Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Bas560SEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Isis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Bericht door Bas560SEL »

Als je toch in Washington bent, dan zou ik ook een bezoek brengen aan Annapolis. Zeer leuk plaatsje met veel historie en bezoek aan de naval academy ernaast is ook erg leuk, kun je gewoon overheen lopen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik heb dat al wel in gedachten gehad maar ben bang dat ik helemaal teveel ga doen. Ik had al gedacht om via dat eiland naar Virginia Beach te touren. Nabij Washington is ook nog veel te zien. We moeten keuzes maken... Helaas
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Stacebeesie gaf me via FB wat tips die ik hier wil plaatsen omdat ik er ook wat aan heb... en missschien anderen ook.
Orlando en Washington in 1 vakantie denk ik dat dat erg ambitieus is. Het is een erg groot stuk van Amerika die je in die dagen wilt stoppen. Maar dat is mijn idee natuurlijk. En ik ken je kinderen natuurlijk niet. Maar ik zou het persoonlijk wat avontuurlijker maken. Misschien ergens raften in de bergen. Of wel die swing bridge. of gewoon vliegeren op het strand. Ik noem maar een zijstraat. Het oosten is gewoon anders dan het westen. Als je van hoogte punt naar hoogte punt rijdt krijg je niet die beleving. Maar als je in de omgeving beleeft dan pas ervaar je het zuiden. Althans dat denk ik. Ga met een jeep die paarden achterna op het strand van Corolla ipv naar het Wright brothers museum. Voor kinderen (en voor ouders denk ik ook) meer een belevenis dan het museum. Beklim de vuurtoren bij Bodie island ipv helemaal naar Hatteras te rijden. Hou het dichter bij elkaar.Dan kan je ook nog van het strand genieten. Het zijn zo maar een paar grepen die ik zelf anders zou doen. Maar het is erg persoonlijk natuurlijk. Misschien wil jouw zoon al jaren piloot worden en dan is het wright brothers museum erg leuk.

Met de pont varen in de Outerbanks is erg leuk ook. En helemaal niet duur. Voorheen zelfs gratis. Ocracoke is een beetje het Key west van de Outerbanks. En de tocht er naar toe is erg leuk, zeker in de zomer. Maar dat vraagt meer dagen. Hilton Head in South Carolina is ook erg leuk. Prachtige stranden. Clingmans dome is eigenlijk het beste met zons ondergang. Dan pas zie je het blauwe van bleu Ridge door het licht. Cades cove is leuk, maar probeer daar erg vroeg te zijn. Of ga er heen op de dagen dat het alleen open is voor fietsers. Wij reden in een soort van file over de loop. Ook leuk, maar maakt de ervaring heel anders dan de keer dat we er super vroeg waren en de mist over de meadow hing. Zoals ik al zei, als je van hoogte punt naar hoogte punt rijdt zoals in het westen zul je het niet als een wauw vakantie ervaren. De natuur is hier anders. Geen grand canyon waar je van achter overslaat. het is meer het beleven. Althans dat is het voor mijn gevoel. Misschien denk je daar zelf heel anders over Even goede vrienden

maar dat wilde ik je proberen duidelijk te maken. Voor mijn gevoel is op sommige plaatsen in je planning wat Seen this done that. Niet overal hoor, zoals het zwemmen met de manatees is erg leuk, Maar de dolfijnen zien in Clearwater beach?
Of misschien zijn jullie daar al eens geweest? Wij zagen trouwens elke keer in het kleine haventje van Sullivans island dolfijnen als de vissersboten binnen komen.
Dat is bij Charleston.
We hebben ze ook gezien zwemmend aan de kade bij de French Quarter in Charleston. (Daar waar de ananas fontein is.) Maar in het haventje van Sullivans island zie je ze heel dicht bij. De vissersboten komen terug rond 10-11 uur en gaan dan hun vis schoonmaken. En gooien de leftovers over boord en de pelikanen en de dolfijnen komen daar op afSunset over de Marshes is daar prachtig.
Dank Staciebeesie
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Staciebeesie zou jij er de voorkeur aan geven om vanuit Williamsburg minder die hoek van de stranden in te gaan maar misschien naar Pocosin Lakes National Wildlife Refuge (Pettigrew SP) (144 miles 3-3,5 uur) te rijden en dan volgende dag naar Huntington Beach SP (271 miles bijna 6 uur) en de dag erna daar Charleston (80 miles 1,5 uur) Boone plantage bezoeken.
EVen op rij

dag 17 Washington - Williamsburg
dag 18 Williamsburg
dag 19 Williamsburg - Pettigrew SP 144 miles (avond beren...??)
dag 20 Pettigrew - Huntington Beach SP 271 miles
dag 21 Huntington Beach - Charleston 80 miles
dag 22 Charleston
dag 23 Charlestton - Savannah
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zoals je weet gaan wij over drie weken die kant op en een stuk van jouw route rijden. Misschien even wachten met de plannen en zien en lezen hoe onze ervaring was en wat we gedaan hebben. :wink:

Wij gaan bijvoorbeeld ook naar Assateaugue national seashore, daar lopen ook nog wilde ponies en daarna naar Outer Banks en Pettigrew State park. Je kunt dan onze ervaringen lezen en bepalen of het ook wat voor jullie is.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja dat is een goede tip Marja.

Ik zou Williamsburg rijden over de 12 tot aan Nagshead (Je ziet dan het Wright brothers monument, rijdt door Corolla, Duck en Bodie lighthouse) en dan naar Pocosin.
Pocosin is trouwens een dirt road.... Belangrijk detail met een camper besef ik me nu. Mattamuskeet is denk ik beter te doen met de camper.
Pocosin, Aligator river (gravel road) & Matamuskeet daar zijn de beren zeg maar. Met de grooste concentratie in Pocosin.
Matamuskeet heeft een leuke board walk en mooi meer. Goed voor zonsondergangen.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Staceybeesie schreef: Pocosin is trouwens een dirt road.... Belangrijk detail met een camper besef ik me nu. Mattamuskeet is denk ik beter te doen met de camper.
En dat zegt ze nu :roll: :shock: :mrgreen: :lol:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wel mooie info allemaal (oei dirtroad dan zeker even in de gaten houden) en ik houd jouw blog in de gaten Mar.. Ook wat betreft camping Washington enzo.
Veel plezier

De route die Staciebeesie aangaf had ik ook gedacht (dus niet helemaal Outerbanks maar wel stukje strand en daar overnachten als kan. Maar misschien dus Pettigrew SP. Ach ik puzzel nog even. Heb ik ook zitten doen met BRP Daar plaats ik later nog wat over, staat nog niet helemaal op een rijtje maar krijg al wat beter beeld met MarenKo info's erbij wordt dat nog beter denk ik. :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Marenko schreef:
Staceybeesie schreef: Pocosin is trouwens een dirt road.... Belangrijk detail met een camper besef ik me nu. Mattamuskeet is denk ik beter te doen met de camper.
En dat zegt ze nu :roll: :shock: :mrgreen: :lol:
Volgens mij komt het bij jullie wel goed nu toch :wink:
Het is wel allemaal vlak, maar met gravel. Niet zoals in Moab :mrgreen:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Volgens mij, als ik het goed gezien heb, is het stuk naar Pettigrew ook al gravel. :wink: we doen wel rustig aan en dan komt het vast goed. Wij zijn altijd erg netjes, wat niet mag dat doen we niet :lol: Tot nu toe dan, als ik de verslagen van Rob lees dan geloof ik dat wij ook maar wat meer "gravel" gaan rijden. :wink:

Isis: ik weet niet hoe het in de zomer is, maar in de periode waarin wij gaan zijn in de weekenden de state en nationale campgrounds op assateaugue, Great Smokey mountains en Blue ridge park way helemaal vol geboekt. Misschien ook iets om straks rekening mee te houden.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Fijn dat je dat laat weten. Als ik perse ergens wilt staan boek de camping (zoals op Cades Cove). Anders neem ik de gok als er ook een plaats met campings in de buurt is.
Ik ga het in het voorjaar goed uitpluizen hoe het met campings zit eerst de route maar eens goed op poten zetten. Ik kan dan ook wat met jou verslag. En evt zelfs camping boeken voor de zekerheid. Ik begrijp dat het in zomer soms flink kan regenen en dan kan ik me voorstellen dat je een stuk gata rijden ipv wandelen.. Ergens wil ik dus ook nog flexibel blijven.

WE plannen de GSMnp / BRP / Shenandoah wel door de week misschien scheelt dat 'iets'.

De uitjes die we inmiddels op lijstje hebben staan kosten bij elkaar al een lieve duit... zit al op $1600 (met 2 dg Universal erin). Ff sparen dus
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Alle basics zinn geboekt. De vlucht (United/ Luft Hansa) vanaf Amsterdam, de camper een C27-30 ft Road Bear van Orlando, en het Floridays hotel voor 3 nachten aan het einde van de reis. Dit hotel vonden we via bookings en had een goede beoordeling op tripadvisor. We hebben daar een 2 kamer suite geboekt rechtstreeks vij het hotel incl resort fee.
De vlucht en camper zijn via Travelhome geregeld. Het kwam ons allemaal wat degelijker over dan tioga tours, zij hadden ook alleen veel duurdere vluchten vanaf Amsterdam. We wilden toch liever niet van Brussel vliegen vanwege onze 26uur delay in 2012. Vanuit AMS gaan toch meer vluchten en zijn dus meer alternatieven dan Brussel.

In het blog heb ik voor alle stukjes van de reis al een idee gemaakt, met links naar activiteiten ter plaatse. Dus mensen met plannen die kant op kunnen er ook uit putten.

Ik heb twee campings geboekt, op St Joseph peninsula state park en op Stone Mountain park campground. Bij de laatste via mail en het laatste stuk telefonisch omdat je niet elektronisch het kunt regelen. Ik mocht ook mijn cc gegevens per mail opsturen ja hee ik ben gekke henkie niet. Dus even gebeld in 5 min geregeld omdat ze alle gegevens al wel had.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Isis, voor het geval het niet helemaal duidelijk was. Jullie Stone Mountain is een ander state park dan Stone mountain state park waar wij geweest zijn. Dat je straks niet denkt dat het er heel anders uit ziet :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wacht ff waar lag dat van jullie dan? Dichterbij DC?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Eigenlijk aan de Blue ridge parkway, tussen Boone en Roanoke.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Was de moeite waard? Want we komen daar wel langs, of er tijd is en zin... Weet ik niet. Ik ben trouwens in contact met Mike Dunn voor een wandeling. Lastige is dat ie zegt dat we. Iet met 4 in zijn auto passen, en dus grotere moeten hebben of huren... dan wordt het beetje duur. Passen we niet met 3 achterin? Wij zijn gewone slanke nederlanders. :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nee, er zijn maar twee stoelen achterin. En bij ons was die stoel eruit vanwege alle spullen die hij bij zich had.
Ik had begrepen dat hij bezig was met ander vervoer, maar weet natuurlijk niet of hij dat al heeft als jullie er zijn.

en voor Stone Mountain: lees ons verslag er maar op na.
Staceybeesie
Amerika-expert

Er zit in Kitty Hawk een Enterprise, wij hebben daar ooit een 4x4 gehuurd om op het strand van Corolla (obx) de wilde paarden te zien.
Wellicht een optie omdat te combineren?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het huren van een auto zal geen probleem zijn. Maar dan gaat het voor ons 4 behoorlijkin de papieren lopen, $250-300 wordt wel beetje veel voor een middag. Ook al kan ik me voorstellen dat hij dan niet eens veel verdiend.
Staceybeesie
Amerika-expert

Waarom maar een middag?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer