Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie van de twee

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Als huis nummer 1 een garage had, zou de keuze voor mij heel makkelijk zijn. Maar doordat ie dit niet heeft....tja.
Hier in de omgeving is het ook echt vrij ongebruikelijk dat je een nieuw huis koopt cq laat bouwen zonder garage.
Ben het met Staceybeesie eens dat dat het huis moeilijker verkoopbaar kan maken. Maar misschien is het in jullie omgeving wel gebruikelijk, en dan ligt het dus weer anders.
En voor de kou / sneeuw is het hier niet eens nodig om de garage vast aan het huis te hebben (afgelopen winter maar 4 uurtjes sneeuw gezien, en was na 1 uurtje allemaal al weer weg.

Maar verder is 1 een dus super huis, met een heerlijke front porch.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Moeilijke keuze eigenlijk. Ik zou geen van beide kiezen. Ik vind Cape God wel beter dan de Ranch. Dit omdat ik zou gaan voor de master bedroom die aan de ene kant van het huis is en de rest van de bedrooms aan de andere kant. Ik weet niet hoeveel mensen er moeten wonen en hoeveel gasten je krijgt. Maar persoonlijk vind ik het idee van die slaapkamers ver uit elkaar wel prettig. Ook de aparte living room en family room vind ik fijner.
De Ranch lijkt me weer beter qua inpandige garage. Gebruik je die niet voor je auto dan kun je er altijd een boel tuinspullen e.d. in opbergen. Ik weet niet hoe het klimaat bij jullie is, maar als het 's winters veel vriest dan is het toch handig dat je niet elke morgen moet krabben.

Dusseh...ik ga voor de Cape God mèt inpandige garage :-).

Wel leuk al die plattegronden hè? Hier is ook 1 van mijn grootste hobby's folders van makelaars doorspitten en kijken hoe men indelingen maakt. Hier in de buurt wordt veel gebouwd en dan is het leuk om af en toe eens binnen te gaan kijken als de houtskeletbouw er eenmaal staat. Pas dan krijg je ècht een indruk van de grootte van de ruimtes.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

De Cape Cod lijkt meer flexibiliteit (en dus potentie voor waardestijging) te bieden. Met de unfinished floor kun je daar veel meer dan bij de Ranch. Ook oogt de Cape Cod (naar mijn smaak) aantrekkelijker dan de Ranch, zeker omdat de garage daar zo prominent naar voren uitsteekt.

Mocht je voor de Ranch kiezen, dan zou ik overwegen om slaapkamer 4 met de bijbehorende badkamer in te ruilen voor een grotere woonkamer. Of eventueel alleen die badkamer opdoeken en de slaapkamer als hobbyruimte of zo gebruiken. Ik vind de locatie van die slaapkamer + badkamer nogal vreemd.

Maar ja, verder is het natuurlijk vooral een kwestie van persoonlijke smaak. En over smaak valt niet te twisten. Zeggen ze...
Life is good in the Tarheel State.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als je geen kinderen hebt zal het niet uitmaken of de slaapkamers ver van de master bedroom liggen, maar met kinderen is het niet handig.
Ik zie wel hoe het een moeilijke keus is. De Cape Cod's vindt ik altijd zo mooi, maar ik in dit geval zou mijn keus op de ranch vallen.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Leuk he, plattegronden van huizen ! Er staat hier ook elk weekend een model met plattegrond in de krant en dan zit ik dat ook in gedachten op te bouwen en 'aan te passen'.
Hier in CA is een huis beter verkoopbaar als het gelijkvloers is, overigens.
Wij hebben inderdaad de MBR aan de ene kant en andere slaapkamers aan de andere kant, hetgeen privacy bevordert.
Wat ik in beide modellen weer helemaal niks vind, is de laundry room. Maar hier in mijn huis is die nog kleiner ! Bouwers/architekten schijnen niet opgepikt te hebben dat de nieuwe ecologisch verantwoorde voorladers echt joekels zijn. Toen wasser/droger hier afgeleverd werd dachten we even dat ze terug moesten. Maar met wat duwen en trekken lukte het net - wel kan ik nu mijn achterste ternauwernood keren daar en moet met boodschappen uit de garage en dan via de voordeur naar binnen. (De koelkast ging overigens ook maar net door de achterdeur, vandaar mijn opm. over de dubbele voordeur.)
Een echte laundryroom dat lijkt me fantastisch, met ook een soaking tub, ruimte voor een tafel om de was te vouwen, ruimte voor drogen van wat niet in de droger mag, ruimte voor wasmanden, ruimte voor kastjes, ruimte voor de strijkplank enz.
Verder zou ik eens informeren hoe het bij jullie zit met subsidies en rebates voor zonneenergie. Er zijn nu dakpannen met ingebouwde cellen heb ik gezien. En mocht je ergens tegels op de vloer nemen dan zou ik aan vloerverwarming denken, ik las dat dat behoorlijk energie kan sraren vergeleken met forced air.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet lang geleden hebben wij een tentoonstelling over zonne-energie bijgewoond en ik weet, dat Virginia inderdaad subsidies heeft voor mensen, die dit op hun huis installeren. Als ons huis nog gebouwd zou moeten worden, zouden we er zo voor gaan.
Wat de laundry room betreft, die hebben wij boven, naast de slaapkamers, fantastisch! En we hebben een voorlader, ook erg handig. Wat op mijn wenslijstje staat is een mudroom, maar dat is vooral vanwege de kinderen, alle vieze schoenen, kleren e.d. kunnen daar kwijt. Ach, er valt altijd wel wat te wensen (en ik blijf in dit huis wonen tot het einde mijner tijden, dus het is wat mij betreft hypothetisch ;)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een echte laundryroom dat lijkt me fantastisch, met ook een soaking tub, ruimte voor een tafel om de was te vouwen, ruimte voor drogen van wat niet in de droger mag, ruimte voor wasmanden, ruimte voor kastjes, ruimte voor de strijkplank enz.
Dat is mijn droom! Geweldig lijkt me dat. Vrienden van ons bouwen een nieuw huis in Californië en hebben er één in aanbouw. Mét wel twee wasmachines én twee drogers en heel veel kastjes met van die rijbakken voor de was er onder. Geweldig.

Ze hebben ook vijf kids hoor, dus was genoeg.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

oortjes schreef:Een echte laundryroom dat lijkt me fantastisch, met ook een soaking tub, ruimte voor een tafel om de was te vouwen, ruimte voor drogen van wat niet in de droger mag, ruimte voor wasmanden, ruimte voor kastjes, ruimte voor de strijkplank enz.
Toen ik dit las moest ik even denken aan het huis van mijn tante in Californië. Afgelopen zomer ben ik er nog geweest. Haar laundryroom is voldoet nl. precies aan jouw wensen. :lol: Ik had er nooit zo bij stilgestaan maar haar laundryroom is inderdaad heel erg ruim met extra kasten, ruimte om de was te vouwen, een strijkplank. Helaas heb ik er nooit een foto van gemaakt (wel van het huis) anders zou ik het even kunnen laten zien.

Oh ja, ze gaat verhuizen, hint, hint... :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mmmm, da's niet eens zo'n slecht idee als je er ruimte voor hebt, twee wasmachines - je kunt dan verschillende soorten tegelijk draaien.
Zo ken ik iemand met twee vaatwassers in de keuken, die ruimen ze niet uit (zoals wij dat doen), maar ze gebruiken de ene leeg en laden de andere tegelijkertijd vol. Je moet er maar op komen.
Ook zie ik in echt sjieke huizen altijd twee ovens boven elkaar, plus een microwave erbij.

Wat ik ook in mijn droomhuis wil: kastruimte, veel kastruimte, meer dan de bouwers/architekten nu plannen. Zo staan bij ons de strijkplank en de stofzuiger in de logeerkamer geparkeerd - toen mijn moeder hier kwam logeren moest ik ze noodgedwongen bij ons in de slaapkamer zetten. Ja ik weet het, luxeproblemen, maar toch bezopen in een huis van bijna 2200 sq.ft. Met (te)veel 'loze' ruimte want ja dat toont. (En wat zou ik strijkplank en stofzuiger handig in de grote laundryroom kunnen zetten !)
Wel ben ik zeer blij met mijn giga aanrecht - eerst dacht ik dat het te groot was maar van die gedachte ben ik snel teruggekomen ! Ook hebben wij een apart kraantje voor drinkwater - dat water gaat eerst door een ceramisch filter.

He Petra, dat heb ik in ons (huur)huis in IL ook gehad: de laundryroom op de 2e verdieping. De verhuizers vonden het beduidend minder geslaagd. Maar mij beviel het inderdaad uitstekend.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Wat op mijn wenslijstje staat is een mudroom, maar dat is vooral vanwege de kinderen, alle vieze schoenen, kleren e.d. kunnen daar kwijt.
Zo gek is dat helemaal niet. Toen mijn oom en tante (mijn oom leeft inmiddels niet meer) hun huis begin jaren negentig lieten bouwen, werd er een extra garage met toilet bij gebouwd waar mijn oom zijn pickup kon parkeren en zich om kon kleden. Ze verbouwden walnoten en als mijn oom dan van de boomgaard thuiskwam kon hij zich daar omkleden was hun gedachte. :wink:

Roland

rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey Ik zou zeker voor de Garage(s) gaan, niet voor de verkoop, maar gewoon voor het gemak.
Ook vind ik de Ranch wat beter ingedeeld, ik ben het er echter mee eens dat huis 1 er op de foto wat beter uitziet, maar je kunt de gehele buitenkant veranderen door andere stenen/vinyl/shingles te pakken.

Ga goed over het plan heen en verander wat JIJ wilt voordat je een contract tekent (maak het custom voor jouw). Ik bedoel vooral hoe de deuren, verander een kast naar jouw maten, maak een kamer groter/kleiner, laat alles boven al H&C en Plumbing voorbereiden, ook al wil je de ruimtes "nog" niet gebruiken als kamers. Laat ze een Loadcenter plaatsen die later ook de bovenkamers aankan zonder een extra kast te hoeven plaatsen, etc........

Ik heb hier 3 huizen gebouwd die hetzelfde plan gebruikte en alle 3 de mensen hebben een compleet ander interieur en exterieur nu, allemaal gebaseerd op dat ene plan!

Ook zou ik eens kijken op b.v. coolhouseplans.com of je niets anders leuks kunt vinden!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Wat op mijn wenslijstje staat is een mudroom, maar dat is vooral vanwege de kinderen, alle vieze schoenen, kleren e.d. kunnen daar kwijt.
Goh bestaat dat ook al ... dat staat nu ook op mijn wenslijstje ;)
Sandy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandy schreef:
Goh bestaat dat ook al ... dat staat nu ook op mijn wenslijstje ;)
In Nederland noemen ze dat een klompenkot :whistling: :hilarious:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Rob schreef:
Sandy schreef: Goh bestaat dat ook al ... dat staat nu ook op mijn wenslijstje ;)
In Nederland noemen ze dat een klompenkot :whistling: :hilarious:
En in Noordholland noemen wij dat een klompenhos! 8)
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

En in Noordholland noemen wij dat een klompenhos!
Uit mijn jeugd (btw niet alleen uit mijn jeugd, je hebt ze nu nog) herinner ik me de huizen met veelal een "bijkeuken", waar vaak ook de badkamer/toilet waren én de wasmachine, maar die tegelijkertijd fungeerde als "mudroom". Een "multifunctionele room". :D Erg handig!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, die hebben wij nog steeds :lol: Alleen het toilet en de douche zijn er niet bij, maar de wasmachine, schoenenkast, kapstok en twee héle grote schoonloopmatten zijn er wel hoor. En altijd staan er klompen, minimaal twee, maar soms ook wel vijf paar.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Adriane schreef:Uit mijn jeugd (btw niet alleen uit mijn jeugd, je hebt ze nu nog) herinner ik me de huizen met veelal een "bijkeuken", waar vaak ook de badkamer/toilet waren én de wasmachine, maar die tegelijkertijd fungeerde als "mudroom". Een "multifunctionele room". :D Erg handig!
Klopt, tot voor een aantal jaren terug hadden mijn ouders die ook. :D Wasmachine, droger, vriezer en zelfs een keukenblok (geplaatst nadat we thuis een nieuwe keuken kregen). Een grote ruimte waar ook nog eens de jonge honden verbleven als we weer een nestje hadden.

Toen mijn broers, zussen en ik al lang en breed het huis uit waren, is de bijkeuken verbouwd tot een slaapkamer voor mijn ouders (+ douche) zodat mijn moeder niet meer constant trap hoefde te lopen.

Roland

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nr.2

Puur en alleen voor de garage in huis,die kan voor mij als autoliefhebber niet groot genoeg zijn. :D
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Adriane schreef:
En in Noordholland noemen wij dat een klompenhos!
Uit mijn jeugd (btw niet alleen uit mijn jeugd, je hebt ze nu nog) herinner ik me de huizen met veelal een "bijkeuken", waar vaak ook de badkamer/toilet waren én de wasmachine, maar die tegelijkertijd fungeerde als "mudroom". Een "multifunctionele room". :D Erg handig!
Nancy heeft dat ook inderdaad. Een kleine ruimte aan de keuken vast (wel met deur ertussen) waar de droger en wasmachine staan, keukenblok, wasrekje, en zelfs een toilet inderdaad!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Dit hoop ik ooit echt eens te doen. Mijn eigen Amerikaanse huis te laten bouwen.

Heb je inmiddels al een keuze kunnen maken? Ikzelf vind de indeling van de Ranch praktischer dan die van Cape Cod. En ik hou wel van garages.

Succes met de keuze.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer