Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs halen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jaschaajax
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Rijbewijs halen in Amerika

Bericht door jaschaajax »

hallo, ik heb een Amerikaans en Nederlands paspoort en social security number maar woon altijd al in Nederland. Ik wil graag mijn rijbewijs halen in Amerika. Eens of twee keer per jaar bezoek ik mijn familie in New York. Mijn plan was om in de vakantie mijn ''learners permit te halen''. op de site van DMV(CBR) staat dat alles wat je hoeft te doen is naar het bureau toe om een oogstest en vragenlijst te doen. Maar ik zou dan mijn learners permit hebben en zou dan wanneer ik 17 ben in de zomervakantie mijn ''road exam'' halen. ik vraag mij alleen af hoelang die learners permit dan geldig is en of het uberhaupt mag van de wet. Is er iemand die hier meer van weet, of zelfs ervaring mee heeft.

grt. Jascha
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rijbewijs halen in Amerika

Bericht door smittenimmigrant »

Dag Jascha,

Volgens mij kun je alleen je rijbewijs halen in een staat als je ook ingezetene bent van die staat. Dat betekent dat als je er als toerist komt, je er geen rijbewijs kunt halen. Gezien je leeftijd heb je vermoedelijk nog geen Nederlands rijbewijs, dus je zult voorlopig ook in Amerika nog niet mogen rijden.

Deze link geeft je meer informatie: http://www.freshgreenlight.com/Getting- ... cense.html en dit citaat geeft volgens mij aan wat je graag wilt weten:
Are you a resident of another state or country?
If you are a resident of another state or country and hold a valid driver license there, you may legally drive in New York State and should not apply for a New York license. Apply for a New York license only after you become a resident of this state.
jaschaajax
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door jaschaajax »

dankjewel voor de reactie, alleen lijkt mij dat deze regel met ander doeleinde is opgesteld, namelijk dat je niet in een andere staat of land een rijbewijs heel goedkoop je rijbewijs kan halen en vervolgens hem omzetten in een NY rijbewijs. En stel een New Yorkse student is bijvoorbeeld voor een jaar naar Nederland. Dan moet het toch mogelijk zijn om voor die student in New York zijn/haar rijbewijs te halen, ook al is hij/zij niet woonachtig in New York...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@jaschaajax, waarom stel je de vraag niet rechtstreeks aan de DMV in NY?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik weet niet hoe het in NY geregeld is maar het lijkt mij dat je, net zoals in de meeste staten, bewijs moet geven dat je woonachtig bent op het adres dat je opgeeft. In mijn geval was dat dus een elektra rekening en een rekening van de watervoorziening met mijn naam erop. Dat lijkt me wat lastig als je niet in Amerika woont.

Maar als je het zeker wilt weten inderdaad even emailen vaan de DMV.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vraagsteller heeft een SS# en kan adres van familie gebruiken denk ik. Dus het zou mogelijk zijn ?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Maar dan zou die familie eerst moeten zorgen dat zijn of haar naam op die voorziening komt te staan. Bovendien heb je voor een learners permit onder de 18 ook een formulier nodig van de school waar je op zit ter bewijs dat je daar naar school gaat (school attendance). Wij hebben toevallig de afgelopen week onze 17 jarige zoon geprobeerd z'n learners permit te laten halen maar dat was niet mogelijk zonder dat bewijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer