Je hebt gelijk, ik heb de startpost weer gewijzigd zodat daar de originele route staat. Dan slaan jullie reacties weer ergens op
De volle dag mammoth lakes leek me wel prettig omdat we daarvoor 2 lange reisdagen hebben. Eerst van de GC naar LV, dan een dag LV (die we misschien wel skippen als we de avond van aankomst ook LV nog in gaan), en dan weer een lange dag naar Mammoth Lakes. Hoe zou jij dit anders doen?
Hier de nieuwe route:
Bij het opvragen van de offerte bleek ineens dat Phoenix een dubbel zo hoog belastingtarief kent als Las Vegas, en 150 dollar meer one-way-kosten. Vervolgens hebben we de route aangepast naar Las Vegas-NP lusje-San Francisco.
1. Vlucht Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas - camper ophalen - boodschappen doen - Valley of Fire
3. Valley of Fire - Zion
4. Zion (Angel's Landing wandelroute)
5. Zion - Bryce
6. Bryce - Capitol Reef
7. Capitol Reef - Arches
8. Arches
9. Arches - Monument Valley
10. Monument Valley - Page (Horseshoe Bend)
11. Page (Antelope Canyon)
12. Page - Grand Canyon
13. Grand Canyon
14. Grand Canyon - Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas - Beatty (tussenstop) - Mammoth Lakes
17. Mammoth Lakes
18. Mammoth Lakes - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite (camping in het park)
19. Yosemite
20. Yosemite
21. Yosemite - San Francisco
22. San Francisco - Camper inleveren
Vragen die ik heb:
1. Aangezien we nu starten in Las Vegas zullen we een lus moeten maken. Is 'linksom', zoals ik nu gekozen heb, dan de beste optie? Of beter eerst naar de GC?
2. Is een early bird pakket nu wel of niet handig? We zijn handig, mobiel en zelfstandig genoeg om zelf transfers te regelen (taxi of OV), en hoeven het ook niet te doen voor het inleveren tot 15:00 ipv 11:00 omdat we de dag voor de inleverdag al in SF zijn. We zouden dan puur betalen voor het kunnen ophalen van de camper voor 12:00.
3. De vrienden waar me gaan hebben niet langer de tijd dan deze 22 dagen. Wij kunnen echter zelf nog een dag of 5 / 6 langer. We zouden dan van SF naar NY kunnen vliegen en daar de vakantie afsluiten.. òf na het inleveren van de camper in SF een auto huren en Highway 1 pakken richting Los Angeles en vanaf daar terugvliegen. Ik weet alleen niet of dat de beste besteding is van de week die we nog zouden kunnen gebruiken. Het liefst had ik die dagen in bovenstaande route als 'extra' gehad, maar dat gaat nu eenmaal niet. Los Angeles vond ik in 2001 niet echt een mooie stad, Highway 1 is wel de moeite waard, maar NY is natuurlijk ook gaaf. Wat te doen..
Ik heb inmiddels een nieuwe offerte opgevraagd bij TravelHome. Die blijkt volgens de online tool voor dezelfde periode een E27 camper aan te kunnen bieden voor een meerprijs van 40 euro t.o.v. een C25 camper. De E27 bij TravelHome is dan ook nog iets goedkoper dan de C25 bij TiogaTours, die inmiddels toch wat hebben afgedaan in mijn ogen. Benieuw waarmee TravelHome dus komt. Oh ja, nog een vraag

We zijn dus met 4 volwassenen, is de E27 camper van Cruise America wat jullie betreft dan de betere keus over de C25? Wat zijn de voor- en nadelen?