijk zelfs een infraction. En dat heeft voor degene die 'fout' zat dan ook weinig tot geen ingrijpende consequenties op langere termijn.
Het probleem met de US is dat ze een systeem hebben bedacht waarbij ze op ieder slakje zout willen leggen. De echte raddraaiers krijgen daardoor hun kans.
Het probleem met de US is dat ze een systeem hebben bedacht waarbij ze op ieder slakje zout willen leggen. De echte raddraaiers krijgen daardoor hun kans.
Maar ja, de Amerikanen laten met hun regelgeving ook wel verschillende interpretatiemogelijkheden open, dus in die zin is er niet echt een waarheid. Het is natuurlijk absurd dat iemand geen ESTA meer zou mogen krijgen omdat hij in Singapore op straat heeft gespuugd, om maar eens een voorbeeld te noemen. De Amerikanen dekken zich tegen veel meer onheil in dan ze waarschijnlijk zelf nodig achten, maar dat kan nou eenmaal niet anders als je alle rechtssystemen op een hoop probeert te vegen en ze dan gaat normeren aan de hand van het Amerikaanse rechtssysteem.USA2004 schreef:Het gaat er niet om of het mogelijk is voor de Amerikaanse overheid om jouw gegevens te controleren. Waar het om gaat is dat je niet de waarheid spreekt tegen de Amerikaanse overheid. Dat heet valsheid in geschrifte, of perjury in het Engels. Jij blijkt daar geen probleem mee te hebben, maar het blijft onjuist.
Nee, daar heb ik absoluut geen problemen mee, de Amerikaanse overheid is tenslotte ook niet altijd even trouw aan de waarheid, om het maar zachtjes uit te drukken, en ik ga daarbij niet eens beginnen om voorbeelden te noemen, die lijken me algemeen bekend...USA2004 schreef:
Waar het om gaat is dat je niet de waarheid spreekt tegen de Amerikaanse overheid. Dat heet valsheid in geschrifte, of perjury in het Engels. Jij blijkt daar geen probleem mee te hebben, maar het blijft onjuist.
Trouwens, dat zou ook
Ik heb mijn punt wel gemaakt dacht ik zo, dus een ieder die vroeger ooit eens een misstap heeft begaan, en daarvoor zijn straf heeft uitgediend kan gewoon reizen! Waarheen die maar wil, Amerika bijvoorbeeld!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo lang je nadien maar niet wilt huwen met een Amerikaanse partner, of naar Amerika wilt emigreren. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat mag zo zijn, maar dat is aan de Amerikaanse overheid om te bepalen.dimona schreef:Maar ja, de Amerikanen laten met hun regelgeving ook wel verschillende interpretatiemogelijkheden open, dus in die zin is er niet echt een waarheid. Het is natuurlijk absurd dat iemand geen ESTA meer zou mogen krijgen omdat hij in Singapore op straat heeft gespuugd, om maar eens een voorbeeld te noemen. De Amerikanen dekken zich tegen veel meer onheil in dan ze waarschijnlijk zelf nodig achten, maar dat kan nou eenmaal niet anders als je alle rechtssystemen op een hoop probeert te vegen en ze dan gaat normeren aan de hand van het Amerikaanse rechtssysteem.USA2004 schreef:Het gaat er niet om of het mogelijk is voor de Amerikaanse overheid om jouw gegevens te controleren. Waar het om gaat is dat je niet de waarheid spreekt tegen de Amerikaanse overheid. Dat heet valsheid in geschrifte, of perjury in het Engels. Jij blijkt daar geen probleem mee te hebben, maar het blijft onjuist.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
je bent al iets te lang Amerikaan volgens mijUSA2004 schreef:Dat mag zo zijn, maar dat is aan de Amerikaanse overheid om te bepalen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
HahaNjit schreef:je bent al iets te lang Amerikaan volgens mijUSA2004 schreef:Dat mag zo zijn, maar dat is aan de Amerikaanse overheid om te bepalen.Waar is de oerhollandse 'Ja maar...' gebleven?
We wonen hier al een tijdje maar burgerschap komt volgend jaar waarschijnlijk.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@USA2004: in al jouw reacties blijf je maar voorbij gaan aan de specifieke tekst hieromtrent in de ESTA-aanvraag. Je kúnt dus niet stellen dat iedereen die ooit een veroordeling gehad (of een strafblad heeft) heeft op die vraag 'JA' zou moeten antwoorden. Bij bepaalde gepleegde feiten zou 'Nee' wel degelijk volstaan en dan ben je dus niet aan het liegen tegen de Amerikaanse overheid.
Ze laten het wel degelijk over aan de interpretatie die de aanvrager eraan geeft - zoals RiverCola ook al opmerkt.USA2004 schreef:Dat mag zo zijn, maar dat is aan de Amerikaanse overheid om te bepalen.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, en dat is prima.RiverCola schreef:@USA2004: in al jouw reacties blijf je maar voorbij gaan aan de specifieke tekst hieromtrent in de ESTA-aanvraag. Je kúnt dus niet stellen dat iedereen die ooit een veroordeling gehad (of een strafblad heeft) heeft op die vraag 'JA' zou moeten antwoorden. Bij bepaalde gepleegde feiten zou 'Nee' wel degelijk volstaan en dan ben je dus niet aan het liegen tegen de Amerikaanse overheid.
Waar het mij om gaat is de bezoeker die zegt "ze kunnen het toch niet controleren, dus ik vertel ze lekker de waarheid niet".
De vragen op het ESTA formulier hebben geen echt belang voor diegene die ooit aangehouden/veroordeeld zijn. Die komen uiteindelijk niet in aanmerking om via VWP en dus ESTA te reizen.
Zoals je in een van de topic van onderstaande link kan lezen speelt de moral turpitude ook geen belang.
http://www.usembassy.org.uk/visaservices/?tag=arrest
Zoals je in een van de topic van onderstaande link kan lezen speelt de moral turpitude ook geen belang.
Nou, dat lukt mij anders prima hoor, al járenlang!pbuyse1 schreef:De vragen op het ESTA formulier hebben geen echt belang voor diegene die ooit aangehouden/veroordeeld zijn. Die komen uiteindelijk niet in aanmerking om via VWP en dus ESTA te reizen.
(Vergeet vooral niet om het filmpje gaan zien,ik vond het echt hilarisch!
Laatst gewijzigd door Skydriver op 01 nov 2013, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Kun je iets nauwkeuriger zijn ?
Ik linkte, maar vind alleen een wat filmpjes met weinig aanvullende waarde en web chats waarin ook louter officiele cue cards worden opgelepeld.
Waar verwijs je naar ?
Voor SkyDriver: weet je zeker dat je niet een 'plant' bent van een US consulate, die probeert hier verkeerde opm. los te maken ? Als je echt doet/deed wat je aangeeft zou je daar toch niet zo hard over roepen....Ik vraag maar.....
Ik linkte, maar vind alleen een wat filmpjes met weinig aanvullende waarde en web chats waarin ook louter officiele cue cards worden opgelepeld.
Waar verwijs je naar ?
Voor SkyDriver: weet je zeker dat je niet een 'plant' bent van een US consulate, die probeert hier verkeerde opm. los te maken ? Als je echt doet/deed wat je aangeeft zou je daar toch niet zo hard over roepen....Ik vraag maar.....
Teveel eer mijn beste!
Neen, ik ben gewoon iemand met een strafblad zoals daar zovelen zijn (misschien uw buurman wel!!!) die graag reist, o.a. naar de VS ja!
Neen, ik ben gewoon iemand met een strafblad zoals daar zovelen zijn (misschien uw buurman wel!!!) die graag reist, o.a. naar de VS ja!
Mijn buren wonen in de US, dus die zouden daar geen last van hebben.... en ze hebben weinig animo buiten de US te reizen.
De link verwijst normaal naar alles wat met arrestaties te maken heeft.
Van de link: Anyone who has been arrested is not eligible to travel visa free under the Visa Waiver Program, regardless of the fact that they may be awaiting trail. If you wish to travel to the United States you will be required to apply for a visa.pbuyse1 schreef:De vragen op het ESTA formulier hebben geen echt belang voor diegene die ooit aangehouden/veroordeeld zijn. Die komen uiteindelijk niet in aanmerking om via VWP en dus ESTA te reizen.
Van de ESTA-aanvraagsite: Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Als de Amerikaanse overheid er zelf al niet in slaagt om er iets eenduidigs over op papier te zetten, dan kun je verwachten dat reizigers de zaken in hun eigen voordeel uitleggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 9510 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie