Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik nou doen?
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Wat moet ik nou doen?
Hallo alle,
Ik wil dol graag naar amerika toe op vakantie!
Nu wil ik weten wat ik moet doen, ik ben 2 jaar geleden veroordeeld door de politierechter tot 26 uur taakstraf voor mishandeling en belaging wat 5 jaar geleden is gebeurd.
Taakstraf heb ik voldaan.
Het stelt lettelijk echt niets voor maar goed eigen schuld.
Wat moet ik nou doen met het esta formulier? Moet ik nou ja of nee invullen bij
B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities? *
Ik heb echt heel internet af lopen spitten maar geen echt duidelijk antwoord!
Of zit amerika er voor mij niet meer in???
Ik wil dol graag naar amerika toe op vakantie!
Nu wil ik weten wat ik moet doen, ik ben 2 jaar geleden veroordeeld door de politierechter tot 26 uur taakstraf voor mishandeling en belaging wat 5 jaar geleden is gebeurd.
Taakstraf heb ik voldaan.
Het stelt lettelijk echt niets voor maar goed eigen schuld.
Wat moet ik nou doen met het esta formulier? Moet ik nou ja of nee invullen bij
B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or have been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities? *
Ik heb echt heel internet af lopen spitten maar geen echt duidelijk antwoord!
Of zit amerika er voor mij niet meer in???
Re: Wat moet ik nou doen?
Dit is het officiele antwoord: je komt door je veroordeling niet meer in aanmerking voor het VWP.
Je moet nu voor ieder bezoek aan de US een B-toeristen visum aanvragen.
Voor een B-visum moet je kunnen aantonen: voldoende geld voor de hele vakantie, en binding met Ned. dermate - denk eigen huis, een baan, een studie - dat er geen kans op is dat je na afloop van de visum periode toch in de US blijft.
Lees eens wat meer onderwerpen op dit forum door over VOG, Uittreksel crimineel register Min. van Justitie, en soortgelijke ond.
Ook zijn er de nodige ond. over aanvragen van een B-visum. Onderschat de vereisten hiervoor niet.
Je moet nu voor ieder bezoek aan de US een B-toeristen visum aanvragen.
Voor een B-visum moet je kunnen aantonen: voldoende geld voor de hele vakantie, en binding met Ned. dermate - denk eigen huis, een baan, een studie - dat er geen kans op is dat je na afloop van de visum periode toch in de US blijft.
Lees eens wat meer onderwerpen op dit forum door over VOG, Uittreksel crimineel register Min. van Justitie, en soortgelijke ond.
Ook zijn er de nodige ond. over aanvragen van een B-visum. Onderschat de vereisten hiervoor niet.
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie! Ik ben helemaaaaal niet thuis in visums enzovoorts!
Waar moet ik dit aanvragen hoe???
Waar moet ik dit aanvragen hoe???
Bij het Amerikaans consulaat. Wel een afspraak maken eerst.
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Oke,
Moet ik dan dat nummer bellen waar voor ik moet betalen?
Hoe doe ik dat dan als ik nog niks geboekt heb, ik wil eerst zeker weten dat ik toegelaten word voor ik ga boeken.
Wat moet ik allemaal meenemen naar die instantie? ik lees dingen over 10000 op je bankrekening enz enz????
Moet ik dan dat nummer bellen waar voor ik moet betalen?
Hoe doe ik dat dan als ik nog niks geboekt heb, ik wil eerst zeker weten dat ik toegelaten word voor ik ga boeken.
Wat moet ik allemaal meenemen naar die instantie? ik lees dingen over 10000 op je bankrekening enz enz????
Kijk eens een paar postings eerder.
- bedeve
- Amerika-expert
Kijk nou eerst eens met hulp van de "zoek " functie rond in dit forum.V8juniorv8 schreef: Wat moet ik allemaal meenemen naar die instantie? ik lees dingen over 10000 op je bankrekening enz enz????
De eerste vragen als "waar moet ik wezen " enz,enz,enz,enz (etc ) vind je dan allemaal al eerder beantwoord.
Gaat er een wereld voor je open.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Laat ik het anders vragen, als ik een bewijs van goed gedrag aanvraag en ik krijg hem, kan ik op die vraag nee invullen?
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Nee, hier zit je voor de rest van je leven aan vast.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Oke oke, maargoed voor een lichte mishandeling ( 1schop ) zonder letsel is het toch niet zo dat ik nooit meer naar amerika kan????
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je kunt wel naar Amerika mits je een visum krijgt.
Let wel op de manier waarop je over het gebeurde spreekt tijdens je gesprek. Nu doe je nogal makkelijk erover en alsof het niets voorstelt maar zo zullen zij het niet zien.
Let wel op de manier waarop je over het gebeurde spreekt tijdens je gesprek. Nu doe je nogal makkelijk erover en alsof het niets voorstelt maar zo zullen zij het niet zien.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
de nederlandse vertaling:V8juniorv8 schreef:Wat moet ik nou doen met het esta formulier? Moet ik nou ja of nee invullen bij
B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens
- een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad
- of een overtreding met betrekking tot een verboden stof;
- of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg;
- of bent u handelaar in verdovende middelen geweest;
- of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten?
Ik neem aan dat je niet iemand aanviel met het doel om iemand te doden, te verkrachten, te beroven of ernstig letsel te bezorgen en dat je ook geen wapen gebruikte? Want dan kun je gewoon NEE invullen op je ESTA. Verder ook niet over hebben bij binnenkomst. Je hebt je taakstraf gedaan en daarmee is het klaar.What are offenses or crimes of moral turpitude?
The explanation that appears beside Question B) on the ESTA Application is - Crimes involving moral turpitude - Such offenses generally involve conduct which is inherently base, vile, or depraved and contrary to the accepted rules of morality and the duties owed to persons or society in general. There are factors, such as the age of the offender or the date of the offense, that may affect whether an offense will be considered a crime involving moral turpitude for purposes of the Immigration and Nationality Act.
On the United States Department of State website, these categories of crimes are listed as crimes of moral turpitude -
Crimes against Property
Crimes involving Fraud or Evil Intent namely Arson, Blackmail, Burglary, Embezzlement, Extortion, False pretenses, Forgery, Fraud (both Statements to induce Fraud and actual Fraud), Larceny (grand or petty), Malicious destruction of property, Receiving stolen goods (with guilty knowledge), Robbery, Theft (when it involves the intention of permanent taking), Transporting stolen property (with guilty knowledge)
Crimes Committed Against Governmental Authority
Bribery, Counterfeiting, Fraud against revenue or other government functions, Mail fraud, Perjury, Harboring a fugitive from justice (with guilty knowledge), Tax evasion (wilful)
Crimes Committed Against Person, Family Relationship, and Sexual Morality
Abandonment of a minor child (if wilful), Adultery, Assault (with intent to kill, commit rape, commit robbery or commit serious bodily harm), Assault (with a dangerous or deadly weapon), Bigamy, Paternity fraud, Contributing to the delinquency of a minor, Gross indecency, Incest (if the result of an improper sexual relationship), Kidnapping, Lewdness, Manslaughter (Voluntary or Involuntary if reckless), Mayhem, Murder, Pandering, Prostitution, Rape (including "Statutory rape" by virtue of the victim's age)
Attempts, Aiding and Abetting, Accessories and Conspiracy
An attempt to commit a crime deemed to involve moral turpitude, Aiding and abetting in the commission of a crime deemed to involve moral turpitude, Being an accessory (before or after the fact) in the commission of a crime deemed to involve moral turpitude, Taking part in a conspiracy (or attempting to take part in a conspiracy) to commit a crime involving moral turpitude
For further details, refer to the U.S. Department of State Foreign Affairs Manual Volume 9 - Visas: 9 FAM 40.21(A) N2 Moral turpitude
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tja, daden hebben gevolgen....al lijkt het er op dat je er dit keer mee weg komt.V8juniorv8 schreef:Oke oke, maargoed voor een lichte mishandeling ( 1schop ) zonder letsel is het toch niet zo dat ik nooit meer naar amerika kan????
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Bedankt njit.
Engels ik geen sterke vak dus het engelse gedeelte zal ik niet helemaal begrijpen!
Verder niks zeggen bij binnenkomst? Hoe gaat dit in zijn werk dan? Word iedereen ondervraagd ofzo????
Engels ik geen sterke vak dus het engelse gedeelte zal ik niet helemaal begrijpen!
Verder niks zeggen bij binnenkomst? Hoe gaat dit in zijn werk dan? Word iedereen ondervraagd ofzo????
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Wel verwarrend jij zegt nee invullen als ik geen letsel wilde veroorzaken enzo em paar antwoorden hier boven zegt iemand ja invullen
"Assault (with intent to kill, commit rape, commit robbery or commit serious bodily harm), Assault (with a dangerous or deadly weapon)" het dikgedrukte is toch wel aan de orde hier? Of geef je iemand een schop voor de lol? Hij is toch ook veroordeeld? Zie hier.
TS moet gewoon "Ja" invullen en een visum aanvragen volgens de regels die ervoor gelden om zonder problemen Amerika binnen te komen. Doet TS dat niet, ook prima, maar dan loop je dus het risico om niet toegelaten te worden.
TS moet gewoon "Ja" invullen en een visum aanvragen volgens de regels die ervoor gelden om zonder problemen Amerika binnen te komen. Doet TS dat niet, ook prima, maar dan loop je dus het risico om niet toegelaten te worden.
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Pfff moeilijk man ff een visum aan vragen duurt maanden! Ik ga zoiezo niks boeken als ik niet weet of ik word toegelaten
@V8juniorv8, het is duidelijk dat de meningen op het forum verdeeld zijn. Je hebt nog twee opties om advies te vragen. Het consulaat bellen, dat kost €15, of de vraag stellen aan een immigration attorney in de VS, maar dat zal je wel in het Engels moeten doen. Helaas kan ik je ook geen sluitend antwoord geven.
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Dankje hockey!
Ik wil echt dol graag naar amerika op vakantie.
Vind het echt klote als ik geweigerd word, ooit moet ik er eens een keer geweest zijn in mijn leven.
Ik wil echt dol graag naar amerika op vakantie.
Vind het echt klote als ik geweigerd word, ooit moet ik er eens een keer geweest zijn in mijn leven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien een beetje vreemde vraag, maar aangezien het een taakstraf was vraag ik me af of je een strafblad hebt. Ik ben niet echt op de hoogte van het strafrecht in dit soort zaken.
Ik heb niet het idee dat ze het daar bij immigrations in kunnen kijken, maar mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat je 'safe' bent. Mocht dit wel zo zijn, dan denk ik dat je idd beter het via de officiele weg en dus een visum zult moeten proberen aan te vragen.
Ik heb niet het idee dat ze het daar bij immigrations in kunnen kijken, maar mocht dit niet zo zijn dan denk ik dat je 'safe' bent. Mocht dit wel zo zijn, dan denk ik dat je idd beter het via de officiele weg en dus een visum zult moeten proberen aan te vragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 9490 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie