Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips / Ideeën / versieringen voor bruiloft met thema Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Tips / Ideeën / versieringen voor bruiloft met thema Amerika

Bericht door dhg2000 »

Hallo,

Een paar weken geleden heb ik mijn vriendin, in de kroon van het Vrijheidsbeeld in New York, ten huwelijk gevraagd.
Gelukkig zei ze ja! Nu zijn we van plan om in mei 2015 te gaan trouwen, zodat we nog genoeg tijd hebben om alles te regelen.
Omdat we beiden Amerika fanaten zijn willen we de bruiloft graag vieren met als thema Amerika.

We hebben al heel wat ideeën bedacht, zoals popcorn op tafels, rood wit blauwe versieringen, Amerikaans buffet, een grote Amerikaanse Dodge als trouwauto etc.

Nu is mijn vraag of jullie misschien nog leuke suggesties / ideeën of misschien zelfs wel versieringen voor ons hebben, welke we zelf zouden kunnen gebruiken tijdens onze grote dag en waar we zelf niet aan gedacht hebben?
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips / Ideeën / versieringen voor bruiloft met thema Amerika

Bericht door aronneke »

Wat leuk!

Bij verhuurbedrijf Moonen (geloof ik) kun je grote houten borden huren met bijvoorbeeld auto's, juke boxes etc. Elvis natuurlijk ook een leuk thema! Verder kun je denken aan een band in Rock (and Roll stijl). Bij mijn vader kwam Johnny Solo and the gangsters of love optreden. Je moet er van houden maar wel heel erg bevordelijk voor de sfeer. Wat ook leuk is maar wat wel je voorkeur moet hebben, laat de gasten ook in thema/verkleed komen..
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Moonen heeft idd panelen die je kunt huren: http://www.attractie.com/search.html?q=amerikaans

Ik weet niet of je nog een keer zelf die kant op gaat? Maar bij Party City kun je heel veel Americana materiaal kopen:
http://www.partycity.com/search.do?query=americana
http://www.partycity.com/search.do?query=patriotic
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Die PartyCity is inderdaad wel een goede tip ja! In New York heb ik wel een paar vestigingen er van gezien, helaas hadden we toen nog niet het idee om het feest met een Amerika thema te doen. Het plan is wel om voor onze bruiloft nog een keer naar USA te gaan, hopelijk komen we dan een PartyCity tegen!
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Wat gaaf, gefeliciteerd! :D

Wij zijn zelf in de VS getrouwd en hebben daarna in NL een Amerikaans Themafeest gegeven. Misschien kun je in dit topic ook nog tips vinden voor jullie feest: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 70#p601670

Veel plezier iig!
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Bedankt!
Ik heb al wat tips van je topic overgenomen, zoals de marshmallows en ook de cocktails, al weet ik niet of we die op de locatie zelf mee mogen nemen.

Iemand anders nog meer tips of ideeën?
smittenimmigrant
Amerikakenner

Bericht door smittenimmigrant »

Je zou wat Amerikaanse gebruiken kunnen opnemen in de huwelijksceremonie / receptie. Veel gehoorde gebruiken zijn:
- unity candle of een 'sand ceremony''
- father-daughter dance (en eventueel een moeder-zoon dans).
- garter toss (en ook de bouquet toss, die hebben we hier geloof ik ook)
- een 'ring warming' ceremonie (dat is wat meer ' woowoo', maar is wel leuk als je niet al teveel gasten hebt)
- 'something old, something new, something borrowed something blue and a sixpence in your shoe'
- een 'anniversary dance' waarbij alle getrouwde stellen op de dansvloer komen en de dj 'afroept (beginnend bij 1) hoeveel jaar mensen getrouwd moeten zijn om op de dansvloer te mogen blijven. Het echtpaar dat als laatste overblijft, 'wint'.

Je zou ook Amerikaans eten kunnen serveren. BBQ (ik bedoel 'pulled meat', niet het vlees van Hollandse barbecues) leent zich goed voor het via catering laten serveren. Gepofte aardapppels en 'corn on the cob' en cole slaw passen er prima bij. Niks mis met cheeseburgers, natuurlijk (maar let wel op dat dit allemaal dingen zijn waar je makkelijk mee knoeit - misschien minder handig).
aronneke
Amerikafan

Bericht door aronneke »

Wat nog een ideetje is wat wij bij ons feest hadden waren deze mannen; http://www.leukegasten.nl/americancops.html
Zij stonden aan de deur om de gasten te ontvangen...
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hadden een Amerikaanse brievenbus als 'enveloppendoos'. Dat was toepasselijk, want onze huwelijksreis ging ook naar Amerika. Overigens was dat het enige Amerikaanse aan onze bruiloft, maar iedereen vond 't wel leuk en origineel geloof ik!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een rits met bruidsmeisjee op zijn Amerikaans, dus vriendinnen van de bruid en de bijpassende mannelijke versies, inclusief the best man.
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik heb nu de Amerikaanse brievenbus gekocht, voor de enveloppen. Dat vond ik wel een heel leuk idee.
Hebben jullie nog andere ideeën of tips?
aronneke
Amerikafan

Bericht door aronneke »

Hey

Je hebt inmiddels al legio tips gehad. Ik ben wel benieuwd; met welke wil je wat gaan doen?
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Nou ik heb sowieso de Amerikaanse brievenbus inmiddels al thuis staan. Bij PartyCity wil ik Amerikaanse versieringen gaan halen.
Het boeket gooien gaan we doen, Amerikaans buffet en Amerikaanse hapjes. Trouwkaart op z'n Amerikaans met ook een save the date aankondiging een half jaar voor de bruiloft. We nemen een Dodge als trouwauto en voor de rest zijn we nog aan het overleggen :)
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

rehearsal dinner :lol:
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer