Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis sept 2014

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Remmos
Amerikafan

Rondreis sept 2014

Bericht door Remmos »

Hallo allemaal . Na 5 keer in Amerika geweest te zijn word het nu tijd voor het noord westelijke deel van de states . Ik ben zelf fanatiek hiker geworden en daar bestaat deze reis dan ook merendeels uit . We willen voor 29 dagen gaan , heb zelf nog de enige moeite met het indelen van Vancouver en Vancouver island .

Ams - SALT lake city
Slc - grand teton
Grand teton
Grand teton
Grand teton - yellowstone
yellowstone
yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Helena
Helena - glacier np
Glacier np
Glacier np
Glacier np
Glacier np - spokane
Spokane - mt Rainier
Mt Rainier
Mt Rainier - olympic np
Olympic np
Olympic np
Olympic np
Olympic np - Victoria
Victoria - Vancouver
Vancouver
Vancouver
Vancouver - Seattle
Seattle
Seattle
Seattle - ams

Ik ben benieuwd naar jullie mening , bedankt .
Remmos
Amerikafan

Re: Rondreis sept 2014

Bericht door Remmos »

De reden dat ik eerst naar Vancouver gaat en eindig in Seattle heeft met het inleveren van de huurauto te maken .
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dat is een mooie en heel rustige reis zo, lekker veel tijd in de parken. Toch zijn er een paar dingen die ik anders zou (proberen te) doen.

Allereerst zou ik Vancouver Island overslaan. Het is niet de moeite waard om het eiland alleen te bezoeken om zo een paar uurtjes in Victoria te kunnen besteden. Victoria is best leuk, maar niet de moeite waard om zoveel geld uit te geven aan de overtochten, bovendien heb je maar heel weinig tijd zo. Een andere optie is om Vancouver Island wel in de planning op te nemen, en andere parken in te korten of te schrappen. Vancouver Island is namelijk wel een bezoek waard, en niet alleen vanwege Victoria. Maar dan zou ik er zeker een aantal dagen voor uittrekken.

Verder vind ik het persoonlijk jammer dat jullie Seattle en Vancouver achter elkaar doen, voor mijn gevoel brengt dat de reis niet echt in balans. Je doet eerst alleen maar natuur, en aan het einde alleen maar steden. Ik zou proberen om het anders te plannen, zodat je tussen Vancouver en Seattle ook wat natuur kunt meenemen. Bijv. door vanuit Spokane eerst Seattle te bezoeken, en daarna Mount Rainier en Olympic NP alvorens naar Vancouver te gaan. Je moet dan natuurlijk nog wel terug naar Seattle voor de terugreis.

Een andere optie is om Vancouver helemaal te schrappen en je deze reis alleen te concentreren op Amerika. Vancouver kun je dan een volgende reis inplannen, samen met Vanvouver Island en de Canadese Rockies, je kunt dan vanuit Vancouver naar Calgary of andersom. Je hebt dan ook voldoende tijd om Vancouver Island goed te bezoeken en alle natuur daar recht te doen, net als de stad Vancouver. Vancouver en Seattle zijn beiden heel erg de moeite waard, en ik vind het erg leuk om te zien dat jullie daar ook enkele dagen vertoeven. Als je Vancouver zou schrappen, zou je bijv. Portland en de kust in Oregon -die ook zeer de moeite waard is- kunnen bezoeken op weg naar Olympic N.P. Of de Columbia RIver Gorge meenemen, met alle prachtige watervallen. Beiden bieden fantastische hikes.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Remmos schreef: Ik ben zelf fanatiek hiker geworden en daar bestaat deze reis dan ook merendeels uit .
Forumlid FerryM is ook een echte wandelliefhebber. Ken je zijn site met reisverslagen al? http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

In Grand Teton en Yellowstone kun je dan je hart ophalen vwb het hiken :thumbup: :thumbup: Misschien in de andere parken ook maar daar ben ik (nog) niet geweest
Ik wilde ook de site van Ferry aanhalen maar zag dat OF me al voor was ;-)

Frans
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wanneer ga je deze reis maken?

In het (vroege) voorjaar kun je qua weer nog "pech" hebben in Yellowstone maar zeker ook Glacier. Er kan nog veel sneeuw liggen waardoor het hiken niet zo gaat lukken. Bovendien zijn dan bepaalde gebieden gesloten vanwege "bear-management".
Dat is natuurlijk in de zomer geen probleem.

De reis ziet er prima en rustig uit. Ik ben het wel met Jacqueline eens dat je wellicht Vancouver Island weg kunt laten. Ik vond Victoria niet écht bijzonder en mocht je verder rijden (Tofino b.v.) dan ben je weer veel tijd kwijt.
Misschien overwegen om Canada voor een volgende reis te bewaren.

Succes met voorbereiden!
Wij gaan in september 2014 naar Washington en Oregon.

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Reny schreef:Wanneer ga je deze reis maken?
Het staat in de titel (ik lees daar ook altijd overheen :wink: )

Vicoria en Vancouver ken ik niet, maar voor de rest is het een prachtige reis. Je zou nog bij goed weer Mt St Helens kunnen bezoeken op weg naar Olympic NP, wij vonden dat erg indrukwekkend. Zie voor Mt St Helens, Olympic en Mt Rainier ons 2006-verslag.

Marianne
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Martin & Marianne schreef:
Reny schreef:Wanneer ga je deze reis maken?
Het staat in de titel (ik lees daar ook altijd overheen :wink: ) Marianne
:oops:
Dank je wel Marianne !

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer