Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goedkoop bellen van USA>NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Juliette
Amerika-ontdekker

Goedkoop bellen van USA>NL

Bericht door Juliette »

Ik ben recentelijk geemigreerd naar de VS, met de meeste famileleden heb ik contact via whatsapp en skype/facebook, mijn oma heeft echter geen computer/mobiele telefoon/internet en ik zou haar graag minstens om de week willen bellen.

Wie weet een goede en goedkope manier om dit te doen?
bedeve
Amerika-expert

Re: Goedkoop bellen van USA>NL

Bericht door bedeve »

Juliette schreef:mijn oma ;ik zou haar graag minstens om de week willen bellen.

Wie weet een goede en goedkope manier om dit te doen?
Met Skype kun je ook bellen Juliette.
Je zet daarvoor wat geld op je Skype account. Via CC of Paypal.
Ik bel vanuit mijn NL Skype account en reken dus in €.
Kost bellen naar een mobiel nr € 0.22 en naar een vastnummer €0.019 .
Dus voor $ 10.- kun je heel lang bellen.!!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

http://www.magicjack.com is ook een oplossing. 2 cent per minuut. Ik heb ook zo'n ding
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Kan je in de winkel niet van die long distance cards kopen? Je vindt deze in zowat elke winkel en als wij naar Amerika op vakantie gaan (wij wonen in Canada) koop ik deze daar ook altijd. Erg handig en die kan je zelfs gebruiken van een openbare telefoon, als dat nodig zou zijn. In Canada gebruik ik deze kaarten ook, je kan ze in de supermarkten kopen of in van die convenience stores zoals 7 Eleven en dergelijke. Er staat dan een gratis 1-800 nummer op dat je belt en je moet dan een code in geven en dan het nummer van diegene die je wil bellen. De kaarten die ik hier koop zijn meestal die van $20 en daar krijg ik 560 minuten voor om naar Belgie te bellen.

Sommige kaarten zijn wel beter dan anderen en geven je veel meer minuten. Ik weet niet welke je precies kan kopen in Amerika, maar kies eentje wat goed lijkt. Zorg er voor dat de dame aan de kassa deze activeert anders werken die kaarten niet. Ik heb zo'n paar verschillende kaarten geprobeerd en uiteindelijk uitgekomen bij die kaart waar ik 560 minuten krijg voor $20.

Succes ermee!
Ann
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Bedankt voor de tips! Heb net skype uitgeprobeerd en werkt prima, oma is weer gelukkig :P
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik gebruik al jaren OneSuite. Werkt ook prima.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Hallo computer(ervarings)deskundigen,
Vraagje:
Met m'n nichtje skype ik regelmatig via m'n ipad, maar met m'n zus hang ik toch liever ouderwets uren aan de telefoon. Nou zag ik dat ik via skype zoveel kan bellen als ik wil met Nederland, voor $4.99 per maand. Maar ik snap nog steeds niet hoe dat dan gaat. Ik heb gegoogled en op skype gekeken, en ze hebben het over een skype telefoon? Weet iemand hoe dat werkt? Ik ben echt niet computer illiterate maar toch begrijp ik het niet.... :oops:
Ik heb een landline (AT&T) en een router voor wifi.
Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik bel regelmatig met m'n moeder met een 'gewone' telefoon (net drukknopjes, heeft heel lang een telefoon met een draaischijf gebruikt, waar ik ook naar belde.

Gewoon een losse microfoon aan je computer hangen, of de ingebouwde microfoon (van een schootcomputer of Pad) gebruiken. Geld op je Skype rekening zetten en praten maar.

Legt zichzelf uit, vraag anders een teener (of jonger) in de buurt.

Zoek even op de Skype site waar je je geld heen moet sturen voor bellen naar een gewone telefoon. Je moet wel Skype neerladen en opzetten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Marion K schreef: Ik heb gegoogled en op skype gekeken, en ze hebben het over een skype telefoon? Weet iemand hoe dat werkt? Ik ben echt niet computer illiterate
Je hebt een voiptelefoon nodig,zelf gebruik ik deze met voipbuster ipv skype.
Je sluit hem aan op je landlijn en router(via een netwerkkabel), soms moet de router(éénmalig) hierop worden ingesteld door het openen van poort 5060.

Je kunt dan gebeld worden of bellen via skype (de groene oproeptoets kort drukken) of je landlijn (de groene oproeptoets lang drukken)

Router en telefoon zijn in te stellen door toegang via je browser, zie voor ip adressen en toegangscodes de gebruiksaanwijzing van de betreffende apparaten

Voor Voipbuster zijn er apps voor Iphone of Android, zodat je ook via je smartphone van voip gebruik kunt maken.
Een geschikte smartphone is al voor €100,00 verkrijgbaar
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marion K schreef: met m'n zus hang ik toch liever ouderwets uren aan de telefoon. Nou zag ik dat ik via skype zoveel kan bellen als ik wil met Nederland, voor $4.99 per maand.
Marion,
Je opent Skype en logt in op je account.
Als je account is ingeladen kijk je in de linker bovenhoek onder je accountnaam.
Boven je contactpersonen staan 4 logo's.
De 2e van links is een telefoonhoorn.
Toets op deze.
Rechts op scherm opent een toetsenbord.
Naast het toetsenbord staan teksten;
Betalen naar gebruik....
Met de gelegenheid om beltegoed te kopen ( de tekst in blauw is een link).
Daaronder ;
Betaal maandelijks vanaf...
Met de gelegenheid een abo op maandbasis te nemen. (de tekst in blauw is een link )

Zo kun je gewoon met je IPAD bellen naar iemands telefoon
Het is de meest optimale manier zowel met pc / notebook / tablet al dan niet met headset,als met een smartphone.
Ook Voip bellers raad ik aan het bellen via Skype uit te testen. Je zult horen dat het een verbetering is !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

Na een tijd Skype -> landlijn NL te hebben gebruikt, zijn wij overgestapt naar Voipbuster.com.

Het is goedkoper en wij vinden de kwaliteit ook beter. Via Skype werden we er nogal eens uitgegooid en de geluidskwaliteit was vaak ook niet zo best. Ik bel nu met mijn mobiel via Voipbuster. Het geluid is goed. Ook vanuit NL hoor ik dat het veel beter te verstaan is.

Ik vindt het ook prettiger als ik een telefoon in mijn handen heb ipv tegen een computer praat. We hebben het nog niet zo lang, maar de ervaringen op dit moment zijn beter in vergelijking met Skype -> landlijn
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Bedankt voor jullie advies! Ik ga het dit weekend allemaal uitproberen, Skype of voipbuster. :clap:
jummel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door jummel »

Freecall is ook een goeie!
Iets van 2 cent per minuut. Dan bel jij van je computer naar het vaste nummer van oma. Werkt goed!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik gebruik al jaren Google Voice. Naar NL kost 2 cent per minuut, via m'n 'gewone' (ouderwetse) telefoon. Ik moet wel de speciale code gebruiken, maar dat is niet zo'n probleem. Ik kan ook gemakkelijk vanaf m'n mobiele telefoon bellen via Google Voice, daar zijn geen extra kosten aan verbonden.

Ik heb het nummer verbonden met m'n land-line en m'n mobiele nummer, zodat als mensen naar m'n Google Voice nummer bellen beide telefoons gaan. Het is ook mogelijk om door te verbinden van m'n mobiel naar m'n vaste lijn en vice versa.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer