Een paar dagen geleden heb ik mij hier geregistreerd en voorgesteld, en ik zit eigenlijk met een aantal vragen/dilemma’s waar ik op het forum nog niets over heb kunnen vinden.
Mijn vriend en ik hebben al 3,5 jaar een relatie, waarvan we al twee jaar verloofd zijn. We zijn 1000% zeker dat we voor elkaar gemaakt zijn, en eigenlijk vinden we het nu wel tijd worden om de volgende stap te zetten en daadwerkelijk te gaan trouwen. Nu heb ik het gevoel dat dit via het K-1 visum op het moment lastig gaat worden. Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, heeft geen baan (en dus ook geen spaargeld) en geen afgeronde studies. Zelf heb ik een vaste baan, en het lijkt me in voorbereiding op een toekomstige verhuizing handiger dat ik voorlopig nog een paar jaar in Nederland blijft om spaargeld op te bouwen. Daarom mijn vraag:
Is het mogelijk om wel te trouwen in de VS, maar dat ik daarna weer terug ga naar Nederland? En zo ja, wat zou ik hier voor moeten doen? Zou dit via een ‘gewoon’ toeristenvisum kunnen, als ik duidelijk kan bewijzen dat ik niet van plan ben om in de VS te blijven?
Mocht dit op geen manier mogelijk zijn, zullen we denk ik helaas moeten wachten totdat hij een baan heeft en we wat meer financiële zekerheid hebben. Dan kunnen we alles natuurlijk gewoon via de K-1 procedure doen

Dat brengt me gelijk bij nog een vraag.
Mijn vriend is een aardig stuk jonger dan dat ik ben, 6,5 jaar om precies te zijn. Ikzelf ben 25, en hij is 18. Aangezien we al 3,5 jaar een relatie hebben, hebben we elkaar voor het eerst ontmoet toen hij 15 was, en dus nog een minor. Hij woont in Florida, en voor zover ik weet, is het daar toegestaan dat iemand van 16-17 een relatie mag hebben met iemand van <24 (last time I checked), dus het grootste gedeelte zijn we wel ‘legaal’ bij elkaar geweest. Maar nu is er natuurlijk de periode toen hij nog 15 was en we elkaar voor het eerst hebben ontmoet. En daarnaast nog het half jaar nadat ik 24 ben geworden, en hij nog geen 18 was.
Voor de aanvraag van de K-1 hebben we natuurlijk bewijs van onze relatie nodig, dus ook de keren dat ik bij hem op bezoek was toen we eigenlijk illegale dingen deden. Zouden ze hier bij de USCIS een probleem van kunnen maken? Zijn ouders zijn vanaf het begin op de hoogte geweest van onze relatie, en hebben hier geen enkel probleem mee gehad. Ik heb duidelijk geen bedoelingen gehad om hem te ‘misbruiken’, en de gevoelens zijn altijd wederzijds geweest. Anders zouden we nu niet willen trouwen..
Ik hoop dat iemand me wat meer informatie kan geven!
Groetjes,
Alemae