Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezienswaardigheden in Philadelphia

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bezienswaardigheden in Philadelphia

Bericht door Dennis »

Ik heb zelf ook een reisvraagje... ik ga in december voor een korte reis naar de VS, waarbij ik ook een paar dagen in Philadelphia zal verblijven. Nu ben ik zelf nog niet eerder in deze stad geweest, dus vroeg ik me af: heeft er iemand ervaring met Philly en heb je wat leuke tips voor bezienswaardigheden etc? Wat moet ik absoluut zien als ik daar ben?
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Philadelphia

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dennis,

Dan ben je maar 3 uur rijden van ons vandaan :D . Een leuke stad ook, Philadelphia, echt wel een studentenstad. Gewoon door het oude centrum lopen is leuk. Natuurlijk zijn er de Liberty Bell en het Betsy Ross huis.

Eet een echte pretzel met gele mosterd en een Italian hoagie en een Philly steak and cheese (beiden sandwiches). Yum!

Behalve de stad zelf is het gebied rond Philadelphia interessant. Oa. Gettysburg, met het bekende burgeroorlog slagveld, Amish country waar de "Pennsylvania Dutch" (eigenlijk oorspronkelijk "Deutsch", dus niet Nederlands maar Duits) wonen en nog op 18e eeuwse manier leven en Hershey, waar de chocolade fabriek staat. Genoeg te doen daar!
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor de tips, Petra!

De Liberty Bell wil ik - als geschiedenisgek - natuurlijk zien, net als het Betsy Ross huis (alhoewel dat verhaal van hoe ze de allereerste Amerikaanse vlag maakte in 1776 nooit bevestigd is...)

Hoe ver is Gettysburg eigenlijk van Philly? Als "Civil War buff" zou ik er eigenlijk naartoe moeten, maar het is wel de vraag of het te bereizen is in die paar dagen die ik heb...

En hoe ver weg is het dichtstbijzijnde Amish dorp?
Dennis

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

afstanden

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dennis,

Ik heb eens op Mapquest gekeken en Philadelphia is ongeveer 140 mijl van Gettysburg en 80 mijl van Lancaster, wat in het midden van Amish country ligt. Amish country is meer iets waar je doorheen rijdt om de boerderijen en paard en wagens te zien. Vooral op zondag zijn ze veel onderweg naar de kerken. Verder is er veel toeristisch gedoe omheen waar wij nooit zo in geinteresseerd zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hmm, da's toch wel ver weg... dat zal wat lastig worden zonder auto. :-) Voor zover het er nu uitziet ga ik geen auto huren omdat ik daar voor een huwelijk van een vriend ben en die verzorgt het vervoer ook.

Naarmate de vertrekdatum naderbij komt zal dit allemaal wel definitiever worden...
Dennis

Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Dennis schreef:Hmm, da's toch wel ver weg... dat zal wat lastig worden zonder auto. :-) Voor zover het er nu uitziet ga ik geen auto huren omdat ik daar voor een huwelijk van een vriend ben en die verzorgt het vervoer ook.

Naarmate de vertrekdatum naderbij komt zal dit allemaal wel definitiever worden...
Zonder auto in Amerika is eigenlijk niet te doen. Je hebt dan nu wel het geluk, dat je vriend voor vervoer zorgt. Want bedenk wel, dat een auto daar bijna hetzelfde is als een fiets hier. Bij onze eerste trip, 11 jaar geleden, dachten we ook: Een auto hebben we niet de hele vakantie nodig. Dus we hadden in eerste instantie alleen een auto gehuurd voor de trip van Clearwater naar Miami. Maar dat hebben we toen al heel snel omgezet in een auto voor de hele vakantie. De staten in Amerika kun je ieder voor zich wat betreft oppervlakte bijna net zo zien als heel Nederland. Dus als je in 1 staat blijft, moet je denken: Zou ik in Nederland zonder auto op vakantie gaan? :roll:
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Dutch,

Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar in dit specifieke geval niet. Ik ga namelijk geen grote afstanden overbruggen tijdens mijn reis. Ik heb inmiddels de plannen verder uitgestippeld, en mijn reis gaat van Philly via New York City naar Washington DC en misschien een dagje Baltimore, alles zonder auto, totaal 11 dagen. Een vrij strakke planning. Tussen de drie steden kun je met de bus en de trein reizen en in de steden zelf (zeker NYC) is een auto toch ook niet het meest nuttige vervoermiddel. Daar neem ik liever de ondergrondse of de bus.
Dennis

prs
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door prs »

hey Dennis,
Philly is erg leuk om een keer gezien te hebben. De Libertybell en alle historische gebouwen daaromheen met o.a. de declaration of independence etc. is voor een Amerika liefhebber als jou en must. Ook down town is leuk als je er van houd. Een keer een skyscraper van binnen zien vond ik erg leuk. De boulevard is met lekker weer ook een aanrader. Baltimore vond ik veel minder leuk. Niet echt mooie bezienswaardigheden ofsow. Ik moet wel zeggen dat ik vooral het havengebied heb gezien. De Amish een keer bezoeken is best leuk, alleen ik vond het veel te toeristisch. Zonder auto is het vanuit Philly eigenlijk niet te doen. Er rijden nauwelijks bussen naar die dorpjes. Washington is wel mooi.
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dennis schreef:Hoi Dutch,

Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar in dit specifieke geval niet. Ik ga namelijk geen grote afstanden overbruggen tijdens mijn reis. Ik heb inmiddels de plannen verder uitgestippeld, en mijn reis gaat van Philly via New York City naar Washington DC en misschien een dagje Baltimore, alles zonder auto, totaal 11 dagen. Een vrij strakke planning. Tussen de drie steden kun je met de bus en de trein reizen en in de steden zelf (zeker NYC) is een auto toch ook niet het meest nuttige vervoermiddel. Daar neem ik liever de ondergrondse of de bus.
Ik ben het helemaal met je eens, Dennis. Trouwens in veel steden heb je geen auto nodig, het is eerder een blok aan je been, als je er $25 per dag voor moet betalen om hem te parkeren. En zeker in de steden waar jij gaat zijn, is dat het geval. Ik ken trouwens legio mensen in Washington, die geen auto hebben. Als ze eens uit de stad willen, huren ze er een. Het is dus ook beslist niet zo, dat alle Amerikanen auto's hebben.

Nog een opmerking, echter, als ik jou was zou ik de trein tussen de steden nemen. Greyhound is echt afschuwelijk, hun terminals zitten op nare plaatsen in de steden en de bussen zijn hoogst oncomfortabel, plus het duurt nog eens veel langer, dan de trein. Grappig misschien om een keer te doen, maar ik heb het van Washington naar Philadelphia gedaan en dat was eens maar nooit weer!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Wat de Amerikaanse steden betreft ben ik het helemaal met jullie eens. Daar is een auto meer een blok aan het been. Maar buiten de steden zou ik toch niet graag zonder zitten. Kan ook wel de aard van het beestje zijn, want ook in Nederland is de auto voor mij het meest gebruikte vervoermiddel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, Dutch, ben ik ook met je eens. Wij zouden hier niet zonder auto kunnen, zelfs niet zonder twee. Mijn man kan niet met openbaar vervoer naar zijn werk komen en de tweede auto is voor mij essentieel om alleen al boodschappen te doen (hoewel wij nog het geluk hebben in een plaatsje te wonen waar we wel naar de winkelstraat kunnen fietsen, maar de verpakkingen zijn zo gigantisch, dat het onpraktisch is om op de fiets te gaan. Voor kleine benodigdheden doe ik het wel.).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer