Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste keer oosten

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

eerste keer oosten

Bericht door dafkapin »

Hallo,
na vier reizen naar het westen van amerika en een weekje New York vorig jaar willen we volgend jaar (juli 2014) naar het oosten van Amerika

onze voorlopige planning:

dag 1: huis - new york
dag 2: NY - NY (uitstap naar West Point)
dag 3: NY - NY (4th of july)
dag 4: NY - Boston
dag 5: Boston - Boston (freedom trail)
dag 6: Boston - Acadia NP (met whale watching in Newburyport)
dag 7: Acadia Np
dag 8: Acadia NP
dag 9: Acadia NP - White mountains
dag 10 White mountains - ? (bezoek Moss glen falls - fabriek ben&jerry)
dag 11: ? - Watkins Glen state park
dag 12: Watkins Glen state park - Niagara Falls
dag 13: Niagara Falls - Cuyahoga Valley NP
dag 14: Cuyahoga Valley Np
dag 15: cuyahoga valley np - lancaster (bezoek Gettysburg)
dag 16: lancaster - philadelphia
dag 17: philadelphia - shenandoah np (langs great falls park)
dag 18 shenandoah
dag 19: shenandoah np - washington
dag 20: washington
dag 21: washington
dag 22: washington - thuis

zijn er mensen die nog verborgen pareltjes weten langs deze route? dingen die zeker een bezoek waard zijn
ik weet dat philadephia - shenandoah - washington geen logische volgorde is omdat je eerst voorbij washington rijdt, maar we willen dit park er toch nog graag bijnemen, aangezien we eigenlijk meer natuurmensen dat stadsmensen zijn en er in deze route toch al veel stad zit
tosca
Amerika-expert

Re: eerste keer oosten

Bericht door tosca »

Wij zitten in dezelfde periode in NY, omdat wij graag met 4th of July in NY zijn.

Een aantal jaar geleden vonden we dat in ieder geval erg leuk. Overdag was het overal echt mega-sale, dus we hebben toen heel erg goed kunnen shoppen (lees: in sommige winkels gewoon 70% korting op ALLES). 's Avonds zijn we naar het vuurwerk gegaan. Niet al te vroeg, maar we hadden best een aardig plekje! Superdruk, vooral na afloop maar het was erg leuk om mee te maken.

Westpoint, door 3opreis? Vonden wij ook een leuke aflevering, maar kan ik je niet mee verder helpen :)
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

maar met de 4th of july in NY kun je me dus wel helpen
waar moeten we die dag juist zijn voor vuurwerk en festiviteiten, we hebben een hotel bij Bryant Park (en dicht bij Macy's dus :D)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn op een gegeven moment gewoon richting het water gelopen. Daar waar iedereen naartoe loopt. Op een gegeven moment staan er allerlei regelaars die wijzen waar je naartoe mag / moet lopen.

Zelf dachten we er aan om uit te zoeken of je niet beter naar de overkant (NJ) kunt gaan, of dat het daar net zo druk zou zijn :)
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij zijn vanuit de White Mountains (North Conway) naar Lake Placid in de Adirondacks gereden en daarna naar Watkins Glen. Tussen North Conway en Lake Placid zijn we bij B&J gestopt voor een bezoekje. Adirondacks is echt een mooi gebied en Lake Placid is een leuk (olympisch) stadje. Met het veer Lake Champlain oversteken was ook wel leuk. Zie ook ons reisverslag van 2010.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

jullie reisverslag zit al afgeprint in de voorbereidingsmap :mrgreen:

we vonden je verslag trouwens leuk geschreven en ik denk dat wij een beetje zijn zoals jullie, lekker relax, niet te veel rushen op vakantie
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

hallo,

Een groot deel van wat jullie willen doen, deden wij dit jaar gedurende een 54daagse reis door de VS. Misschien heb je iets aan ons verslag op http://www.usa4ever.com
Watkins glenn is inderdaad mooi, maar vergeet zeker Ricketts Glenn niet (staat op onze site bij Pennsylvania, park met veel watervallen). Shenandoah is ook een apart stukje en staat onder Virginia. Een absolute topwandeling mits een goede conditie is Old Rag. Een andere topper is in de buurt van Shenandoah, in Roanoke: McAfee's Knob, je wordt hier beloond met een absoluut schitterend uitzicht!!! Misschien wel het mooiste van de oostkust. Cuyahoga valley NP heb je niet veel tijd voor nodig denk ik. Watkins glenn heb je ook op een paar uurtjes gezien. B&J moet je je niet te veel van voorstellen. Je kan alles lezen op onze site,

Alvast veel voorbereidingsplezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
hoeksie
Amerikafan

Bericht door hoeksie »

Heb nig niet zoveel ervaring en weet niet of Philadelhia een 'must' is, maar je zou van Lancaster ook naar Gettysburg kunnen rijden en dan via Harper's Ferry richting Shenandoah en dan Great Falls en Washington DC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden vorig jaar in de herfst een vergelijkbare route. Ricketts Glen vonden wij ook erg mooi. Misschien heb je iets aan ons reisverslag om ideeën op te doen.
Wij hebben veel aan het reisverslag van Hans en Henriette gehad (via http://www.ontdek-amerika.nl).

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

@Marianne, jullie blog heb ik deze namiddag gekopieerd en afgeprint (en we hebben ons kriek gelachen met jouw beschrijving van MartinMartin :mrgreen: )
@Lilo, bedankt, ga ik me morgen eens in verdiepen
@Hoeksie, gaan we eens bekijken, bedankt

West Point hebben we zowiezo al verzet, doen we onze eerste rijdag, van New York naar Boston
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Misschien heb je ook wat aan ons reisverslag van 2012.
Een aantal dingen( vanaf jullie dag 7) hebben wij ook gedaan.
Waarom hebben jullie zoveel tijd ingeruimd voor Cuyahoga Valley NP?
Wij vonden dat niet zo heel bijzonder.
Zie de link onderaan dit bericht.
Wilma.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Wij zijn in 2011 naar het Noordoosten geweest. Voor ons blog , zie onderschrift, misschien heb je er wat aan. Wij vonden Ithaca meer dan geweldig.

groetjes en veel plezier met de voorbereiding,
Monique
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Goed dat jullie ruim de tijd nemen voor Washington, daar hadden wij afgelopen zomer nog wel wat langer willen blijven. (zie reisverslag onder!)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

@Wilma, die dag in Cuyahoga Valley is ook een beetje bedoeld als rustdagje, lekker rustig een dagje met de trein het park verkennen, maar ik moet het nog eens goed bekijken, ik zal zeker jullie verslag eens lezen
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

onze planning is definiteief, vliegtickets zijn geboekt, huurwagen is geboekt en de hotels zijn geboekt, nu kunnen we beginnen aan de concrete invulling van alles

dag 1: huis - new york
dag 2: NY - NY
dag 3: NY - NY (4th of july)
dag 4: NY - Boston oppikken huurwagen op Newark - onderweg bezoek aan West Point
dag 5: Boston - Boston freedom trail
dag 6: Boston - Brunswick vuurtorens langs de kust
dag 7: Brunswick - Acadia Np namiddag walvisvaren vanuit Bar Harbor
dag 8: Acadia NP
dag 9: Acadia NP - White mountains (Randolph) bezoek Flume Gorge - 's avonds Moose spotten met een tour - reisgezel is helemaal verkikkers op de dieren
dag 10 White mountains - Lake Placid bezoek Moss glen falls - fabriek ben&jerry
dag 11: Lake Placid - Watkins Glen state park
dag 12: Watkins Glen state park - Niagara Falls
dag 13: Niagara Falls - Cuyahoga Valley NP
dag 14: Cuyahoga Valley Np - Pittsburg
dag 15: Pittsburg - lancaster bezoek memorial flight 93 en Gettysburg
dag 16: lancaster - philadelphia
dag 17: philadelphia - shenandoah np (langs great falls park)
dag 18 shenandoah
dag 19: shenandoah np - washington
dag 20: washington
dag 21: washington
dag 22: washington - thuis
analogkid
Amerikakenner

Bericht door analogkid »

Heerlijke reis, jaloers :clap: ik hoop dat je ook elanden ziet! Wij hebben er veel moeite voor moeten doen. Zelfs een eland in gevangenschap (Parc Omega) konden wij niet spotten. Uiteindelijk aan het eind van een moose safari bij Moosehead Lake een elandvrouwtje met kalf gespot. Ik was al bijna zo ver dat ik begon te geloven dat elanden een soort mythisch dier was, alleen verzonnen om er merchandise van te kunnen verkopen! :lol: Nadat we de eland gespot hadden, kwamen we er prompt nog een tegen langs de kant van de weg.....
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

Hoi dafkapin,

Leuke reis heb je in het vooruitzicht! Je route is tot aan Watkins Glen gelijk aan wat wij deze zomer gaan reizen. Mag ik weten welke hotels je hebt geboekt? Dan kan ik misschien wat inspiratie op doen :)
Groeten, Tessah
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben er twee jaar terug in totaal een tiental gespot in Rocky Mountains NP, en sindsdien zijn we er allebei verliefd op, al heeft mamsie het nog net iets erger zitten dan ik
ons gloriemoment was een moeder met kalf naast de weg, gewoon jeep geparkeerd en ons op de rand gezet van de rivierbedding en gekeken (oja en heel veel foto's genomen, wat het kalf hilarisch vond, want hij zat iedere keer te kijken wat die onnozele tweevoeters toch aan het doen waren)

dit jaar in Yellowstone een stier met groot gewei gespot, vonden we ook speciaal, want in Yellowstone zie je ze toch niet zo vaak werd ons verteld

we overnachten in Randolph en vanuit dat stadje doen ze ook een Moose-safari, we zijn er wel op ingesteld dat de kans groot is dat we ze niet zien hoor, maar een mens kan maar proberen he, en de prijs is echt heel schappelijk
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Hier de reisgezel/mamsie van TS en absolute Moose groupie :D

Wat ik vragen wil : hoe zit het met muggen in de NP ? Zie je, ik ben nogal vlug allergisch aan hun beten. In andere topics werd er raad gegeven de muggenspray te kopen in de USA.Wat zijn de beste winkels daarvoor ?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Off Deep Woods hadden wij.
Gekocht bij Walmart maar je kunt het in elke supermarkt wel krijgen volgens mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer